Kabinet wil roken op terras verbieden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:36

Ik vraag me serieus af hoe de horeca dit gaat overleven...

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:40

Coentjuh schreef:
TS ben het helemaal met je eens! Wat een verademing (letterlijk en figuurlijk) als dit door gaat.

Ik hoef dan niet meer 'verplicht' binnen te gaan eten of zitten tijdens een mooie dag.

Daarnaast vind ik het asociaal als mensen roken in jouw buurt. Er is al zoveel onderzoek geweest en bewezen dat roken slecht is voor ieder mens en dier. Mensen die dus in jouw buurt roken spelen met jouw gezondheid. Daarnaast ben ik ook extra alert aangezien mijn vriend nu een paar jaar kanker vrij is en ik beslist geen rokers om hem heen wil. Jammer dat familie en vrienden en kennissen dat niet snappen.

Jij was het er eerder dus ook mee eens dat er binnen niet gerookt mag worden, dus moesten alle rokers regen of geen regen, sneeuw of geen sneeuw buiten hun sigaretje roken, zodat jij binnen lekker warm bij de kachel kon genieten van je eten, heel begrijpelijk en daar houd iedereen zich netjes aan.. Maar nu is het lekker weer en wil je lekker buiten eten, tja rokers staan de hele winter buiten en daar hoor je dan niemand over, en in de zomer mogen de rokers niet BUITEN op het terras een sigaretje roken, op de plek waar ze misschien wel iedere week in de winter hebben staan vernikkelen, omdat jij (begrijpelijk) last hebt van de rook binnen.. Dan eet je toch lekker binnen, of je vraagt even netjes aan de roker naast je of ze aub even niet willen roken als jij aan het eten bent.. Ik als roker doe dat uit mezelf al, als ik langs mensen zit die aan het eten zijn dan steek ik uit fatsoen al geen sigaret op, daarnaast zorg ik er voor dat ik de rook nooit naar mensen toe blaas en probeer ik er zoveel mogelijk rekening mee te houden.. Maar je hebt van die mensen die nooit tevreden zijn en altijd wel wat te miepen hebben ;)

Daarnaast wens ik ze succes dit verbod op te zetten, denk dat de horeca dr aan kapot gaat ;) Voor mij is het geen punt, ik zit net zo graag met mijn vrienden in mijn achtertuin hoor. Maar andere mensen zitten graag op het terras.. Rekening houden met elkaar is het belangrijkste.

Als je dan wil roken op het terras kun je ook even aan je buren vragen of ze er heel veel problemen mee hebben, en eventueel een andere tafel zoeken.. Maar een verbod gaat echt te ver

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 09:43

Heel goed plan. Ik denk net dat het voor de horeca extra inkomsten gaat geven. Zeker voor waar er ook eten geserveerd wordt. Het is toch niet logisch dat er veel zorg besteed wordt aan een hygienische bereiding van het eten, met strenge controles, en dat je het vervolgens in gore omstandigheden moet opeten. Als 1 persoon rookt op een terras hindert die 10 anderen. En die 10 anderen gaan de volgende keer misschien beslissen van maar thuis te eten, in de frisse lucht.
Eigenlijk zou het niet verboden moeten worden, maar zou het logisch moeten zijn dat mensen hun vieze gewoonten niet in het openbaar doen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:07

CharmingS schreef:
Vind het grote onzin, eerst mag er niet meer binnen gerookt worden, en nu mag er niet meer buiten gerookt worden.. En de mensen die het hier mee eens zijn omdat het slecht is voor hun gezondheid, stap aub ook niet meer in je auto dan want die uitlaatgassen zijn ook niet echt bevorderlijk voor mensen hun gezondheid.. En zo kunnen we wel aan de gang blijven, sorry hoor maar vind het behoorlijk hypocriet dat mensen het op gezondheid gaan gooien..

Citaat:
Uitlaatgassen

Ik woon buiten de stad, ik krijg al die uitlaatgassen niet binnen. Dan kan ik best een paar sigaretjes roken.
,,Daar moet ik wel een beetje om lachen”, zegt De Kleijn. ,,Je zegt toch ook niet: ‘Ik woon niet in een oorlogsgebied, dus dan kan ik wel met een pistool in het rond schieten’? Bovendien zijn de gevolgen van luchtvervuiling vele malen kleiner dan van roken. Per jaar overlijden naar schatting 4.000 mensen door vieze lucht en 20.000 door roken. Het één overkomt je, het andere doe je zelf.”

Ik woon juist ín de stad, dus ik krijg tóch al die uitlaatgassen al binnen. Wat maken die sigaretjes dan nog uit?
Van Lonkhuijzen haalt een onderzoek aan dat in Rotterdam is gedaan. In de meest vieze straten, met veel fijnstof, is gekeken naar de gezondheid van de kinderen die daar wonen. ,,Kinderen met ouders die niet rookten hadden niks. Kinderen met ouders die wel rookten hadden luchtwegproblemen.

Van die uitlaatgassen alleen is de schade beperkt, maar de combinatie met roken is erg schadelijk. Deze smoes houdt dus geen stand.”

Bron:
https://www.gezondheidenco.nl/274495/sm ... met-roken/

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:09

daantjuhhh schreef:
Ik ben ook een roker, maar op het terras kijk ik altijd wel even om mij heen.
Als er mensen aan het eten zijn. Ik kan zien dat er een zwangere zit en als er kinderen zijn rook ik niet.

Ik vind de bemoeienis heel vervelend.
Er wordt hier gesproken over kosten over het roken.
Nou ik heb dan andere cijfers gezien...
Volgens die cijfers levert roken met op dan dat het kost.
Niet elke long kanker is te wijten aan roken.

Whats next? Alcohol, snoep?

Meeroken is niet alleen voor zwangeren en kinderen slecht hè.

Je vergelijking met snoep slaat ook nergens op. Ik hoef niet in de kankerverwekkende lucht van een ander te zitten. Omdat een ander zo nodig moet roken. Niks bemoeienis, dat je wil roken is prima, maar val mij er niet mee lastig. Dus weg op het terras. Als ik een biertje drink, wordt een ander daar niet ziek van. Adem die 4000 chemische stoffen lekker zelf in, ik hoef ze niet.

Ik vind roken de grootste ergernis van de maatschappij. Als je gezellig met mensen op stap bent die roken staan ze de hele avond buiten. Al heb je ook nog de aso's die hem gewoon binnen opsteken.

En net of longkanker het enige is wat je ervan kunt krijgen :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:10

Floriske schreef:
De vergelijking met alcohol vind ik nergens op slaan omdat ten eerste, als jij drinkt, krijgt degene naast jou niet opeens ook alcohol binnen en ten tweede, op de probleemdrinkers na, drinkt niemand 10 biertjes op een dag, terwijl rokers er prima 10 op een dag opsteken.

Euhhh ik neem aan dat je het over het gemiddelde hebt per dag, want ga een avondje stappen en de meeste uitgaande jongeren halen de 10 alcoholische consumpties echt wel op een avond. Gemiddeld in Nederland wordt er per Nederlander ruim 7 liter pure alcohol op jaarbasis gedronken, reken dat om naar het aantal biertjes gemiddeld per Nederlander per dag, dan schik je toch wel even.

Uit onderzoek is toch echt gebleken dat alcohol gebruik de Nederlandse overheid en dus de belastingbetaler zo’n 3 miljard per jaar kost. Denk aan alcohol overlast, extra inzet van politie en justitie, vernielingen, verkeersschade.

Feit is dat de extra (zorg)kosten enz. van rokers gelijk staat aan de opbrengsten, dat geld voor alcohol gebruik absoluut niet. Alcohol verslaving kan veel meer schade veroorzaken dan een rookverslaving.
Meeroken veroorzaakt jaarlijks wereldwijd 600.000 doden, Alcohol gebruik veroorzaakt jaarlijks wereldwijd 3,3 miljoen doden. Laten we alcohol gebruik dus aub niet baggitaliseren.

Daarnaast vind ik het persoonlijk erg storend als men een slokje teveel op heeft, ook op een terras, men is meestal luidruchtiger, meer aanwezig, botsen tegen omstanders op en ze zijn een groter gevaar voor anderen.

Ik zie werkelijk niet waarom er zo streng moet worden gedaan tegen rokers, maar niet tegen alcohol gebruikers, aangezien die onder aan de streep in het openbaar voor veel meer overlast zorgen dan rokers.
Maar nee, de rokers zijn de grote boosdoeners, zij zijn slecht bezig, zij denken alleen aan zich zelf, houden geen rekening met anderen enz. En moeten maar oprotten, zodat de niet-rokers lekker van hun biertje of wijntje kunnen genieten op het terras.

>;)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:11

Er is voor alles wat te zeggen.
Ik vind het ook vreselijk als er jengelende, krijsende, zeurende, gillende kinderen op het terras of in een restaurant zitten.
Ik sta dan op en ga weg.
Met oud en nieuw heb ik heel erg last van het vuurwerk. Ik blijf dan binnen.
Stik-allergisch voor katten, dus ik ga niet bij de buren op visite.

Ik weet in ieder geval dat dit soort dingen de hele horeca naar zijn klote helpt.
Wij gaan al jaren niet meer uit eten, omdat vriendlief gewoon zijn shaggie wilt roken als hij heeft gegeten. Terwijl we voorheen echt vaak uit eten gingen.
Op deze manier maken we echt alles kapot.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:12

Roodvos schreef:
CharmingS schreef:
Vind het grote onzin, eerst mag er niet meer binnen gerookt worden, en nu mag er niet meer buiten gerookt worden.. En de mensen die het hier mee eens zijn omdat het slecht is voor hun gezondheid, stap aub ook niet meer in je auto dan want die uitlaatgassen zijn ook niet echt bevorderlijk voor mensen hun gezondheid.. En zo kunnen we wel aan de gang blijven, sorry hoor maar vind het behoorlijk hypocriet dat mensen het op gezondheid gaan gooien..

Citaat:
Uitlaatgassen

Ik woon buiten de stad, ik krijg al die uitlaatgassen niet binnen. Dan kan ik best een paar sigaretjes roken.
,,Daar moet ik wel een beetje om lachen”, zegt De Kleijn. ,,Je zegt toch ook niet: ‘Ik woon niet in een oorlogsgebied, dus dan kan ik wel met een pistool in het rond schieten’? Bovendien zijn de gevolgen van luchtvervuiling vele malen kleiner dan van roken. Per jaar overlijden naar schatting 4.000 mensen door vieze lucht en 20.000 door roken. Het één overkomt je, het andere doe je zelf.”

Ik woon juist ín de stad, dus ik krijg tóch al die uitlaatgassen al binnen. Wat maken die sigaretjes dan nog uit?
Van Lonkhuijzen haalt een onderzoek aan dat in Rotterdam is gedaan. In de meest vieze straten, met veel fijnstof, is gekeken naar de gezondheid van de kinderen die daar wonen. ,,Kinderen met ouders die niet rookten hadden niks. Kinderen met ouders die wel rookten hadden luchtwegproblemen.

Van die uitlaatgassen alleen is de schade beperkt, maar de combinatie met roken is erg schadelijk. Deze smoes houdt dus geen stand.”

Bron:

Aparte vergelijking (dik gedrukt).. Vind 4.000 mensen die aan uitlaatgassen overlijden ook al veel hoor.. En zijn die 20.000 (waar halen ze die nummers vandaan? is dit wereldwijd? of alleen in Nederland?) mensen die zelf roken, of zijn dan mensen die rook van anderen hebben ingeademd?

Zolang roken op het terras nog niet verboden is, steek ik gewoon mijn sigaretje op, nadat ik even heb gecommuniceerd heb met mijn terras buren.. Als deze er echt veel problemen mee hebben dan zoek ik een ander tafeltje. En ik kijk ook altijd waar ik ga zitten, het liefst aan de zijkant. Denk dat ik dan al aardig rekening houd met de niet rokers om mij heen
Laatst bijgewerkt door CharmingS op 01-06-18 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

RosaLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:14

Ik vind het een beetje dubbel.

Ik heb gerookt en ben gestopt om zwanger te worden en daarna gelijk helemaal niet meer begonnen.

Ik ben natuurlijk voor met stoppen met roken overal.

Maar... Ik vind dat er ook voor de rokers die ik ook begrijpt een ruimte buiten en binnen moet zijn om eventueel te roken.

Rookhok! - speciale zone waar die mensen ook buiten kunnen roken zou ik dan een mooie compromie vinden.

De mensen die niet reken dan ook een eigen gedeelte voor binnen en buiten.

Dit zal altijd een pittige discussie zijn en ik begrijp beide partijen.

Ik vind als je zoiets nu nog eens wil aanvragen dat je dan beter gewoon gelijk alle sigaretten moet vernietigen de mensen steun bieden om te stoppen om het zo uit de wereld te helpen. Anders blijft dit toch doorgaan ???

Het ligt ook aan de mensen zelf. toen die tijd was ik al en me man zo dat we bij kinderen niet gingen roken en in de pretpark rij alleen als er niet teveel mensen stonden in niemand dwars te zitten.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:18

Waarom zou er een godsnaam een ruimte moeten zijn om jezelf te vergiftigen? :+ Ik snap het niet hoor. Ik snap ook echt niet dat mensen roken. Hoe stom kun je zijn :')

Overigens is er genoeg steun om te stoppen. Het wordt zelfs vergoed vanuit de zorgverzekering.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:18

Sclimpre schreef:
Heel goed plan. Ik denk net dat het voor de horeca extra inkomsten gaat geven. Zeker voor waar er ook eten geserveerd wordt. Het is toch niet logisch dat er veel zorg besteed wordt aan een hygienische bereiding van het eten, met strenge controles, en dat je het vervolgens in gore omstandigheden moet opeten. Als 1 persoon rookt op een terras hindert die 10 anderen. En die 10 anderen gaan de volgende keer misschien beslissen van maar thuis te eten, in de frisse lucht.
Eigenlijk zou het niet verboden moeten worden, maar zou het logisch moeten zijn dat mensen hun vieze gewoonten niet in het openbaar doen.

Ja natuurlijk |o net als dat meer mensen naar het café of de kroeg zouden gaan als er niet meer gerookt zo worden binnen in de kroeg...

_O-

Euhh zullen we de gemiddelde kroegbaas eens vragen hoe het er voor staat sinds die wetgeving? Diegenen die ik ken, die hebben er flink op moeten inleveren!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:21

_Reneee schreef:
Ik snap het niet hoor. Ik snap ook echt niet dat mensen roken. Hoe stom kun je zijn :')

Jij snapt dan waarschijnlijk ook niet dat mensen dik zijn door teveel eten.
Dat er mensen alcohol verslaafd zijn.
Dat er mensen drugs verslaafd zijn.
Dat er mensen aan anorexia lijden of een negatief zelfbeeld hebben en zelfmoord willen plegen.

Ja, er is hulp voor allen. Maar zo makkelijk is dat niet hoor.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:22

Ik snap dat het een domper zou zijn voor de rokers maar ik persoonlijk ben helemaal voor. Zit maar zelden op een terras maar de laatste keer zat ik vol in de rook van een man die een sigaar aan het roken was. Bij elke hap ijs kreeg ik ongevraagd een hap rook mee en ook ik zit voor de gezelligheid en mijn ontspanning op het terras.
Als er een andere oplossing bedacht kan worden zodat niet rokers geen last hebben van de rook van rokers zou mij dat ook prima zijn.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:23

HorseTopShop schreef:
_Reneee schreef:
Ik snap het niet hoor. Ik snap ook echt niet dat mensen roken. Hoe stom kun je zijn :')

Jij snapt dan waarschijnlijk ook niet dat mensen dik zijn door teveel eten.
Dat er mensen alcohol verslaafd zijn.
Dat er mensen drugs verslaafd zijn.
Dat er mensen aan anorexia lijden of een negatief zelfbeeld hebben en zelfmoord willen plegen.

Ja, er is hulp voor allen. Maar zo makkelijk is dat niet hoor.

Ik snap een verslaving heel goed. Maar ik vind een nicotineverslaving heel wat anders dan een alcoholverslaving. Van roken weet je dat het slecht is en vanaf de eerste sigaret verslavend. Als ik een biertje drink heb ik niet meteen een alcoholverslaving. En als ik een hamburger een word ik ook niet meteen dik.

En wat hebben anorexia en zelfmoord ermee te maken? Doe normaal zeg, roken is geen psychische aandoening hè.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:25

CharmingS schreef:
Coentjuh schreef:
TS ben het helemaal met je eens! Wat een verademing (letterlijk en figuurlijk) als dit door gaat.

Ik hoef dan niet meer 'verplicht' binnen te gaan eten of zitten tijdens een mooie dag.

Daarnaast vind ik het asociaal als mensen roken in jouw buurt. Er is al zoveel onderzoek geweest en bewezen dat roken slecht is voor ieder mens en dier. Mensen die dus in jouw buurt roken spelen met jouw gezondheid. Daarnaast ben ik ook extra alert aangezien mijn vriend nu een paar jaar kanker vrij is en ik beslist geen rokers om hem heen wil. Jammer dat familie en vrienden en kennissen dat niet snappen.

Jij was het er eerder dus ook mee eens dat er binnen niet gerookt mag worden, dus moesten alle rokers regen of geen regen, sneeuw of geen sneeuw buiten hun sigaretje roken, zodat jij binnen lekker warm bij de kachel kon genieten van je eten, heel begrijpelijk en daar houd iedereen zich netjes aan.. Maar nu is het lekker weer en wil je lekker buiten eten, tja rokers staan de hele winter buiten en daar hoor je dan niemand over, en in de zomer mogen de rokers niet BUITEN op het terras een sigaretje roken, op de plek waar ze misschien wel iedere week in de winter hebben staan vernikkelen, omdat jij (begrijpelijk) last hebt van de rook binnen.. Dan eet je toch lekker binnen, of je vraagt even netjes aan de roker naast je of ze aub even niet willen roken als jij aan het eten bent.. Ik als roker doe dat uit mezelf al, als ik langs mensen zit die aan het eten zijn dan steek ik uit fatsoen al geen sigaret op, daarnaast zorg ik er voor dat ik de rook nooit naar mensen toe blaas en probeer ik er zoveel mogelijk rekening mee te houden.. Maar je hebt van die mensen die nooit tevreden zijn en altijd wel wat te miepen hebben ;)

Daarnaast wens ik ze succes dit verbod op te zetten, denk dat de horeca dr aan kapot gaat ;) Voor mij is het geen punt, ik zit net zo graag met mijn vrienden in mijn achtertuin hoor. Maar andere mensen zitten graag op het terras.. Rekening houden met elkaar is het belangrijkste.

Als je dan wil roken op het terras kun je ook even aan je buren vragen of ze er heel veel problemen mee hebben, en eventueel een andere tafel zoeken.. Maar een verbod gaat echt te ver

Sorry maar dat is mij in al die jaren nog nooit gevraagd, nog nooit meegemaakt dat iemand dat heeft gevraagd

En dat buiten roken in het slechte of koude weer... Rokers hebben zelf gekozen om te gaan roken hè, dus ja dan heb je ook de consequenties van sneeuw, kou en regen.

Het gaat hier wel om de gezondheid van je medemens.
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 01-06-18 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:26

@Daphara: verschil tussen jongeren die op een stapavond makkelijk 10 drankjes wegdrinken (wat al een kleinere groep is qua aantallen dan het aantal rokers in Nederland) is dat zij dat 1 of hooguit 2 avonden per week (of maand) doen, terwijl rokers er ELKE DAG 10 makkelijk 10 opsteken. Dat bedoelde ik.

Daarnaast staat 7 liter pure alcohol gelijk aan 1,6 (afgerond naar boven) alcoholische drankjes per dag. Per persoon. Kom ik nog lang niet aan de aantallen sigaretten die er in 1 (of zelfs 2) pakjes per dag zitten.

Daarnaast is net zoals op tabak de accijns op alcohol flink. Ik wil best in discussie gaan over de cijfers, maar ik gok dat als je puur kijkt naar schade door alcohol en zorgkosten, die net zoals bij roken gelijk uit zullen komen. En dus zowel bij alcohol als roken hoger zullen zijn als je het maatschappelijk effect (minder productief op werk, minder gezonde levensjaren enz.) mee neemt, waardoor voor zowel roken als alcoholgebruik het meer kost dan het oplevert (nogmaals, artikel dat ik noemde in mijn vorige post).

In goede cafe's krijg jij overdag geen bier meer als je goed aangeschoten/dronken bent. Ja, 's-nachts wel, maar 's-nachts lig ik in mijn bed en heb ik er geen last van. 's-Nachts mogen mensen ook prima roken van mij. Ik heb veel meer last van rokers, die rook adem ik altijd in, terwijl ik overdag toch nooit last heb van dronken mensen. 's-Nachts dus ook niet want dan slaap ik. Ik vind dat er met alcohol overdag net zo streng mag worden opgetreden als met roken.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:26

_Reneee schreef:
Waarom zou er een godsnaam een ruimte moeten zijn om jezelf te vergiftigen? :+ Ik snap het niet hoor. Ik snap ook echt niet dat mensen roken. Hoe stom kun je zijn :')

Overigens is er genoeg steun om te stoppen. Het wordt zelfs vergoed vanuit de zorgverzekering.

Ohja, wil je weten hoeveel ik heb moeten betalen om pillen te krijgen om te kunnen stoppen, die overigens niet eens hebben geholpen? Mijn zorgverzekering heeft geen cent betaald hoor..

Daarnaast kijk eens wat alcohol met je lever doet, je kan zeggen dat alcohol net zo erg is als roken, misschien nog wel erger..

Ik was niet vanaf mijn eerste sigaret verslaafd, dat kwam veel later pas..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:27

Ik rook omdat ik t lekker vind, ja t is ongezond dat weet ik zelf ook wel. Maargoed, eigen keuze enzo he.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:28

Daphara schreef:
Sclimpre schreef:

Ja natuurlijk |o net als dat meer mensen naar het café of de kroeg zouden gaan als er niet meer gerookt zo worden binnen in de kroeg...

_O-

Euhh zullen we de gemiddelde kroegbaas eens vragen hoe het er voor staat sinds die wetgeving? Diegenen die ik ken, die hebben er flink op moeten inleveren!

Wie is 'de gemiddelde kroegbaas'? :)
Een terrasje is nog wat anders dan een kroeg. Kan best zijn dat er een aantal mensen zullen wegblijven, maar ze zullen er een aantal terugwinnen die nu wegblijven net omdat er gerookt wordt. Ik ben er zeler van dat die 2de groep groter is.
Je kan toch niet ontkennen dat roken er meer en meer uitgaat.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:28

_Reneee schreef:
Van roken weet je dat het slecht is en vanaf de eerste sigaret verslavend. Als ik een biertje drink heb ik niet meteen een alcoholverslaving. En als ik een hamburger een word ik ook niet meteen dik.

Roken is niet vanaf de eerste sigaret verslavend.
Sterker nog. Ik ken genoeg mensen die gezelligheids rokers zijn.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:30

Citaat:
Sorry maar dat is mij in al die jaren nog nooit gevraagd, nog nooit meegemaakt dat iemand dat heeft gevraagd

En dat buiten roken in het slechte of koude weer... Rokers hebben zelf gekozen om te gaan roken hè, dus ja dan heb je ook de consequenties van sneeuw, kou en regen.

Het gaat hier wel om de gezondheid van je medemens.

Ga dan voortaan met paard en wagen naar je werk aub.. Ik heb er ook niet om gekozen om jouw uitlaatgassen in te ademen, het gaat hier wel om de gezondheid van je medemens ;) En ik houd daar rekening mee door de communiceren met mensen, als mensen er echt last van hebben ga ik namelijk weg, en zorg ik dat ze er geen last van hebben.. En als iedereen rekening met elkaar zou houden, dan zou de wereld een stuk fijner zijn.

Roodvos

Roodvos schreef:
CharmingS schreef:

Citaat:
Uitlaatgassen

Bron:

CharmingS schreef:
Aparte vergelijking (dik gedrukt).. Vind 4.000 mensen die aan uitlaatgassen overlijden ook al veel hoor.. En zijn die 20.000 (waar halen ze die nummers vandaan? is dit wereldwijd? of alleen in Nederland?) mensen die zelf roken, of zijn dan mensen die rook van anderen hebben ingeademd?

Tja, het is niet mijn tekst hè. Het doel van de tekst lijkt me duidelijk. Rokers gebruiken ridicule smoezen om niet te stoppen. Maar je bent een roker, dus waarschijnlijk is dit een onbegonnen discussie.
Je kan het antwoord op je vragen ook zelf even Googlen hè.
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/03/03/bi ... r-a1594302
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/04/19/nr ... s-a1600145
Citaat:
Volgens de Nationale Drugs Monitor 2017 van het Trimbos-instituut overleden er in 2015 19.224 mensen aan de gevolgen van roken. Het werkelijke aantal ligt nog hoger, schrijft Trimbos, omdat het effect van meeroken niet meegewogen is.

_Reneee

Mars schreef:
Ik rook omdat ik t lekker vind, ja t is ongezond dat weet ik zelf ook wel. Maargoed, eigen keuze enzo he.

Nee, je rookt omdat je verslaafd bent aan nicotine.

Ik geloof niet dat het vanaf de eerste sigaret lekker was. En ook een gezelligheidsroker (wat een idiote term, niets zo ongezellig als roken) is verslaafd. De frequentie ligt alleen lager.

Overigens ervaar ik niet dat het rustiger in de kroegen is sinds het rookverbod.

Uitlaatgassen vergelijken met sigarettenrook is appels met peren ;)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:31

CharmingS schreef:

Dit slaat echt nergens op.
"Voor zijn" om binnen rookvrij te kunnen zitten was een begin. Niet rokers willen helemaal geen last hebben van die rook van rokers. Het is niet gewoon overlast, maar het is ook slecht in de vorm van meeroken.
Dat rokers dan buiten gaan roken door het verbod, dat deden ze ervoor ookal.... Toen hadden veel niet rokers er ook last van.
Een roker hoeft in de winter niet te "vernikkelen", die mag gewoon naar binnen.
Hij mag alleen niet binnen roken!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:31

Top zeg +:)+ ik hoop dat ze het snel invoeren.
Niks smeriger dan in de rook van een ander zitten :r