In het donker op de fiets

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CowboyBilli

Re: In het donker op de fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:59

Je moet zeker niet bang zijn in het donker, lopend of fietsend door het bos, de kans dat het je overkomt
is klein, maar belangrijk is dat je altijd zelfverzekerd overkomt.

Maar je moet het niet overschatten als het je overkomt, jaren geleden hebben mijn vriendin en ik het ook meegemaakt toen we op een fietspad langs de bosrand fietsten van de stal op weg naar huis op een regenachtige Zondag, laat in de middag. In een flits wordt mijn vriendin vanachter tegen haar fiets getrapt waardoor ze tegen mij aanvalt en we beide op het fietspad vallen. Verschrikt sta ik op en zie dat een man met bivakmuts mijn vriendin aan haar haren de bosjes in wil trekken, ze gilde en krijste het uit, ik rende op hem af waardoor hij verschrikt op keek, waarschijnlijk had hij ons door de rijkleding en regenjassen als 2 vrouwen gezien en schrok ervan dat ik een man was. Ik trapte hem tegen zijn knie waardoor hij op de grond viel en schopte hem daarna hard in het kruis, waardoor hij voorlopig uitgeschakeld was. Mijn vriendin was inmiddels opgestaan en ik zette onze fietsen weer rechtop.
Draai ik me om, staat ze als een razende de man nog na te schoppen. Ik laat de fietsen weer vallen om haar tegen te houden want ze zou hem hebben doodgeschopt.
We fietsen met een enorme adrenaline kick gelijk door naar het politiebureau om aangifte te doen,
het was nog in de tijd dat we nog geen mobieltjes hadden.
Zegt de agent aan de balie kom maandagochtend maar terug om aangifte te doen, van de politie moest je het toen ook al niet hebben.
Mijn vriendin heeft er heel lang last van gehad dat het haar overkomen was en zich zo woedend op hem had afgereageerd, ik zei haar dan elke keer weer dat het heel slecht voor haar had kunnen aflopen.

Het gebeurd in een flits, aan pepperspray heb je dan niets meer, het beste is gillen, om je heen slaan en schoppen. Van veel lawaai en moeilijk te handelen slachtoffers houden ze niet.

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:13

Cowboy_Serge schreef:
Je moet zeker niet bang zijn in het donker, lopend of fietsend door het bos, de kans dat het je overkomt
is klein, maar belangrijk is dat je altijd zelfverzekerd overkomt.

Maar je moet het niet overschatten als het je overkomt, jaren geleden hebben mijn vriendin en ik het ook meegemaakt toen we op een fietspad langs de bosrand fietsten van de stal op weg naar huis op een regenachtige Zondag, laat in de middag. In een flits wordt mijn vriendin vanachter tegen haar fiets getrapt waardoor ze tegen mij aanvalt en we beide op het fietspad vallen. Verschrikt sta ik op en zie dat een man met bivakmuts mijn vriendin aan haar haren de bosjes in wil trekken, ze gilde en krijste het uit, ik rende op hem af waardoor hij verschrikt op keek, waarschijnlijk had hij ons door de rijkleding en regenjassen als 2 vrouwen gezien en schrok ervan dat ik een man was. Ik trapte hem tegen zijn knie waardoor hij op de grond viel en schopte hem daarna hard in het kruis, waardoor hij voorlopig uitgeschakeld was. Mijn vriendin was inmiddels opgestaan en ik zette onze fietsen weer rechtop.
Draai ik me om, staat ze als een razende de man nog na te schoppen. Ik laat de fietsen weer vallen om haar tegen te houden want ze zou hem hebben doodgeschopt.
We fietsen met een enorme adrenaline kick gelijk door naar het politiebureau om aangifte te doen,
het was nog in de tijd dat we nog geen mobieltjes hadden.
Zegt de agent aan de balie kom maandagochtend maar terug om aangifte te doen, van de politie moest je het toen ook al niet hebben.
Mijn vriendin heeft er heel lang last van gehad dat het haar overkomen was en zich zo woedend op hem had afgereageerd, ik zei haar dan elke keer weer dat het heel slecht voor haar had kunnen aflopen.

Het gebeurd in een flits, aan pepperspray heb je dan niets meer, het beste is gillen, om je heen slaan en schoppen. Van veel lawaai en moeilijk te handelen slachtoffers houden ze niet.

Shii dat klinkt best eng zeg jezus

CowboyBilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:26

Eng is het zeker, maar je moet nooit bang zijn, dan ben je een makkelijk slachtoffer, gewoon op je hoede zijn en zelfverzekerdheid uitstralen en een goede stevige zweep in je handen kan ook al afschrikken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:57

Nikass schreef:
Je kunt een klacht indienen bij de Faunastichting. Die proberen aandacht te vragen voor de grote risico's en overlast die er is door jagers. Hier wordt ook niet gewaarschuwd als er gejaagd wordt in het bos, hetgeen ik echt belachelijk vind gezien de vele wandelaars en een doorgaand fietspad. Er wordt ook in de vroege ochtendschemering gejaagd; een tijdstip dat er al genoeg mensen op de fiets zitten. Er is ook al eens aangifte gedaan, maar er wordt helaas nog niet echt tegen opgetreden, want de jagers hebben een vergunning.

Veriye, ik vind het helemaal niet raar hoor! Wel van je vriend trouwens, kan hij je niet komen ophalen?
Ik werd vroeger altijd opgehaald of als het nog niet te laat was moest ik via de grote weg fietsen en niet binnendoor. Ik fietste soms wel stiekem binnendoor omdat dat korter was, maar juist omdat mijn moeder me gewaarschuwd had, had ik dan ook hartkloppingen en was ik heel opgelucht als ik dat stukje weer gehad had (was nog veel minder dan 4 km).

Ik heb ook al gedacht om het ergens de melden, ik zit wel in België dus ik denk dat ze Faunastichting niet kennen. Maar ik ben dus niet gek dat ik er fietste? Het ging dus over een gewoon fietspad zonder autoweg naast dat een stukje door het bos ging. Achteraf dacht ik, ik weet wel dat je na zonsondergang niet meer in het bos mag komen wandelen, dus misschien had ik daar helemaal niet doorheen mogen fietsen en een omweg moeten maken?
In elk geval dacht ik dat dit optie nog veiliger was dan binnendoor langs de gewone landwegen. Niet dat ik echt vrees voor psychopaten, maar auto's vertrouw ik veel minder op verlaten onverlichte wegen in het midden van de nacht. Paar jaar terug is hier in de buurt zo'n jongen doodgereden. Kwam met de fiets van een fuif, werd op een onverlicht stuk in zo'n veldweg van de weg gemaaid en chauffeur pleegde vluchtmisdrijf. Hij werd pas de volgende ochtend gevonden. Daar ben ik dan wel een beetje bang voor als het donker is, chauffeurs die denken dat er dan toch niemand anders is en die de bocht door racen. Dacht dus dat ik me een stuk veiliger zou voelen als ik de vogelvlucht route door het bos zou pakken :+ .

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:02

Ik heb niet alles gelezen, dus mijn excuus als dit al gezegd is.
Maar is een brommertje niet wat?

Ik fietste ook altijd in het donker op afgelegen stukken toen ik nog bij mijn ouders op de boerderij woonde.
Ik was niet zo bang voor dat iemand mij bewust wat aan zou doen.
Maar waar ik bang voor was was meer auto chauffeurs die gedronken hadden of met hun mobieltje bezig zijn...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 23:44

Na zonsondergang niet meer in het bos mogen is dacht ik niet bedacht om te kunnen jagen maar voor de rust van het wild... Maar dat is een beetje hypocriet in Nederland, want in de gebieden waar je hond niet los mag om de rust van het wild niet te verstoren wordt wel volop gejaagd.

Ik denk dat als je contact opneemt met de Faunastichting in Nederland, ze je wellicht kunnen informeren welke verwante stichting er in België actief is.
Je bent in elk geval absoluut niet de enige die overlast ervaart.

Ik wist er niets van tot ik met mijn paard aan het rijden was op het pad langs het weiland van onze stal toen er ineens geschoten werd. Ik voelde paniek bij mijn paard. Gelukkig reed een stalgenootje met haar paard voor mij en haar paard bleef rustig.
Er werd in het weiland gejaagd dat grensde aan het weiland waar onze kudde stond... En het pad waar wij reden liep door dat weiland.
Aan de korte zijde van het weiland loopt een fiets/wandelpad welke een toeristische route is.
Er wordt gewoon ontzettend veel risico genomen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 00:13

Na zonsondergang niet meer het bos in is antistroperij maatregel. Wie dan nog daar rondloopt kan dat veel moeilijker uitleggen dan als het ook 's nachts vrij toegankelijk is. En er zijn gewoonweg teveel mensen om wie maar wil vrij te laten jagen, binnen een paar maanden zou er geen wild meer over zijn.