'Free Bleeding' Wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:22

Vroeger waren vrouwen ook veel vaker zwanger dus waren ze ook minder vaak ongesteld :') las al dat een arts waarschuwde voor schimmelinfecties aangezien we nu kleren dragen en de boel toch wel wat vochtig blijft..

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:22

Ik zag dit op faceboek en ik vind die vrouw echt rijp voor een therapeut hoor.

Ik vind bloed niet per definitie vies, maar jemig mensen moeten we echt alles aan de buitenwereld laten zien? Zal ik effe een dikke drol draaien in de bushalte? Op je oprit plassen? Mn snotjes uitsmeren ik t openbaar? Give me a break := _O-

En dat menstruatie een taboe is vind ik ook onzin. In mijn omgeving niet in ieder geval. Als ik zeg dat ik ongesteld ben, boeit dat niemand een hol hoor :') Maar wat mij betreft hoeft het ook weer geen “doodnormaal” onderwerp te zijn. Ik hoef niet van iedereen te weten of hij/zij gekakt heeft die dag, dus de mate van bloed en derlijke vind ik ook niet interessant. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:23

Oomens, you made my day _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:24

Goof schreef:
Vrouwen zijn raar man. Serieus.
Waarom willen vrouwen altijd statements maken? Zijn ze zo onzeker? Krijgen ze thuis geen aandacht?
We zijn al gezegend met de 'openbare borstvoeders', de ik behoud al mijn lichaamsbeharing en scheer me nooit meer-club' en nu de 'free bleeders'.
Vette oliebol. Ben benieuwd wat hierna weer 'gestate' moet worden.

‘Ik kweek tarrels en ben er trots op’ stichting :D

#blijfaltijdmezelf #verandervoorniemand

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:25

Omg Oomens ik ben een beelddenker... ik zie nu dingen die het daglicht niet kunnen verdragen _O- :oo

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:26

oomens schreef:
Mars schreef:
En dan dat geraaskal over ‘met je innerlijke oervrouw in verbinding komen’ koekoek :’)

Dat inderdaad. Ik smeer toch ook niet overal mijn zaad op om met mijn innerlijke man in verbinding te komen? Sommige lichaamsfuncties heb je, maar die houd je voor jezelf, en hun producten ook.
:r

Jawel joh!! Dan voel je je echt één met de aarde. Ik ga vanaf nu mijn oorsmeer aan muren afvegen :j

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:27

oomens schreef:
Mars schreef:
En dan dat geraaskal over ‘met je innerlijke oervrouw in verbinding komen’ koekoek :’)

Dat inderdaad. Ik smeer toch ook niet overal mijn zaad op om met mijn innerlijke man in verbinding te komen? Sommige lichaamsfuncties heb je, maar die houd je voor jezelf, en hun producten ook.
:r

PROEST!! Daar ging mijn thee _O-

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:29

Mensen die meer natuurlijke middelen als menstruatiecups en uitwasbaar maandverband gebruiken, ga ervoor. Kan ik helemaal inkomen, hoewel ik het zelf niet gebruik. Niks mis mee, integendeel.

Maar de hele zooi laten lopen? Gatverdamme. Dat is gewoon ranzig. Schijten is ook natuurlijk, maar daarbij kwamen we er op een gegeven moment ook achter dat het een beter idee is om dat op een wc te doen dan met zijn allen op straat of in de tuin te gaan zitten kakken. Net zoals we er al heel lang geleden achter kwamen dat je menstruatiebloed beter op kan vangen. Ik durf zelfs met vrij grote zekerheid te zeggen dat mensen daarachter kwamen ruim voor ze ophielden met op straat te schijten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:30

Dat men moet stoppen met spastisch doen over ongestelde vrouwen, ja. Vrouwen worden ongesteld, net zo goed als dat mensen plassen, mannen soms een zaadlozing nodig hebben, iemand die ziek is soms moet overgeven. Het hoort gewoon bij het menselijk lichaam, niet meer en niet minder. Menstruatiebloed is niet smeriger als andere lichaamssappen.
Maar dat betekend ook niet we die lichaamssappen zonder enige controle aan de wereld hoeven bloot te stellen. Ik ken geen mens die daar bij gebaat is. Braken probeer je in privé te doen, voor je boodschap zoek je een toilet op. En als je menstrueert zorg je dat je dat ook gewoon hygiënisch houdt. Een keer doorlekken door onverwachte menstruatie moet net zo "normaal" zijn als iemand die spontaan ziek wordt en moet spugen. Maar daarna gewoon een oplossing, en wat voor oplossing jij fijn vindt moet je zelf weten. Cups, wasbaar maandverband, thuis op een zeiltje met een oude lap zitten, whatever. Don't care.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:33

*Heeft iemand een kotsbakje voor mij? :x

Anoniem

Re: 'Free Bleeding' Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:36

Als klein kind smeerde ik m'n snotjes aan het behang af. Sinds ik dat niet meer doe voel ik me echt w een stuk meer ontaard.
Misschien toch maar weer eens mee beginnen dan...

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:40

Goof schreef:
Vrouwen zijn raar man. Serieus.
Waarom willen vrouwen altijd statements maken? Zijn ze zo onzeker? Krijgen ze thuis geen aandacht?
We zijn al gezegend met de 'openbare borstvoeders', de 'ik behoud al mijn lichaamsbeharing en scheer me nooit meer-club' en nu de 'free bleeders'.
Vette oliebol. Ben benieuwd wat hierna weer 'gestate' moet worden.

Dit inderdaad.

Praktisch gezien lijkt het me ook zo ongemakkelijk. Je hele huis zit onder het bloed. Dat zou het me toch niet waard zijn :+

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:42

Tja ieder zo z’n ding he, mijn ding is het echt niet. Is zo smerig, prima als je wil free bleeden maar dan wel in je eigen huis en niet in mijn buurt :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:43

:? :') >;) Goeie grutten, nou die hoeft bij mij nooit thee te komen drinken, die mag niet op mijn bank zitten en ze krijgt ook geen lift in mijn auto.
Is toch gewoon smerig overal bloedvlekken achterlaten en in en op druppen, buiten de vraag hoe je in vredesnaam die bloedvlekken weer uit je eigen kleding krijgt, houdt ze ook totaal geen rekening met schoonmakers die haar zooi achter haar kont moeten opruimen.

Raar mens... (en dat is nogal zacht uitgedrukt), hoop dat ze in haar eigen huis en tuin blijft.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:49

Sjolvir schreef:
:? :') >;) Goeie grutten, nou die hoeft bij mij nooit thee te komen drinken, die mag niet op mijn bank zitten en ze krijgt ook geen lift in mijn auto.
Is toch gewoon smerig overal bloedvlekken achterlaten en in en op druppen, buiten de vraag hoe je in vredesnaam die bloedvlekken weer uit je eigen kleding krijgt, houdt ze ook totaal geen rekening met schoonmakers die haar zooi achter haar K*Tmoeten opruimen.

Raar mens... (en dat is nogal zacht uitgedrukt), hoop dat ze in haar eigen huis en tuin blijft.

Sorry heb even een foutje in je tekst veranderd
:x

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:52

:D :D _/-\o_ _O-
cinniz123 schreef:
Sjolvir schreef:
Is toch gewoon smerig overal bloedvlekken achterlaten en in en op druppen, buiten de vraag hoe je in vredesnaam die bloedvlekken weer uit je eigen kleding krijgt, houdt ze ook totaal geen rekening met schoonmakers die haar zooi achter haar K*Tmoeten opruimen.

Sorry heb even een foutje in je tekst veranderd
:x

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:55

Oh lieve help. Ik sla even over. Er zijn genoeg ecologische maandverbandproducten. Zonder parfum en weet ik wat.

En nee menstrueren hoeft niet “weggestopt” te worden. Of nou ja...in letterlijke zin liever wel. Het mag best bestaan en besproken worden.

Maar twee dagen binnen blijven omdat je geen maandverband wil gebruiken....

Overigens als iemand 2 dagen echt ziek is van de menstruatie vind ik het prima hoor als je je ziek meld.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:58

Lekker stempelen :') :')

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:58

Ik dacht echt dat dit een verlate 1 april grap was en dan ook die foto's erbij van een heuse fotoshoot met het prachtige natuurverschijnsel :r :r :r

Ik heb dit ooit gezien in parijs, maar die vrouw was helemaal koekoek, jatte ook het eten van je bord als je op het terras zag, maar ik zal dit beeld nooit vergeten %) .

Vreselijk het zou verboden moeten worden, echt 8)7

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:01

antje_vip schreef:
Tja, als je knie bloedt, doe je er toch ook een pleister op? :+ Ik vind veel reactie van "wat een smerige vrouw" iets overdreven, er heerst toch (vooral bij mannen) een aardige taboe op menstruatie wat ik jammer vind. Daarentegen zou ik het zelf niet fijn vinden om overal een rode stip op te zetten of met een broek vol bloedvlekken te lopen.

Om eerlijk te zijn, neen. :+ Ik ben ook niet 'voor' (maar ook niet per se tegen) het overdreven ontsmetten en inpakken van wonden. Je lichaam kan het zelf wel herstellen als je het wat tijd geeft. Vind het altijd bijzonder als ik een wonde heb door bijvoorbeeld te vallen bij het skaten en mensen direct gaan zeuren waarom ik het niet ontsmet.
Als mijn lichaam niet meer kan herstellen van wat simpele schaafwonden mag de natuurlijke selectie mij komen halen hoor. :')

Ik vind de arts in het artikel trouwens ook maar heel vreemd overkomen. Schimmelinfectie omdat er bloed over je benen loopt? Ik neem aan dat ze geen week lang een met bloed besmeurde broek aanhoudt.
En 'overgeven doe je ook niet in het openbaar'. Huh? :') Het is mij ook al eens overkomen dat ik plots uit het niks over mijn nek ging. Al had ik 'gelukkig' nog niks gegeten dus er kwam niet veel uit. Maar bij deze dus; mijn excuses aan de vrouw die mij heeft horen kokhalzen. :+
(Wat de oorzaak was weet ik nog steeds niet, maar ik voelde mij wel beter. :)) )

Er staan hier trouwens veel reacties in het topic dat ze overal bloed zou achterlaten maar ik zie niet direct ergens staan dat ze gewoon even op de bank gaat zitten bloeden? Lijkt mij toch ook niet dat je dat zelf wilt. [Edit] Heb het filmpje gezien nu. Als het gewoon op openbare plekken 'blijft hangen' is het ook niet bepaald gezond nee.. Lijkt mij als je plots een bloedneus krijgt en je ergens wat druppels laat vallen je dit ook gewoon weer opveegt.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:20

Maar, als ze het in haar broek laat lopen is dat toch eigenlijk hetzelfde als met maandverband? Dat kan wat meer opvangen, maar het loopt er toch ook eerst "vrij" uit?

Het zal me een vieze boel worden als we massaal alles maar laten lopen..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:26

Neem aan ze een plasticje ook de bank legt waar ze op gaat zitten?!
Vaag mens. Vind het erg onhygiënisch.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:29

swartbeessie schreef:
Ik vind het als medisch antropoloog machtig interessant,
net zoals jullie reacties in dit topic. Bloed wordt gezien als vuil en onrein, en als iemand met vlekken op de kleren loopt is dat iets dat de anderen ook bevuild (symbolisch of werkelijk). De reacties van walging bevestigen alle gedragsregels die er om zoiets als menstruatie heen zijn gebouwd.

Eske_B schreef:
'Natuurlijk beloop laten gaan'. Zelfs bij de jager-verzamelaars die nog in Afrika enzo rondlopen gebruiken ze materiaal als wol of andere stof om het op te vangen :=

Ik hou er niet van om mensen alle 'jager verzamelaars' te betitelen, misschien kleden mensen zich nog traditioneel maar ze lopen gewoon met mobieltjes rond. Maar wel interessant dat je dit aanhaalt- in veel culturen is het namelijk gebruikelijk dat vrouwen zich afzonderen, in een gebouw of zelfs buiten de grenzen van het dorp, omdat de menstruatie als bedreigend wordt gezien.
Dit is vergelijkbaar met wat de dame in het filmpje doet, namelijk de eerste dagen zich terugtrekken.

Er zijn echt stammen die zo nog leven, paar keer docu over gezien. En tja, die jagen, verzamelen en trekken rond. Weet niet hoe ik het anders moet noemen :P

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:35

Mars schreef:
Bloed ìs nu eenmaal niet hygiënisch, of het nu uit een knie of een vagina komt doet niet terzake. Het bevat allerlei bacterieën, ziekteverwekkers etc. Heeft niet echt iets met taboe te maken imo.

Ik mag toch hopen dat er niet allerlei bacteriën in jouw bloed zitten :+

Als ze wil freebleeden moet ze dat lekker doen, maar wel op een manier dat anderen er geen last van hebben, thuis bijvoorbeeld. Tampons en maandverband zorgen voor een enorme vervuiling, ik kan gebruik van wasbaar maandverband en menstruatiecups alleen maar toejuichen. Ook moet er uiteraard gewoon gesproken kunnen worden over menstruatie, ik heb alleen totaal geen behoefte om met het menstruatiebloed van iemand anders in contact te komen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:39

Was jij zelf ook maandelijks je lappen dan omdat je het toejuigd