Hema schrapt de naam meisjes jongens kleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:13

Je zult maar een volwassene zijn die kleiner is gebleven en altijd een grote kindermaat draagt.
Is het nu niet meer jongen/meisje, waar je je nog enigszins in kon vinden. Nee, nu noemen ze je 'kid'. :roll:

Ik stel een protestgroep voor. :+

Kiki1995

Re: Hema schrapt de naam meisjes jongens kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:17

Jeetje wat kunnen sommige mensen huilen om kleine veranderingen. Ik snap echt niet waar men zich nou zo druk om maakt, zoveel veranderd er niet. Kleding blijft hetzelfde alleen zit er geen stempel meer op of het jongens of meisjes kleding is. Zo'n groot probleem is het niet, dat maken volwassenen er van.
Kinderen hebben gevraagd om andere kleding, ze krijgen wat ze willen en nu gaan de volwassenen zitten zeuren omdat de term genderneutraal weer voorbij komt.

Wees alsjeblieft iets meer openminded, je bent niet alleen op deze wereld. Er zijn andere mensen met andere gevoelens die jij misschien helemaal niet eens kent.

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:18

Voor al die mensen die roepen dat mannen en vrouwen verschillend zijn.... het punt is volgens mij nu juist dat kinderen NIET verschillend zijn. Buiten de onderbroekjes zijn jongens en meisjes precies hetzelfde gebouwd. Dus vergeet even de politieke discussie rond genderneutraliteit. Het is toch compleet logisch dat er geen onderscheid is tussen jongens- en meisjeskleding? Het is toch gewoon "wat een leuke trui!" of "nee, die broek is vreselijk".

Of ben ik nu te simpel?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:18

Ik vind het belachelijk en zeer onhandig. Vooral met spijkerbroeken wordt het lekker onhandig als dat door elkaar hangt. Ik denk dat over het algemeen genomen het grootste deel meiden meisjeskleding koopt en jongens jongenskleding.
Ik heb er totaal geen problemen mee als een meisje jongenskleding aan doet. Maar dan loop je toch gewoon naar de jongenskleding :? Waarom mag het om dit soort redenen niet meer benoemt worden naar wat het eigenlijk gewoon is?

Ik vind heel dat genderneutraal zo'n belachelijk iets. Ik heb totaal geen problemen met homo's, lesbiennes, transgender e.d. Ben je geboren als vrouw en voel je je meer man, dan definieer je je daar toch mee en andersom? En voor die minieme groep die er tussen valt en zich met beide niet kan definiëren is dat erg vervelend, maar daar voor vind ik het belachelijk om alles genderneutraal te maken. Zij kunnen er dan toch voor kiezen om zich de ene keer te definiëren met een vrouw en de andere keer met een man?

Ik vind Nederland behoorlijk tolerant. Mijn kinderen van 6 en 9 weten prima dat er mannen zijn die op mannen vallen en vrouwen die op vrouwen vallen. Dat vinden zij volkomen normaal en dat is het ook. Het is prima om alles gewoon te benoemen zoals het is.
Waarom nu ineens een taboe maken van mannen en vrouwen qua aanspreken, toiletten, kleding e.d.??? Want zo zie ik het .... dingen die altijd heel normaal waren niet meer durven te benoemen.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:19

Bon_charmeur schreef:
wat nou gender neutraal.
je kiest toch om als man zijne en vrouw te zijn
of als een vrouw zijne een man te zijn. dus wat nou genderneutraal.

als men daar al over piept heb ik de uitkomst!
maak dan ipv meisjes en jongens kleding , kleding voor "HET"

dan heeft iedereen en keus ipv alles maar door de strot gedouwd krijgen.

Ga je alsjeblieft inlezen over gender voordat je dit soort onzin gaat posten.

Delphi schreef:
Ik vind heel dat genderneutraal zo'n belachelijk iets. Ik heb totaal geen problemen met homo's, lesbiennes, transgender e.d. Ben je geboren als vrouw en voel je je meer man, dan definieer je je daar toch mee en andersom? En voor die minieme groep die er tussen valt en zich met beide niet kan definiëren is dat erg vervelend, maar daar voor vind ik het belachelijk om alles genderneutraal te maken. Zij kunnen er dan toch voor kiezen om zich de ene keer te definiëren met een vrouw en de andere keer met een man?

Je hebt er geen problemen mee, maar als het te moeilijk voor je wordt om te begrijpen eigenlijk toch wel? :(:)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:24

Ik zie steeds het argument langskomen 'we deden het altijd al zo, waarom moet dat dan veranderen'. Ik vraag me altijd af waarom mensen dat een goed argument vinden? Waarom zou je dingen niet veranderen, als het er voor een bepaalde groep beter op wordt, en voor de rest van de wereld niks uitmaakt.

Niemand ligt er 's nachts wakker van al de kinderkleding van de hema genderneutraal wordt, ook niet als de bordjes van de heren en de dames wc worden gehaald (behalve natuurlijk als je dan elke keer tegen een half naakte man aan een urinoir aanloopt >;) ). Maar alleen omdat we het vroeger anders deden, vinden mensen het stom.

Kunnen we ook het vrouwenstemrecht en vrouwen die een broek mogen dragen wel weer afschaffen. Deden we namelijk jaren geleden ook niet.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:24

Kiki1995 schreef:
Jeetje wat kunnen sommige mensen huilen om kleine veranderingen. Ik snap echt niet waar men zich nou zo druk om maakt, zoveel veranderd er niet. Kleding blijft hetzelfde alleen zit er geen stempel meer op of het jongens of meisjes kleding is. Zo'n groot probleem is het niet, dat maken volwassenen er van.
Kinderen hebben gevraagd om andere kleding, ze krijgen wat ze willen en nu gaan de volwassenen zitten zeuren omdat de term genderneutraal weer voorbij komt.

Wees alsjeblieft iets meer openminded, je bent niet alleen op deze wereld. Er zijn andere mensen met andere gevoelens die jij misschien helemaal niet eens kent.

Draai het om ..... waarom moeilijk doen en liggen huilen om kleding die in een categorie valt zoals dameskleding, meisjeskleding, jongenskleding en mannenkleding? Wat is er erg aan om gewoon te benoemen wat het is?
Moet een jurk straks langs shirt genoemd worden, omdat een jurk toch automatisch gekoppeld wordt aan een meisje?

Als je als meisje jongenskleding aan wilt is het toch prima? Dan shop je toch gewoon jongenskleding?

Het is juist onhandig dat straks spijkerbroeken met een jongensmodel door de spijkerbroekjes met een meisjesmodel gaan hangen.

Ik maak er vooral een probleem van dat het overgrote deel van het land de termen jongens- en meisjeskleding juist prima en fijn vindt en dat het voor een minieme groep ineens landelijk aangepast moet worden.
Ik denk dat als je zo'n problemen hebt met dit soort dingen, dat je echt hulp moet gaan zoeken voor jezelf i.p.v. eisen dat dit genderneutraal wordt.
Nederland slaat echt door vind ik :+

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:26

KimD schreef:
Ik vind het sowieso grote onzin, en kan me er echt ontzettend aan storen. Als iemand erover begint loop ik ook gewoon weg.

Het gaat echt veel en veel te ver.

Vroeger was ik een meisje in jongenskleding, iemand die daarover viel? Nee... :n

Had je dat graag gewild dan? Zo klinkt je wel nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:28

Waarom halen zoveel mensen transgenders en a-genders hier ineens bij, die hebben er toch niks mee te maken?

Het gaat er toch om dat kinderen zelf hebben aangegeven kinderkleding willen dragen, ipv specifiek jongenskleding of meisjeskleding.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:33

Delphi schreef:
Ik maak er vooral een probleem van dat het overgrote deel van het land de termen jongens- en meisjeskleding juist prima en fijn vindt en dat het voor een minieme groep ineens landelijk aangepast moet worden.
Ik denk dat als je zo'n problemen hebt met dit soort dingen, dat je echt hulp moet gaan zoeken voor jezelf i.p.v. eisen dat dit genderneutraal wordt.

want jij hebt ZO ONNOEMELIJK VEEL LAST van die aanpassing! Mijn hemel, stel je voor dat je straks datzelfde shirtje koopt, maar er staat geen jongen of meisje meer in? WAT MOET JE DAN MET JE LEVEN? Kan je nog wel door? Kan je die verandering aan? Het is nog steeds hetzelfde kledingstuk. Dat er nou een groep mensen is die zich er beter door voelt dat kan jou niet zoveel schelen, want ALLES MOET ZO BLIJVEN ALS HET IS!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:34

PlantsTho schreef:
Delphi schreef:

Je hebt er geen problemen mee, maar als het te moeilijk voor je wordt om te begrijpen eigenlijk toch wel? :(:)

Nee hoor, ik begrijp echt wel dat er een hele kleine groep is die er moeite mee heeft om aangesproken te worden als meneer of mevrouw of dat ze moeten kiezen tussen een heren of damestoilet.
Maar moet nu alles genderneutraal gaan worden voor slechts die hele kleine groep?

Ik wil gewoon dat het geen probleem is dat je kunt kiezen voor een damestoilet, aangesproken worden als mevrouw en dat als ik ga shoppen dames- en herenkleding niet dwars door elkaar hangt.
Overigens heb ik er ook geen problemen mee als ik in een groep aangesproken wordt als ''beste mensen'' of in het OV als ''beste reiziger''. Waar ik wel problemen mee heb ik dat krampachtige dat juist het geslacht niet meer benoemt wordt.

Ik vind het heel erg voor de mensen die daar blijkbaar dusdanige issues mee hebben, maar moet hiervoor alles in Nederland genderneutraal gaan worden?

Dus ik weet niet wat je met jouw reactie precies bedoelt en helemaal met die smily?

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:37

Heren en dameskleding gaat helemaal niet door elkaar hangen. Het labeltje geeft het alleen niet meer aan. En je kan nog steeds naar een damestoilet, maar er komen misschien ook genderneutrale toiletten. Big f** deal, je leven stopt niet hoor.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:38

Maar als een jongen dat shirt aan heeft is het toch nog steeds een jongensshirt? Ik snap je probleem niet Delphi. Overigens merken in overvloed die geen jongens/meisjes kleding hebben maar gewoon kleding en daar valt niemand over.

Waarom is een shirt met turtles een jongensshirt? Snap ik niet hoor, dat is toch gewoon een shirt?

Dat gaat wel wat verder dan het 'rekening' houden met een kleine groep, maar juist ook voor de grote groep! Genoeg meisjes die echt meisjes meisjes zijn maar die toch een Turtles shirt willen. Waarom moet stoer dan persé een jongensding zijn? Dat slaat toch nergens op, meisjes kunnen ook stoer zijn en jongens lief. Ik heb een jongetje jongetje van 5 thuis die hyper stoer is maar gek op glitter nagellak op zijn tenen want die glitters zijn zo mooi. *\o/* Juist dat onderscheid werkt pesten en gedoe in de hand, laat kinderen gewoon lekker hun ding doen en dragen wat ze mooi vinden.

Jongetjes en meisjes dingen is later nog genoeg tijd voor :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:39

Lezen mensen überhaupt het originele artikel hierover? Sommige reacties hier lijken echt niks noppes nada met het onderwerp te maken te hebben :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:41

Delphi schreef:
Ik wil gewoon dat het geen probleem is dat je kunt kiezen voor een damestoilet, aangesproken worden als mevrouw en dat als ik ga shoppen dames- en herenkleding niet dwars door elkaar hangt.

Vooral die laatste: waarom niet? Wat gebeurt er als dames- en herenkleding in hetzelfde rek hangen? Wat is dameskleding en wat is herenkleding volgens jou eigenlijk? Stel bijvoorbeeld dat men zaken zou organiseren op wat het is?

Ik loop nu regelmatig ook langs de herenkledingrekken omdat daar leuke gekleurde t-shirts hangen en ik graag rechte t-shirts heb. Ik moet daarvoor naar de herenkleding omdat men heeft bedacht dat het herenkleding is, terwijl ik het dus prima aankan.
Dus waarom dat niet gewoon in een rek met t-shirts hangen, en iedereen zelf laten kiezen of het al dan niet hun kleur t-shirts is?

Wat wordt er van je afgepakt als daar gewoon een bord 't-shirts' boven hangt?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:43

PlantsTho schreef:
Delphi schreef:

want jij hebt ZO ONNOEMELIJK VEEL LAST van die aanpassing! Mijn hemel, stel je voor dat je straks datzelfde shirtje koopt, maar er staat geen jongen of meisje meer in? WAT MOET JE DAN MET JE LEVEN? Kan je nog wel door? Kan je die verandering aan? Het is nog steeds hetzelfde kledingstuk. Dat er nou een groep mensen is die zich er beter door voelt dat kan jou niet zoveel schelen, want ALLES MOET ZO BLIJVEN ALS HET IS!

Lezen is ook een kunst :(:) Waar staat er dat mijn dochter geen jongensshirt aan mag? Dat ik daar problemen mee heb? Mijn dochter heeft juist wel eens jongensachtige kleding aan, omdat zij dat graag wilt. Dan is het toch handig dat ik naar die hoek kan lopen.
Ik maak er juist geen probleem van :') . Juist de mensen die er wel een probleem mee hebben dat er jongenskleding in het labeltje staan kunnen blijkbaar niet meer door met hun leven.
Ik vind jouw reactie echt behoorlijk apart.

Nergens hoor je me zeggen dat alles moet blijven zoals het was. Vroeger werden homo's, lesbiennes e.d. nauwelijks geaccepteerd. Nu toch wel? Dat juich ik alleen maar toe. Maar dit specifieke iets, dat genderneutraal, vind ik veel te ver gaan ja. Waarom zo'n taboe gaan leggen op termen man/vrouw/meisje/jongen als je zelf wel geaccepteerd wilt worden als iemand die zich daar allemaal niet mee kan definiëren en dat taboe juist wel zou willen doorbreken??

Gebeurt het wel dan lig ik daar geen nacht van wakker, maar ik mag toch gewoon mijn mening erover geven?
Blijkbaar ben jij wel iemand die hier heel erg wakker van ligt en zich er enorm druk over kan maken gezien je felle reactie. Dat vind ik heel spijtig voor je. Maar met dit soort felle reacties, hoofdletters e.d. geloof ik niet dat wij elkaar gaan begrijpen :(:)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:45

Pantykous schreef:
Maar als een jongen dat shirt aan heeft is het toch nog steeds een jongensshirt? Ik snap je probleem niet Delphi. Overigens merken in overvloed die geen jongens/meisjes kleding hebben maar gewoon kleding en daar valt niemand over.

Waarom is een shirt met turtles een jongensshirt? Snap ik niet hoor, dat is toch gewoon een shirt?

Dat gaat wel wat verder dan het 'rekening' houden met een kleine groep, maar juist ook voor de grote groep! Genoeg meisjes die echt meisjes meisjes zijn maar die toch een Turtles shirt willen. Waarom moet stoer dan persé een jongensding zijn? Dat slaat toch nergens op, meisjes kunnen ook stoer zijn en jongens lief. Ik heb een jongetje jongetje van 5 thuis die hyper stoer is maar gek op glitter nagellak op zijn tenen want die glitters zijn zo mooi. *\o/* Juist dat onderscheid werkt pesten en gedoe in de hand, laat kinderen gewoon lekker hun ding doen en dragen wat ze mooi vinden.

Jongetjes en meisjes dingen is later nog genoeg tijd voor :D

Precies :)

Het valt me altijd op dat degenen die zeggen o zo tolerant te zijn juist degenen zijn die er een probleem mee hebben. Overigens is genderneutraal wat anders dan accepteren dat sommige jongens en meisjes een andere voorkeur hebben dan wat gangbaar is.

En dat het een minieme groep is wordt er ook steeds bij gehaald. Hoe klein is die groep eigenlijk? Dit soort gezeur werkt alleen maar in de hand dat kinderen met een niet-gangbare voorkeur voor kleding toch in iets gehesen worden wat ze vreselijk vinden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:45

Maar als meisjes zo'n shirt ook kunnen dragen, is het toch geen jongensshirt? Dan is het label toch vooral gewoon onjuist? Waarom zou je een kledingstuk labelen als iets dat het niet eens is, omdat het door jongens en meisjes gedragen wordt?

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:49

Delphi schreef:

Klopt, een slechte zaak dat er een minieme groep is die het anders wil en daar voor 'strijd'.
Als minieme groepen geen spreekrecht hadden en er niet naar geluisterd werd, hadden homo's en lesbiënne's nog in de kast gezeten, mochten ze niet trouwen en geen kinderen krijgen, hadden wij als vrouwen geen stemrecht, geen anticonceptie, geen recht op werk, geen recht op hoger onderwijs, geen recht op abortus etc. etc.
Prima toch? Die minieme groepen die het anders willen hebben ze nooit recht van spreken en invloed moeten geven, die hadden hulp moeten zoeken voor zichzelf. :(:)
Laatst bijgewerkt door Hypericum op 20-09-17 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:49

Dit meisje legt het goed uit :))

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-09-17 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:50

Delphi schreef:
Lezen is ook een kunst :(:) Waar staat er dat mijn dochter geen jongensshirt aan mag? Dat ik daar problemen mee heb? Mijn dochter heeft juist wel eens jongensachtige kleding aan, omdat zij dat graag wilt. Dan is het toch handig dat ik naar die hoek kan lopen.
Ik maak er juist geen probleem van :') . Juist de mensen die er wel een probleem mee hebben dat er jongenskleding in het labeltje staan kunnen blijkbaar niet meer door met hun leven.
Ik vind jouw reactie echt behoorlijk apart.

Nergens hoor je me zeggen dat alles moet blijven zoals het was. Vroeger werden homo's, lesbiennes e.d. nauwelijks geaccepteerd. Nu toch wel? Dat juich ik alleen maar toe. Maar dit specifieke iets, dat genderneutraal, vind ik veel te ver gaan ja. Waarom zo'n taboe gaan leggen op termen man/vrouw/meisje/jongen als je zelf wel geaccepteerd wilt worden als iemand die zich daar allemaal niet mee kan definiëren en dat taboe juist wel zou willen doorbreken??

Gebeurt het wel dan lig ik daar geen nacht van wakker, maar ik mag toch gewoon mijn mening erover geven?
Blijkbaar ben jij wel iemand die hier heel erg wakker van ligt en zich er enorm druk over kan maken gezien je felle reactie. Dat vind ik heel spijtig voor je. Maar met dit soort felle reacties, hoofdletters e.d. geloof ik niet dat wij elkaar gaan begrijpen :(:)

Okay, top dat je het geweldig vindt dat holebi's nu volledig worden geaccepteerd (al kan je er nog over discussieren of dat waar is, ik vind eigenlijk dat de acceptatie nog helemaal niet zo voltooid is). Waarom kan je die compassie niet uitbreiden? Waarom moet een bepaalde groep mensen zich maar neerleggen bij hoe het nu is?

Hypericum schreef:
Klopt, een slechte zaak dat er een minieme groep is die het anders wil en daar voor 'strijd'.
Als minieme groepen geen spreekrecht hadden en er niet naar geluisterd werd, hadden homo's en lesbiënne's nog in de kast gezeten, mochten ze niet trouwen en geen kinderen krijgen, hadden wij als vrouwen geen stemrecht, geen anticonceptie, geen recht op werk, geen recht op hoger onderwijs, geen recht op abortus etc. etc.
Prima toch? Die minieme groepen die het anders willen hebben ze nooit recht van spreken en invloed moeten geven, die hadden hulp moeten zoeken voor zichzelf. :(:)

Dit dus.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:57

Shadow0 schreef:
Delphi schreef:

Vooral die laatste: waarom niet? Wat gebeurt er als dames- en herenkleding in hetzelfde rek hangen? Wat is dameskleding en wat is herenkleding volgens jou eigenlijk? Stel bijvoorbeeld dat men zaken zou organiseren op wat het is?

Ik heb een hekel aan winkelen en wil wel graag een getailleerd shirt en de meeste mannenmode is absoluut niet getailleerd. Het wordt gewoon onoverzichtelijker lijkt me. Zolang het dan wel overzichtelijk blijft qua pasvorm vind ik het prima.

Maar goed ik lig er allemaal niet wakker van hoor. Ik vind het gewoon onzin dat er dit soort aanpassingen komen, terwijl iedereen naar mijn mening vrij is om naar ieder rek te lopen waar hij of zij heen wilt. Het gaat echt om een hele kleine groep die hier daadwerkelijk echt problemen mee heeft als dit zo genoemd gaat blijven. Dat vind ik heel erg, maar ik denk dat zij het hierna met heel veel andere dingen ook heel zwaar gaan krijgen. Ik vraag me af of je hiermee heel het probleem weg zou halen en ervoor zou zorgen dat die mensen hiermee van als hun issues verlost zijn en dat betwijfel ik.

Ik snap ook werkelijk niet dat mensen ergens denken te lezen dat ik er problemen mee heb dat een meisje een turtles shirt zou dragen. Het gaat mij erom waarom het zo'n probleem moet zijn om iets gewoon te benoemen. Ik lig er niet wakker van als mijn dochter een jongensshirt draagt. Afgelopen zomer heeft zij lekker joggingshortjes gedragen afkomstig van de jongensafdeling. Dat is toch prima?
Het gaat mij juist om dat benepen gedoe dat iets niet meer als jongens iets of meisjes iets genoemd mag gaan worden. Ik ben de laatste die er problemen mee heeft als mijn dochter in iets loopt van de jongensafdeling, zolang zij zich daar maar prettig in voelt.

Het gaat mij er juist om dat er zo'n taboe op de termen jongenskleding en meisjeskleding gelegd wordt, niet dat jongens meisjeskleding zouden dragen of andersom.
Dat het uit de labeltjes verdwijnt is ook prima, al vraag ik me af wie het labeltje ziet als je het draagt. Overigens hebben mijn dochters amper kleding waar specifiek meisjeskleding in de label staat.

Maar ik ga het hierbij laten en verder met mijn hele fijne leven ;) Lekker naar buiten mijn paardjes voeren.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 20-09-17 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:57

Citaat:
Niemand zegt dat jongens of meisjeskleding discrimenerend is. Je post bewijst wel dat je er geen donder van begrijpt.

Wat schrijf jij lekker sympathiek :') . Kun jij wel vinden, maar ik vind t alsnog niet nodig. :D

Delphi bedankt; jij omschrijft t beter.
Laatst bijgewerkt door Getup op 20-09-17 11:07, in het totaal 2 keer bewerkt

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:58

cobiie schreef:
xDarkness schreef:
Man man man.... :')

Foei, wel genderneutraal blijven, dus voortaan: mens mens mens. :+

Got me there. :+ }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:59

Ik vind het helemaal prima eigenlijk; Het is juist op zeer jonge leeftijd dat kinderen voor zichzelf er achter komen dat ze bijvoorbeeld in het verkeerde lijf geboren zijn, dus dan is het toch alleen maar super, dat er niet zo krampachtig over gedaan hoeft te worden en een kind zelf kan uitzoeken waar ze graag in willen lopen en dat het gewoon normaal is.

We hollen toch al met zijn allen achteruit de laatste tijd, het wordt allemaal veel kortzichtiger en niets kan en mag meer, ik vind het serieus een goede ontwikkeling.