Horze.nl doet aan uitbuiting ( Noorse sekte)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Horze.nl doet aan uitbuiting ( Noorse sekte)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 20:47

Nu bokt nog. In de advertentie ruimte onderaan had ik net Horze.nl staan

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 21:15

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:49

Ik had laatst nog een trui bij Horze besteld, vind hem erg fijn en was snel binnen.

Nu praat ik dit niet goed maar zoals eerder al genoemd werd was Anky het enige merk waarbij er een keurmerk was. Laten we dan maar geen paardenspullen meer kopen in de Epplejeck van elk ander merk dan Anky, want ik denk dat er maar bar weinig (hoe triest dan ook) merken zijn waar de personeelsrechten goed zijn.

Hoor ik sommige hier zeggen, in Nederland mag het niet volgens de wet.

Nee klopt, maar als je zo volgens de wet leeft, dan zou je het ook erg moeten vinden wanneer andere merken dit in het buitenland laten doen. (Ik denk dat je bijna niks meer kan kopen dan kwa kleding)

Maar nee, dat is een ver van m'n bed show, dat is niet erg.

Voor mij geen verschil tussen een Horze of een ander merk dat kleding in China laat maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 00:59

Ik ben vooral verbaasd over het feit dat er nederlanders mee instemmen. Dat ze akkoord gaan met dit soort voorwaardes, terwijl we in nederland zoveel beter weten. En daarmee praat ik niet goed dat het in andere landen ook gebeurd, want dat weten we allemaal, maar ik ben verbijsterd dat het in nederland gebeurd en dat er mensen zijn die daar mee instemmen door de voorwaardes (zwijgend) te accepteren..

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 09:13

Maar ik dacht dat te lezen dat het om poolse medewerkers ging?

@sureido: ik snap wat je bedoelt. Het is aan de ene kant net zoals met e-nummers in eten, dan kan je bijna niets meer eten.
Aan de andere kant vind ik het net zoals echt bont, als het minder wordt afgenomen wordt er toch uiteindelijk minder aangeboden.
En daar draag ik graag aan bij door niet meer bij Horze te kopen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:15

Het gaat er met producten uit lage lonen landen vaak om dat je niet weet of het goed gaat. Er zijn wel degelijk fabrieken waar ze mensen niet te lang laten werken en zorgen voor veilige werkomstandigheden en een goed loon. Wat dat betreft is het vooral een gebrek aan vraagstelling van onze kant. Merken voelen zich niet gedwongen om er naar te kijken, ze verschuilen zich achter het feit dat wij er geen vragen over stellen. Dus gaan ze er ook niet bewust naar kijken.

Wat betreft dat goede loon trouwens. In China is het minimumloon 2,5 tot 3,5x hoger dan wat horze dus aan zijn personeel betaald.