Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Is dat nu ook al een doodsbedreigende en ziekte toewensende discriminerende uitdrukking?
Dit dus: iedereen is veel te snel beledigd. Alles is discriminerend en fout.
_Reneee schreef:Het valt me op dat dit soort beledigingen op Amerikaanse Facebookpagina's bijvoorbeeld helemaal niet voorkomen.
Palmera schreef:Zie jij het verschil niet tussen 'brulapen' en 'tokkiegen' in normaal zinsverband en de voorbeelden in de OP?
bruintje123 schreef:Palmera schreef:Zie jij het verschil niet tussen 'brulapen' en 'tokkiegen' in normaal zinsverband en de voorbeelden in de OP?
Nee.
Allebei is beledigend naar een ander toe.
Alleen achter het ene kun je je misschien in vinden omdat die dezelfde mening hebben als dat je zelf ook hebt gevormd en vind je het daarom minder aanstootgevend.
Kaka schreef:Jaime_ schreef:Ik ben zwarte pieten discussie moe, kan dit geen verboden onderwerp worden?
Het gaat niet over die discussie, het gaat over de manier van reageren. TS had ipv Zwarte Piet ook asielzoekers als voorbeeld kunnen kiezen.
Palmera schreef:Brulapen is gekozen omdat ze brullen om aandacht. Ik zou niet weten wat voor ern kleur de brulaap heeft en of er dus een gegronde reden is om mijn opmerking als discrimineerd te zien.
De volgende keer hou ik het wel bij 'kalkoen' die maken ook een hoop herrie en ik reken erop, na bestudering van het uiterlijk van de kalkoen, dat niemand zich aangesproken en gediscrimineerd voelt!
Resistance schreef:Ik ben geschrokken van wat men allemaal wel niet tegen zijn medemens zegt.
Allereerst: Ik wil hier absoluut geen zwarte pieten discussie starten. Ik doel met dit topic op de vreselijke reacties die mensen aan elkaar schrijven, die toch best wel hard binnenkomen.
Gisteren stond er op RTL Nieuws weer een Zwart Pieten bericht. Ik heb hier op gereageerd met dit bericht:
[ [url=m/3JXweq.png]Afbeelding[/url] ]
Een normaal bericht, lijkt mij. Toch heb ik ongelofelijk hatelijke, gemene reacties gekregen. Ik heb de ergste eruit gepikt:
[ [url=m/1WKrTV.png]Afbeelding[/url] ]
Dezelfde vrouw zei dit tegen een meisje met getinte huidskleur:
[ [url=m/jOAUPO.png]Afbeelding[/url] ]
Maar ook anderen konden er wat van:
[ [url=m/XkyL13.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TgGZ6W.png]Afbeelding[/url] ]
Ik vraag me oprecht af hoe mensen zo kunnen doen. Waarom voelen deze mensen zoveel haat en frustratie dat ze hun medemensen zulke dingen toewensen? Waar is het misgegaan? Ik word er verdrietig van, als ik dit lees vind ik het weer wat minder leuk om in dit land te wonen.
eilleen333 schreef:Ik ben ook meerdere keren afgebekt op internet. Soms kijk ik dan even in zo'n profiel, en het zijn vaak mensen met valse namen, huisvrouwen etc. Dan denk ik: "ach, heb jij je verzetje vandaag ook weer even gehad."
Palmera schreef:Je bent wel snel beledigd, TS! Je blijft er maar op hameren. Je ziet het verschil niet tussen de door jou aangedragen voorbeelden en een woord.
Ik dank op mijn blote knieën dat ik niet te beledigen ben. Dat ik me nooit aangesproken vorl, ondanks dat zat harde woorden best om mij van toepassing zouden kunnen zijn. Maar ik pas ervoor te jammeren in een hoekje en ieder woord 80 keer onder een vergrootglas te leggen.
Ik kan het eenieder aanbevelen.