xHaithi schreef:In mijn beleving zijn er nog veel meer echte gelovigen in Nederland dan in België. Het kan dan wel een klein percentage zijn, er zijn effectief nog jonge gezinnen en kinderen/jongeren die geloven, bidden, naar de kerk gaan, eventueel geen seks voor het huwelijk, etc.. Hier echt gewoon helemaal niet. Enkel oude mensen (grootouderleeftijd) geloven nog. Ik ben nog nooit een gelovige leeftijdsgenoot tegengekomen, ik heb nooit gebeden aan tafel bijvoorbeeld, ook niet bij vriendjes of vriendinnetjes. In Nederland kende ik wel zo'n gezin en mijn vriend is ook wel eens een sterk gelovige jongen tegengekomen op volwassenenonderwijs (jaar of 20). Voor mij als Belg was dat in eerste instantie best apart want voor zover ik weet bestaat het hier echt bijna niet meer.
Hoppit: Bij mij op de lagere school waren er 2 kinderen die protestantse godsdienst kregen geloof ik in plaats van katholieke. Ze zijn er dus wel volgens mij maar niet veel.
Idem voor mij als Nederlander hoor. Is maar net waar je woont.
Protestants geloof vs katholiek is gewoon anders. Statistisch gezien zijn er namelijk veel meer gelovigen in België.