"De aarde is plat"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:34

Ailill schreef:
Ik moet eens een hartig woordje met mijn geschiedenisleraar gaan spreken :')

Die weet ook niet beter...

We worden al 500 jaar voor de gek gehouden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:42

MariekeS_ schreef:
Ik had eerder al gelezen dat dit gezegd was door een Flat Earth Society lid: “THE FLAT EARTH SOCIETY HAS MEMBERS ALL AROUND THE GLOBE” en dat vond ik toen ook al heel grappig O:) _O-

:') :') :') U bent de zwakste schakel, tot ziens.

Overigens geloven deze mensen ook niet in zwaartekracht :o
Echt, dit is op zoveel vlakken onmogelijk. Als je met een boot perfect naar het westen vaart, dan kom je uit perfect aan de overkant en hou je het noorden altijd perfect rechts. Maar volgens deze theorie kom je dan heel ergens anders uit :o En dat is fysiek niet eens logisch, als de aarde ronddraait als een frisbee zou je naar buiten geslingerd moeten worden en niet aangetrokken moeten worden door het midden (wat wel het geval zou zijn als je perfect westwaarts gaat)

Ja trouwens, hoe verklaren deze mensen de getijden? Die zijn letterlijk een gevolg van het ronddraaien van de bolvormige aarde en de maan :o

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:48

NatasjavE schreef:
Ailill schreef:
Ik moet eens een hartig woordje met mijn geschiedenisleraar gaan spreken :')

Die weet ook niet beter...

We worden al 500 jaar voor de gek gehouden.
Wie weet leeft die beste man al 1000 jaar en is ie afkomstig van Mars :j

Heb i.i.g. wel mijn nieuwe flatscreen en iPhone uit het raam gesmeten, weg met die straling die mijn brein beïnvloeden!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:48

Magrathea schreef:
Ja trouwens, hoe verklaren deze mensen de getijden? Die zijn letterlijk een gevolg van het ronddraaien van de bolvormige aarde en de maan :o

Dat is gewoon het mechanische golfslagbad van de CIA :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:49

Magrathea schreef:
MariekeS_ schreef:
Ik had eerder al gelezen dat dit gezegd was door een Flat Earth Society lid: “THE FLAT EARTH SOCIETY HAS MEMBERS ALL AROUND THE GLOBE” en dat vond ik toen ook al heel grappig O:) _O-

:') :') :') U bent de zwakste schakel, tot ziens.

Overigens geloven deze mensen ook niet in zwaartekracht :o
Echt, dit is op zoveel vlakken onmogelijk. Als je met een boot perfect naar het westen vaart, dan kom je uit perfect aan de overkant en hou je het noorden altijd perfect rechts. Maar volgens deze theorie kom je dan heel ergens anders uit :o En dat is fysiek niet eens logisch, als de aarde ronddraait als een frisbee zou je naar buiten geslingerd moeten worden en niet aangetrokken moeten worden door het midden (wat wel het geval zou zijn als je perfect westwaarts gaat)

Welke getijden? Er zijn heleaal geen getijden :n

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:52

Laatst bijgewerkt door smiley op 06-04-17 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:53

Jullie kunnen lachen wat jullie willen, maar er is onomstotelijk bewijs :+ :+

Blijkbaar kunnen vliegtuigen alleen over water vliegen :j
Afbeelding

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:54

Niet. De aarde is een hamburger.
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 06-04-17 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:54

Ik heb even gelezen en het schijnt te komen door variabele zwaartekracht (oh die bestaat ineens wel) die varieert op bepaalde plekken.

Ja, uh, logisch. Zwaarder water betekent inderdaad dat het wegtrekt, of juist aantrekt? Wie zal het zeggen... :')
Las ook ergens iets over waargenomen drukverschillen bij verschillende getijden, en dat ze dáárdoor ontstaan. Hoe heet dat ook alweer, oorzaak-gevolg omdraaien? :')

Oja jeez Pearl Harbor :o

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:56

Bamii schreef:

[ Afbeelding ]

Erger nog,als je de ándere kant op vliegt,ben je er zo!

Kwanyin

Re: "De aarde is plat"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:58

Dat is niet waar want de aarde is plat, dan vlieg je gewoon zo de ruimte in :P .

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:59

Ik was net even de hond uitlaten de weg waarop we liepen helde links een beetje weg en helde rechts een beetje weg. Oftewel perfect bewijs dat de aarde rond is *\o/*

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 15:59

Ailill schreef:
Heb i.i.g. wel mijn nieuwe flatscreen en iPhone uit het raam gesmeten, weg met die straling die mijn brein beïnvloeden!

Ik heb een bolvormige flatscreen en iphone, met een alu hoedje op. Aanrader :j

Bamii :') geloven ze dat serieus? Bij japan ga je gewoon even oostwaarts en je zit er zo :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:07

maava schreef:

De meeste van jullie vragen over jaargetijden e.d. Worden hier beantwoord ;) deze mensen denken dat de aarde plat is, op zo'n manier dat als je een globe van de bovenkant bekijkt en dan platdrukt. Dus niet zoals onze wereldkaarten er uit zien. Dus de noordpool is het absolute midden en de buitenkant bestaat uit antartica.
De zwaartekracht ontstaat doordat we een constante opwaartse acceleratie maken ( :+ ) zoals ook in een auto gebeurt en de zon en de maan bewegen op zo'n manier dat je daarmee ook jaargetijden hebt. Dat ik in hun theorie de zon altijd zou moeten kunnen zien, daar hebben ze het dan weer niet over :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:07

Bamii schreef:

[ Afbeelding ]

Dat moet toch haast wel een grap zijn?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:11

Tivoli schreef:
Bamii schreef:

[ Afbeelding ]

Vooral als de wind goed staat _O- _O- _O-

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:12

Zoals ik het las op de site bestaat de zwaartekracht niet, want dan zou de aarde door zwaartekracht rond gedrukt worden.
Wat wij als zwaartekracht voelen is het resultaat wat je krijgt doordat wij wel heel hard door de ruimte vliegen.
Dus de zwaartekracht bestaat niet, maar iets wat precies hetzelfde doet als de zwaartekracht wel ? >;)

Trouwens, als de aarde plat is, zeg ik dat hij niet rond zweeft in de ruimte.
Das nergens voor nodig, want de zon en maan draaien toch rondjes boven de aarde :Y)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:13

Telpeva schreef:
Ailill schreef:

Ik heb een bolvormige flatscreen en iphone, met een alu hoedje op. Aanrader :j

Bamii :') geloven ze dat serieus? Bij japan ga je gewoon even oostwaarts en je zit er zo :')
NIET DOEN!

Dat zijn de ergste! Die stralen je van meerdere kanten in. Ben bang dat ik te laat ben, zo niet dan adviseer ik je vriendelijk doch dringend om het toestel z.s.m. uit je woning te laten verwijderen. AB-SO-LUUT niet zelf doen, voor jou is er op 365 dagen quarantaine na, weinig hoop :(

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:15

Volgens hun zitten we in een game tss, tuurlijk natuurlijk zijn we allemaal gehypnotiseerd door straling en daardoor denken we zo :wave:

Bizar maar ook lach verwekkend, vooral de argumenten jeetje.
Volgensmij zijn er genoeg onderzoeken gedaan om het te bewijzen en soms zelfs getuigen.
Ik snap niet waar ze het vandaan halen, helemaal gek := >;) _O-

@Ailill ja joh we moeten allemaal gaan uitkijken, we moeten voorzorg nemen helemaal mee eens :D
Laatst bijgewerkt door Deni11 op 06-04-17 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:15

Tivoli schreef:

Zo zie je maar hoe vast we zitten met de mercatorprojectie met Europa in het midden.

Paar alternatieven:

Afbeelding

Afbeelding

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:19

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:23

secricible schreef:
maava schreef:

De meeste van jullie vragen over jaargetijden e.d. Worden hier beantwoord ;) deze mensen denken dat de aarde plat is, op zo'n manier dat als je een globe van de bovenkant bekijkt en dan platdrukt. Dus niet zoals onze wereldkaarten er uit zien. Dus de noordpool is het absolute midden en de buitenkant bestaat uit antartica.
De zwaartekracht ontstaat doordat we een constante opwaartse acceleratie maken ( :+ ) zoals ook in een auto gebeurt en de zon en de maan bewegen op zo'n manier dat je daarmee ook jaargetijden hebt. Dat ik in hun theorie de zon altijd zou moeten kunnen zien, daar hebben ze het dan weer niet over :')

Nee ik had het over getijden, de tides zegmaar. Eb en vloed. :j

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:28

Vorig jaar kwam er nog een rapper langs, B.o.B, die dit allemaal oprecht schijnt te geloven. Je zou zulke mensen toch gedwongen naar de maan willen lanceren... Slaat twee vliegen in één klap. Zij kunnen zien hoe het wel zit en wij zijn er voorlopig vanaf.

Dit is trouwens een les voor iedereen die in complottheorieën gelooft. Ze zijn in wezen allemaal net zo fout als deze. Dus ook de theorie dat er stoffen in vliegtuigstreepjes zitten om ons koest te houden. Of dat 11 september een nep was om oorlog te gaan voeren. Of dat Pim Fortuijn in opdracht van de regering vermoord is.

Een complottheorie is nooit te weerleggen. Alle aanwijzingen tegen die theorie worden steevast verklaard als "deel van het complot". Daarmee voldoen deze "theorieën" niet aan twee belangrijke dingen waar een wetenschappelijke stelling aan moet voldoen. Ten eerste moet een theorie juist weerlegbaar zijn. Als jij beweert dat er aliens op Aarde bestaan, kun je dat blijven beweren als er maar steeds geen overtuigend bewijs gevonden wordt: misschien houdt de regering ze geheim, misschien komen ze alleen naar onbewoonde gebieden - etc. Als je beweert dat er geen aliens op Aarde zijn, dan hoeft er maar één Marsmannetje gevonden te worden of je theorie ligt aan duigen. Dat is wetenschap.

Een ander belangrijk criterium is het scheermes van Occam: Een theorie mag nooit meer dingen veronderstellen dan noodzakelijk. Elke complottheorie gaat daar in wezen tegenin. Volgens de gangbare theorie is de Aarde rond. Daar kun je alles eenvoudig mee verklaren, van de zonsopgang en -ondergang tot aan het feit dat er polen en tropen zijn en het feit dat je langs het Noordpoolgebied vliegt als je naar Amerika gaat. De "theorie" dat de Aarde plat is, gaat ervan uit dat dat allemaal leugens zijn om ons om de tuin te leiden.
Zo is het ook met de complottheorieën over 11 september. Er is volstrekt geen reden waarom de VS 3.000 van zijn eigen burgers zou vermoorden en zijn belangrijkste financiële centrum zou vernietigen, om een oorlog te beginnen met een onzekere afloop in een economisch en strategisch volstrekt waardeloos land (Afghanistan). Denk alleen al aan de miljarden dollars die een oorlog kost...
Zo is het ook met de complottheorieën over Pim Fortuijn. In Nederland is tussen 1672 en 2002 nooit een politieke moord gepleegd, laat staan door de regering. Nederland is, en was dat ook in 2002, een van de meest democratische landen ter wereld, met misschien wel de best werkende rechtsstaat. Het is niet onmogelijk dat zo'n regering een moord uitschrijft, maar wel heel onwaarschijnlijk; om zoiets extreems te beweren moet je ook extreme aanwijzingen hebben. De moordenaar is meteen gepakt en heeft grif bekend; dat maakt een lone wolf toch op zijn zachtst gezegd een iets waarschijnlijker hypothese...

Denk dus altijd, altijd na als je iemand zoiets hoort beweren: is er een goede reden om dit te denken? Is de gangbare uitleg niet veel waarschijnlijker? Mensen die in complottheorieën geloven zijn waarschijnlijk bang om naïef te zijn. Ze willen kritisch blijven denken en daar is op zich niets mis mee. Maar ze concentreren zich op "kritisch" en verwaarlozen het "denken"-gedeelte. Dat lijkt me zwaar af te raden. Gebruik je verstand mensen!

Smee__

Re: "De aarde is plat"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:31

Ik weet niet zo goed of ik moet huilen of lachen als ik dit soort dingen zie/lees :=

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 16:31

NIET DOEN!

Dat zijn de ergste! Die stralen je van meerdere kanten in. Ben bang dat ik te laat ben, zo niet dan adviseer ik je vriendelijk doch dringend om het toestel z.s.m. uit je woning te laten verwijderen. AB-SO-LUUT niet zelf doen, voor jou is er op 365 dagen quarantaine na, weinig hoop :([/quote]

Ah oliebol nu kan ik 365 dagen niet meer rijden met mijn getemde dinosaurus :')