Abortus, hoe denkt bokt er over?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:07

ravellie schreef:
Mensen hier roepen maar wat.
Mag hopen dat jullie nooit een kind verliezen, dan zal je pas zien en voelen hoe het is en hoe prachtig een kindje dan al is.

edit: vanaf 24 weken kan een kindje in uiterste gevallen al overleven buiten de baarmoeder

Abortus? pure moord

Ho wacht even.
Het is heel moeilijk om een mooi, gewenst kindje te verliezen.
Maar hoe zwaar dat ook is; je kan anderen vrouwen daarom niet verplichten een zwangerschap uit te dragen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:08

ravellie schreef:
Idem. ik ben Christelijk en ik vind abortus moord.
Ik zie hier iemand een vergelijking met Jezus treffen, zo onrespectvol.
Doe je dat ook in het openbaar met Allah?.
Maar goed, even terug naar het onderwerp.
Ik houd het er maar op dat veel mensen hier totaal niet weten waar ze het over hebben en al helemaal niet weten hoe een kindje tussen de 22-24 weken eruit ziet.
Ik weet dat wel.

En dus moeten die mensen naar jouw wil luisteren?

Ik vind dat iedere vrouw zelf moet bepalen wat ze met haar lichaam doet. Mensen hebben het over de rechten van het ongeboren kind, maar de rechten van de vrouw die het kind moet dragen en baren zijn daarbij blijkbaar ineens ondergeschikt.

Ik heb voor mij persoonlijk altijd gezegd: als ik seks heb, weet ik wat het risico is. Maar als ik toen ik 17 was en aan de pil was, toch zwanger geraakt zou zijn, weet ik ook niet of ik het gehouden zou hebben. Ik had geen vaste relatie, was zelf nog een kind, had geen middelen om een kind te onderhouden en geen goede relatie met mijn eigen ouders. Die zouden me ongetwijfeld wel gesteund hebben, maar ik zou daar nooit kunnen wonen met een kind. Moet je dan je studie, toekomst en al het andere op pauze zetten of aflassen, omdat je wel je best gedaan hebt om niet zwanger te worden, maar dat niet gelukt is? Ik vind van niet, als je dat niet wilt.

En daar heeft verder niemand iets over te zeggen. De vader niet, de kerk of de moskee of de synagoge niet, je ouders niet, de overheid niet: dat is mijn keuze als vrouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:10

Suzanne F. schreef:
Dat bepaalt de vrouw. Zij bepaalt of ze wel of geen abortus wil. Niet de man.

Mars schreef:
Dat doet ze al door een abortus te ondergaan. En daar heeft ze het volste recht toe.

Helemaal eens zolang daarmee ook elke claim op kinderalimentatie verdwijnt (wat momenteel niet het geval in Nederland is) en de man ervoor kan kiezen anonimiteit te behouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:11

ravellie schreef:
Ik houd het er maar op dat veel mensen hier totaal niet weten waar ze het over hebben en al helemaal niet weten hoe een kindje tussen de 22-24 weken eruit ziet.
Ik weet dat wel.

Als je zou kunnen vloeken waar Allah in zit, zou ik dat ook doen ja.

En als verpleegkundige weet ik maar al te goed hoe een kindje van 20 weken eruit ziet, heb ooit een anencefaaltje gezien dat op die leeftijd geaborteerd werd. Zulke kinderen sterven trouwens vlak na de geboorte, zonder hersenen kan je niet leven. Voor een gezonde foetus ligt de grens trouwens op 12 weken, alles wat daarna geaborteerd wordt, is zwaar gehandicapt.

Nu mag jij hier roepen zoveel jij wil, maar jij hebt vanuit je geloof alleen maar het recht om over jezelf en je eigen leven te beslissen dat bepaalde regels gevolgd moeten worden. Wat anderen doen, daar heb jij niets over te vinden. Ik doe als atheïst in mijn leven en met mijn lichaam wat ik wil en mensen zoals jij gaan daar niets aan veranderen. Sorry hoor, we leven in de 21ste eeuw, de middeleeuwen liggen al lang achter ons. Tuurlijk heb ik geen respect voor mensen die hun visie aan een ander willen opdringen. Valt toch op in discussies zoals dit, dat het steeds weer de gelovigen zijn die mensen tot iets willen dwingen. Abortus is een vrije keuze, er gaat echt nooit iemand jou verplichten je kind weg te laten halen, hou dan ook voor eens en voor altijd op om andere mensen te willen verplichten om wel een ongewenst kind op de wereld te zetten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-03-17 10:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:12

enzino schreef:
Suzanne F. schreef:

Mars schreef:
Dat doet ze al door een abortus te ondergaan. En daar heeft ze het volste recht toe.

Helemaal eens zolang daarmee ook elke claim op kinderalimentatie verdwijnt (wat momenteel niet het geval in Nederland is) en de man ervoor kan kiezen anonimiteit te behouden.

Ook bij gedwongen gemeenschap of een gevalletje verlaten als er een kind aan de orde is? Ook mannen gaan de gemeenschap aan... en kennen de risico's als er geen rubbertje wordt gebruikt..

Marloez

ravellie schreef:
Al aardig compleet......

Mens, je hebt geen idee waar je het over hebt!

Zeg MENS.. ;)

Ik vind dit met 20 weken een aardig af kindje, Het is nog niet volgroeid nee maar alles zit er al op en aan. Je voelt het bewegen en op de echo's zie je een echt mini mensje dat gaapt en in zijn oogjes wrijft.

Afbeelding

Anoniem

"Downies zijn de mooiste mensen op aarde...."

Ja de downies die je bij Johnny de Mol ziet, die zijn inderdaad leuk!

Ik werk met cliënten met een verstandelijke of meervoudige beperking. Ik ben gek op mijn cliënten. Maar met het leed dat ermee gepaard gaat... Je hebt gewoon geen idee. Afgelopen week nog een beuk op mn arm gekregen van een gefrustreerde cliënt die niét duidelijk kon maken wat haar dwars zat en alleen nog van zich af kon meppen.
En dan ben ik een professional maar het zal je kind maar zijn dag in, dag uit. Er zijn maar weinig mensen die dat kunnen volhouden.

Er zijn cliënten die 24 uur per dag zorg nodig hebben. Die zie je als gemiddeld mens niet. Sterker nog. Zelfs op mijn opleiding hebben ze geen idee van het bestaan van deze doelgroep. Als je daar ouder van bent dan kan je niet zomaar werken. Om over de druk die het op brusjes legt, die daar niet voor gekozen hebben, maar te zwijgen.

Altijd de aandacht van je ouders die wordt opgeëist door je gehandicapte broer of zus en nóóit helemaal vrij kunnen zijn want als je ouders de zorg niet meer kunnen dragen dan komt die op jouw schouders terecht. :n

Nee. Ik ben zéér pro choice. Soms is de beste keuze die je voor een kind kan maken te voorkomen dat hij of zij ter wereld komt.
Kinderen die niet gewenst zijn dragen dat echt hun hele leven met zich mee. "Sta het dan af ter adoptie" is ook al zo'n dooddoener waarbij de emoties van ouders en kind compleet gebagatelliseerd worden.

Wanneer het als anticonceptie wordt gebruikt denk ik dat het zéér belangrijk is om nog betere voorlichting en begeleiding te geven maar dan nog zien we niet wat er onder de oppervlakte ligt. Seksueel geweld komt immers óók in relaties voor, om maar een voorbeeld te noemen.

Het afbreken van zwangerschappen is altijd gebeurd en zal ook altijd blijven gebeuren. Het is belangrijk dat dit zo veilig mogelijk kan en dat blijf je behouden door het legaal te houden.

Overigens is "je weet niet waar je het over hebt" een discussiestopper. Hierbij ga je er automatisch vanuit dat jouw kennis groter is dan die van je discussiepartner terwijl je dat helemaal niet weet.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:13

enzino schreef:
Suzanne F. schreef:

Mars schreef:

Sorry hoor, maar als de man zo ontzettend panisch is voor een baby, dan trekt hij ook maar een regenjasje aan! 9 van de 10 keer is het de man die mekkert dat er geen condoom hoeft te komen want "het voelt niet hetzelfde" "ik ben allergisch voor latex" en "het past niet".

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:15

Ik ben voor abortus.

Ik heb er zelf 1 ondergaan nu bijna 2jaar geleden.

Ja ik was wel bewust zwanger geworden.
In een relatie die stabiel leek.

Helaas sloeg mijn ex totaal om.
Tot huiselijk geweld etc aantoe.
Daarbij raakte ik mijn baan kwijt en was de hele situatie zo erg dat ik daar geen kindje in wilde laten opgroeien.
Vervolgens bleek het ook nog niet volledig gezond.

Ik heb de aller aller moeilijkste keuze van mijn leven moeten maken.

En heb de zwangerschap beëindigd.
En achteraf blij toe.(dat het kindje niet in deze situatie heeft moeten opgroeien)
De ellende die erna volgde waarbij ik letterlijk opstraat stond met minimaal geld..
Geen huis en een ex die na dat hij vast zat wegens huiselijkgeweld en mishandeling mijn leven ondragelijk probeerde te maken.

Dat had ik Nooit dit kindje aanwillen doen.
Ik was op die manier ook nooit van mijn ex afgekomen en altijd met hem verbonden gebleven.
En hierbij een kind in een situatie geplaatst waarbij het nooit echt gelukkig zou zijn en altijd als trijtermiddel gebruikt zou worden door mn ex om mij het leven zuur te maken

Het is het allergrootste litteken ooit.
En ik heb er na 2 jaar nog steeds soms moeite mee.

Maar voor het kindje was dit echt beter.

Wel schrok ik flink in de kliniek.
Vrouwen die er voor de 6e keer waren want anticonceptie mocht niet van de kerk?!

En iemand die zei ja dit is de 3e abortus want ja ik vind 2 kinderen eigenlijk wel genoeg.
Daar ben ik wel tegen.

Dus ik denk dat er idd wel gekeken mag worden naar wanneer vergoeden we het.
En wanneer is het voor eigen kosten.

Overigens iemand zei dat het zo onprettig is.
Ik heb een curettage ondergaan.
Onder volledige narcose.

Je vloeit nog een week flink na maar ik heb geen krampen of dergelijke gehad.
Wel met ondanks mn korte zwangerschap 17.5 weken.
Enorme stuwing en zere boobs
Laatst bijgewerkt door japielover op 08-03-17 10:20, in het totaal 2 keer bewerkt

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:16

SVRL schreef:
ravellie schreef:
Ik weet dat wel.

Als je zou kunnen vloeken waar Allah in zit, zou ik dat ook doen ja.

En als verpleegkundige weet ik maar al te goed hoe een kindje van 20 weken eruit ziet, heb ooit een anencefaaltje gezien dat op die leeftijd geaborteerd werd. Zulke kinderen sterven trouwens vlak na de geboorte, zonder hersenen kan je niet leven. Voor een gezonde foetus ligt de grens trouwens op 12 weken, alles wat daarna geaborteerd wordt, is zwaar gehandicapt.

Nu mag jij hier roepen zoveel jij wil, maar jij hebt vanuit je geloof alleen maar het recht om over jezelf en je eigen leven te beslissin dat bepaalde regels gevolgd moeten worden. Wat anderen doen, daar heb jij niets over te vinden. Ik doe als atheïst in mijn leven en met mijn lichaam wat ik wil en mensen zoals jij gaan daar niets aan veranderen. Sorry hoor, we leven in de 21ste eeuw, de middeleeuwen liggen al lang achter ons. Tuurlijk heb ik geen respect voor mensen die hun visie aan een ander willen opdringen. Valt toch op in discussies zoals dit, dat het steeds weer de gelovigen zijn die mensen tot iets willen dwingen. Abortus is een vrije keuze, er gaat echt nooit iemand jou verplichten je kind weg te laten halen, hou dan ook voor eens en voor altijd op om andere mensen te willen verplichten om wel een ongewenst kind op de wereld te zetten.

zo blij dat ik jou niet aan mijn bed heb gehad in het ziekenhuis ( ik ben zelf overigens ook verpleegkundige)
ik verplicht niemand iets.
Ik zeg dat ik er tegen ben en dat het moord is.
Dus ja, dat is mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:16

Celiien schreef:
Ook bij gedwongen gemeenschap of een gevalletje verlaten als er een kind aan de orde is? Ook mannen gaan de gemeenschap aan... en kennen de risico's als er geen rubbertje wordt gebruikt..

Bij gedwongen gemeenschap vervallen alle rechten van de man.

En mannen moeten inderdaad de risico's kennen, maar vrouwen net zo goed.
Nu hebben vrouwen een weg terug maar mannen niet.
Dat lijkt me niet helemaal eerlijk.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:17

Lente schreef:
"Downies zijn de mooiste mensen op aarde...."

Ja de downies die je bij Johnny de Mol ziet, die zijn inderdaad leuk!

Ik werk met cliënten met een verstandelijke of meervoudige beperking. Ik ben gek op mijn cliënten. Maar met het leed dat ermee gepaard gaat... Je hebt gewoon geen idee. Afgelopen week nog een beuk op mn arm gekregen van een gefrustreerde cliënt die niét duidelijk kon maken wat haar dwars zat en alleen nog van zich af kon meppen.
En dan ben ik een professional maar het zal je kind maar zijn dag in, dag uit. Er zijn maar weinig mensen die dat kunnen volhouden.

Er zijn cliënten die 24 uur per dag zorg nodig hebben. Die zie je als gemiddeld mens niet. Sterker nog. Zelfs op mijn opleiding hebben ze geen idee van het bestaan van deze doelgroep. Als je daar ouder van bent dan kan je niet zomaar werken. Om over de druk die het op brusjes legt, die daar niet voor gekozen hebben, maar te zwijgen.

Altijd de aandacht van je ouders die wordt opgeëist door je gehandicapte broer of zus en nóóit helemaal vrij kunnen zijn want als je ouders de zorg niet meer kunnen dragen dan komt die op jouw schouders terecht. :n

Nee. Ik ben zéér pro choice. Soms is de beste keuze die je voor een kind kan maken te voorkomen dat hij of zij ter wereld komt.
Kinderen die niet gewenst zijn dragen dat echt hun hele leven met zich mee. "Sta het dan af ter adoptie" is ook al zo'n dooddoener waarbij de emoties van ouders en kind compleet gebagatelliseerd worden.

Wanneer het als anticonceptie wordt gebruikt denk ik dat het zéér belangrijk is om nog betere voorlichting en begeleiding te geven maar dan nog zien we niet wat er onder de oppervlakte ligt. Seksueel geweld komt immers óók in relaties voor, om maar een voorbeeld te noemen.

Het afbreken van zwangerschappen is altijd gebeurd en zal ook altijd blijven gebeuren. Het is belangrijk dat dit zo veilig mogelijk kan en dat blijf je behouden door het legaal te houden.

Overigens is "je weet niet waar je het over hebt" een discussiestopper. Hierbij ga je er automatisch vanuit dat jouw kennis groter is dan die van je discussiepartner terwijl je dat helemaal niet weet.

Laat ik maar zeggen dat ik dat hoop.
Want ik hoop oprecht dat niemand hier hetzelfde heeft mee hoeven te maken wat ik heb meegemaakt.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:18

Ik maak me echt boos om de lompe reacties van de gelovigen hier.. Wat zijn jullie veroordelend zeg.. Er van uit gaand dat niemand weet hoe een kindje van 20 weken er uit ziet en alsof de mensen die zo'n beslissing maken dat zomaar zonder gevoel doen.. Te bizar voor worden.. maakt me haast een anti-geloof activist. := Nu weet ik gelukkig dat niet alle geloven zo veroordelend zijn maar dit gaat me echt te ver.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:19

enzino schreef:
Mars schreef:
Dan gaat de vrouw voor, het is haar lichaam, de risico's en verdere gevolgen van zwangerschap zijn voor haar. Dus niemand heeft het recht voor haar te beslissen dat ze een hele zwangerschap moet voldragen tegen haar wil in. Ook de man in kwestie niet.

Dat is niet helemaal waar want de vrouw kan vervolgens de man dwingen kinderalimentatie te betalen, ook als de man het kind niet wil erkennen.

(tijd voor maninisme misschien, aangezien vrouwen meer rechten hebben dan mannen in NL? ;)
)

Ik mag hopen dat je een grapje maakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:20

Chiave schreef:
Sorry hoor, maar als de man zo ontzettend panisch is voor een baby, dan trekt hij ook maar een regenjasje aan! 9 van de 10 keer is het de man die mekkert dat er geen condoom hoeft te komen want "het voelt niet hetzelfde" "ik ben allergisch voor latex" en "het past niet".

Een condoom geeft geen 100% zekerheid en omdat iets volgens jou 9 van de 10 keer zo is moet heeft die 1 op de 10 keer geen rechten meer?

Opvallend dat je vind dat de man verantwoordelijkheid moet dragen in geval van ongewenste zwangerschap maar de vrouw word nog een keuze na verwekking gegeven.

ilaan

ravellie schreef:
Marloez schreef:

Iedereen zijn eigen mening, en sorry als ik aanvallend overkom maar ik kan hier gewoon echt niet bij. Overigens kom je zelf ook behoorlijk veroordelend over als je er tegen bent en mensen het idee geeft dat ze dat ZOMAAR laten weghalen.. Zomaar?!! Dat is een super zware beslissing doorgaans voor iedere vrouw. Hadden ze maar beter moeten nadenken? What the.. ?!! Ik voel weinig respect voor jou zoals je over mensen spreekt die met ontzettend veel moeite een abortus hebben doorgestaan.

Dus een zwaar gehandicapt kind dat moet dan ook maar zo bedoeld zijn? Wordt dan alles wat slecht is in de wereld goedgepraat omdat er immers een god is? Dierenmishandeling? Kindermishandeling? Heeft het allemaal een geldige acceptabele reden? :?

Ik zelf moet er niet aan denken een zwaar gehandicapt kind.. maar dat zou niet betekenen dat ik het ontzettend zwaar zou hebben om de beslissing te maken om het af te laten breken.. Want ja je voelt dat het om een levend wezentje gaat, en je houdt er heel veel van. Je lichaam veranderd en je gaat er in op. Als je dan te horen krijgt dat je een zwaar gehandicapt kind krijgt dan vind ik persoonlijk dat je moet kijken wat het beste is voor iedereen. Als je kijkt naar mensen die toch kiezen voor zoiets, die zien het leven soms haast niet meer zitten omdat het zo ontzettend zwaar is. Als ouder moet je er toch ook niet aan denken om te overlijden terwijl je een mens achterlaat die zo hulpbehoevend is als een kind.. Ik zou er niet aan moeten denken.

Zijn de levens van de mensen die al bewust doorhebben dat ze bestaan dan minder belangrijk dan een ongeboren baby die zo goed als nergens nog wat van af weet?

Waarom kunnen we bij dieren wel op een redelijke manier nadenken en maken we die wel af als ze onnodig lijden? Ik heb zwaar gehandicapte kinderen gezien die echt geen menswaardig leven konden hebben. Ik vind dit persoonlijk veel heftiger dan iemand die besluit een heel ongezond kind voortijdig in de buik af te laten breken.

Natuurlijk zijn de mensen die zoiets laten doen er bewust van dat een kindje van 20 weken al aardig compleet is. Dat maakt het juist alleen maar veel zwaarder als je dan te horen krijgt dat er iets flink mis is..

Al aardig compleet......

Mens, je hebt geen idee waar je het over hebt!

Jammer dat je er slechts 1 zin uit pakt uit dit hele verhaal. En dan zo'n veroordelende opmerking erachter plaatsen.... sorry maar ik vind dat heel typerend.

Enige argument wat je aandraagt is dat je christelijk bent en dat de grens qua aantal weken te hoog ligt. Dat laatste: oké, maar wat als die leeftijd naar beneden gaat? Zou het dan voor jou wel, al dan niet alleen in speciale gevallen, wel kunnen?

Je bent gigantisch veroordelend en aanvallend, dat jij gelooft is natuurlijk echt prima en super dat jij je daar goed bij voelt. Maar ik vind wel dat je dit heel erg oplegd aan anderen door zo te reageren. Dit is jammer want zo zal er nooit begrip komen voor jouw standpunt met deze redenatie. Wanneer je de dialoog aan zou gaan zou je een stuk meer bereiken ipv opmerkingen als 'succes in dit hoogstaande topic'. Alleen omdat mensen welke niet geloven niet jouw mening delen?
Wanneer je het geloof als argument naar voren brengt kun je verwachten dat daar reactie op komt van mensen die niet geloven.
Het geloof als argument vind ik jammer want dan vind je iets omdat een hele groep dat vind.. dat is jammer want ik zou bijvoorbeeld graag willen weten waarom jij vanuit het geloof vind dat abortus verboden moet worden (of alleen bij speciale gevallen). Want het argument 'ik ben christelijk' heeft natuurlijk weinig te zeggen voor mensen welke niet geloven. Als je begrip wilt voor jouw mening zul je zelf de dialoog aan moeten gaan ipv zo te veroordelen.

Oordeel niet, dan zal er niet over je geoordeeld worden. Veroordeel niet, dan zul je niet veroordeeld worden. Vergeef, dan zal je vergeven worden.

Jildau

Ben benieuwd of de streng gelovigen die tegen abortus zijn ook tegen anticonceptie zijn. Wil god graag dat er een kindje komt, houd je dat tegen. Dat is wel okee?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:21

Ik ben voor abortus, mits het niet als anti-conceptie 'misbruikt' wordt.
Kan een heel pleidooi houden, maar dit is het kort gezegd.

Het verbaast mij mateloos dat religies het tegenhouden. Om die reden zit een oude bekende van mij namelijk met een meervoudig, zwaar gehandicapt kind thuis. Ondanks het advies van de artsen om de zwangerschap af te breken. Een kasplantje op een ziekenhuisbed, aan slangen, die niet kan praten/reageren, niet zelfstandig kan eten/drinken/ontlasten/aankleden/lopen/zitten. Het ligt de hele dag naar het plafond te staren en moet af en toe omgedraaid worden om ligplekken te voorkomen. Het kind is de puberteit inmiddels gepasseerd en zijn ouders lijken in niets meer op wie ze waren: aan het eind van hun Latijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:21

Vreselijk die christelijke moraalridders die een ander hun wil en daarmee hun geloof willen opleggen. Ik zat afgelopen week ook met verbazing te kijken naar Kees van der Staaij, in de discussie over euthanasie. Ik begrijp waar de gelovigen 'vandaan' komen met hun ideeën en overtuigingen, maar dring dat niet aan een ander op en laten we kerk en staat gescheiden houden asjeblieft. Mensen die tegen abortus zijn, laat die dat dan ook vooral niet doen, maar gun een ander om te beslissen over haar eigen lichaam (en toekomst)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:22

Idem Raveille, idem! Als er 1 ding is wat je als pt kunt missen, dan is het wel een vurige gelovige die jou wens niet respecteerd. Je zal er maar liggen als je blijft bloeden na een abortus, met iemand zoals jij aan je bed die je een moordenaar vindt. Je zal maar terminaal ziek zijn en om euthanasie vragen, met een gelovige aan je bed die vindt dat lijden bij het leven hoort. Mensen hebben liever iemand naast hen, die hen steunt in wat ze ook beslissen zonder hen te veroordelen. En dan zijn ze met mij toch echt beter af als met jou hoor.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-03-17 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:23

Ik vind het een goede zaak dat dat kan.
Mocht ik ooit zwanger raken wordt het ook weggehaald. Ik wil geen kinderen.

Sommige mensen die zwanger zijn moesten ze verplichten om abortus te laten plegen. In mijn omgeving zijn er een aantal die niet eens voor zichzelf kunnen zorgen en maar blijven fokken. Meerdere kinderen zijn daar al uit huis geplaatst.

Maar zo zou ik ook zijn voor verplicht steriliseren van mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:26

enamorada schreef:
enzino schreef:

(tijd voor maninisme misschien, aangezien vrouwen meer rechten hebben dan mannen in NL? ;)
)

Ik mag hopen dat je een grapje maakt?

Ik gooi het erin met een knipoog omdat het niet de discussie is hier (off-topic), maar mannen hebben inderdaad minder rechten dan vrouwen in Nederland.

Bij zwangerschap kiest de vrouw of ze het kind wil houden, bij oorlog worden de mannen opgeroepen het leger in te gaan, nadat een kind geboren is krijgt een vrouw langer vrij van werk dan een man (wettelijke regeling). Waar hebben mannen precies meer rechten dan vrouwen volgens de wet?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:26

ravellie schreef:
Laat ik maar zeggen dat ik dat hoop.
Want ik hoop oprecht dat niemand hier hetzelfde heeft mee hoeven te maken wat ik heb meegemaakt.

Wat ik al zei;
Een gewenst kindje verliezen is ontzettend erg; maar jij bent daar niet de enige in.
Helaas ervaren veel moeders een verlies van een kindje.

Maar je moet dan ook kunnen opbrengen om het andersom te zien.
Wat als iemand zwanger is van haar verkrachter en degene stalkt mij nog steeds?
Wat als de man degene nog stelselmatig mishandeld?
Wat als.....
Kijk dan zeg jij wel ... het is moord want ik weet hoe een kindje van 20 weken eruit ziet dus degene moet het kindje maar houden want ik had zoveel verdriet van mijn kindje;
Maar dat is geen eerlijke vergelijk.
De situatie is heel anders.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:28

Van de week trouwens nog christengekkies op dumpert bij een abortuskliniek... Bizar, ik dacht dat god de enige was die mocht oordelen, maar blijkbaar wordt daar mooi aan voorbij gegaan. Laat anderen met rust als ze jouw geloof niet delen en blijf lekker in de kerk zitten.

enzino schreef:
nadat een kind geboren is krijgt een vrouw langer vrij van werk dan een man (wettelijke regeling)

Goh waarom zou dat zijn :=

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:28

Picasso schreef:
Vreselijk die christelijke moraalridders die een ander hun wil en daarmee hun geloof willen opleggen. Ik zat afgelopen week ook met verbazing te kijken naar Kees van der Staaij, in de discussie over euthanasie. Ik begrijp waar de gelovigen 'vandaan' komen met hun ideeën en overtuigingen, maar dring dat niet aan een ander op en laten we kerk en staat gescheiden houden asjeblieft. Mensen die tegen abortus zijn, laat die dat dan ook vooral niet doen, maar gun een ander om te beslissen over haar eigen lichaam (en toekomst)

Dit dus _/-\o_