Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tazzey schreef:Steeph schreef:Omdat je de rest van het jaar ook stil kan staan bij de vrijheid die hebt. Ik vind 4 en 5 mei een heel mooi gebeuren, en waarom deze data, maar ik sta de rest van het jaar óók af en toe stil bij onze vrijheid en dat we er super trots op mogen zijn, en er gebruikt van mogen maken
Als je deze vraag moet stellen dan is er iets mis gegaan met jouw geschiedenis onderwijs. Ik vind het schokkend dat deze vraag gesteld wordt.
TerraHowrse schreef:Warboel schreef:Zeker!
Elk jaar spelen wij met de muziekvereniging op de begraafplaats in het dorp hier.
Vanavond speel ik in m'n eentje de last post (het trompet signaal dat aan de twee minuten stilte vooraf gaat) onder de vlag.
Vind het echt heel spannend want het is altijd zo'n beladen optredenEn ik ben bang dat ik te snel klaar ben of er juist te lang over doe waardoor ik over 20:00 heenga
Aansluitend zijn we uiteraard twee minuten stil en spelen we daarna het Wilhelmus.
Hier ookspeel gelukkig geen trompet dus die solo hoef ik niet te doen
succes!
tamary schreef:Lastig, het is mijn verjaardag vandaag en dan groei je op met iedereen is verdrietig als je jarig bent. Ik doe dus in elk geval weinig aan mijn verjaardag. Herdenking weet ik niet, waarschijnlijk ben ik nog bij de paarden bezig.
horselover22 schreef:ook ik ben stil
om te herdenken en eren van hen die voor onze vrijheid streden
voor hen die stierven in de kampen alleen maar omdat ze joods waren
of joodse mensen hielpen
voor hun ben ik elk jaar stil uit respect voor de vrijheid waar in wij nu leven