Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Haha, je begrijpt het écht niet hé? Hindert niets hoor, begrijpelijk, het valt ook niet mee je in een positie te bevinden waar je je zó obsessief hebt vastgebeten in een ideologie. Dit levert een dergelijke tunnelvisie op.
Je wil héél graag dat er iets bestaat als "carnisme", net zoals homeopaten héél graag willen dat er iets bestaat als "allopathie".
Je wil graag een tegenbeweging omdat die je eigen vrij marginale beweging meer valide maakt. En zoals ik zei, ik begrijp dat best hoor. Maar het spijt me oprecht, dat maakt die bedenksels nog niet waar....
tengeltje11 schreef:Maar zoals ik reeds zei,geen idee hoe het in nl zit,maar bv hoeveslagerijen ed,moeten ook eerst hun runderen in een van de erkende slachthuizen laten slachten,die dieren schuiven daar in de rij aan,vertrekken dan eens geslacht,terug naar de hoeve.
Slachten mag zomaar niet meer 'thuis' in belgie.....
Dus wat maakt het verschil dan bij een hoeveslagerij,bioboer,.....?
Er zijn helemaal geen bioslachterijen,ze worden allemaal op dezelfde manker geslacht,enkel weet je waar ze leefden en verwerkt worden,maar hoe ze geslacht worden maakt echt geen verschil,in belgie toch niet.
Riel schreef:Vreselijk... Hier moet veel meer controle op komen.
Mensen toestaan om max. 500 gram vlees per week te kopen. Er moet vast en zeker een methode zijn om dit te registeren. Daarnaast ook het vlees veel duurder maken en met deze prijsverhoging controleren of alles goed verloopt. Extra mensen aannemen voor controle, mensen die het werk doen veel beter opleiden en controleren, etc...
Riel schreef:Waarom Kinke?
Palmera schreef:Persoonlijk hou ik er niet van iemand iets te verplichten. Ik doe mijn best nog steeds te vertrouwen in het gezonde verstand van de mens. Dat word wel steeds lastiger.
Maar aan diegenen die lacherig doen om de post van Riel heb ik een vraag:
Zou het echt zo erg zijn áls er een vleeslimiet komt?