Suzanne F. schreef:Eens. Te dun vind ik niet oké op een cover maar te dik ook niet. Maat 38-40 lijkt me prima.
En 36 dan omdat je gewoon zo bent? Ik sport niet, kan niet afvallen en eet normaal.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Boras schreef:In Nederland is maatje 42 toch gemiddeld?
SusanH schreef:Ik denk dat 40-42 gemiddeld isomdat alles daaronder en daarboven qua maat het meest lang in de rekken blijft hangen en ik mijn maat bijna nooit kan vinden
SusanH schreef:Ik denk dat 40-42 gemiddeld isomdat alles daaronder en daarboven qua maat het meest lang in de rekken blijft hangen en ik mijn maat bijna nooit kan vinden
![]()
Las dat het model op de cover pcos heeft. Het is nooit aangetoond dat je van pcos overgewicht krijgt. Andersom is wel aangetoond dat je door overgewicht een verstoorde cyclus kan krijgen. Buiten dat vind ik het niet verkeerd en juist wel eens verfrissend iets anders dan een dun model op de cover. Laten we het idd verder doortrekken en mensen in alle vormen en maten op de cover zetten. Ook mensen met een beperking of iets wat we als imperfect zouden beschouwen. Niet het perfecte plaatje wat ons altijd wordt voorgehouden.
![]()
Las dat het model op de cover pcos heeft. Het is nooit aangetoond dat je van pcos overgewicht krijgt. Andersom is wel aangetoond dat je door overgewicht een verstoorde cyclus kan krijgen. Buiten dat vind ik het niet verkeerd en juist wel eens verfrissend iets anders dan een dun model op de cover. Laten we het idd verder doortrekken en mensen in alle vormen en maten op de cover zetten. Ook mensen met een beperking of iets wat we als imperfect zouden beschouwen. Niet het perfecte plaatje wat ons altijd wordt voorgehouden.
Kinke schreef:doet dat er wat toe dan? of ze dat gewicht heeft door medicatie?
Mars schreef:Maar zulk extreem overgewicht van alleen medicatie? Medicijnen, schildklier etc wordt vaak aangevoerd zodra het om overgewicht gaat maar dat is gewoonweg in het meerendeel van de gevallen niet de hoofdoorzaak.
Meer eten dan je verbrand is dat wel maar er lijkt wel een taboe op te rusten om dat te noemen.
Ik vind mensen met een gezonde verhouding tussen lengte/gewicht het mooiste om naar te kijken. Of dat dan neerkomt op een maat 36 of 42 vind ik minder interessant. En ik ben zelf ook ooit 30kg te zwaar geweest dus weet echt wel wat t is om overgewicht te hebben plus wat t is om af te vallen. Maar waar een wil is is ook een weg.
Paardenfann4 schreef:Ik vind die graatmagere modellen net zo erg als dit. Maar nu valt de hele wereld hierover terwijl die broodmagere vrouwen als normaal worden beschouwd. Van mij mag dit ook best een keer. Waarom zou iedereen slank moeten zijn? Dat gaat toch nooit lukken. Is toch mooi dat er eens wat anders op zo'n blad staat dan een gratenpakhuis? Dit is het andere uiterste maar als graatmager mag waarom zou dit dan opeens zo verschrikkelijk moeten zijn? Omdat het ongezond is? Niet iedereen met een maatje meer is ongezond, denk dat die juist minder problemen hebben dan de hele magere mensen. Maar daar hoor je nooit iemand over.
Emmaa_ schreef:Misschien is het wel een idee om termen als gratenpakhuis of nijlpaard te proberen te vermijden in zo'n topic. Dan blijft het een gesprek waar iedereen zich welkom voelt.
Elin_ schreef:Suzanne F. schreef:Eens. Te dun vind ik niet oké op een cover maar te dik ook niet. Maat 38-40 lijkt me prima.
En 36 dan omdat je gewoon zo bent? Ik sport niet, kan niet afvallen en eet normaal.