Misbruik van functie? Ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Misbruik van functie? Ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 21:23

Zal wel gewoon een ziekentransport geweest zijn neem ik aan.
Dan hoef je niet te racen maar je wil ook geen vertraging.

De ambulance waar mijn dochter in lag deed hetzelfde. Reed zonder licht met verkeer mee maar bij file ging het licht aan en ging hij er langs.
Hij zei dat ik me geen zorgen moest maken dat mijn kind met spoed vervoerd moest worden, maar een zwaar vertraagde ambulance is een potentieel risico voor de volgende patient waar misschien wel spoed bij is.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:43

Ik denk dat er zeer scherpe regels zijn voor politiemensen om zich aan te houden aangezien ze 24/7 door iedereen in de gaten worden gehouden. (zoals door jou nu).

iK denk dat de kans groot is dat ze naar een bepaalde plek moesten met gepaste spoed. Er zijn zeker weten protocollen wanneer ze welk licht mogen voeren en wanneer ze gewoon in het rijtje moeten aansluiten en wanneer ze voorrang mogen pakken.

Denk dat ze het vandaag de dag niet meer kunnen permitteren om zomaar dingen te doen.

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:47

Het kan toch ook zo zijn dat met enige spoed naar een bepaalde locatie moesten. Maar dat voor het stukje file de sirenes nodig zijn. En dat ze daarna hun weg ongestoord kunnen vervolgen zonder sirene?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:31

Ik wordt zo moe van iedereen die maar gelijk "machtsmisbruik" roept zonder ook maar eeeeeeenig idee te hebben wat er aan de hand is _-:(
Misschien moet dat paard wel met spoed naar de kliniek en aangezien je al niet hard kan me ene trailer is een file al helemaal niet handig, weet jij veel.. Dus hoe die vooroordelen in ieder geval lekker voor je :)
Ze gaan echt niet zomaar iemand over de vluchtstrook begeleiden...
En je zegt zelf later het geen machtsmisbruik te willen noemen, doe dat dan ook niet :D

Sanned schreef:
Ik vroeg me af, als je nou in de situatie zit dat je vast staat in de file met een doodziek paard. Bel je dan 112 of bel je het 0900 nummer van de politie?

Je mag dan 112 bellen. Wordt ook door de politie zelf aangegeven (laatst stond er ook zo iets in een FB bericht), zo wordt je sneller door de juiste persoon geholpen dan dat je het 0900 nummer belt :j

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:36

Nog even erbij: als het even kan rijden ze zelfs liever niet over de vluchtstrook aangezien dat ook nog eens risico's met zich meebrengt!

Mensen die van schrik rare dingen doen, mensen die niet opletten en de vluchtstrook willen gebruiken voor eigen doelen (file passeren), mensen die vinden dat de hulpdiensten er niet langs mogen... Nog los van pechgevallen die er kunnen staan of Duitsers (of andere buitenlanders) die gewent zijn de middenstrook vrij te maken ipv de vluchtstrook.

Sinds ik van de chauffeurs een hoop rare gevallen gehoord heb vind ik het zelf ook maar kriegel om er langs te rijden. Maar, de meeste mensen proberen gelukkig nog steeds mee te denken.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:58

Ik denk dat we in NL maar eens moeten ophouden met continue over machtsmisbruik vd politie te praten. En ons te "storen" aan de hulpdiensten. Laatst nog iemand die boos twitterde dat ze wakker was geworden van de trauma-heli! Of die niet wat later kon vliegen...

De hulpdiensten: politie brandweer ambulance... zijn er voor onze veiligheid! in allerlei opzichten. Je hebt geen idee waarom ze met blauw rijden (en dat mogen ze ook echt niet zomaar) of geluidloos te hard via de verkeerde kant van de rotonde. Waarbij ik ze dan keurig ruimte geef.. het zal MIJN huis maar zijn dat in de fik staat of het mij betreffen die een ongeluk gehad heeft! Dan wil je toch ook dat die rode, witte of gele 'taxi' zo snel mogelijk bij je is?

OK zal er eens eentje een keer zijn blauw aanzetten voor andere reden.... Nog effe en ze moeten met een lichtbord op de auto langs komen: Ik heb mijn blauw/sirene aan omdat....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:01

+:)+
zo is het Zilfstar

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:06

Ik heb niet alles gelezen, maar ja dat mag.
Als jij je paard vervoert in de trailer en je stuit op een file en je paard kan daar niet tegen (wordt wild bv van stilstaan)
Dan mag je de politie bellen om je te begeleiden over de vluchtstrook.
Dit ter voorkoming van ongelukken.

Dus nee het is geen machtsmisbruik maar helpen van een vervelende situatie en dat mag jij ook gewoon vragen van ze.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:12

Als mensen zich nou toch eens af gingen vragen of je zelf last hebt van de situatie...die 2 vrachtwagens geven jou nog geen 20 seconden extra vertraging. Los daarvan...al zouden ze op dat moment geen gegronde reden gehad hebben..5 minuten later wordt er misschien ergens een overval gepleegd...sorry..we staan in de file...hulpdiensten moeten imo gewoon zsm uit een situatie waarin ze hun werk niet kunnen uitvoeren...die 5 minuten die ze langer nodig hebben om ergens te komen omdat ze zonder melding gewoon in de file blijven staan kan het doodsvonnis van iemand betekenen. En zelfs als ze het zouden dien om 5 minuten eerder thuis te zijn zou ik er geen moeite mee hebben...dit zijn mensen die dagelijks hun leven riskeren om jou of mij te kunnen redden. Die vreselijk veel oliebol over zich heen keijgen waar de honden geen brood van lusten..die continu in de openbaarheid zijn met hun werk en waar wij gewoon een foutje kunnen en mogen maken staan zij gelijk op facebook om heel veeontwaardigd nederland over zich heen te krijgen...want hee...je auto fout parkeren om ff een broodje te halen omdat je 12 uur non stop aan het vliegen bent?? Dat kan toch echt niet!! Gewoon ophouden met zeiken en laat die mensen hun werk doen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:20

Ze zijn aan het werk ergens opweg 'a toe.. De motor rijder rijd er echt geen zondagse toertje voorop... Dat die er al voorop reed zegt al genoeg.

Zelfde met de ambulance als ze een melding krijgen kunnen ze ook nog achter de kassa staan.. Dat is het toch een kwestie van naar de melding.. Niet eerst afrekenen maar laten staan en gaan

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 11:29

Silly1972 schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar ja dat mag.
Als jij je paard vervoert in de trailer en je stuit op een file en je paard kan daar niet tegen (wordt wild bv van stilstaan)
Dan mag je de politie bellen om je te begeleiden over de vluchtstrook.
Dit ter voorkoming van ongelukken.

Dus nee het is geen machtsmisbruik maar helpen van een vervelende situatie en dat mag jij ook gewoon vragen van ze.

Mijn vriend heeft t nog makkelijker gehad. Die reed dus met een jong paard in de trailer op een warme dag een file in. Beestje moest van boven in Groningen naar Zeeland. En toen werden ze dus aangesproken door een motor agent. Of ze achter hem aan konden rijden, want stil staan met een trailer in een lange File vond ie niet verstandig en kon het zich wel voorstellen dat het wel prettig was als ze weer konden rijden. Dus hun zijn inderdaad naar de eerste afrit begeleid en konden zo alsnog verder rijden.
Agent uitvoerig bedankt natuurlijk!