Is het nu niet meer jongen/meisje, waar je je nog enigszins in kon vinden. Nee, nu noemen ze je 'kid'.

Ik stel een protestgroep voor.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bon_charmeur schreef:wat nou gender neutraal.
je kiest toch om als man zijne en vrouw te zijn
of als een vrouw zijne een man te zijn. dus wat nou genderneutraal.
als men daar al over piept heb ik de uitkomst!
maak dan ipv meisjes en jongens kleding , kleding voor "HET"
dan heeft iedereen en keus ipv alles maar door de strot gedouwd krijgen.
Delphi schreef:Ik vind heel dat genderneutraal zo'n belachelijk iets. Ik heb totaal geen problemen met homo's, lesbiennes, transgender e.d. Ben je geboren als vrouw en voel je je meer man, dan definieer je je daar toch mee en andersom? En voor die minieme groep die er tussen valt en zich met beide niet kan definiëren is dat erg vervelend, maar daar voor vind ik het belachelijk om alles genderneutraal te maken. Zij kunnen er dan toch voor kiezen om zich de ene keer te definiëren met een vrouw en de andere keer met een man?
Kiki1995 schreef:Jeetje wat kunnen sommige mensen huilen om kleine veranderingen. Ik snap echt niet waar men zich nou zo druk om maakt, zoveel veranderd er niet. Kleding blijft hetzelfde alleen zit er geen stempel meer op of het jongens of meisjes kleding is. Zo'n groot probleem is het niet, dat maken volwassenen er van.
Kinderen hebben gevraagd om andere kleding, ze krijgen wat ze willen en nu gaan de volwassenen zitten zeuren omdat de term genderneutraal weer voorbij komt.
Wees alsjeblieft iets meer openminded, je bent niet alleen op deze wereld. Er zijn andere mensen met andere gevoelens die jij misschien helemaal niet eens kent.
Delphi schreef:Ik maak er vooral een probleem van dat het overgrote deel van het land de termen jongens- en meisjeskleding juist prima en fijn vindt en dat het voor een minieme groep ineens landelijk aangepast moet worden.
Ik denk dat als je zo'n problemen hebt met dit soort dingen, dat je echt hulp moet gaan zoeken voor jezelf i.p.v. eisen dat dit genderneutraal wordt.
Nederland slaat echt door vind ik
PlantsTho schreef:Delphi schreef:Ik vind heel dat genderneutraal zo'n belachelijk iets. Ik heb totaal geen problemen met homo's, lesbiennes, transgender e.d. Ben je geboren als vrouw en voel je je meer man, dan definieer je je daar toch mee en andersom? En voor die minieme groep die er tussen valt en zich met beide niet kan definiëren is dat erg vervelend, maar daar voor vind ik het belachelijk om alles genderneutraal te maken. Zij kunnen er dan toch voor kiezen om zich de ene keer te definiëren met een vrouw en de andere keer met een man?
Je hebt er geen problemen mee, maar als het te moeilijk voor je wordt om te begrijpen eigenlijk toch wel?
Delphi schreef:Ik wil gewoon dat het geen probleem is dat je kunt kiezen voor een damestoilet, aangesproken worden als mevrouw en dat als ik ga shoppen dames- en herenkleding niet dwars door elkaar hangt.
PlantsTho schreef:Delphi schreef:Ik maak er vooral een probleem van dat het overgrote deel van het land de termen jongens- en meisjeskleding juist prima en fijn vindt en dat het voor een minieme groep ineens landelijk aangepast moet worden.
Ik denk dat als je zo'n problemen hebt met dit soort dingen, dat je echt hulp moet gaan zoeken voor jezelf i.p.v. eisen dat dit genderneutraal wordt.
want jij hebt ZO ONNOEMELIJK VEEL LAST van die aanpassing! Mijn hemel, stel je voor dat je straks datzelfde shirtje koopt, maar er staat geen jongen of meisje meer in? WAT MOET JE DAN MET JE LEVEN? Kan je nog wel door? Kan je die verandering aan? Het is nog steeds hetzelfde kledingstuk. Dat er nou een groep mensen is die zich er beter door voelt dat kan jou niet zoveel schelen, want ALLES MOET ZO BLIJVEN ALS HET IS!
Pantykous schreef:Maar als een jongen dat shirt aan heeft is het toch nog steeds een jongensshirt? Ik snap je probleem niet Delphi. Overigens merken in overvloed die geen jongens/meisjes kleding hebben maar gewoon kleding en daar valt niemand over.
Waarom is een shirt met turtles een jongensshirt? Snap ik niet hoor, dat is toch gewoon een shirt?
Dat gaat wel wat verder dan het 'rekening' houden met een kleine groep, maar juist ook voor de grote groep! Genoeg meisjes die echt meisjes meisjes zijn maar die toch een Turtles shirt willen. Waarom moet stoer dan persé een jongensding zijn? Dat slaat toch nergens op, meisjes kunnen ook stoer zijn en jongens lief. Ik heb een jongetje jongetje van 5 thuis die hyper stoer is maar gek op glitter nagellak op zijn tenen want die glitters zijn zo mooi.Juist dat onderscheid werkt pesten en gedoe in de hand, laat kinderen gewoon lekker hun ding doen en dragen wat ze mooi vinden.
Jongetjes en meisjes dingen is later nog genoeg tijd voor
Delphi schreef:Ik maak er vooral een probleem van dat het overgrote deel van het land de termen jongens- en meisjeskleding juist prima en fijn vindt en dat het voor een minieme groep ineens landelijk aangepast moet worden.
Delphi schreef:Lezen is ook een kunstWaar staat er dat mijn dochter geen jongensshirt aan mag? Dat ik daar problemen mee heb? Mijn dochter heeft juist wel eens jongensachtige kleding aan, omdat zij dat graag wilt. Dan is het toch handig dat ik naar die hoek kan lopen.
Ik maak er juist geen probleem van. Juist de mensen die er wel een probleem mee hebben dat er jongenskleding in het labeltje staan kunnen blijkbaar niet meer door met hun leven.
Ik vind jouw reactie echt behoorlijk apart.
Nergens hoor je me zeggen dat alles moet blijven zoals het was. Vroeger werden homo's, lesbiennes e.d. nauwelijks geaccepteerd. Nu toch wel? Dat juich ik alleen maar toe. Maar dit specifieke iets, dat genderneutraal, vind ik veel te ver gaan ja. Waarom zo'n taboe gaan leggen op termen man/vrouw/meisje/jongen als je zelf wel geaccepteerd wilt worden als iemand die zich daar allemaal niet mee kan definiëren en dat taboe juist wel zou willen doorbreken??
Gebeurt het wel dan lig ik daar geen nacht van wakker, maar ik mag toch gewoon mijn mening erover geven?
Blijkbaar ben jij wel iemand die hier heel erg wakker van ligt en zich er enorm druk over kan maken gezien je felle reactie. Dat vind ik heel spijtig voor je. Maar met dit soort felle reacties, hoofdletters e.d. geloof ik niet dat wij elkaar gaan begrijpen
Hypericum schreef:Klopt, een slechte zaak dat er een minieme groep is die het anders wil en daar voor 'strijd'.
Als minieme groepen geen spreekrecht hadden en er niet naar geluisterd werd, hadden homo's en lesbiënne's nog in de kast gezeten, mochten ze niet trouwen en geen kinderen krijgen, hadden wij als vrouwen geen stemrecht, geen anticonceptie, geen recht op werk, geen recht op hoger onderwijs, geen recht op abortus etc. etc.
Prima toch? Die minieme groepen die het anders willen hebben ze nooit recht van spreken en invloed moeten geven, die hadden hulp moeten zoeken voor zichzelf.
Shadow0 schreef:Delphi schreef:Ik wil gewoon dat het geen probleem is dat je kunt kiezen voor een damestoilet, aangesproken worden als mevrouw en dat als ik ga shoppen dames- en herenkleding niet dwars door elkaar hangt.
Vooral die laatste: waarom niet? Wat gebeurt er als dames- en herenkleding in hetzelfde rek hangen? Wat is dameskleding en wat is herenkleding volgens jou eigenlijk? Stel bijvoorbeeld dat men zaken zou organiseren op wat het is?
Citaat:Niemand zegt dat jongens of meisjeskleding discrimenerend is. Je post bewijst wel dat je er geen donder van begrijpt.