Weer ernstig dierenleed in slachthuis België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Speedster

Re: Weer ernstig dierenleed in slachthuis België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:24

Los van het feit of je nu wel of geen vlees moet eten, verbaas ik me enorm (moet me eigenlijk inhouden om me er niet over op te winden) dat het onverdoofd slachten nu in het rijtje van dierenmishandeling genoemd wordt. Dat is in mijn optiek behoorlijk met twee maten meten. Waarom is dat minder walgelijk als het uit naam van Allah gebeurt en wordt het dan getolereerd, zolang het lijden maar niet langer dan 40 seconden duurt? Bah, ik walg van de doorgeschoten politieke correctheid in dit land!

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 18:31

Kuggur schreef:
Haha, je begrijpt het écht niet hé? Hindert niets hoor, begrijpelijk, het valt ook niet mee je in een positie te bevinden waar je je zó obsessief hebt vastgebeten in een ideologie. Dit levert een dergelijke tunnelvisie op.
Je wil héél graag dat er iets bestaat als "carnisme", net zoals homeopaten héél graag willen dat er iets bestaat als "allopathie".
Je wil graag een tegenbeweging omdat die je eigen vrij marginale beweging meer valide maakt. En zoals ik zei, ik begrijp dat best hoor. Maar het spijt me oprecht, dat maakt die bedenksels nog niet waar....

Jammer dat je vindt dat je moet terugvallen op passief-agressief taalgebruik en totaal niet ingaat op wat er geschreven wordt. Als je niets hebt toe te voegen is het misschien aan te raden om gewoon niet te reageren.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:39

Kom kom niet meteen gaan huilen.
Traantjes afdrogen en denk eens na over je eigen vergelijking carnisten en communisten.
En stel jezelf eens kritische vragen; Wie heeft die fenomenen hun namen gegeven? Zijn er mensen die zichzelf betitelen met deze termen? Hebben deze mensen zich georganiseerd? Hebben ze een organisatie, leden, een bestuur? enzovoort. Er zou je een licht op kunnen gaan...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:39

waarom snap jij Kuggur niet?
homeopaten hebben de term 'allopathie' verzonnen, net zoals veganisten de term 'carnisme' hebben verzonnen.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:48

Vreselijk... Hier moet veel meer controle op komen.

Mensen toestaan om max. 500 gram vlees per week te kopen. Er moet vast en zeker een methode zijn om dit te registeren. Daarnaast ook het vlees veel duurder maken en met deze prijsverhoging controleren of alles goed verloopt. Extra mensen aannemen voor controle, mensen die het werk doen veel beter opleiden en controleren, etc...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:48

tengeltje11 schreef:
Maar zoals ik reeds zei,geen idee hoe het in nl zit,maar bv hoeveslagerijen ed,moeten ook eerst hun runderen in een van de erkende slachthuizen laten slachten,die dieren schuiven daar in de rij aan,vertrekken dan eens geslacht,terug naar de hoeve.
Slachten mag zomaar niet meer 'thuis' in belgie.....

Dus wat maakt het verschil dan bij een hoeveslagerij,bioboer,.....?
Er zijn helemaal geen bioslachterijen,ze worden allemaal op dezelfde manker geslacht,enkel weet je waar ze leefden en verwerkt worden,maar hoe ze geslacht worden maakt echt geen verschil,in belgie toch niet.

Ik ben voor mijn werk in slachthuizen geweest in Nederland en daar heb ik dit echt niet zien gebeuren! Er is daar ook altijd een controleur aanwezig. Vooral de varkensslachterij deed mij verbazen, varkens worden verdoofd Voor het slachten, niks geen rare dingen of bloed.

Dit filmpje is vreselijk en de slachterij mag van mij ook gesloten blijven maar ik hoop dan wel dat de controle in de andere slachthuizen in België veel strenger is!

Edit, hier in Nederland kan de noodslachter aan huis komen als het nodig is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:53

Riel schreef:
Vreselijk... Hier moet veel meer controle op komen.

Mensen toestaan om max. 500 gram vlees per week te kopen. Er moet vast en zeker een methode zijn om dit te registeren. Daarnaast ook het vlees veel duurder maken en met deze prijsverhoging controleren of alles goed verloopt. Extra mensen aannemen voor controle, mensen die het werk doen veel beter opleiden en controleren, etc...

hier kan ik maar 1 reactie op geven….
_O-

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:53

Waarom Kinke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:54

Is dat serieus? :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:56

Riel schreef:
Waarom Kinke?

Jij vindt het normaal om mensen zoiets voor te schrijven? Gaan we ook voorschrijven hoeveel uren mensen per week moeten gaan sporten? Gaan we voorschrijven hoeveel en welke groente we mogen/moeten eten?
Kom op zeg, we leven hier niet in een dictatuur en het zou fijn zijn om dat zo te houden.
Om het over eventuele controles nog maar niet te hebben, dat is totaal niet haalbaar.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:57

Ik vind dat het mensdom in de welvaartslanden moeten minderen met vleesconsumptie. Het is niet goed voor het milieu, niet goed voor het dierenwelzijn en niet goed voor de gezondheid. Mensen kopen veel te veel vlees.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:59

Persoonlijk hou ik er niet van iemand iets te verplichten. Ik doe mijn best nog steeds te vertrouwen in het gezonde verstand van de mens. Dat word wel steeds lastiger. ;)

Maar aan diegenen die lacherig doen om de post van Riel heb ik een vraag:

Zou het echt zo erg zijn áls er een vleeslimiet komt? :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:00

tja, dat mag jij vinden Riel, ga vooral je gang. Maar ga een ander jouw standpunten niet opdringen als de juiste/waarheid

dromertje2

Goh, ik vind paardrijden ook niet ok. Is gevaarlijk, vaak komt ook het welzijn van het paard in gedrang en niet nodig.
Gaan we dat ook aan banden leggen?

En wat gaat het volgende zijn? Verplichten om 2 keer in de week te gaan lopen? Verplichten om water te drinken?
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 12-09-17 19:03, in het totaal 3 keer bewerkt

Kinke

Palmera schreef:
Persoonlijk hou ik er niet van iemand iets te verplichten. Ik doe mijn best nog steeds te vertrouwen in het gezonde verstand van de mens. Dat word wel steeds lastiger. ;)

Maar aan diegenen die lacherig doen om de post van Riel heb ik een vraag:

Zou het echt zo erg zijn áls er een vleeslimiet komt? :)

Wie heeft het over erg? Ik vind het alleen een totaal onrealistisch idee en inderdaad, dat verplichten tot…belachelijk.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:06

Kinke schreef:
tja, dat mag jij vinden Riel, ga vooral je gang. Maar ga een ander jouw standpunten niet opdringen als de juiste/waarheid
Doe jij dat dan ook niet want dat ben ik niet van plan :-)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:07

? die snap ik niet. Ik zeg toch niet tegen jou dat jij 500 gram vlees per week moet eten?

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:10

Ik zeg alleen wat mij ideaal lijkt. Wat jij, een ander of de maatschappij doet daar heb ik inderdaad geen vat op en dat wil ik ook niet. Meer wil ik hier eigenlijk niet over zeggen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:11

Goed doet dit soort praktijken eindelijk eens aan het licht komen.
Net zoals de branden in de mega stallen.

Dit is niet de "schuld " van de vetmesters en slagers....dit is de schuld van de massaal vlees etende wereld.
Hoe meer mensen dit gaan zien en realiseren dat ze er zelf deel van uit maken, door het kopen van kilo knallers/ vlees hoe meer mensen er hopelijk aan gaan dénken bij de aankoop van een stuk vlees.

Anders is het misschien een optie om gruwelijke dierenleed foto's op de vleesverpakkingen te gaan zetten.
:o

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:11

Hoezo Weer?

Er is altijd dierenleed bij elk slachthuis.
Er zijn altijd wel dieren die niet mee willen werken, er zijn altijd wel dieren waarbij een schot of snee niet direct goed gaat........en of niet direct goed bedwelmd zijn etc. etc.

En men vertelt niet altijd alles en niet alles wordt gezien via camera's als die geplaatst zijn.

Je hebt er sadisten die het leuk vinden en je hebt er mensen die graag volgens tijd willen werken om hun marge te halen voor die dag.......dus tijd is geld etc.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:18

Ben het met ragdollcat eens, dit leed bestaat al zolang er slachthuizen bestaan helaas... het is niks nieuws al vind ik het wel o.k ze dit nu steeds onder de aandacht in de media brengen.
Confronteer mensen maar eens met hoe het er aan toe gaat!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:21

RaafSmits schreef:
Anders is het misschien een optie om gruwelijke dierenleed foto's op de vleesverpakkingen te gaan zetten.
:o

Bij sigaretten schijnt het te werken

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:22

In het buitenland is het nog veel erger..........in vergelijking met dit valt het een beetje mee, al neemt dat absoluut niet weg dat het verschrikkelijk is en het dierenleed groot is.

Zat voorbeelden van op You Tube.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 12-09-17 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:22

Ik ga er vanuit dat alle bokkers die nu zo hard roepen ook allemaal géén vlees eten?

Het blijft me toch altijd verbazen hoe mensen als makke lammetjes achter de meute aanhollen als het gaat om boeren, vlees, slachthuizen en verkloten van de aarde zonder dat ze goed weten waar ze het over hebben..

Als we trouwens het kopen van vlees aan banden gaan leggen, kunnen we dan ook even een massale stop zetten op de vleesvervangers en soja producten? Ook niet echt aardig voor de aarde, mensen en dieren die in dat gebied leven om dat te gebruiken namelijk. ;)

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 19:26

Volgens de meeste hier mogen we geen vlees meer eten.
Mocht ik al om zijn en nu alleen nog maar soja producten willen eten.
Lees ik net op wiki dat we dan geen oerwouden meer over houden. omdat soja ruimte nodig heeft om te groeien.
Groenten worden de komende 10 jaar nog bespoten met glyfosaat.
In snoep en frisdrank zitten te veel suikers. Kraanwater bevat tegenwoordig een half xtc lab aan chemicaliën wat niet gefilterd kan worden.
Brood is te zout en het graan is gemodificeerd.
Denk dat de winter van 2017/2018 in mijn geheugen zal blijven als de hongerwinter :+