Moeder eist 10000 voor gemiste schoolfoto door offerfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:20

Nee hoor @rocamor.
Helemaal geen topic met 1 foute moslim is allemaal foute moslim.
Wel. Oke here we go again.
Weer eentje die vind dat ze gediscrimineerd is en daarmee haar zin nog krijgt ook in onze omgekeerde maatschappij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:21

Weer een voorbeeld dat men eist dat wij ons aan moeten passen ipv andersom. Vind de eis trouwens belachelijk.
Moeder heeft tijd gehad om op een ander moment de foto's te laten nemen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:23

Frummels schreef:
Hanina Ajarai in het AD:
Citaat:
"Hoe haal je het in je hoofd om hier de rechtsgang voor in werking te zetten?! Heeft ze werkelijk niets beters te doen? Discriminatie en racisme zijn reële problemen in onze samenleving maar met zulke rechtszaken draag je zeker niet bij aan een oplossing. Sterker, je doet er afbreuk aan."

Citaat:
"De mevrouw, en vele moslims met haar, moeten begrijpen dat hoewel dit ook ons land is, er altijd grenzen zijn waartegen we zullen aanlopen. Dan kun je twee dingen doen: je probeert in goed overleg tot een oplossing te komen die voor beide partijen bevredigend is. Of je accepteert dat je tot een minderheidsgroep behoort in een niet-islamitisch land en je probeert daarbinnen het beste van te maken. Een andere weg is er niet."

http://www.ad.nl/binnenland/mondigheid-nee-dit-is-dom~a320c109/

Precies dit allemaal :j

Mooi verwoord door Hanina :j. Ik las het artikel vanmorgen ook in de krant en ik moet eerlijk bekennen dat mijn bek open viel van verbazing...
Ik snap dat het vervelend was dat de fotograaf alleen op die dag kon, maar mijns inziens heeft de school voldoende alternatieven geboden. Om hiervan vervolgens een rechtszaak te maken in het kader van 'discriminatie' valt bij mij echt in het verkeerde keelgat.
Dat is het uitbuiten van je minderheidspositie, terwijl er juist in Nederland al vrij veel wordt gedaan om met elkaar samen te leven en met iedereen zoveel mogelijk rekening te houden (o.a. de aanpassing van de Paasviering op Haagse scholen, waarbij er rekening werd gehouden met de moslims op die scholen).
Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 17-05-17 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:24

Palmera schreef:
De simpele oplossing is dus gewoon moslims geen vrij meer geven voor 'hun' feestdagen die niets van doen hebben met onze cultuur.

Gewoon naar school/werk. Mis je ook nooit een klassefoto/bedrijfsuitje/weet ik wat.

Typisch geval van één vinger is niet genoeg. Ze moesten zich de ogen uit hun kop schamen voor hún gebrek aan respect voor onze regels en altijd maar eisen dat iedereen (in dit geval alle andere kinderen op die school en de fotograaf) zich aanpast aan hun. Bah, om te kotsten, die mentaliteit. :r

Wat een rare reactie. 'Onze cultuur' is ook 'hun' cultuur, het zijn immers gewoon Nederlanders .. Ik ken trouwens ook genoeg autochtone Nederlanders die bekeerd zijn naar de Islam. Een geloof moet je niet verwarren met cultuur. Je kan 'Europees' zijn bij cultuur maar Moslim bij religie.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:25

Is het niet een veel beter idee om dit los te zien van specifiek de islam?
Religie zou überhaupt iets moeten zijn voor in de persoonlijke sfeer, en geen plaats moeten hebben in het (grotendeels door de overheid gefinancierde) reguliere onderwijs.

Wil je je kinderen toch graag onderwijzen volgens jouw religieuze opvattingen? Dan doe je dat maar op eigen kosten op de woensdagmiddag of in het weekend. Daar hoeft toch geen speciale vrije dag voor gegeven te worden? Niet voor moslims, niet voor christenen en niet voor pastafari's.

Suzanne F.

Nou, ik ben echt niet discriminerend aangelegd maar hier krijg ik toch wel een 'als het je hier niet bevalt dan hoepel je maar op' gevoel van.

Dreamy

laetitia schreef:
Mooi verwoord door Hanina :j. Ik las het artikel vanmorgen ook in de krant en ik moet eerlijk bekennen dat mijn bek openviel van verbazing...
Ik snap dat het vervelend was dat de fotograaf alleen op die dag kon, maar mijns inziens heeft de school voldoende alternatieven geboden. Om hiervan vervolgens een rechtszaak te maken in het kader van 'discriminatie' valt bij mij echt in het verkeerde keelgat.
Dat is het uitbuiten van je minderheidspositie, terwijl er juist in Nederland al vrij veel wordt gedaan om met elkaar samen te leven en met iedereen zoveel mogelijk rekening te houden (o.a. de aanpassing van de Paasviering op Haagse scholen, waarbij er rekening werd gehouden met de moslims op die scholen).

Ik kon het niet beter verwoorden. Gekkenhuis..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:28

oomens schreef:
Religie zou überhaupt iets moeten zijn voor in de persoonlijke sfeer, en geen plaats moeten hebben in het (grotendeels door de overheid gefinancierde) reguliere onderwijs.

Wil je je kinderen toch graag onderwijzen volgens jouw religieuze opvattingen? Dan doe je dat maar op eigen kosten op de woensdagmiddag of in het weekend. Daar hoeft toch geen speciale vrije dag voor gegeven te worden? Niet voor moslims, niet voor christenen en niet voor pastafari's.

Dus we schaffen ALLE religieuze feestdagen af? Inclusief de Joods-Christelijke dagen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 14:29

Suzanne F. schreef:
Nou, ik ben echt niet discriminerend aangelegd maar hier krijg ik toch wel een 'als het je hier niet bevalt dan hoepel je maar op' gevoel van.

Ik dus ook. Ik ben werkelijk heel ruimdenkend maar hier gingen mijn haren toch flink van overeind staan.

Zou net zo zijn als het vanwege ongeacht welk geloof zou zijn. Alleen dan zou er niet gestrooid worden met de term discriminatie. Maar nu dus wel. En dat steekt me behoorlijk. Nee dit is geen discriminatie van de school maar een hooguit ongelukkig geplande fotosessie waar de school in mijn ogen meer dan voldoende oplossingen heeft proberen aan te dragen.

Maar nee dat was niet goed genoeg. -O- dat is voor mij dan zeiken omdat je kan zeiken en er hoopt flink geld uit te kunnen halen. -:(-
Laatst bijgewerkt door karuna op 17-05-17 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:30

purny schreef:
Weer een voorbeeld dat men eist dat wij ons aan moeten passen ipv andersom.

Suzanne F. schreef:

Ragdollcat schreef:
Nederland hoeft geen rekening te houden met diverse buitenlandse feestdagen. Wij zijn hier in Nederland en daar gelden Nederlandse normen en waarden.

Ze kozen er zelf voor om in Nederland te gaan wonen en te leven en dan passen ze zich maar aan, punt en anders gaan ze maar naar een ander islamitische land waar zelfde normen en waarden gelden als hun land niet goed bevallen.

@Cer

Maar inderdaad, wellicht had ik moeten zeggen ; enkele reacties in dit topic, ipv dit topic :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:31

Waarom niet cowboy. Ik zou er geen moeite mee hebben.
Niet alleen op scholen maar ook op werk.
Laat mensen zelf hun vrije dagen maar inroosteren.
Maar niet klagen als een kind dan belangrijke les mist. Dat is dan eigen verantwoordelijkheid omdat te zien en in te grijpen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:33

Het heeft imo weinig te maken met streng gelovig, of het moslim zijn, maar gewoon een individu die iets aangrijpt om winst uit te halen, al dan niet aangemoedigd door anderen..
Zij kan in dit geval haar geloof misbruiken.. zegt niets over andere moslims

Het is afwachten wat de rechtbank ervan vindt...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:33

bigone schreef:
Dit soort zaken sterkt mij steeds meer in het geloof dat onderwijs voor iedereen hetzelfde moet worden, met dezelfde nomen en waarden ZONDER geloof. Heb je dit gezeik ook niet, ondanks vrijheid van godsdienst in Nederland(gelukkig maar)vind ik dat onze jeugd te veel beinvloed word door het geloof wat hun school aanhangt. Maak dat allemaal gelijk en veel problemen worden opgelost. Iedereen drie individuele vrije extra dagen per jaar en klaar is kees.

Hoe kom je erbij dat dat klaar is kees zou zijn, dat is toch juist wat hier gebeurt is? Mevrouw krijgt 1 extra vrije dag per jaar voor een feestdag die niet officieel is binnen de nederlandse feestdagen. Op die dag is toevallig wat geregeld door school en voila, mevrouw wordt gediscrimineerd.

Als je iedereen zijn vrije dagen los zou gooien en zou aanbieden die naar eigen inzicht in te dienen dan krijg je toch alleen maar vaker "activiteit X is geregeld op de dag dat ik Jantje vrij wil laten zijn omdat dan zijn oma jarig is/we Janklaasenmetdepetvieren/het de feestdag van het grote spaghettimonster is/whatever en DUS wordt Jantje gediscrimineerd want hij kan niet meedoen aan acitiviteit X en heeft daar een levensgroot trauma door?"

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:34

Celiien schreef:
@Cer
Maar inderdaad, wellicht had ik moeten zeggen ; enkele reacties in dit topic, ipv dit topic :j

Enkele reacties zijn imo ook zeer over de schreef :j dat ben ik met je eens.

maar inderdaad 'dit topic' als geheel zo kenmerken is een beetje de pot verwijt de ketel ;-)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:34

Ik ga ondertussen met o.a.Palerma,Suzanne en Karuna mee. Wat gemiep.
Schoolfoto gemist: jammer. Punt.

School had t misschien anders kunnen plannen. Tussen alle andere dingen/evenementen/aktiviteiten door.... er is altijd wel iets. Imo waren er genoeg mogelijkheden voor mevrouw en haar kind. En je kiest toch zelf voor iets anders?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:36

Cer schreef:
Celiien schreef:
@Cer

Enkele reacties zijn imo ook zeer over de schreef :j dat ben ik met je eens.

maar inderdaad 'dit topic' als geheel zo kenmerken is een beetje de pot verwijt de ketel ;-)

Exact, vandaar mijn rectificatie nu :j

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:37

Getup schreef:
Ik ga ondertussen met o.a.Palerma,Suzanne en Karuna mee. Wat gemiep.
Schoolfoto gemist: jammer. Punt.

School had t misschien anders kunnen plannen. Tussen alle andere dingen/evenementen/aktiviteiten door.... er is altijd wel iets. Imo waren er genoeg mogelijkheden voor mevrouw en haar kind. En je kiest toch zelf voor iets anders?

Helemaal mee eens!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:39

Cowboy55 schreef:
Dus we schaffen ALLE religieuze feestdagen af? Inclusief de Joods-Christelijke dagen?

Die Joods-Christelijke zijn in de praktijk alleen Christelijke feestdagen, en zelfs dat zijn ze nauwelijks.
Wat vieren gelovigen bijvoorbeeld op tweede Kerstdag, tweede Paasdag en tweede Pinksterdag? Van alle feestdagen die (wel eens) doordeweeks vallen zouden nu alleen Hemelvaartsdag en eerste Kerstdag overblijven als algemene vrije dagen op christelijk-religieuze grond. De rest valt óf toch al in een weekend, of is nu ook al geen algemene vrije dag. In het onderwijs valt eerste Kerstdag, zelfs als het doordeweeks valt, sowieso al in een vakantie, en hemelvaartsdag vaak ook.

In de praktijk worden die (Joods-)Christelijke feestdagen bovendien toch al door een heel beperkt deel van de bevolking met een religieuze insteek gevierd.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:39

Cowboy55 schreef:
oomens schreef:

Er zijn door de overheid een aantal nationale feestdagen/vrije dagen aangewezen, dat is wettelijk zo vastgelegd en gezien de voorspelbaarheid daarvan wel erg handig om dat zo te houden, zeker voor overheidsinstellingen (en daar valt onderwijs ook onder). Bedrijfsleven loopt er meestal in mee, of omdat het simpeler is, of omdat het commercieel interessant is om er juist iets speciaals van te maken. Dat speciaal maken gaat ook op voor teambuilding onder de werknemers. Als je je daarbuiten wenst te plaatsen op wat voor grond dan ook, dan ben je daar vrij toe, maar je zal er wel aanpassingen voor moeten doen. Je hebt de vrijheid om geen kerst te vieren, maar ook om geen ramadan/pesach/chinees nieuwjaar te vieren. Echter hebben wij met elkaar een aantal dingen afgesproken om de maatschappij redelijk voorspelbaar te laten draaien incl. aantal vaste vrije dagen, wil je daar extra dagen bij ivm eigen levensvisie, dan zal je dat zelf moeten oplossen. Vrijheid werkt 2 kanten op, maar zal hoe dan ook binnen een kader moeten passen om een basis functioneren van de maatschappij te waarborgen. Vaste dagen en tijden van bereikbaar zijn/les krijgen is daar onderdeel van.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:42

Ik vraag me wel af door sommige reacties in dit topic of mensen zich ervan bewust zijn dat een geloof geen nationaliteit is. Ik heb nu meerdere keren iets gelezen over 'komen wonen in Nederland' 'haar moederland' 'aanpassen aan ons land', maar de islam is geen nationaliteit he. :') :') In dat artikel wordt alleen gezegd dat het gaat om een islamitische vrouw. Nergens staat iets over haar nationaliteit o.i.d. :)*

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:43

Ze konden niet want ze moest met haar dochter naar de moskee. Op Facebook antwoorden een andere moslima dat de mannen en jongens naar de moskee gingen en niet de vrouwen en meisjes. In dut geval had ze dus sochtends kunnen gaan.
Nadat ze de claim van 10.000 euro had ingediend wou ze niet meer om de tafel met het schoolhoofd.ze moesten binnen een bepaalde tijd een oplossing vinden. Klinkt in mijn oren als een gevalletje niet mee werken want dan heb ik het geld. Heb niets tegen buiyenlanders maar alleen deze twee dingen stoten mij tegen het hoofd. School heeft meerdere opties geboden waar ze niets van wil weten. Dan ligt het probleem meer bij haar dan bij de school

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:44

meisje2000 schreef:
Ze konden niet want ze moest met haar dochter naar de moskee. Op Facebook antwoorden een andere moslima dat de mannen en jongens naar de moskee gingen en niet de vrouwen en meisjes. In dut geval had ze dus sochtends kunnen gaan.
Nadat ze de claim van 10.000 euro had ingediend wou ze niet meer om de tafel met het schoolhoofd.ze moesten binnen een bepaalde tijd een oplossing vinden. Klinkt in mijn oren als een gevalletje niet mee werken want dan heb ik het geld. Heb niets tegen buiyenlanders maar alleen deze twee dingen stoten mij tegen het hoofd. School heeft meerdere opties geboden waar ze niets van wil weten. Dan ligt het probleem meer bij haar dan bij de school

welke buitenlanders?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:45

Mies schreef:
Palmera schreef:
De simpele oplossing is dus gewoon moslims geen vrij meer geven voor 'hun' feestdagen die niets van doen hebben met onze cultuur.

Gewoon naar school/werk. Mis je ook nooit een klassefoto/bedrijfsuitje/weet ik wat.

Typisch geval van één vinger is niet genoeg. Ze moesten zich de ogen uit hun kop schamen voor hún gebrek aan respect voor onze regels en altijd maar eisen dat iedereen (in dit geval alle andere kinderen op die school en de fotograaf) zich aanpast aan hun. Bah, om te kotsten, die mentaliteit. :r

Wat een rare reactie. 'Onze cultuur' is ook 'hun' cultuur, het zijn immers gewoon Nederlanders .. Ik ken trouwens ook genoeg autochtone Nederlanders die bekeerd zijn naar de Islam. Een geloof moet je niet verwarren met cultuur. Je kan 'Europees' zijn bij cultuur maar Moslim bij religie.

Het zijn Nederlanders. Ja, dat ontken ik niet. Echter: cultuur en religie zijn samen verweven, in het ene land komt dat duidrlijker naar voren dan in het andere land. Nederland is een land waar heel veel kan en mag. Dat is goed. Maar juist daarom krijg je ook dit soort taferelen. Een spaanse moslim zou dit niet eens in zijn hoofd halen, bijvoorbeeld. :)

Cowboy55 schreef:
oomens schreef:

Waarom niet? En iedere leerling/werknemer krijgt buiten vastgelegde vakantie(dagen) een drietal dagen om in te vullen voor eigen religie. En graag ruim van tevoren doorgeven aan school/werkgever. :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:46

meisje2000 schreef:
Heb niets tegen buiyenlanders maar alleen deze twee dingen stoten mij tegen het hoofd.

Vertel, hoe weet jij dat mevrouw in kwestie buitenlands is? Ik heb het in de aangehaalde bronnen in ieder geval niet zien staan, maar jij hebt blijkbaar meer informatie. Deel die alsjeblieft met ons!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:47

Nederland is geen islamitisch land dus in mijn ogen is de Islam een buitenlandse godsdienst.