Steeph schreef:Magrathea schreef:
Met het stukje waar volgens de schrijfster de bsa's naar 40 EC moeten ben ik het absoluut niet mee eens. 40 EC is namelijk nog steeda maar 2/3. Van mij mag dat echt wel tussen de 45 en 55 zitten (60 is niet reëel). Mijn studie houd een bindend negatief studieadvies (en dus niet over naar het tweede jaar) aan van min 52 EC. En eerlijk is eerlijk, er zijn écht heel veel studenten afgevallen vorig jaar. Maar aan de andere kant, hoe kun je nou aan je stage beginnen als je nog niet eens al je vakken hebt afgerond?
De bsa mag van mij best naar beneden, vooral bij studies die 60 eisen, maar 40 vind ik echt veel te weinig.
Tja. Ik heb een studiegenoot die 32 punten haalde in zijn eerste jaar, in zijn tweede jaar beide ouders verloor en alsnog uiteindelijk nominaal is afgestudeerd. Ik had er 53 in mijn eerste jaar en heb uiteindelijk na 6,75 jaar studeren mijn bachelordiploma pas in ontvangst genomen.
Het zal vast wel iets zeggen, het BSA, maar heilig is het nu ook weer niet.
Over het algemeen zijn er ook nog eisen voor het beginnen aan stages trouwens, dat je minimaal zo en zoveel punten moet hebben. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Al kon je wel uitzondering aanvragen als het je onredelijk veel studievertraging op zou leveren.