Boras schreef:Maar hebben jullie dan een alternatief om de fosfaatproductie te verminderen?
Of vinden jullie dat niet belangrijk?
Want roepen dat het belachelijk is, is wel makkelijk. Maar wat dan?
Ik begrijp dat de koeienmest een heel groot aandeel in de fosfaatuitstoot heeft.
Verder heb ik gelezen, dat dit probleem al jaren speelt. Het fosfaatprobleem is niets nieuws onder de zon. Het proberen te beperken ook niet. Ik keek er daarom van op, dat het aantal koeien in Nederland de afgelopen jaren juist is toegenomen. Ook de omvang van veeteeltbedrijven is toegenomen.
Tja, dat gaat gevolgen hebben natuurlijk. Het is een logisch gevolg dat de uitstoot van fosfaat toeneemt in plaats van afneemt. En dat daaraan vroeger of later iets moeten worden gedaan --> minder koeien dus.
Ik ben ook begaan met het lot van de boeren. Maar ook met het milieu. Ik heb een kind.
Ik begrijp oprecht niet goed dat deze maatregel, het verkleinen van de veestapel, als een verrassing komt voor boeren. Eerlijk gezegd geloof ik dat niet.
Nogmaals, niets tegen boeren. Maar ik begrijp het gewoon niet.
Koeien zijn niet de schuld van de wereldwijde milieuvervuiling.Ik woon in de stad en stik hier van de uitlaatgassen. Ik zou liever tussen de koeien zitten.