eva1969 schreef:Een heel stuk prikkelvrijere wereld lijkt me fijn.
Probeer dat zelf al door idd geen reclamefolders d.m.v. sticker op de bus, geen facebook (zó lekker rustig), onze bedrijfswagens hebben geen belettering, ons bedrijf maakt al 15 jaar geen reclame en hé we hebben het retedruk (dat heet mond tot mond en werkt dus kennelijk als je iets goeds te bieden hebt), ik krijg het gros van mijn boodschappen wekelijks via Boerschappen, dan ontvang ik een krat vol groenten/vlees/zuivel/fruit rechtstreeks van de boer zonder schreeuwende verpakkingen en daar word ik elke week weer erg blij van.
De hele 24-uurs economie is aan mij niet besteed en ik vind niks mis met zondagsrust (of zaterdagsrust al naar gelang het je past).
Een wereld zonder reclame zal niet kunnen dat snap ik ook wel maar het mag best een beetje minder. Ook op televisie erger ik me mateloos aan dat bijv. het geluid ineens een standje of tien harder gaat als het reclameblok passeert. Ik kijk dus vnl. programma's zonder reclameblokken van een kwartier ertussen, ik vind dat echt niet te doen hoor.
Maar jij bent 15 jaar geleden in een heel andere tijd begonnen. De meeste jonge bedrijven gaan dat in deze tijd echt niet meer redden.
15 jaar geleden ging het bijna alleen maar van mond tot mond. Tegenwoordig google je gelijk op internet. Je zoekt recensies op. Je zoekt afbeeldingen op.
Als ik iets nodig heb ga ik niet eerst mn vriendenlijst afbellen waar ze wat hebben laten doen. Dan Google je gewoon even. En ook op Google krijg je eerste de betalende adverterende bedrijven en daarna pas de niet adverterende bedrijven.
Alles valt en staat natuurlijk ook nog eens met je beroep. Een tandarts of loodgieter zoek je dicht bij huis. Een aannemer kan overal vandaan komen.
Toen ik 15 jaar geleden begon betaalde ik een hoop geld voor kleine advertenties in de huis aan huis. Daarmee groeide mijn bedrijf wel maar vrij langzaam. Tegenwoordig adverteer je voor een paar euro op internet. Mega snelle groei voor heel weinig geld.
Tijden veranderen.
Ik heb me 2.5 jaar geleden laten omscholen wel binnen de zelfde branche. Daarvoor had ik ook geen reclame meer nodig ik zat vol met vaste klanten. Nu ben ik opnieuw begonnen met klanten werven en dat gaat in deze tijd gewoon als een trein.