Dat door geen communicatie veel mensen niet eens weten dat er een 2e orkaan aan komt!
(Noodweer online)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zuchini schreef:estherpitout schreef:Ik woon in Florida.
Wij houden ons hart vast
Heel veel sterkte.... weet je hoe je jezelf het beste kan redden?
Overigens, als je het live zou willen volgen heb ik wel een fijne link: https://youtu.be/EGzKqpyr1RM
Libera schreef:Estherpitout, heb je ook paarden? Zag op FB de tip om naast tags in de manen, je telefoon nummer met een scheer apparaat op je paard te scheren, kan er niet af spoelen etc.!
estherpitout schreef:Ja. Wij wilden eerst meer naar tampa of orlando toe. Ik woon in north lauderdale. Maar alle hotels zaten al vol overal. Echt bizar. Maar nu zagen we hoe groot irma echt is, en ze bedekt heel Florida. We zouden geen tijd meer hebben om helemaal de staat uit te rijden. En hij raast ook gewoon door naar de 3 staten boven ons. We hebben 6 kratten flesjes water. Een hoop heb ik ingevroren mocht de stroom uitvallen blijft de koelkast langer koud. We hebben eten. Genoeg eten en melk voor mijn kleine jongen. Zaklampen, kaarsen etc. Want ons huis zit dichtgetimmerd met ijzeren platen. Ik zit op de tweede verdieping van een apartementen complex. Dus gelukkig wel hoog mocht het overstromen. Het is ook een cementen gebouw. We hebben de autos op de bovenste verdieping van een parkeergarage geparkeerd 30 minuten verderop. Moesten 2 x heen en terug maar dan staan ze hopelijk veiliger voor omwaaiende bomen en vooral overstroming.
estherpitout schreef:Ik heb zelf geen paarden maar wel een hoop mensen die ik ken en via via in de paarden hier. Omdat ik op 2 stallen hebt gewerkt hier als groom. De support in de paardewereld naar elkaar is echt heel mooi om te zien. Vanuit heinde en verre boden mensen aan om helemaal naar florida te rijden met hun paarden trailers om paarden te evacueren ( meeste trailers hier kunnen 4+ tot soms wel 12 paarden in vervoerd worden). TEYRON had 400 of 600 stallen gratis ter beschikking gesteld voor evacuees. Een hoop kleinere pruve stallen im florida en andere staten boden gratis stalling of weide aan, en plek voor een camper voor de eigenaren etc.
Inderdaad gebruiken veel mensen tags in de manen. Of met gekleurde nagellak je telefoon nummer op de hoeven lakken en er met blanke lak overheen. Ze adviseren om het halster om te laten wat ik zelf nogal risky vind.
Maargoed, ook een hoop paarden die hier blijven. 3 van mijn vrienden met stallen blijven hier met de paarden ( 12 paarden, 15 paarden en 10 paarden).
Wat ik echt niet snap is dat er nog 10.000 mensen in de florida keys zitten. Die gewoon niet weg willen. Eigenwijs zijn. Dat je dat voor jezelf kiest prima, maar dat je zoiets je kinderen aandoet vind ik vreselijk. De keys word verwacht direct geraakt te worden met category 5! Enorme overstromingen overal. Het is zo'n super smal klein stukje aan beide kanten helemaal omringt met zeewater. Zelfs AL het reddings personeel vertrekt. Er is daar helemaal niemand meer qua reddingsteam, dokter, politie, kustwacht, branweer etc. De gouveneur en andere instanties smeken die mensen om weg te gaan.
magda_90 schreef:Wat ik mij afvraag, helpt de staat financieel mee om alle getroffenen weer onderdak te bieden of ben je op jezelf aangewezen?
Emmarosaly schreef:http://www.post-gazette.com/news/transp ... on=pgevoke
Ik zag net deze link op fb voorbij komen, ook bizar dat zo'n piloot de gok waagt!