- Altijd eigen boodschappentas mee naar de winkel en ook heel fanatiek nee zeggen als ze je toch een tasje proberen aan te smeren. Gelukkig gaat hier per 01.07 eindelijk de bag-ban in dus dan krijg je ze niet meer overal.
- Groente en fruit in van die katoenen zakjes (groente blijft ook nog beter vers in de koelkast) of gewoon alles doorelkaar in een katoenen tas en dan bij de kassa weer uitzoeken om af te wegen.
- Zoveel mogelijk onverpakte groenten & fruit kiezen in de winkel.
- Kraanwater filteren (smaakt hier naar zwembadwater) ipv flessen en als we een dagje weggaan ofzo, altijd zelf drinkwater meenemen.
- Lunchtrommels / Tupperware bakjes mee naar het werk ipv boterhamzakjes.
- Al het plastic wat in de recylebak kan, gaat daar ook in.
Wat kan nog beter of ben ik nog zoekende in:
- Ik koop vlees vaak in bulk bij de slager. Thuis maak ik daar dan porties van die de vriezer ingaan in plastic boterhamzakjes. Omdat het rauw vlees betreft, gebruik ik die echt niet nog een keer. Ik zou hier graag een betere oplossing voor vinden, hier iemand met een briljant idee?
- Take-away koffie. Mijn streven is: geen beker mee = geen koffie (maar daar houden we ons niet altijd aan

- Bamboe tandeborstels ipv plastic. Laatst een goede site gevonden, maar die zijn allemaal dezelfde kleur. Dat wordt dus niks hier, er moet een duidelijk verschil in zitten (zelfs blauw en groen zorgt voor verwarring als ML nog niet helemaal wakker is

Terwijl ik dit bericht zit te typen, kwam de postbode langs met mijn bestelling van 4Ocean! Ziet er goed uit, erg leuk verpakt (geen plastic!) wat voor mij een bonus is, aangezien het cadeautjes zijn voor als we binnenkort naar NL gaan. Voor ik dit topic opende, wist ik dus niet dat die dingen ook in NL verkrijgbaar zijn