JudithGigi schreef:LadyMadonna schreef:Weet je: tijdens de verkiezingen ging het over (het te kort aan) vrouwen in hoge functies. Er waren toen mensen die vonden dat er een quota moest komen.
Nee, ik wil iemand op een bepaalde functie omdat hij/zij die functie goed uitvoert, niet omdat het een vrouw is....
Ja dat.. vind het belachelijk dat mensen zoiets koste wat het kost 50/50 willen krijgen. Wil ik overigens niet mee zeggen dat vrouwen niet dezelfde kansen daarvoor moeten krijgen als mannen!
Ik denk dat als er daadwerkelijk op kwaliteit geselecteerd zou worden, de verhouding niet zo zou zijn als hij nu is. Dan zouden we toch ook wel eens 'toevallig' meer vrouwen dan mannen in de regering hebben gehad, of in andere hogere functies? Ik kan me niet voorstellen dat er consequent meer geschikte mannen dan vrouwen zijn.
Koste wat kost alles 50/50 krijgen ben ik trouwens ook niet voor, maar ik ben wel heel benieuwd wat er zou gebeuren als CV's en sollicitatiebrieven anoniem zouden zijn.
Interessant boek over gender is trouwens 'Delusions of Gender' van Cordelia Fine, aanrader voor wie zulke dingen interessant vind