Uitspraak vrouw moet op mannenurinoir plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boete terecht?

Ja
59 (31%)
Nee
111 (60%)
Anders
15 (8%)

Totaal aantal stemmen: 185

karuna
Drukke kabouter

Re: Uitspraak vrouw moet op mannenurinoir plassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 13:52

Het is dat ik er niet ben dan zou zo meedoen,

Maar op zich simpel al is het maar een soort plasgoot met paar schotjes eromheen. Soort van open gat of goot/riool iets, plas loopt netjes weg en nodigt niet uit tot andere handelingen. Hurktoilet maar dan anders. Niks mis mee toch

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:57

safina schreef:
Als je vrouwenurinoirs wilt moet je bij de gemeente zijn. En ze had ook gewoon even vóórdat ze de kroeg uit stapte naar de plee kunnen gaan. En als je elke 5 minuten moet, moet je niet zoveel zuipen. Ze had verder geen medische reden waardoor ze het niet op kon houden, dus dan kan je je plasmomenten prima plannen.

Ik vind het dus maar een hoop gezeik. :D

Dat is dus precies wat ik bedoel, alleen je zegt het veel mooier in minder woorden dan ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:58

karuna schreef:
Het is dat ik er niet ben dan zou zo meedoen,

Maar op zich simpel al is het maar een soort plasgoot met paar schotjes eromheen. Soort van open gat of goot/riool iets, plas loopt netjes weg en nodigt niet uit tot andere handelingen. Hurktoilet maar dan anders. Niks mis mee toch

:D :D :D Ik voorzie anders hele andere taferelen, als de dames daar moet plassen met een x aantal bakkies op...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 13:59

Dat heb je dan zelf in de hand, je kunt in ieder geval plassen, of er desnoods in kotsen ook.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:03

donnar schreef:
Ik heb ook een probleem met mijn buik, en echt het is verschrikkelijk de voorzieningen voor vrouwen. Of ja, het gebrek daaraan.

Als ik ergens ben heb ik wel eens dat ik buikpijn krijg en dan moet ik, en wel NU. Meestal zijn er geen toiletten, als ze er al zijn staat er een enorme rij en is er geen toiletpapier. Het is tot nu toe altijd goed gegaan, maar niet van harte. Hierdoor durf en kan ik vaak niet weg, maar mijn wereld heel klein!

Ze moeten gewoon veel en veel meer openbare voorzieningen maken, of dat je ook gewoon in winkels gebruikt mag maken van het toilet. Zo veel mensen zullen dat niet doen en voor de mensen met problemen met het naar het toilet gaat wordt de wereld een stuk groter!

Helaas, maar er zijn ergere dingen in de wereld dan dat je niet urenlang weg kan of dat je niet erg ver van huis kan zijn.

En ik snap de winkels wel, vaak laten de mensen de WC in een verschrikkelijke staat achter (snap ik echt niet, doen ze dat thuis ook???)

Dus dan zijn de winkels er ook klaar mee en weigeren ze er toe te laten. De mensen hebben het er zelf naar gemaakt.

Het is alleen jammer dat de goeien eronder moeten lijden van wat de slechten hebben aangericht.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:05

karuna schreef:
Dat heb je dan zelf in de hand, je kunt in ieder geval plassen, of er desnoods in kotsen ook.

Kijk daar heb je het al......en wie mag het gaan opruimen?

Juist, met als gevolg......de winkels weigeren mensen om gebruik te mogen maken van de wc.

De cafe's en restaurant ook steeds vaker mensen weigeren er gebruik van te mogen maken wanneer ze er niet klant zijn en er niet zitten te eten of te drinken.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 19-09-17 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 14:06

Ik bedoelde als ze een soort open goot voor plassende vrouwen maken met schotjes eromheen. Dan kun je kiezen kotsen of plassen, hogedrukspuit net als bij plasplekken voor mannen simpel toch.

Ik denk dat j niet beseft hoe beperkt je leven kan zijn met een blaas of darm probleem. :n

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:11

karuna schreef:
Ik bedoelde als ze een soort open goot voor plassende vrouwen maken met schotjes eromheen. Dan kun je kiezen kotsen of plassen, hogedrukspuit net als bij plasplekken voor mannen simpel toch.

Ik denk dat j niet beseft hoe beperkt je leven kan zijn met een blaas of darm probleem. :n

Dat zou echt heel mooi zijn dat de mogelijkheid bestaat dat men als ze er rommel van hebben gemaakt dat ze iets kunnen gebruiken om zelf schoon af te kunnen spoelen en dat alles zo in 1 x de afvoerput in kan. Ik ben ervoor..........

Ik besef het maar al te goed, meer dan je denkt.........want ik had zelf maandenlang nier en blaasproblemen, maar ik hield er gewoon rekening mee en maakte er gewoon het beste van. En ik ken zoveel mensen met darmproblemen, ook die hield er rekening mee en maakte er het beste van........echt het kan en het is mogelijk. Alleen wel beetje geregel en opletten..........

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:34

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:51

Terechte boete, verder een hoop geblaat om niets.

En ja, ik ben bekend met blaasproblemen maar de wereld draait niet om mij en mijn probleem zoals de special snowflake personen nogal eens lijken te denken. 'Ik heb dit of dat dus de standaard geldt niet voor mij' :n

Je weet dat je moet plassen als je drinkt en dat openbare toiletten beperkt zijn. Dan kun je daar vantevoren op inspelen óf achteraf piepen en de omstandigheden de schuld geven ipv naar jezelf te kijken.

Overigens heb ik nog nooit ergens wild geplast, vind het zo vreselijk ordinair :=

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:57

Mars schreef:
Terechte boete, verder een hoop geblaat om niets.

En ja, ik ben bekend met blaasproblemen maar de wereld draait niet om mij en mijn probleem zoals de special snowflake personen nogal eens lijken te denken. 'Ik heb dit of dat dus de standaard geldt niet voor mij' :n

Je weet dat je moet plassen als je drinkt en dat openbare toiletten beperkt zijn. Dan kun je daar vantevoren op inspelen óf achteraf piepen en de omstandigheden de schuld geven ipv naar jezelf te kijken.

Overigens heb ik nog nooit ergens wild geplast, vind het zo vreselijk ordinair :=

Eens, zo denk ik er precies zelfde over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:12

Ze gaan het zo bij hart van NL proberen, als vrouw plassen op een urinoir :Y)

Als ik dit topic niet had gezien had ik geen idee gehad hoe ze daarbij gekomen zouden zijn :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:26

Ik snap dat er een boete gegeven wordt voor wildplassen maar de opmerking van de rechter vind ik bizar.

Verder is het natuurlijk belachelijk dat er in een stad als Amsterdam zo weinig openbare voorzieningen zijn voor vrouwen. Daar mag hoognodig ( :Y) ) wel eens wat aan gedaan worden. Dronken of nuchter, je moet imo gewoon naar een wc kunnen in de stad. We leven niet meer in 1500 (alhoewel wildplassen toen misschien nog wel gewoon mocht :D )
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 19-09-17 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:37

safina schreef:
Als je vrouwenurinoirs wilt moet je bij de gemeente zijn. En ze had ook gewoon even vóórdat ze de kroeg uit stapte naar de plee kunnen gaan. En als je elke 5 minuten moet, moet je niet zoveel zuipen. Ze had verder geen medische reden waardoor ze het niet op kon houden, dus dan kan je je plasmomenten prima plannen.

Ik vind het dus maar een hoop gezeik. :D

Dat zeker :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:17

Omdat ik het nou ook weer niet nodig vind om er nog een topic over te maken:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/377908/ ... rkent-fout

Belachelijk!! Ik snap dat je een jochie van 2 niet kan bekeuren, maar die opa toch wel? Zeker als je kijkt dat hij volgens het artikel de politie de huid vol heeft gescholden.

Dit zijn dan ouderen en kinderen, en dan mag er ineens van alles? Als ik als student zeg dat ik een agent een mierenn**ker vind krijg je een bon (was ook al eens in het nieuws). Als ik het echt niet op kan houden krijg ik een bon, komt het voor de rechter en die sukkel zegt dan dat ik maar op het mannen urinoir moet gaan. En een kleuter met bijbehorende opvliegende opoe.... die komen overal mee weg...
Wat ontzettend irritant... ik wou bijna dat ik 80 was, ging ik per direct midden op het Leidse Plein zitten kakken...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:28

Die heb ik ook gelezen. Vond de bekeuring geheel terecht. Tegen de muur van de Bakker aanzeiken. Hoe moeilijk is het om even te vragen of ze binnen mogen plassen.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:29

Ik vind dit ook niet kunnen!! Dit is meten met 2 maten. Waarom mag die vrouw het niet en dit jochie wel?? Opa had ook even bij de bakker kunnen vragen of hij even naar het toilet had gemogen. Hadden ze vast niet geweigerd. En dan ook nog tegen anders eigendommen laten piesen!!!! Dat vind ik helemaal asociaal!!!! Dit is gewoon pure discriminatie!!! Ik heb sowieso een hekel aan wildplassen en zou graag iedereen op de bon slingeren. En geloof me, dan zijn het voor 99% kerels! Wat zal ik rijk worden!!!!
*\o/* _/-\o_ :j :9 :list:

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:35

En tot welke leeftijd mag het dan?

Als hij nu ergens tegen een paar struikjes had gestaan had ik het nog wat anders gevonden.
Maar heel verdekt opgesteld heeft hij vast niet gestaan als hij ook meteen bekeurd kon worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 18:41

Sowieso zou ik een kind wat nog zo onzerker is qua zindelijkheid, al helemaal op 2 jarige leeftijd, een luier omdoen buitenshuis. Heb er zelf eentje rondlopen in die leeftijd en die heeft gewoon n luier om.