leraar springt van dak school

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:02

Ik hoorde vanochtend alle sirenes die naar die school gingen, zit er vlak naast op school en loop er elke dag langs. En het is daar elke dag ècht vreselijk druk met leerlingen en studenten (iets van zeven scholen in die straat) op die plek, dus ik vraag me af of niet meer mensen het gezien zullen hebben, ik hoop van niet.

Ik vraag me altijd af wat er in iemands hoofd afspeelt als het zover komt dat je op het punt ben jezelf van het leven te beroven. Ik ken die man niet en ik wil dus ook absoluut niet zeggen dat het egoïstisch was. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het ontzettend sneu vind dat he zover is gekomen en ik hoop dat hij zijn rust zo kan vinden.
En ik wil de nabestanden en omstanders die het gezien hebben sterkte wensen, zoiets hoop je toch nooit te zien..
Laatst bijgewerkt door Danielleeee_ op 16-01-17 19:04, in het totaal 2 keer bewerkt

geerte

Re: leraar springt van dak school

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:02

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:17

Ik kan ook als (oud)leerling zeggen dat hij erg geliefd was en een groot hart had en juist altijd voor iedereen klaar stond. Dat juist hij geen andere weg meer zag is erg triest. Ik (en een aantal andere oudleerlingen die ik heb gesproken) kunnen het hem ook moeilijk kwalijk nemen. School was de plek waar hij zich altijd prettig en nooit alleen voelde. Waarschijnlijk wilde hij daar daarom als laatste zijn.
Ik wens de familie die hij achterlaat erg veel sterkte, wat een verlies...

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:22

Leerlingen vermoeden dat er iets anders was die dag. De man droeg een heel net pak, dat had die nooit aan. Best heftig als je daar aan denkt

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:39

Wat ontzettend triest voor de leraar en wat moet hij zich verschrikkelijk gevoeld hebben, dat hij alles zo somber inzag dat hij dit als enige optie zag. RIP Y;( Heel veel sterkte voor alle nabestaanden.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:39

Danielleeee_ schreef:
Ik hoorde vanochtend alle sirenes die naar die school gingen, zit er vlak naast op school en loop er elke dag langs. En het is daar elke dag ècht vreselijk druk met leerlingen en studenten (iets van zeven scholen in die straat) op die plek, dus ik vraag me af of niet meer mensen het gezien zullen hebben, ik hoop van niet.

Ik vraag me altijd af wat er in iemands hoofd afspeelt als het zover komt dat je op het punt ben jezelf van het leven te beroven. Ik ken die man niet en ik wil dus ook absoluut niet zeggen dat het egoïstisch was. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het ontzettend sneu vind dat he zover is gekomen en ik hoop dat hij zijn rust zo kan vinden.
En ik wil de nabestanden en omstanders die het gezien hebben sterkte wensen, zoiets hoop je toch nooit te zien..

Hij is niet op de onderwijsboulevard zelf gesprongen ;). Hij is tussen de gebouwen van het Sted gesprongen. Dus hopelijk hebben omstanders het verder niet hoeven zien.

elinedeau95 schreef:
Leerlingen vermoeden dat er iets anders was die dag. De man droeg een heel net pak, dat had die nooit aan. Best heftig als je daar aan denkt

Heb jij ook op het Sted gezeten? Dit nieuws had ik nog niet meegekregen via de app

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:54

Echt verschrikkelijk, heel erg triest. De manier waarop ook.
Dit is op de school gebeurd waar mijn beste maatje op heeft gezeten. Volgens hem vertoonde deze docent eerder ook al wat bipolair gedrag, maar was het een goede, aardige docent. Veel sterkte voor alle nabestaanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 00:10

Danique schreef:
Tivoli schreef:
Een update in het nieuwsbericht meldt dat hij wiskunde gaf.

En dat hij geliefd en populair was.

Je kunt geliefd en populair zijn en je toch vreselijk eenzaam voelen.
Zo ook kunnen mensen die een weinig sociaal leven hebben zich absoluut niet eenzaam voelen.
Het hangt niet af van populariteit.
In dit geval lees ik dat het een gevoelsmens was met een groot hart. Mensen konden bij hem aankloppen. Maar kon hij dat ook ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:23

Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg dat er op de radio is gezegd dat hij geliefd en populair was, niet dat je je dan niet eenzaam kunt voelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:27

Danique schreef:
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg dat er op de radio is gezegd dat hij geliefd en populair was, niet dat je je dan niet eenzaam kunt voelen?

Was niet op jou gericht, was een uitleg in het algemeen waarin ik jouw info gebruikte. Sorry als je het persoonlijk opvat, was niet de bedoeling. Meer om aan te geven waarom ik dit zei.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:28

Ik kom zelf uit Den Bosch en zit op school vlakbij het Stedelijk Gym,
Ja verschrikkelijk. Ik dacht zelfs dat het tijdens een pauze had gedaan. Die arme kinderen
hebben nu een trauma voor het leven. :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:41

Ik hoorde het bericht gister. Wat een drama voor iedereen, voor de leraar die geen andere uitweg zag om zijn lijden te stoppen. Voor zijn nabestaanden, voor iedereen die ermee te maken heeft. |(

Voor mij als levensliefhebber onbegrijpelijk dat je het leven zo kunt haten dat je niet meer wil. Helaas weet ik ook dat het voorkomt. Heb van dichtbij een uit eindelijk geslaagde zelfmoord meegekregen. En meerdere pogingen van verschillende mensen. Door depressie, geestelijke ziekte, verkrachting. Worddaar altijd erg verdrietig van. Dat iemand zich zo naar en alleen voelt dat dit de enige juiste uitweg lijkt.

En meteen is dit bericht een deja vu van mijn middelbare schooltijd. Geliefde leraar duits die onder lestijd naar het naastgelegen spoor is gelopen en voor de trein is gesprongen. Zijn volgende klas maar wachten op de man. |( die niet meer kwam. Zijn dochter (ook leraar duits op dezelfde school) die haar papa heeft mogen identificeren aan de hand van zijn agenda die er ook lag. Ik was toen 13 maar vergeet dat mijn hele leven niet meer. Mijn allereerste kennismaking met depressie en zelfdoding. -O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:44

ik vind het vooral diep triest dat iemand heel erg met zichzelf in de knoop zit en niemand dat in de gaten heeft omdat iedereen maar druk is met zichzelf en er nog steeds een taboe op depressie ligt.
Wat moet je vreselijk desperaat zijn om tot zulké actie over te gaan.

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 13:49

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:04

echt onbegrijpelijk zo'n actie.
En maar goed dat we het niet begrijpen.

Zelfmoord vind ik zo egoistisch, je stapt zelf gewoon uit het leven en laat anderen met problemen en trauma's achter.
Om zo iets te doen moet je toch echt diep in de oliebol zitten blijkbaar, maar dan nog, wees een vent en probeer je problemen op een goede manier op te lossen.
Ik hoop niet dat ik hiermee andere mensen tegen een zeer been aan stoot, maar dit is mijn mening.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:05

Knakker schreef:

Zelfmoord vind ik zo egoistisch, je stapt zelf gewoon uit het leven en laat anderen met problemen en trauma's achter.
Om zo iets te doen moet je toch echt diep in de oliebol zitten blijkbaar, maar dan nog, wees een vent en probeer je problemen op een goede manier op te lossen.
Ik hoop niet dat ik hiermee andere mensen tegen een zeer been aan stoot, maar dit is mijn mening.

Je weet het volgens mij zelf al als je zegt: ik hoop niet dat ik hiermee mensen tegen het zere been schop....
:roll:

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:06

yepp!

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:08

Knakker schreef:

Ik hoop van harte dat jij nooit in zo'n situatie komt.
Walgelijke reactie

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:10

In mijn geval heeft het niets met zere been te maken overigens...
Maar 'Wees een vent en probeer je problemen op een goede manier op te lossen.'.... Ik weet niet hoor... maar toch wel knap dat jij weet wat voor problemen hij had en op welke manieren hij misschien al geprobeerd heeft om het op te lossen..

Ik kan er niet zo goed tegen als mensen meteen een oordeel daarover hebben...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:10

dat hoop ik ook niet!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:11

Fem schreef:
In mijn geval heeft het niets met zere been te maken overigens...
Maar 'Wees een vent en probeer je problemen op een goede manier op te lossen.'.... Ik weet niet hoor... maar toch wel knap dat jij weet wat voor problemen hij had en op welke manieren hij misschien al geprobeerd heeft om het op te lossen..

Ik kan er niet zo goed tegen als mensen meteen een oordeel daarover hebben...

nee hoor, ik weet niet wat voor een problemen hij had, maar dit kan toch nooit de oplossing zijn, ja, voor hem wel, maar nu zijn er bij anderen tig andere problemen ontstaan, vandaar....

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:12

Nou nou nou. Ik zat dik 5 jaar diep in de oliebol en heb echt vaak aan zelfmoord gedacht. Maar ik kon het mijn familie en ouders echt niet aan doen. Daarom leef ik ook nog. Je bent depressief, niet hersenloos. En ik kan dat al te goed weten..

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:14

Knakker schreef:

En waarom is iemand egoïstisch als diegene besluit niet verder te willen zodat anderen geen trauma oplopen maar iemand die een trauma heeft moet wel blijven leven omdat anderen dat willen.

Wie is er dan egoïstisch ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:15

Knakker schreef:

Zo'n mening zegt iig een hoop over jouw empathisch vermogen. Ik word een beetje moe van deze reacties. Wie zegt er überhaupt dat deze man niet iets was overkomen waardoor hij helemaal niet helder kon denken?? Er kunnen meer oorzaken achter een zelfmoord liggen dan enkel een depressie. Echt buitengewoon onbeschoft om van die belachelijke uitspraken te doen op basis van een artikel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:16

Knakker schreef:

Gelukkig is iemand die zo diep zit '"dwingen" om te leven omdat anderen anders mogelijk verdriet hebben niet egoïstisch :?