Politiehond omgekomen - honden inzetten ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:37

CharmingS schreef:
love_western schreef:
2 weken terug is hij nog bevorderd tot wachtmeester. Mede doordat hij zijn taak uitstekend uitvoerde, konden leden van het arrestatieteam de man overmeesteren. Het onderzoek van de Rijksrecherche is nog gaande, daaruit moet blijken wat er precies is gebeurd.

Deze hond stond hoger in rang dan de meeste van ons hier op bokt ;)
Wat een onzin om een politiehond een dergelijke 'rang' aan te meten. Dat zal vooral gedaan zijn om de mensen om hem heen wat veren in hun reet te steken en mooie sier te maken voor het publiek.
In de praktijk zal namelijk níemand van de agenten lager in rang ooit één order van deze 'wachtmeester' hoeven op te volgen, hoeft er niemand aan het dier te rapporteren en hoeft niemand zich te verantwoorden bij deze commissaris Rex wanneer hij steken heeft laten vallen.
Zo'n rang zal het beestje worst wezen, zolang zijn vaste geleider maar laat merken blij met hem te zijn. Sterker nog, wás het hem maar worst. Daar kan een politiehond veel meer mee dan een paar extra gouden balken op zijn tuig.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:42

Charaz schreef:
Kuggur schreef:
" Herders zijn van nature geen jagers"?
Lees die zin nou zelf nog een keer na....
En ze " collega" noemen is net zo' n onzin als je huisdier als " je kindje" bestempelen.

Waarom zijn ze geen collega volgens jou?

Serieus, moet ik dat uitleggen? Okay dan.
Ze hebben niet gesolliciteerd, geen arbeidscontract, krijgen geen loon, betalen geen belasting, eh, oh wacht ik kan het beter samenvatten; het zijn dieren, geen mensen.

Sclimpre

Re: Politiehond omgekomen - honden inzetten ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:46

En vooral, ze kunnen niet ergens anders gaan solliciteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:48

Sommige vermenselijken hier de honden te veel :+

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:49

Kaus schreef:
Kuggur, jouw berichten slaan echt kant noch wal _O- Heb die border collies van jouw dan ook alleen maar jachtinstinct? Die kennen dat drijven zeker ook niet dan. Knap hoe je dat aanleert binnen een paar minuten wanneer je een pup bij de schapen zet.

CharmingS, heel gaaf beroep!

Schapendrijven IS jachtinstinct, slimmerik.
Je laat met bovenstaande misvattingen duidelijk zien hoe weinig inzicht in hondengedrag je hebt.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:51

Boras schreef:
Juist omdat deze man doorgedraaid was en een bijl had, was het risico voor de hond om er zwaargewond uit te komen te groot.

Daar stel je geen mens en geen hond aan bloot. Met welke trainingsachtergrond dan ook.
Deze verwondingen waren te verwachten. Komen niet onverwacht. Toch?

Maar als hij met een pistool zou zwaaien wel dan? Nogmaals laatste keer, kom een dag meelopen en oordeel daarna aub. Zondagochtend hebben we een training in Best noord brabant. Stuur even een pb voor precieze locatie koffie staat klaar ook voor jou kuggur

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:52

Dank je voor je persoonlijke aanval Kuggur :Y) Maar prima joh, met jou valt niet de discussiëren.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:53

CharmingS schreef:
Boras schreef:
Juist omdat deze man doorgedraaid was en een bijl had, was het risico voor de hond om er zwaargewond uit te komen te groot.

Daar stel je geen mens en geen hond aan bloot. Met welke trainingsachtergrond dan ook.

Maar als hij met een pistool zou zwaaien wel dan? Nogmaals laatste keer, kom een dag meelopen en oordeel daarna aub. Zondagochtend hebben we een training in Best noord brabant. Stuur even een pb voor precieze locatie koffie staat klaar ook voor jou kuggur

Alleen als jij morgen eerst bij mij op de koffie komt. Kan ik je mijn honden laten zien ;)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:55

CharmingS schreef:
Boras schreef:

Nee dan natuurlijk ook niet. In geen enkele situatie waar hond of mens geen kans maakt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:56

Kaus schreef:
Dank je voor je persoonlijke aanval Kuggur :Y) Maar prima joh, met jou valt niet de discussiëren.

Persoonlijke aanval, laat me niet lachen. Maar inderdaad, je kunt beter niet discussieren als je er niet tegen kan op je misvattingen te worden gewezen.
( En lees het bericht van je waar ik op reageerde eens terug voor je zo begint te snotteren).

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:59

Sorry, maar dezelfde mensen die het zielig vinden dat honden als politiehond worden ingezet, gaan zelf op een paard zitten, doen een paard een bit en dwingen het paard tot dressuurkunsten... Of een paard dat allemaal zo leuk vindt? En dan ook nog vaak 20 uur per dag opgesloten worden in een box... Dat doe je toch ook voor je eigen plezier en niet voor je paard? Als een paard mag kiezen, staat ie liever op de wei met vriendjes.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:01

@kuggur: prima stuur je adres gegevens even door kom graag bij je kijken. Vergoot mijn horizon graag, denk namelijk dat je van iedereen wel wat kunt leren! Bedankt voor je uitnodiging!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:02

Mazida schreef:
Sorry, maar dezelfde mensen die het zielig vinden dat honden als politiehond worden ingezet, gaan zelf op een paard zitten, doen een paard een bit en dwingen het paard tot dressuurkunsten... Of een paard dat allemaal zo leuk vindt? En dan ook nog vaak 20 uur per dag opgesloten worden in een box... Dat doe je toch ook voor je eigen plezier en niet voor je paard? Als een paard mag kiezen, staat ie liever op de wei met vriendjes.

Verschil is dat die paarden niet worden ingezet als gewelds- en dreigingsmiddel tegen mensen die ze moedwillig wat aan dreigen te doen.
Of heb jij de laatste dressuurwedstrijd toevallig een jurylid gehad dat met een bijl in zijn handen uit de auto sprong om jou en je paard in mootjes te hakken? Want dan neem ik mijn woorden terug.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:04

CharmingS schreef:
@kuggur: prima stuur je adres gegevens even door kom graag bij je kijken. Vergoot mijn horizon graag, denk namelijk dat je van iedereen wel wat kunt leren! Bedankt voor je uitnodiging!

Je weet wel dat Kuggur in (op?) IJsland woont :))

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:06

@oomens: je doet je paard wel moedwillig wat aan door er op te zitten, een bit in te gooien en je paard te dwingen tot onnatuurlijke dingen. Dat is net zo fout... Je doet je paard dus zeker moedwillig wat aan, maar ja, dat willen paardenliefhebbers liever horen. En ja, bij een politiehond kan in een gevaarlijke situatie terecht komen, maar een springpaard of militarypaard ook. Helaas al een paar keer mogen aanschouwen dat een paard gruwelijk ten val kwam en door de dierenarts uit zijn lijden moest worden verlost. Weet niet wat erger is...

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:08

Kaus schreef:
CharmingS schreef:

Je weet wel dat Kuggur in (op?) IJsland woont :))

Aaaah oliebol, ja zou er heel graag naar toe willen maar dat gaat me niet lukken voor morgen haha!! Nee maar serieus, ik zou het erg fijn vinden om mensen meer uitleg en beeld bij politiehonden te geven zoals het is. En niet zoals mensen horen of in een artikel lezen. Was sowieso van plan wat meer openbare demo's te gaan geven om onwaarheden de wereld uit te helpen!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:14

Een hond is een hond en een mens is een mens.
En ik vind het vreselijk dat Robbie gewond is geraakt en overleden is, maar ik ben blij dat het geen mens is.

Als ik in de denkbeeldige situatie kom waarin ik alleen iemands leven kan redden door mijn dieren op te offeren zou ik dat meteen doen.

Oh ja, misschien nog iets voor de mensen die van alles roepen over schieten..schieten kan niet alleen gevaarlijk zijn (zeker in kleine onbekende ruimtes) voor degene die je neer wilt schieten, maar ook voor ieder ander die zich dan in de nabije omgeving bevindt. Schieten is zeker niet altijd de veiligste en beste oplossing. Vooral voor jezelf niet.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:26

Mazida schreef:
@oomens: je doet je paard wel moedwillig wat aan door er op te zitten, een bit in te gooien en je paard te dwingen tot onnatuurlijke dingen. Dat is net zo fout... Je doet je paard dus zeker moedwillig wat aan, maar ja, dat willen paardenliefhebbers liever horen. En ja, bij een politiehond kan in een gevaarlijke situatie terecht komen, maar een springpaard of militarypaard ook. Helaas al een paar keer mogen aanschouwen dat een paard gruwelijk ten val kwam en door de dierenarts uit zijn lijden moest worden verlost. Weet niet wat erger is...

Ben ik het mee eens, er overlijden meer paarden in de sport dan honden bij de politie! Daarnaast word een hond nooit als eerste optie ingezet, anders zou iedere agent met een hond rondlopen!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:44

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me bij de meeste meningen kan aansluiten.

Ik vind het verschrikkelijk dat er een hond is omgekomen. Maar je zou er niet aan moeten denken dat een agent om het leven was gekomen. Daarnaast ben ik ook blij dat de politie in NL een stuk minder schietgraag is dan in pak em beet Amerika. Een snel bewegend voorwerp, in een kleine ruimte in een been schieten, dat gaat echt niet zoals in james bond films. Daarnaast, pijn is relatief, als iemand écht doorgedraaid is, dan werkt een kogel in een been ook niet. Lopen ze zo doorheen. Een hond is erop getraind (aanname die ik neem) om iemand neer te halen of zo te grijpen dat agenten kunnen overmeesteren.

Grappig onderzoek, mensen die worden neergeschoten reageren vallend omdat we daarmee geconditioneerd zijn in films. Het werkelijke effect van een kogel kan jou niet zo neerhalen. :Y)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:17

Ik denk dat de hond het geeneens in de gaten heeft gewond te raken met zo veel adrenaline door z'n lijf. Het is sneu maar liever die hond dan dat een agent een bijl in z'n nek had gekregen en mss een gezin achter liet.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:19

Deze hond heeft in ieder geval zijn wraak gekregen. De bijlzwaaier is inmiddels ook overleden.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:29

oomens schreef:
Deze hond heeft in ieder geval zijn wraak gekregen. De bijlzwaaier is inmiddels ook overleden.

Las het inderdaad, karma doet haar werk :)
Triest voor de nabestaande die hebben hier natuurlijk ook niet om gevraagd..
Maar deze man zal nooit meer mens of dier kwaad doen *D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:32

CharmingS schreef:
Boras schreef:

Toch vind ik het heel erg kort door de bocht om keer op keer maar aan te geven dat mensen er geen verstand van hebben. En kom eens een dagje mee lopen. Ook van jou kant dus heel veel aannames over de kennis van andere bokkers. En dat je die niet heel hoog hebt zitten is uit jou berichtten wel op te maken. Ik vind dat een respectloze houding naar andere mensen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:42

Hondenbeest, bedankt voor het beschermen van je collega’s en ongetwijfeld is iedereen hier kapot van.
Het zijn geen voorwerpen, maar partners, maatjes door dik en dun die voor hun geleider door het vuur gaan met hart en ziel.
Vreselijk dat dit gebeurt is, maar ik weet zeker dat deze hond zijn werk ontzettend graag gedaan heeft, dat zit er echt in.
Ik ken mensen die af en toe fokken, werklijnen, voor politiewerk.
Als je ziet hoe klein ze al spelenderwijs de aanleg voor het werk tonen sta je versteld!
En deze waren nog bij de moeder, en ik heb mogen aanschouwen toen.
Een van deze pups is nu aan het werk bij een special forces team in de USA.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:55

Sorry Jenny, maar denk dat jij mijn bericht verkeerd hebt opgepakt. En heb ook nergens gezegd dat mensen er geen verstand van hebben. Er zijn namelijk ook genoeg dames hier op bokt die hun IPO of KNPV trainen met hun honden. Meeste delen mijn mening dan ook omdat die weten hoe het er aan toe gaat.

Daarnaast wil ik graag misstanden de wereld uit helpen die door bepaalde activisten de wereld in zijn geroepen. Vandaar mijn uitnodiging naar mensen toe. Wat is er mis met mensen uitnodigen om ze te informeren, dat was echt puur alleen vriendelijk bedoeld.

Als je mijn berichten eens goed zou analyseren, dan zou je er eerder uit kunnen halen dat ik het niet echt leuk vind dat er zomaar dingen worden geroepen, vooral door mensen die niet weten waar ze het over hebben. En dat is ook logisch aangezien deze tak van de hondensport niet echt veel in beeld komt, alleen bij dit soort gevallen. En dat roept dan veel emotionele reacties op van mensen (wat normaal is).

Daarnaast maak jij nu zelf ook aannames (gaan we weer) door te zeggen dat ik die mensen niet hoog heb zitten, want als dat echt zo zijn, dan zou ik geen openbare uitnodiging plaatsen voor deze mensen, dat doe ik namelijk niet voor mensen die ik niet hoog heb staan.

Jij mag jou mening hebben, maar ik heb ook een mening en feiten aangezien ik wekelijks bij de hondenbrigade kom en weet hoe het in elkaar steekt en hoe er met de dieren word omgegaan.

Als je hier verder op in wil gaan stuur dan aub even een pb want dit is best offtopic ;)

Fijne dag :)