Rapper Boef

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:21

Ik maak me er niet druk om. Luister niet naar dat soort muziek.

Verder niks meer mee doen, die vent heeft al genoeg (negatieve) aandacht.

Tieneke

Re: Rapper Boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:22

Hij plaatst zichzelf in een bepaald hokje en pakt daar ook mee uit. Dan moet hij ook maar de gevolgen dragen wanneer het hem niet zo goed uitkomt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:23

Sneu ventje, erg respectloos om maar te zwijgen over de herrie die eruit komt wat blijkbaar voor 'muziek' moet doorgaan. Maar hij heeft een jonge fanbase heb ik het idee, kinderen van 14-20 die het allemaal wel stoer vinden blijkbaar.

Ik vind het heel goed dat de boycot er is, blij dat mensen een keer opstaan tegen dit soort gedrag.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:25

We gaan teveel gedrag normaal vinden.... van zeiken dat iets discriminatie is tot dit...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:08

Hij heeft dronken achter het stuur gezeten en was dronken...
Hij heeft behulpzame dames een kech genoemd
Hij heeft wel vaker(gelezen) dingen gedaan die niet door de beugel kunnen..
En dan vinden we het zielig dat hij geboycot word?
Hij heeft een voorbeeldfunctie, heel veel jongeren kijken tegen hem op.

Ik vind het terecht dat bedrijven niet meer met hem willen werken, wie wil nou geassocieerd worden met zo'n droeftoeter. Zelfde als bij mij in de winkel, als ik mensen uit ga lopen schelden voor niks dan willen ze er ook geen boodschappen meer doen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:20

Nou, zijn uitspraken over vrouwen, daar trek ik me niets van aan, vrijheid van meningsuiting. Maar als hij effectief iemands kat gedood heeft door die uit een rijdende auto te gooien, dan is dat andere koek, dat vraagt meer sancties dan een boycot.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:36

hwn schreef:
Nou, zijn uitspraken over vrouwen, daar trek ik me niets van aan, vrijheid van meningsuiting. Maar als hij effectief iemands kat gedood heeft door die uit een rijdende auto te gooien, dan is dat andere koek, dat vraagt meer sancties dan een boycot.

Vrijheid van meningsuiting? Really?

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:40

Ben geen fan van Boef zijn muziek nor van hem als persoon.
Toch heb ik hem wel eens bij RTL late night gezien paar maanden geleden waar hij het op nam voor de homo scene, leven en laten leven oid zei hij.
Denk dat dit voor de moslim cultuur best wel schokkend is om je zo uit te laten over het homo gemeenschap, ook doneerde hij geld aan 555 en plaatste daar filmpjes over van op internet.
Toen dacht ik ja, knap van je jonge om je zo als achtergesteld rot joch positief naar voren te werken.

Hij heeft als fans toch wel heel moeilijk publiek en waarin we als gemeenschap best veel last van kunnen hebben, pubers van 14-15jaar met een muil van hier tot tokio. Hij is een van de weinige die deze gemeenschap kan aanspreken, want als boef het doet, is het stoer!

En met name daarom vind ik dit filmpje absoluut 1000x harder aankomen, want bij de jeugd wordt dit gewoon normaal. Ook lil kleine vond het nodig om zijn ex vriendinnetje uit te maken voor prutsmutser op het podium :/.
Toch was die rel een stuk kleiner...?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:55

Willemiens schreef:
Ben geen fan van Boef zijn muziek nor van hem als persoon.
Toch heb ik hem wel eens bij RTL late night gezien paar maanden geleden waar hij het op nam voor de homo scene, leven en laten leven oid zei hij.
Denk dat dit voor de moslim cultuur best wel schokkend is om je zo uit te laten over het homo gemeenschap, ook doneerde hij geld aan 555 en plaatste daar filmpjes over van op internet.
Toen dacht ik ja, knap van je jonge om je zo als achtergesteld rot joch positief naar voren te werken.

Hij heeft als fans toch wel heel moeilijk publiek en waarin we als gemeenschap best veel last van kunnen hebben, pubers van 14-15jaar met een muil van hier tot tokio. Hij is een van de weinige die deze gemeenschap kan aanspreken, want als boef het doet, is het stoer!

En met name daarom vind ik dit filmpje absoluut 1000x harder aankomen, want bij de jeugd wordt dit gewoon normaal. Ook lil kleine vond het nodig om zijn ex vriendinnetje uit te maken voor prutsmutser op het podium :/.
Toch was die rel een stuk kleiner...?

De rel was hier ook een stuk kleiner geweest als hij het bij een keer had gelaten. Het is nu zo ontploft omdat boef daarna nog even ging uitleggen dat je toch echt een kech bent als je niet thuis zit en alleen de was doet. Toen ging het fout.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 23:48

Tieneke schreef:
Ik denk dat het hier in België zo in de picture blijft omdat menig Belg de mentaliteit die door dit soort overroepen mannetjes gepromoot echt k*tsbeu is.

In Brussel zijn al een aantal keren rellen geweest de laatste tijd, plunderingen, geweldplegingen, auto's die in brand worden gestoken... Allemaal door dergelijke types dat denk dat de wereld aan hun achterwerk hangt en ze hier maar kunnen doen wat ze willen. Mensen en hun spullen kunnen beschadigen hoe ze willen.

Alle gebeurtenissen van de laatste maanden hier opgeteld, maakt dat dit totaal niet geaccepteerd wordt.

Idiote marginaal in mijn ogen.

Dat was ook een rapper die opriep tot die rellen in brussel,en als ze dan geconfronteerd worden met de ellende die hun oproep veroorzaakt heeft weten ze ineens van niks of was het zo niet bedoeld.

Net als de jongeren die opgepakt zijn,staan in beeld en ontkennen dat ze het zijn.Echte lafffaards zijn dat.Als je zo stoer wilt zijn draag dan de gevolgen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:10

Vind het een beetje mierenneuken.
Zodra er iets gebeurd op de snapchat van hem in een dronken bui is heel Nederland tegen hem en word hij overal gecancelled. Maar Hans Teeuwen kan wel doodleuk in een cabaret show zeggen dat hij Beatrix heeft gewipt en dat alle vrouwen h*eren zijn.

Ben geen fan van de man in kwestie, maar vind dat heel Nederland het allemaal veel te veel uitvergroot. Die teksten van al die kul rappertjes gaan toch altijd al zo? Het is goed dat hij op z'n sodemieter krijgt maar om nou 'bier gooien op boef' te gaan plannen en al zijn aankomende optredens te boycotten vind ik vrij triest.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:13

hwn schreef:

En om dit soort mensen maak ik mij nog meer zorgen..

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:24

Hans Teeuwen noemden alle vrouwen kechs, en om eerlijk te zijn, de rapmuziek van toen ik jong was (ja al even geleden :D) was ook echt niet voor volwassen oren.

Maar sorry hoor, wat een drama maken we ervan. Geef t volk brood en spelen, of iemand om volledig af te branden op Facebook. Diep gewortelde ontevredenheid weer geuit, kan iedereen weer lekker slapen. _O-

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:38

Tieneke schreef:
Ik denk dat het hier in België zo in de picture blijft omdat menig Belg de mentaliteit die door dit soort overroepen mannetjes gepromoot echt k*tsbeu is.

In Brussel zijn al een aantal keren rellen geweest de laatste tijd, plunderingen, geweldplegingen, auto's die in brand worden gestoken... Allemaal door dergelijke types dat denk dat de wereld aan hun achterwerk hangt en ze hier maar kunnen doen wat ze willen. Mensen en hun spullen kunnen beschadigen hoe ze willen.

Alle gebeurtenissen van de laatste maanden hier opgeteld, maakt dat dit totaal niet geaccepteerd wordt.

Hier sluit ik me ook helemaal bij aan.

En naar mijn mening blijft er niet meer veel "echt" talent over in de wereld (of het is in ieder geval zoeken naar een naald in een hooiberg), waardoor zulke figuren zich genoodzaakt voelen om domme sh*t te doen om in de spotlights te komen. Kijk naar het "cash me ousside" meisje, door iedereen gehaat, maar ondertussen is zij wel mooi miljonair geworden met haar dom gedrag.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:51

Verschil is imo Shaggy, dat boef het meent en hans Teeuwen niet

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 01:07

Snollygoster schreef:
Tieneke schreef:

Hier sluit ik me ook helemaal bij aan.

En naar mijn mening blijft er niet meer veel "echt" talent over in de wereld (of het is in ieder geval zoeken naar een naald in een hooiberg), waardoor zulke figuren zich genoodzaakt voelen om domme sh*t te doen om in de spotlights te komen. Kijk naar het "cash me ousside" meisje, door iedereen gehaat, maar ondertussen is zij wel mooi miljonair geworden met haar dom gedrag.

Amen!
Het is gewoon de mentaliteit van die gasten. Het denkt allemaal dat het god is.
Boef dacht ook gewoon in dat tweede filmpje dat hij het wel kon maken dit te zeggen.
Helaas bleek dat niet zo te zijn, en dus heeft ie spijt. Niet van dat ie vindt dat westerse vrouwen prutsmutsen zijn. Maar van dat het hem geld kost door de opschudding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 01:11

Shaggy09 schreef:
Vind het een beetje mierenneuken.
Zodra er iets gebeurd op de snapchat van hem in een dronken bui is heel Nederland tegen hem en word hij overal gecancelled. Maar Hans Teeuwen kan wel doodleuk in een cabaret show zeggen dat hij Beatrix heeft gewipt en dat alle vrouwen h*eren zijn.

Ben geen fan van de man in kwestie, maar vind dat heel Nederland het allemaal veel te veel uitvergroot. Die teksten van al die kul rappertjes gaan toch altijd al zo? Het is goed dat hij op z'n sodemieter krijgt maar om nou 'bier gooien op boef' te gaan plannen en al zijn aankomende optredens te boycotten vind ik vrij triest.

Dan huur jii Boef toch in voor een huiskamerconcert Lies?
Het verschil zit m erin dat Teeuwen zoiets tijdens zijn cabaret voorstelling zegt. Boef staat blijkbaar nogal achter z'n eigen uitspraak omdat ie het niet één keer, maar herhaaldelijk verklaart. Dit heeft ook niks meer te maken met een 'kul songtekst' maar hoe iemand daadwerkelijk over vrouwen denkt. En dát is wat er nou zo kwalijk aan is.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 01:14

Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat de meiden die naar zijn optredens gaan allemaal in een boerka komen. Hij heeft tenslotte jong publiek.
Eigenlijk beledigt hij gewoon een deel van zijn eigen publiek.

Terug komend op of het een goede artiest is of niet: een goede artiest, ongeacht het genre en het bijbehorende publiek beledigt nooit zijn publiek!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 01:23

Palmera schreef:
Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat de meiden die naar zijn optredens gaan allemaal in een boerka komen. Hij heeft tenslotte jong publiek.
Eigenlijk beledigt hij gewoon een deel van zijn eigen publiek.

Terug komend op of het een goede artiest is of niet: een goede artiest, ongeacht het genre en het bijbehorende publiek beledigt nooit zijn publiek!

Als ik naar mijn neefjes en nichtjes van 17 kijk, vraag ik mij af of die uberhaupt nog iets kunnen vinden.
Die lui in de facebook en youtube flimpjes zijn hun goden. Ze kijken er de hele dag naar op hun telefoon, praten als hen, kleden zich als hen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:53

Overigens liep Boef z'n oude schooldirectrice uit te maken voor bepaalde dingen en verdiende hij bij naast z'n Wajong uitkering. Ik mag hopen dat hij flink gekort is.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:56

Wat een onzin deze discussie zeg.

Heeft iemand wel eens naar de gemiddele rap tekst in het engels/Nederlands geluisterd?

Hoe er daar gesproken word over vrouwen is wel okay? Maar een dronken snap niet?

Het word steeds erger met de op-de-tenen-trap en de politiek-correct-cultuur.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:57

Nagini, ook nuchter staat hij achter zijn uitspraken ...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:57

Nagini schreef:

Heeft iemand wel eens naar de gemiddele rap tekst in het engels/Nederlands geluisterd?

Hoe er daar gesproken word over vrouwen is wel okay? Maar een dronken snap niet?

Het gaat niet om die dronken snap maar om zijn uitleg wat later.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:02

Nagini schreef:

Volgens mij zegt niemand dat het in een engelse/nederlandse rap wel gewaardeerd wordt.

Ik waardeer het in het Swahili in ieder geval ook niet bij wijze van spreken. Maar ik luister het dan ook niet. In zekere zin boycot ik dat soort figuren dus al. :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:03

Machie schreef:
Nagini schreef:

Het gaat niet om die dronken snap maar om zijn uitleg wat later.

En hoe hij voor de rest is.
Code
OP zestiende een half jaar in jeugddetentie zat.

Op achttiende anderhalf jaar vanwege een strafdelict en vervolgens een half jaar omdat hij medewerking met de reclassering weigerde.

september 2016 meermaals aangehouden en meerdere dagen vastgezet vanwege provocatie, opruiing en de betrokkenheid bij een vechtpartij in

Ruzie die hij in juni 2016 met de Alkmaarse rapper Rambo had

november 2016 werd Boef wegens de overlast die hij veroorzaakte door zijn verhuurder uit huis gezet. Hij moest zijn woning in Tilburg voor 1 januari 2017 verlaten.

Op 11 januari 2017 werd hij wegens het beledigen van twee agenten veroordeeld tot een taakstraf van 80 uur en een boete van 150 euro.

Maar voor de rest een hele fatsoenlijke jongen hoor :j
Echt een om een podium te geven.