Eulogy schreef:Ik schrik er echt van hoe een groot deel van de Nederlanders over dit soort dingen denkt. Ik woon in de UK en hier lijkt een meerderheid zich veel meer bewust te zijn van de voordelen die je als blanke westerling hebt dan in Nederland en men lijkt hier ook een stuk meer bereid zich voor dit soort discussies of commentaar open te stellen.
Als ik hier over Zwarte Piet vertel, zonder dat ik iets over de huidige discussie in Nederland zeg, kijkt 90% me stomverbaasd aan want "dat is toch hartstikke racistisch".
Ik vind dit overigens ook een beetje ver gaan maar ik kan wel begrijpen waar het vandaan komt.
Precies dit. Nederland is echt zo intolerant als de pest. Bij het minste of geringste schreeuwt iedereen moord en brand 'ze pakken ons alles af!'. Echt ongelofelijk wat voor simpel volkje dit is. Ik schaam me tegenwoordig dat ik Nederlander ben. En daar heeft zwarte piet een groot aandeel in.
_Reneee schreef:Blanke is nooit denigrerend bedoeld. We slaan echt gigantisch door met z'n allen.
sassefras schreef:zeker maar als de vla zwart zou zijn hebben we de poppen aan het dansen he, onzin dat het overtrokken discriminatie gebeuren

Ik heb het over het woord neger.