Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Vrouwen zijn raar man. Serieus.
Waarom willen vrouwen altijd statements maken? Zijn ze zo onzeker? Krijgen ze thuis geen aandacht?
We zijn al gezegend met de 'openbare borstvoeders', de ik behoud al mijn lichaamsbeharing en scheer me nooit meer-club' en nu de 'free bleeders'.
Vette oliebol. Ben benieuwd wat hierna weer 'gestate' moet worden.
oomens schreef:Mars schreef:En dan dat geraaskal over ‘met je innerlijke oervrouw in verbinding komen’ koekoek :’)
Dat inderdaad. Ik smeer toch ook niet overal mijn zaad op om met mijn innerlijke man in verbinding te komen? Sommige lichaamsfuncties heb je, maar die houd je voor jezelf, en hun producten ook.
oomens schreef:Mars schreef:En dan dat geraaskal over ‘met je innerlijke oervrouw in verbinding komen’ koekoek :’)
Dat inderdaad. Ik smeer toch ook niet overal mijn zaad op om met mijn innerlijke man in verbinding te komen? Sommige lichaamsfuncties heb je, maar die houd je voor jezelf, en hun producten ook.
Goof schreef:Vrouwen zijn raar man. Serieus.
Waarom willen vrouwen altijd statements maken? Zijn ze zo onzeker? Krijgen ze thuis geen aandacht?
We zijn al gezegend met de 'openbare borstvoeders', de 'ik behoud al mijn lichaamsbeharing en scheer me nooit meer-club' en nu de 'free bleeders'.
Vette oliebol. Ben benieuwd wat hierna weer 'gestate' moet worden.
Sjolvir schreef:![]()
![]()
Goeie grutten, nou die hoeft bij mij nooit thee te komen drinken, die mag niet op mijn bank zitten en ze krijgt ook geen lift in mijn auto.
Is toch gewoon smerig overal bloedvlekken achterlaten en in en op druppen, buiten de vraag hoe je in vredesnaam die bloedvlekken weer uit je eigen kleding krijgt, houdt ze ook totaal geen rekening met schoonmakers die haar zooi achter haar K*Tmoeten opruimen.
Raar mens... (en dat is nogal zacht uitgedrukt), hoop dat ze in haar eigen huis en tuin blijft.
cinniz123 schreef:Sjolvir schreef:![]()
![]()
Goeie grutten, nou die hoeft bij mij nooit thee te komen drinken, die mag niet op mijn bank zitten en ze krijgt ook geen lift in mijn auto.
Is toch gewoon smerig overal bloedvlekken achterlaten en in en op druppen, buiten de vraag hoe je in vredesnaam die bloedvlekken weer uit je eigen kleding krijgt, houdt ze ook totaal geen rekening met schoonmakers die haar zooi achter haar K*Tmoeten opruimen.
Raar mens... (en dat is nogal zacht uitgedrukt), hoop dat ze in haar eigen huis en tuin blijft.
Sorry heb even een foutje in je tekst veranderd
antje_vip schreef:Tja, als je knie bloedt, doe je er toch ook een pleister op?Ik vind veel reactie van "wat een smerige vrouw" iets overdreven, er heerst toch (vooral bij mannen) een aardige taboe op menstruatie wat ik jammer vind. Daarentegen zou ik het zelf niet fijn vinden om overal een rode stip op te zetten of met een broek vol bloedvlekken te lopen.
swartbeessie schreef:Ik vind het als medisch antropoloog machtig interessant,
net zoals jullie reacties in dit topic. Bloed wordt gezien als vuil en onrein, en als iemand met vlekken op de kleren loopt is dat iets dat de anderen ook bevuild (symbolisch of werkelijk). De reacties van walging bevestigen alle gedragsregels die er om zoiets als menstruatie heen zijn gebouwd.Eske_B schreef:'Natuurlijk beloop laten gaan'. Zelfs bij de jager-verzamelaars die nog in Afrika enzo rondlopen gebruiken ze materiaal als wol of andere stof om het op te vangen
Ik hou er niet van om mensen alle 'jager verzamelaars' te betitelen, misschien kleden mensen zich nog traditioneel maar ze lopen gewoon met mobieltjes rond. Maar wel interessant dat je dit aanhaalt- in veel culturen is het namelijk gebruikelijk dat vrouwen zich afzonderen, in een gebouw of zelfs buiten de grenzen van het dorp, omdat de menstruatie als bedreigend wordt gezien.
Dit is vergelijkbaar met wat de dame in het filmpje doet, namelijk de eerste dagen zich terugtrekken.
Mars schreef:Bloed ìs nu eenmaal niet hygiënisch, of het nu uit een knie of een vagina komt doet niet terzake. Het bevat allerlei bacterieën, ziekteverwekkers etc. Heeft niet echt iets met taboe te maken imo.
En dan dat geraaskal over ‘met je innerlijke oervrouw in verbinding komen’ koekoek :’)