Gezin bijna aangevallen in Beekse Bergen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:17

En dan is het voordeel van zo'n filmpje dat die mensen dus niet meer kunnen roepen dat ze heel niet die auto waren uitgegaan. Er wordt de filmers verwijt dat ze niks doen, maar misschien hadden ze dat gedaan voordat ze gingen filmen, en bovendien, als je Frans niet echt super is en die lui toch al eigenwijs zijn, met steenkolenengels kom je dan ook nergens. Ik ben erg anti-rampfilmen maar ik zie het me doen hoor, zoveel stupiditeit vastleggen voor het nageslacht.

Ik vraag me ook gewoon af hoe simpel je moet zijn om tussen die cheetahs gezellig te gaan rondlopen. Met een uk nota bene. Dat je iets dergelijks tussen de zebra's probeert vind ik al angstaanjagend dom maar dan snap ik het paardje aaien nog een beetje. Zebra's vreten geen mens. Maar je weet toch wel dat grote roofdieren jagen en verscheuren? Toch?

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:19

En door dit soort idioten mogen we straks niet meer zelf met de auto door het park rijden...... Vroeger mocht je nog tussen de leeuwen rijden, hebben ze eruit gehaald omdat er toen ook mensen waren die hun kind uit het raam hingen zodat ze het beter konden zien.....

Ben blij dat ze niet aangevallen zijn.... Amders hadden die beesten afgeschoten geweest en had het hele park weer op de schop gegaan...

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Gezin bijna aangevallen in Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:23

Ik heb het filmpje gezien, ik vind de dieren echt braaf.
Anderstalig of niet, ik snap echt niet hoe je op dat idee komt.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:23

Nou ik zou ook mijn eigen leven niet op het spel zetten om die mensen te redden hoor.. :')
Misschien voor de kindjes want die kunnen er ook niks aan doen dat ze zulke retarded ouders hebben.
Meer dan waarschuwen konden ze niet echt en dat hebben ze gedaan als ik het verhaal moet geloven.

Ik vind het eigenlijk verrassend dat zoiets niet vaker gebeurt daar en dat dat park zo'n concept aandurft. Als er iets is dat ik geleerd heb van werken met mensen is het dat je veel mensen alles voor moet kauwen en anders snappen ze het niet. En Murphy's law, whatever can go wrong will go wrong, is ook van toepassing voor alles waarvan je denkt dat mensen slim genoeg zouden moeten zijn om te bedenken hoe het werkt of dat ze iets wel of niet moeten doen. Alles moet foolproof zijn.

Oh en mensen lezen niet. Standaard. Nog een punt. :') Zelfs als je ergens met 30 borden, grote neonletters en pijlen neerzet waar een rij begint bijvoorbeeld gaan ze alsnog aan de verkeerde kant van de rij staan..

Echt hoe onze maatschappij blijft functioneren verbaast me elke dag weer.. _O-

Als er wel een kind opgevreten wordt zal Beekse Bergen er zeker van langs krijgen, mensen zijn het niet meer gewend dat ze ook zelf verantwoordelijkheid hebben en dus krijgt zo'n park dan de schuld.
Zal me niks verbazen als ze een dikke vette schadevergoeding moeten betalen en extra maatregelen moeten nemen om de niet nadenkende medemens de beschermen.

Loretta
Berichten: 8902
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:39

Lepeltje schreef:
Nou ik zou ook mijn eigen leven niet op het spel zetten om die mensen te redden hoor.. :')
Misschien voor de kindjes want die kunnen er ook niks aan doen dat ze zulke retarded ouders hebben.
Meer dan waarschuwen konden ze niet echt en dat hebben ze gedaan als ik het verhaal moet geloven.

Ik vind het eigenlijk verrassend dat zoiets niet vaker gebeurt daar en dat dat park zo'n concept aandurft. Als er iets is dat ik geleerd heb van werken met mensen is het dat je veel mensen alles voor moet kauwen en anders snappen ze het niet. En Murphy's law, whatever can go wrong will go wrong, is ook van toepassing voor alles waarvan je denkt dat mensen slim genoeg zouden moeten zijn om te bedenken hoe het werkt of dat ze iets wel of niet moeten doen. Alles moet foolproof zijn.

Oh en mensen lezen niet. Standaard. Nog een punt. :') Zelfs als je ergens met 30 borden, grote neonletters en pijlen neerzet waar een rij begint bijvoorbeeld gaan ze alsnog aan de verkeerde kant van de rij staan..

Echt hoe onze maatschappij blijft functioneren verbaast me elke dag weer.. _O-

Als er wel een kind opgevreten wordt zal Beekse Bergen er zeker van langs krijgen, mensen zijn het niet meer gewend dat ze ook zelf verantwoordelijkheid hebben en dus krijgt zo'n park dan de schuld.
Zal me niks verbazen als ze een dikke vette schadevergoeding moeten betalen en extra maatregelen moeten nemen om de niet nadenkende medemens de beschermen.


Daar had Beekse bergen zeker problemen mee gekregen. En het zou ook nog eens heel jammer zijn want dan moet een mooi concept weer afgeschaft worden omdat sommige mensen te dom zijn om te bedenken dat cheetas geen huiskatten zijn. Met dat arme kind heb ik gewoon medelijkden die kan er ook niets aan doen dat het zulke domme ouders heeft.

Alles moet tegenwoordig foolproof gemaakt worden jammer is dat eigenlijk, soms denk ik ook weleens dat we in Nederland door slaan met veiligheid. Door zulke idioten kan Beekse Bergen dus ook enorm in de problemen komen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gezin bijna aangevallen in Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:45

Mooi concept? Wilde dieren opsluiten en vervolgens honderden mensen er door heen laten rijden. Echt fijn voor die beesten hoor. Heel leuk. :')

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Gezin bijna aangevallen in Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:54

Als ze wel waren gegrepen.... Dan is het toch gewoon 'de natuur van het dier?'

Was bij de walibi in Wildlands net zo... Beest was ook ontsnapt en gegrepen door de leeuwen. Sneu, maar dan doet de natuur zijn werk. Tjah :+

Loretta
Berichten: 8902
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:57

MarlindeRooz schreef:
Mooi concept? Wilde dieren opsluiten en vervolgens honderden mensen er door heen laten rijden. Echt fijn voor die beesten hoor. Heel leuk. :')



Als zelfs Beekse Bergen nu al beticht wordt niet diervriendelijk bezig te zijn, dan zou ik ook niet meer weten wat je nog wel diervriendelijk zou vinden. Wou je ze los laten lopen of zo?

tamary

Berichten: 29324
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:57

MarlindeRooz schreef:
Mooi concept? Wilde dieren opsluiten en vervolgens honderden mensen er door heen laten rijden. Echt fijn voor die beesten hoor. Heel leuk. :')

Qua huisvesting is Beekse Bergen de enige die nog het dichtste bij genoeg ruimte voor die dieren komt. Ook de moderne dierentuinen met de veel grotere en rijkere kooien kunnen niet genoeg ruimte bieden om bv een cheetah vol op snelheid te laten komen. Niks mis het met hele concept verder, enkel met de huidige niveau van verantwoordelijkheid dat het bezoek kennelijk aan kan. Helaas is dat probleem niet beperkt tot netjes in je auto blijven zitten als je ergens te gast bent en de huisregels dat vragen.

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:58

MarlindeRooz schreef:
Mooi concept? Wilde dieren opsluiten en vervolgens honderden mensen er door heen laten rijden. Echt fijn voor die beesten hoor. Heel leuk. :')


Ik denk dat ze hier meer ruimte hebben dan in een gemiddelde dierentuin toch?
Op de serengeti rijden er ook continu busjes met toeristen langs :P

Maar dat is een hele andere discussie denk ik

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Gezin bijna aangevallen in Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:03

Van mij hadden ze opgegeten mogen worden. Wel sneu voor het kind dat die zulke domme ouders heeft. Gelukkig voor hen hadden de cheeta's geen honger.

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Gezin bijna aangevallen in Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:10

Wat een stel onbenullen zeg _O- Echt, hoe haal je het in je hoofd?! En dan al helemaal met een kind erbij. Toen ik het filmpje zag moest ik ook wel grinniken; hoe kunnen mensen zo onnadenkend zijn? := Blijkbaar is men verder van de natuur af gaan staan dan ik dacht. Ik begrijp heel goed dat omstanders hebben gefilmd en niet zijn uitgestapt. Je moet wel gek zijn als je hiervoor je leven gaat wagen.

Tieneke

Berichten: 21721
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Gezin bijna aangevallen in Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:16

Die moeder... Niet het scherpste mes in de la...

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:17

MarlindeRooz schreef:
Mooi concept? Wilde dieren opsluiten en vervolgens honderden mensen er door heen laten rijden. Echt fijn voor die beesten hoor. Heel leuk. :')


Tja als dat niet gedaan wordt zal een groot deel van de dieren uitsterven. Beekse Bergen is een prachtig park. De dieren zitten er daar keurig en prachtig bij hoor met erg veel ruimte. Ik denk dat die dieren weinig te klagen hebben!

Las trouwens net een verklaring van de dierenarts van het park. Volgens hem zouden de cheetahs volwassenen niet aanvallen, maar hadden ze het wel gemunt op het kind. Niet direct om op te eten, maar meer als prooi om mee te spelen. Alsnog erg gevaarlijk natuurlijk. Hij gaf aan dat ze erg nieuwsgierig zijn omdat er iets ''nieuws'' gebeurt, maar ook dat ze echt bang zijn voor volwassenen. Dat je ze met een harde ''boe'' af kunt laten schrikken. Wel vertelde hij dat er in België een dodelijk incident is geweest, toen een verwarde vrouw in het verblijf is kunnen komen en dood gebeten is.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:23

Winged schreef:
Als ze wel waren gegrepen.... Dan is het toch gewoon 'de natuur van het dier?'

Was bij de walibi in Wildlands net zo... Beest was ook ontsnapt en gegrepen door de leeuwen. Sneu, maar dan doet de natuur zijn werk. Tjah :+

In hoeverre ze dit nog kunnen uitoefenen.. moesten er slachtoffers gevallen zijn dan snap ik dat dit ten koste van het dier zou zijn (is het echt zo ?) wel enorm sneu :n .. want er zijn altijd van die idioten en dan kan je maar best vermijden dat zo'n dier in gevangenschap 'leert' om mensen ook aan te vallen
Maar al bij al zijn die cheetah's echt verdomd braaf :=

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:25

https://www.nieuwsblad.be/cnt/guv18b6ab Dat is dit verhaal.Ook zo'n gek die dacht dat ze vriendjes was met de cheeta's.Ze is toen binnengedrongen heeft sleutels gestolen en dan het hok binnengegaan .

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:26

ohh hoe dom kun je zijn .....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Gezin bijna aangevallen in Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:29

Ik kom best regelmatig in BB, en er rijden áltijd mensen met de ramen open....

Mariska88

Berichten: 813
Geregistreerd: 30-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:31

Anoniem schreef:
Ik vind het echt heel erg dat de mensen die filmen nu zo'n lading kritiek over zich heen krijgen en zelfs doodswensen.
Ten eerste spreekt niet iedereen Frans, ten tweede heb je een grote kans dat deze mensen niet naar een groepje 'jochies' luisteren en ten derde, als ze hadden getoeterd hadden ze misschien juist de dieren wel extra getriggerd.

Vooral het gezin zelf... geen woorden voor.
Dat je je eigen leven op het spel zet, oke, maar met zo'n klein kind erbij.
Daar mag wat mij betreft jeugdzorg wel op gezet worden. :o


Ja daar kan je toch echt niet bij!
Heel eng!

Loretta
Berichten: 8902
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:35

LadyMadonna schreef:
Ik kom best regelmatig in BB, en er rijden áltijd mensen met de ramen open....


Er staat duidelijk op de site vermeld dat het raam maximaal 5 centimeter open mag voor ventilatie. Met volledig geopende ramen rondrijden is ook al hartstikke dom.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Gezin bijna aangevallen in Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:36

Ik heb het over open ramen, niet over 5 cm :)

Domi_94

Berichten: 2072
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:36

Hare majesteit zou dan zeggen; zij zijn een beetje dom.
Jeetje hoe kom je erbij om dit te doen? 8)7 Het is geen kleine huiskat die je makkelijk wegstuurt.
Kan Beekse Bergen deze mensen nog sancties opleggen?

Jolien87

Berichten: 17532
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:37


Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Gezin bijna aangevallen in Beekse Bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:41

Toeteren had ik denk ik ook niet gedaan.
Wijs gehandeld van de jongen. Wat zal hij ook geschrokken zijn zeg!

Supervixen

Berichten: 13029
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:45

Ramen open is geen probleem. Ik ben meerdere malen in het Krugerpark in Zuid Afrika geweest. Je mag daar met de ramen wijd open rijden. De dieren kunnen geen prooi onderscheiden als je in een auto zit met raam open.
Bij ons liep een hele troep leeuwen langs de auto, op een meter van ons raam. Toen hebben we het raampje wel even dichtgedraaid.
Het is daar wel verboden lichaamsdelen uit de auto te steken, dan kun je een boete krijgen. Toch zijn er ook zat mensen die dit negeren.

Ook in een park in Zuid Afrika waar ik was, liepen drie cheetahs in het kamp. Zij waren door de mensen van het park opgevoed, maar ze jagen nog wel zelf. Daar mochten geen kinderen onder de twaalf komen en er stond duidelijk dat je nergens mocht rennen. Toch is het wel heel eng als je daar loopt en er komt zo'n cheetah op je af wandelen.
Tijdens een wandeling in het park liep er ook één vrijwillig mee. Die ging toen liggen en we mochten hem aaien. Dat was ook een raar iets, wel bijzonder, want hij begon heel hard te spinnen. Er liep wel een opzichter mee met geweer trouwens.