Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alpha89 schreef:Even terugkomend op mijn eerdere beklag over o.a multinationals, overheden en ook andere bedrijven. Kom nu net deze link tegen: http://nos.nl/artikel/2184294-omwonende ... -eten.html
Je zou maar net je tegels ingeruild hebben voor wat (eetbaar) groen en dan krijg je dit! Dat bedoel ik dus. Tegeltax vind ik hypocriet om de burger te laten betalen terwijl er deze dingen gaande zijn. Frustrerend, want natuurlijk wil je iets goeds terug doen voor de natuur, en een betere wereld begint bij jezelf, maar als de rest (de grootste vervuilers) niet meewerkt.... :-(
Overigens komt de stof GenX niet alleen op de planten voor, maar ook in ons drinkwater.
Alpha89 schreef:Even terugkomend op mijn eerdere beklag over o.a multinationals, overheden en ook andere bedrijven. (...) Tegeltax vind ik hypocriet om de burger te laten betalen terwijl er deze dingen gaande zijn. Frustrerend, want natuurlijk wil je iets goeds terug doen voor de natuur, en een betere wereld begint bij jezelf, maar als de rest (de grootste vervuilers) niet meewerkt.... :-(
Alpha89 schreef:Dit is toch een discussieforum? Blijkbaar wordt mijn punt niet begrepen, maar ik zei ook al, dat is een andere discussie verder, maar ik leg alleen maar uit waarom IK vind waarom ik een tax niet het beste resultaat vind hebben. Ik vind het kinderachtig dat je geen verschillende visies op mag hebben schijnbaar.
Women2 schreef:Dus een kennis van mij moet extra belasting betalen omdat ze haar tuin heeft laten betegelen omdat ze in een rolstoel zit?
En haar ouders dus ook? Omdat die de tuin hebben laten betegelen zodat ze daar ook de tuin in kan?
En gaat de regering dan ook extra betalen omdat die overal snelwegen aanleggen? Of gemeentes die steeds meer stukken betegelen omdat ruimte dan beter benut kan worden (denk aan al die opgeleukte pleinen in dorpen, waar eerder gewoon grasveld was)
Denk niet dat dit ook maar iemand gaat helpen. Zal alleen maar weerstand opleveren omdat mensen nog meer belasting moeten betalen en weer verder beperkt worden om hun eigen keuzes te maken over hun eigen leefgebied.
Cowgirl schreef:bruintje123 schreef:Maar als je niets in te ruilen hebt omdat het niet vol ligt en je al goed bezig was?
Ook niet een eerlijke alternatief dus.
Terwijl een leuk gratis struikje wel meer mensen willen.
Marktplaats staat vol met gratis tegels.
Citaat:Maar als je niets in te ruilen hebt omdat het niet vol ligt en je al goed bezig was?
Ook niet een eerlijke alternatief dus.
Terwijl een leuk gratis struikje wel meer mensen willen.
nynke55 schreef:Toch vraag ik me af of het werkt. Als er echt een stortbui valt, dan loopt mijn paardenbak vol met water wat van het land van mijn buurman loopt. Als het zo hard regent, kan het land het ook niet aan.
Popstra schreef:nynke55 schreef:Toch vraag ik me af of het werkt. Als er echt een stortbui valt, dan loopt mijn paardenbak vol met water wat van het land van mijn buurman loopt. Als het zo hard regent, kan het land het ook niet aan.
Stortbuien van tegenwoordig zijn heviger dan jaren terug en zullen helaas nog heviger gaan worden door de verandering van ons klimaat.
Ik denk ook dat het niet veel nut gaat hebben voor het water probleem al zie ik persoonlijk ook liever meer groen in tuinen. En dat geld ook voor heggen in plaats van schuttingen. Maar dat puur voor de vogels...
x_Anne_x schreef:Ik ben volledig voor!
Women2 schreef:Dus een kennis van mij moet extra belasting betalen omdat ze haar tuin heeft laten betegelen omdat ze in een rolstoel zit?
En haar ouders dus ook? Omdat die de tuin hebben laten betegelen zodat ze daar ook de tuin in kan?
En gaat de regering dan ook extra betalen omdat die overal snelwegen aanleggen? Of gemeentes die steeds meer stukken betegelen omdat ruimte dan beter benut kan worden (denk aan al die opgeleukte pleinen in dorpen, waar eerder gewoon grasveld was)
Denk niet dat dit ook maar iemand gaat helpen. Zal alleen maar weerstand opleveren omdat mensen nog meer belasting moeten betalen en weer verder beperkt worden om hun eigen keuzes te maken over hun eigen leefgebied.
Daar hoeft toch niet de hele tuin voor betegeld te zijn?
Alleen een breed pad en een goed vlak terras.
Daarnaast kan nog zat groen.