Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Frummels schreef:Hanina Ajarai in het AD:Citaat:"Hoe haal je het in je hoofd om hier de rechtsgang voor in werking te zetten?! Heeft ze werkelijk niets beters te doen? Discriminatie en racisme zijn reële problemen in onze samenleving maar met zulke rechtszaken draag je zeker niet bij aan een oplossing. Sterker, je doet er afbreuk aan."
Citaat:"De mevrouw, en vele moslims met haar, moeten begrijpen dat hoewel dit ook ons land is, er altijd grenzen zijn waartegen we zullen aanlopen. Dan kun je twee dingen doen: je probeert in goed overleg tot een oplossing te komen die voor beide partijen bevredigend is. Of je accepteert dat je tot een minderheidsgroep behoort in een niet-islamitisch land en je probeert daarbinnen het beste van te maken. Een andere weg is er niet."
http://www.ad.nl/binnenland/mondigheid-nee-dit-is-dom~a320c109/
Precies dit allemaal
Palmera schreef:De simpele oplossing is dus gewoon moslims geen vrij meer geven voor 'hun' feestdagen die niets van doen hebben met onze cultuur.
Gewoon naar school/werk. Mis je ook nooit een klassefoto/bedrijfsuitje/weet ik wat.
Typisch geval van één vinger is niet genoeg. Ze moesten zich de ogen uit hun kop schamen voor hún gebrek aan respect voor onze regels en altijd maar eisen dat iedereen (in dit geval alle andere kinderen op die school en de fotograaf) zich aanpast aan hun. Bah, om te kotsten, die mentaliteit.
laetitia schreef:Mooi verwoord door Hanina. Ik las het artikel vanmorgen ook in de krant en ik moet eerlijk bekennen dat mijn bek openviel van verbazing...
Ik snap dat het vervelend was dat de fotograaf alleen op die dag kon, maar mijns inziens heeft de school voldoende alternatieven geboden. Om hiervan vervolgens een rechtszaak te maken in het kader van 'discriminatie' valt bij mij echt in het verkeerde keelgat.
Dat is het uitbuiten van je minderheidspositie, terwijl er juist in Nederland al vrij veel wordt gedaan om met elkaar samen te leven en met iedereen zoveel mogelijk rekening te houden (o.a. de aanpassing van de Paasviering op Haagse scholen, waarbij er rekening werd gehouden met de moslims op die scholen).
oomens schreef:Is het niet een veel beter idee om dit los te zien van specifiek de islam?
Religie zou überhaupt iets moeten zijn voor in de persoonlijke sfeer, en geen plaats moeten hebben in het (grotendeels door de overheid gefinancierde) reguliere onderwijs.
Wil je je kinderen toch graag onderwijzen volgens jouw religieuze opvattingen? Dan doe je dat maar op eigen kosten op de woensdagmiddag of in het weekend. Daar hoeft toch geen speciale vrije dag voor gegeven te worden? Niet voor moslims, niet voor christenen en niet voor pastafari's.
Suzanne F. schreef:Nou, ik ben echt niet discriminerend aangelegd maar hier krijg ik toch wel een 'als het je hier niet bevalt dan hoepel je maar op' gevoel van.
purny schreef:Weer een voorbeeld dat men eist dat wij ons aan moeten passen ipv andersom.
Suzanne F. schreef:Nou, ik ben echt niet discriminerend aangelegd maar hier krijg ik toch wel een 'als het je hier niet bevalt dan hoepel je maar op' gevoel van.
Ragdollcat schreef:Nederland hoeft geen rekening te houden met diverse buitenlandse feestdagen. Wij zijn hier in Nederland en daar gelden Nederlandse normen en waarden.
Ze kozen er zelf voor om in Nederland te gaan wonen en te leven en dan passen ze zich maar aan, punt en anders gaan ze maar naar een ander islamitische land waar zelfde normen en waarden gelden als hun land niet goed bevallen.
bigone schreef:Dit soort zaken sterkt mij steeds meer in het geloof dat onderwijs voor iedereen hetzelfde moet worden, met dezelfde nomen en waarden ZONDER geloof. Heb je dit gezeik ook niet, ondanks vrijheid van godsdienst in Nederland(gelukkig maar)vind ik dat onze jeugd te veel beinvloed word door het geloof wat hun school aanhangt. Maak dat allemaal gelijk en veel problemen worden opgelost. Iedereen drie individuele vrije extra dagen per jaar en klaar is kees.
Cer schreef:Celiien schreef:@Cer
Maar inderdaad, wellicht had ik moeten zeggen ; enkele reacties in dit topic, ipv dit topic
Enkele reacties zijn imo ook zeer over de schreefdat ben ik met je eens.
maar inderdaad 'dit topic' als geheel zo kenmerken is een beetje de pot verwijt de ketel
Getup schreef:Ik ga ondertussen met o.a.Palerma,Suzanne en Karuna mee. Wat gemiep.
Schoolfoto gemist: jammer. Punt.
School had t misschien anders kunnen plannen. Tussen alle andere dingen/evenementen/aktiviteiten door.... er is altijd wel iets. Imo waren er genoeg mogelijkheden voor mevrouw en haar kind. En je kiest toch zelf voor iets anders?
Cowboy55 schreef:Dus we schaffen ALLE religieuze feestdagen af? Inclusief de Joods-Christelijke dagen?
Cowboy55 schreef:oomens schreef:Is het niet een veel beter idee om dit los te zien van specifiek de islam?
Religie zou überhaupt iets moeten zijn voor in de persoonlijke sfeer, en geen plaats moeten hebben in het (grotendeels door de overheid gefinancierde) reguliere onderwijs.
Wil je je kinderen toch graag onderwijzen volgens jouw religieuze opvattingen? Dan doe je dat maar op eigen kosten op de woensdagmiddag of in het weekend. Daar hoeft toch geen speciale vrije dag voor gegeven te worden? Niet voor moslims, niet voor christenen en niet voor pastafari's.
Dus we schaffen ALLE religieuze feestdagen af? Inclusief de Joods-Christelijke dagen?
meisje2000 schreef:Ze konden niet want ze moest met haar dochter naar de moskee. Op Facebook antwoorden een andere moslima dat de mannen en jongens naar de moskee gingen en niet de vrouwen en meisjes. In dut geval had ze dus sochtends kunnen gaan.
Nadat ze de claim van 10.000 euro had ingediend wou ze niet meer om de tafel met het schoolhoofd.ze moesten binnen een bepaalde tijd een oplossing vinden. Klinkt in mijn oren als een gevalletje niet mee werken want dan heb ik het geld. Heb niets tegen buiyenlanders maar alleen deze twee dingen stoten mij tegen het hoofd. School heeft meerdere opties geboden waar ze niets van wil weten. Dan ligt het probleem meer bij haar dan bij de school
Mies schreef:Palmera schreef:De simpele oplossing is dus gewoon moslims geen vrij meer geven voor 'hun' feestdagen die niets van doen hebben met onze cultuur.
Gewoon naar school/werk. Mis je ook nooit een klassefoto/bedrijfsuitje/weet ik wat.
Typisch geval van één vinger is niet genoeg. Ze moesten zich de ogen uit hun kop schamen voor hún gebrek aan respect voor onze regels en altijd maar eisen dat iedereen (in dit geval alle andere kinderen op die school en de fotograaf) zich aanpast aan hun. Bah, om te kotsten, die mentaliteit.
Wat een rare reactie. 'Onze cultuur' is ook 'hun' cultuur, het zijn immers gewoon Nederlanders .. Ik ken trouwens ook genoeg autochtone Nederlanders die bekeerd zijn naar de Islam. Een geloof moet je niet verwarren met cultuur. Je kan 'Europees' zijn bij cultuur maar Moslim bij religie.
Cowboy55 schreef:oomens schreef:Is het niet een veel beter idee om dit los te zien van specifiek de islam?
Dus we schaffen ALLE religieuze feestdagen af? Inclusief de Joods-Christelijke dagen?
meisje2000 schreef:Heb niets tegen buiyenlanders maar alleen deze twee dingen stoten mij tegen het hoofd.