Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowboy_Serge schreef:Je moet zeker niet bang zijn in het donker, lopend of fietsend door het bos, de kans dat het je overkomt
is klein, maar belangrijk is dat je altijd zelfverzekerd overkomt.
Maar je moet het niet overschatten als het je overkomt, jaren geleden hebben mijn vriendin en ik het ook meegemaakt toen we op een fietspad langs de bosrand fietsten van de stal op weg naar huis op een regenachtige Zondag, laat in de middag. In een flits wordt mijn vriendin vanachter tegen haar fiets getrapt waardoor ze tegen mij aanvalt en we beide op het fietspad vallen. Verschrikt sta ik op en zie dat een man met bivakmuts mijn vriendin aan haar haren de bosjes in wil trekken, ze gilde en krijste het uit, ik rende op hem af waardoor hij verschrikt op keek, waarschijnlijk had hij ons door de rijkleding en regenjassen als 2 vrouwen gezien en schrok ervan dat ik een man was. Ik trapte hem tegen zijn knie waardoor hij op de grond viel en schopte hem daarna hard in het kruis, waardoor hij voorlopig uitgeschakeld was. Mijn vriendin was inmiddels opgestaan en ik zette onze fietsen weer rechtop.
Draai ik me om, staat ze als een razende de man nog na te schoppen. Ik laat de fietsen weer vallen om haar tegen te houden want ze zou hem hebben doodgeschopt.
We fietsen met een enorme adrenaline kick gelijk door naar het politiebureau om aangifte te doen,
het was nog in de tijd dat we nog geen mobieltjes hadden.
Zegt de agent aan de balie kom maandagochtend maar terug om aangifte te doen, van de politie moest je het toen ook al niet hebben.
Mijn vriendin heeft er heel lang last van gehad dat het haar overkomen was en zich zo woedend op hem had afgereageerd, ik zei haar dan elke keer weer dat het heel slecht voor haar had kunnen aflopen.
Het gebeurd in een flits, aan pepperspray heb je dan niets meer, het beste is gillen, om je heen slaan en schoppen. Van veel lawaai en moeilijk te handelen slachtoffers houden ze niet.
Nikass schreef:Je kunt een klacht indienen bij de Faunastichting. Die proberen aandacht te vragen voor de grote risico's en overlast die er is door jagers. Hier wordt ook niet gewaarschuwd als er gejaagd wordt in het bos, hetgeen ik echt belachelijk vind gezien de vele wandelaars en een doorgaand fietspad. Er wordt ook in de vroege ochtendschemering gejaagd; een tijdstip dat er al genoeg mensen op de fiets zitten. Er is ook al eens aangifte gedaan, maar er wordt helaas nog niet echt tegen opgetreden, want de jagers hebben een vergunning.
Veriye, ik vind het helemaal niet raar hoor! Wel van je vriend trouwens, kan hij je niet komen ophalen?
Ik werd vroeger altijd opgehaald of als het nog niet te laat was moest ik via de grote weg fietsen en niet binnendoor. Ik fietste soms wel stiekem binnendoor omdat dat korter was, maar juist omdat mijn moeder me gewaarschuwd had, had ik dan ook hartkloppingen en was ik heel opgelucht als ik dat stukje weer gehad had (was nog veel minder dan 4 km).