lieveli schreef:Voor Belgen zal het makkelijker zijn, die poepen bijvoorbeeld al in bed. Van bed naar onder de trap is een kleine stap.
Ze zeggen dat altijd he, maar hier wordt het dus écht nooit zo genoemd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Het is zeker belachelijk dat het zo is. Alleen, zo het is nu eenmaal.
Delphi schreef:Of gewoon geen sextapes maken, tenzij je het risico wilt lopen dat het misschien een keer op straat komt te liggen.
Marit schreef:Delphi schreef:Of gewoon geen sextapes maken, tenzij je het risico wilt lopen dat het misschien een keer op straat komt te liggen.
Of je leven gewoon kunnen leven zoals je zelf wilt en hier niemand mee lastig te vallen, zonder rekening te hoeven houden met idioten die je persoonlijke leven op straat gooien.
Marit schreef:Delphi schreef:Of gewoon geen sextapes maken, tenzij je het risico wilt lopen dat het misschien een keer op straat komt te liggen.
Of je leven gewoon kunnen leven zoals je zelf wilt en hier niemand mee lastig te vallen, zonder rekening te hoeven houden met idioten die je persoonlijke leven op straat gooien.
Shadow0 schreef:Magrathea schreef:Het is zeker belachelijk dat het zo is. Alleen, zo het is nu eenmaal.
Dat is heel jammer, dat veel mensen denken dat het dus 'nu eenmaal' zo is en dat je daar geen invloed op hebt. Maar iedere keer dat je herhaalt dat het zo is, of dat het niet slim is om iets te doen, versterk je dat beeld. Dat zijn maar hele kleine steentjes per keer - maar allemaal samen maken ze wel degelijk uit. We kunnen dat dus wel veranderen, ook jij kunt daarin kiezen om het een of juist het andere te versterken.
Hoe vaker we herhalen dat seksfilmpjes geen probleem zijn en het ongevraagd verspreiden ervan wel, hoe meer dat de nieuwe werkelijkheid wordt. Hoevaker we herhalen dat het verspreiden van seksfilmpjes nou eenmaal onvermijdelijk is, hoe meer dat waar wordt.
bruintje123 schreef:LadyMadonna schreef:Delphi, meisje hier in het dorp kon dus niet meer normaal over straat, komt niet aan een baan, etc.. (kan er niet teveel over kwijt omdat het een zakelijke relatie betreft, kan dus alleen zeggen wat in de media is/was)
Maar waarom zou je het laten filmen als 18 jarige dat je je vriend aan het p.. bent?
Bij Paay kan ik nog voorstellen dat ze alle uitdagingen voortaan kwijt is en bijna alles wat er te bedenken was wel al hebt gedaan.
Maar als 18 jarige?
LadyMadonna schreef:Nouja, het is nu, mede door haar, natuurlijk wel meer in de media dan voorheen.
Maar ik blijf erbij dat je dit gewoon moet kunnen doen als je daar behoefte aan hebt...
Ayasha schreef:LadyMadonna schreef:Nouja, het is nu, mede door haar, natuurlijk wel meer in de media dan voorheen.
Maar ik blijf erbij dat je dit gewoon moet kunnen doen als je daar behoefte aan hebt...
Dat zou moeten ja, maar het is naïef om er vanuit te gaan dat het niet gebeurt. Kan je nog zoveel drammen over hoe het zou moeten zijn, maar daar koop je niks voor als iemand besluit bij de grote groep te gaan horen die het ongewenst verspreiden wel interessant vindt om een lijst aan debiele redenen...
Je zou je fiets ongesloten moeten kunnen laten staan maar daar heb je weinig aan als je naar huis kan wandelen en je fiets kwijt bent he?
Net zoals je in het verkeer defensief moet rijden omdat anderen fouten kunnen maken en je daardoor soms rechten af staat zou je IMO ook defensief moeten leven... Betekent dat al je rechten op geven? Nee, wel verantwoord beslissen of de voordelen van dat recht op eisen opwegen tegen de nadelen, dat is leven in een maatschappij.
Ayasha schreef:LadyMadonna schreef:Nouja, het is nu, mede door haar, natuurlijk wel meer in de media dan voorheen.
Dat zou moeten ja, maar het is naïef om er vanuit te gaan dat het niet gebeurt. Kan je nog zoveel drammen over hoe het zou moeten zijn, maar daar koop je niks voor als iemand besluit bij de grote groep te gaan horen die het ongewenst verspreiden wel interessant vindt om een lijst aan debiele redenen...
Je zou je fiets ongesloten moeten kunnen laten staan maar daar heb je weinig aan als je naar huis kan wandelen en je fiets kwijt bent he?
LadyMadonna schreef:Ayasha schreef:Lieveli: en voor sommigen is dat evenzeer een gebruiksvoorwerp...a means to an end. Net als die fiets. Ik heb m bij ladymadonna gelezen trouwens.
Ik heb het nergens over een fiets gehad hoor
Kaka schreef:Ik was degene die de vergelijking met de fiets maakte en ik blijf daarbij. Voor mij is er niet zoveel verschil tussen een fiets die op slot staat en gejat wordt of een telefoon die gehackt wordt (waar het in de OP over ging).
En ik blijf er ook bij dat naïviteit geen vrijbrief voor misbruik is. Ik denk dat wel het er allemaal over eens zijn dat misbruik hoe dan ook te veroordelen is. Vraag is of dat misbruik je eigen schuld is wanneer het veroorzaakt werd door naïef handelen en voor mij is dat absoluut niet zo.
bigone schreef:Onze maatschappij is niet meer wat ze ooit geweest is. Met normen en waarden die daar bij horen, die normen en waarden zijn bij sommigen erg ver te zoeken. Ook mis ik een stuk opvoeding in dit geheel. Als ouders het internetgedrag van je kinderen bijhouden, open of desnoods stiekem. En niet denken, dat gebeurt mijn kind niet. Of nog erger, dat doet mijn kind niet.