Een wereld zonder reclame

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Re: Een wereld zonder reclame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:08

De 'oplossing' die jij biedt is, in mijn optiek, totaal geen juiste oplossing en ook niet realistisch.

Ja men moet meer lokaal gaan kopen, niet iedere week de Action/Lidl leegtrekken, mond tot mond reclame werkt nog steeds bijzonder goed (zowel positief als negatief) en ik ben groot voorstander van ruilhandel.

Maar zomaar opeens al de reclame/marketing verbannen, dat lijkt me niet de oplossing. De grote bazen zijn al lang binnen, je raakt dan een hele grote groep andere mensen.

Verder eens met Résistance: Als de de wereld echt willen helpen moeten we allemaal onze koffers pakken ;)

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:10

Ik word wel gillend gek van elk filmpje wat je tegenwoordig wil kijken er meerdere reclames inzitten.

Op pc hebben we ook een goede ad blocker waar ze niet doorheen komen.
Alleen voor mijn telefoon irriteert het me net niet genoeg om te betalen voor geen advertenties.

Wel heel vervelend als iemand iets doorstuurt en je kijkt even dat je overal ads ervan hebt terwijl het je totaal niet interesseert.

Helemaal geen reclames hoeft opzich niet maar ze worden wel steeds vervelender.
Dus dat opdringerige mag van mij wel een aantal grote stappen terug.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 12:14

Ik zeg ook niet dat het een realistische oplossing is. Maar ik denk wel dat het flink zou helpen als de hoeveelheid reclame die er gemaakt mag worden flink aan banden wordt gelegd. Dus wel reclame voor bedrijven met een kleine ecologische voetafdruk (boerschappen, de plaatselijke slager/groentenman/kapper/bakker, openbaar vervoersbedrijven) maar niet voor grote multinationals met een gigantische voetafdruk (nutella, Lidl, auto's).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:17

Vjestagirl schreef:
Ik zeg ook niet dat het een realistische oplossing is. Maar ik denk wel dat het flink zou helpen als de hoeveelheid reclame die er gemaakt mag worden flink aan banden wordt gelegd. Dus wel reclame voor bedrijven met een kleine ecologische voetafdruk (boerschappen, de plaatselijke slager/groentenman/kapper/bakker, openbaar vervoersbedrijven) maar niet voor grote multinationals met een gigantische voetafdruk (nutella, Lidl, auto's).

Dat lijkt me een hele goede. :j Ben ik het helemaal mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:16

Ailill schreef:
De 'oplossing' die jij biedt is, in mijn optiek, totaal geen juiste oplossing en ook niet realistisch.

Ja men moet meer lokaal gaan kopen, niet iedere week de Action/Lidl leegtrekken, mond tot mond reclame werkt nog steeds bijzonder goed (zowel positief als negatief) en ik ben groot voorstander van ruilhandel.

Maar zomaar opeens al de reclame/marketing verbannen, dat lijkt me niet de oplossing. De grote bazen zijn al lang binnen, je raakt dan een hele grote groep andere mensen.

Verder eens met Résistance: Als de de wereld echt willen helpen moeten we allemaal onze koffers pakken ;)

Precies dit bericht.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:19

Resistance schreef:
Maar wat vinden jullie dan bijvoorbeeld van dit soort reclames? :)

Verschrikkelijk -O-

Ik heb er een hekel aan als reclames zo overduidelijk proberen in te spelen op emoties. Ga weg! Vertel wat je product doet, welk probleem het oplost en waarom dat van jou de beste keuze is, en laat het daarbij. Wil ik het daarna kopen? Prima. Wil ik het nog steeds niet kopen? Dan is dat product blijkbaar niet wat ik nodig heb.

Al die bagger erbij van 'we willen onze klanten het gevoel geven dat...' vertroebelt slechts je oordeel. Beter houdt men dat dus weg uit reclames.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:55

eva1969 schreef:
Een heel stuk prikkelvrijere wereld lijkt me fijn.
Probeer dat zelf al door idd geen reclamefolders d.m.v. sticker op de bus, geen facebook (zó lekker rustig), onze bedrijfswagens hebben geen belettering, ons bedrijf maakt al 15 jaar geen reclame en hé we hebben het retedruk (dat heet mond tot mond en werkt dus kennelijk als je iets goeds te bieden hebt), ik krijg het gros van mijn boodschappen wekelijks via Boerschappen, dan ontvang ik een krat vol groenten/vlees/zuivel/fruit rechtstreeks van de boer zonder schreeuwende verpakkingen en daar word ik elke week weer erg blij van.
De hele 24-uurs economie is aan mij niet besteed en ik vind niks mis met zondagsrust (of zaterdagsrust al naar gelang het je past).

Een wereld zonder reclame zal niet kunnen dat snap ik ook wel maar het mag best een beetje minder. Ook op televisie erger ik me mateloos aan dat bijv. het geluid ineens een standje of tien harder gaat als het reclameblok passeert. Ik kijk dus vnl. programma's zonder reclameblokken van een kwartier ertussen, ik vind dat echt niet te doen hoor.

Maar jij bent 15 jaar geleden in een heel andere tijd begonnen. De meeste jonge bedrijven gaan dat in deze tijd echt niet meer redden.

15 jaar geleden ging het bijna alleen maar van mond tot mond. Tegenwoordig google je gelijk op internet. Je zoekt recensies op. Je zoekt afbeeldingen op.
Als ik iets nodig heb ga ik niet eerst mn vriendenlijst afbellen waar ze wat hebben laten doen. Dan Google je gewoon even. En ook op Google krijg je eerste de betalende adverterende bedrijven en daarna pas de niet adverterende bedrijven.

Alles valt en staat natuurlijk ook nog eens met je beroep. Een tandarts of loodgieter zoek je dicht bij huis. Een aannemer kan overal vandaan komen.

Toen ik 15 jaar geleden begon betaalde ik een hoop geld voor kleine advertenties in de huis aan huis. Daarmee groeide mijn bedrijf wel maar vrij langzaam. Tegenwoordig adverteer je voor een paar euro op internet. Mega snelle groei voor heel weinig geld.

Tijden veranderen.

Ik heb me 2.5 jaar geleden laten omscholen wel binnen de zelfde branche. Daarvoor had ik ook geen reclame meer nodig ik zat vol met vaste klanten. Nu ben ik opnieuw begonnen met klanten werven en dat gaat in deze tijd gewoon als een trein.