Chauffeur post.nl op staande voet ontslagen wegens racisme!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:55

wat ik wel grappig vind is dat als een Nederlander dit roept het blijkbaar onder domme uitspraken valt
en had je de mensen eens moeten horen toen er een islamiet juichte over een europese slachtoffers

dan was het geen domme gast, maar een moslimextremist en mensen die juichten moesten ze maar .... vul de krachttermen maar in.

raar genoeg stonden we daar over op onze achterste poten.
en een Nederlander die openlijk juicht over turkse slachtoffers en meldt dat er wel meer doden hadden mogen vallen, die was een beetje dom, vrijheid van meningsuiting?

bruintje123

Re: Chauffeur post.nl op staande voet ontslagen wegens racisme!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:59

Maar wat is er met die mensen gedaan die die uitspraken hadden Elena?
Zijn die van hun inkomen beroofd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:05

Van hun inkomen beroofd, wat een term vind ik dat ook. Dat is alsof je niets verkeerd hebt gedaan en zomaar 'beroofd' bent. Dit is meer een geval wie zijn billen brandt...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:05

dat maakt niet uit bruintje..

het gaat mij erom dat mensen de uitspraken van deze man slechts een beetje dom vinden.
en dat toen een afrikaans persoon dit riep over europese slachtoffers, dan was het een gevaarlijke gek die ze maar..., een extremist, de regering zou blah blah.. maar een Nederlander mag alles roepen onder de noemer vrijheid van meningsuiting

hoe een werknemer erop reageert staat los van de algemene opmerkingen over de daders van zulke uitspraken..

wat ik van post nl vind in deze heb ik al eerder gemeld.. maar wat je ook van post nl vind, kan nooit invloed hebben op wat je van de uitspraken van die gast vind toch?

of mag je alles doen en laten en als achteraf blijkt dat je een tik op de vingers hebt gekregen van dees of geen, dan is het daarmee ineens wel toelaatbaar?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:08

Ik vermoed zomaar dat daar geen cijfers van bestaan, Bruintje.
Wat wil je dan met dat argument?

Edit: schrijffout

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:14

Natuurlijk is hij ook een extremist elena, zonder twijfel.
Net zo goed als andersom diegene die het maar mooi vonden dat er slachtoffers waren in Parijs.

Maar ik blijf erbij dat deze man gewoon dom is.
En niet heeft voorzien wat zijn uitspraak voor gevolgen had, eerder werd dat hier ontkent.

En dan blijf ik erbij dat als zijn uitspraak gevolgen heeft, waarom dan niet die op hem reageerde met dat ze hem wat aan gingen doen. Dat is net zo fout in mijn ogen.
En inderdaad, er waren er ook die het wat mooi vonden dat er slachtoffers waren in Parijs (of elders).
Pak die dan ook aan.
Nee beetje de popie jopie uit gaan hangen over 1 man als TNT. Nee daar kan ik dan niet zo goed tegen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:17

tnt is niet bij machte om iets te doen aan mensen die in het buitenland of zelfs in nederland ergens iets van vinden..

wel kunnen ze zeggen, zo iemand hoeft bij ons niet te werken.. en het was geen werknemer van hen, maar zij huurden een werknemer in via het uitzendbureau.. hun enige optie was dus, zeggen dat hij niet meer welkom is..

deze man is gewoon dom.. maar dan is een moslim die dode slachtoffers in parijs toejuicht en er nog meer wil zien sneuvelen, ook slechts dom..

en in mijn ogen zijn ze niet slechts dom.. je bent gewoon een slecht persoon als je een ander zoiets toewenst..

ongeacht wat een werkgever daarna doet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:18

Wat bij het ene bedrijf aanleiding is voor einde dienstverband, hoeft voor de andere werkgever niet zo te zijn.
In het arbeidsrecht zijn daar leuke voorbeelden van te vinden.
Je leidinggevende uitschelden voor klootzak is binnen de Accountancy/bankwereld reden voor ontslag, terwijl bij een havenbedrijf vaak wel geaccepteerd wordt. De bedrijfscultuur speelt dan een rol (voor de rechter).

Pas ook een medewerker ontslagen omdat hij iets dergelijks schreef over PVV-aanhangers.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:20

Ik zeg niet dat hij alleen maar dom is.
Ik vind zo iemand inderdaad ook slecht. Maar hij is wel dom om het op internet te plaatsen openbaar. En daar zag hij geen gevolgen van. Daar doelde ik op betreft zijn dom zijn.
Maar iemand die het niet op internet plaatst kan nog wel veel slechter zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:22

bruintje123 schreef:
Ik vind zo iemand inderdaad ook slecht. Maar hij is wel dom om het op internet te plaatsen openbaar.

Maar wát heeft dat hiermee te maken?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:22

Alles.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:24

bruintje123 schreef:
Ik vind zo iemand inderdaad ook slecht. Maar hij is wel dom om het op internet te plaatsen openbaar.

oh absoluut, en van mij mogen ze gewoon iedereen aanpakken die haatuitingen doet.. openbaar of verborgen. geen enkele uitzondering.. jammer genoeg zijn de verborgen haatfluisteraars niet zo gemakkelijk te pakken, omdat ze fluisteren.. maar zodra ze hun stem verheffen mogen van mij flinke sancties volgen.. en als dat een werkgever is die zegt: hier trek ik de grens.. prima, dat is een bonus in mijn ogen. hopelijk leren anderen er wat van en zullen die ook meer op hun woorden passen in plaats van denken dat degene die het hardste schreeuwt en de krachtigste termen gebruikt de 'beste' is. want zo lijkt het net af en toe een wedstrijdje veroordelen en of toejuichen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:26

elenaMM77 schreef:
bruintje123 schreef:

oh absoluut, en van mij mogen ze gewoon iedereen aanpakken die haatuitingen doet.. openbaar of verborgen. geen enkele uitzondering.. jammer genoeg zijn de verborgen haatfluisteraars niet zo gemakkelijk te pakken, omdat ze fluisteren.. maar zodra ze hun stem verheffen mogen van mij flinke sancties volgen.. en als dat een werkgever is die zegt: hier trek ik de grens.. prima, dat is een bonus in mijn ogen. hopelijk leren anderen er wat van en zullen die ook meer op hun woorden passen in plaats van denken dat degene die het hardste schreeuwt en de krachtigste termen gebruikt de 'beste' is. want zo lijkt het net af en toe een wedstrijdje veroordelen en of toejuichen.

Of kunnen ze ze beter laten schreeuwen?
Dan zijn ze nog in de gaten houden?

De stille buurman die netjes groet maar uiteindelijk wel de bom op Amsterdam Centraal legt had beter zijn mond voorbij kunnen praten op Facebook ;)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:34

Geweldig dat PostNL dit heeft gedaan, zouden bedrijven veel vaker moeten doen _/-\o_

Hoe haal je het in je hoofd om zo'n achterlijke opmerking te maken, het is blijkbaar 'erfelijk' want zijn zoon is net zo'n mafkees.. Werkgevers zouden is een kijkje moeten nemen op de Facebook 'Nederland mijn vaderland' dan zit de helft van NL zonder werk.

Verstandig dat PostNL zo'n 'man' (nja man man... :roll: ) buiten de deur werkt. Hier wil je niet mee in associatie komen. En zo'n gek wil ik ook niet aan mijn deur hebben.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:41

bruintje123 schreef:
Of kunnen ze ze beter laten schreeuwen?
Dan zijn ze nog in de gaten houden?

De stille buurman die netjes groet maar uiteindelijk wel de bom op Amsterdam Centraal legt had beter zijn mond voorbij kunnen praten op Facebook ;)

van veel schreeuwen wordt iedereen doof, en gaan mensen alleen maar harder schreeuwen omdat ze denken dat ze anders niet gehoord worden..

en dat zie je nu ook al op internet.. het is een geschreeuw van jewelste en mensen denken dat ze alleen maar gehoord worden als ze nog een tikkeltje harder gillen dan hun buren... geluidsvervuiling.. mensen gillen om het gillen niet meer omdat ze iets te vertellen hebben..

in diepe stilte hoor je juist het gefluister opklinken. iemand die fluistert wil z'n stem niet verheffen, die gaat verloren in het gegil en profiteert daarvan.

als je doodstil zou zijn, dan hoor je je buren makkelijker plannetjes smeden door het open raam of door de muur, dan wanneer er een heel fanfarekorps aan meningen door de straat en het huis dendert.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:44

Mooi in theorie Elena.
Maar als je nu iedereen monddood gaat maken op internet Elena gaat er ook niet gefluisterd worden.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:56

Nog een reden waarom ik het niet gepast vind, is omdat er denk ik ook veel mensen zijn die gewoonweg niet de gevolgen van een FB post kunnen overzien, maar die ook gewoon werken en hun werk goed doen en wellicht in het echt hartstikke aardig zijn maar in de heat of the moment zoiets posten. En ik vind ontslag niet de reden om dit bewustzijn te willen laten ontstaan. Wellicht is deze man gewoon hartstikke goed in zijn werk, keurig tegen klanten en leidinggevende (en ja deze FB post doet voor mij niks af aan de kwaliteit van zijn klantcontact irl). Ik ken genoeg mensen die van alles schreeuwen op een dorpsfeest, een bruiloft, een verjaardag. Ben ik het daar mee eens? Nee bijna nooit. Moet iemand daarom ontslagen worden? Vind ik niet.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:02

bruintje123 schreef:
Mooi in theorie Elena.
Maar als je nu iedereen monddood gaat maken op internet Elena gaat er ook niet gefluisterd worden.

je hoeft niet te fluisteren online..
maar als iedereen nu begon met normaal spreken, dan vallen de excessen of afwijkingen op..

schreeuwen is nooit de oplossing.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:03

Sunrise_: Zo'n man hoort niet in de maatschappij, en al helemaal niet aan mijn deur.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:07

Sunrise_ schreef:
Nog een reden waarom ik het niet gepast vind, is omdat er denk ik ook veel mensen zijn die gewoonweg niet de gevolgen van een FB post kunnen overzien, maar die ook gewoon werken en hun werk goed doen en wellicht in het echt hartstikke aardig zijn maar in de heat of the moment zoiets posten. En ik vind ontslag niet de reden om dit bewustzijn te willen laten ontstaan. Wellicht is deze man gewoon hartstikke goed in zijn werk, keurig tegen klanten en leidinggevende (en ja deze FB post doet voor mij niks af aan de kwaliteit van zijn klantcontact irl). Ik ken genoeg mensen die van alles schreeuwen op een dorpsfeest, een bruiloft, een verjaardag. Ben ik het daar mee eens? Nee bijna nooit. Moet iemand daarom ontslagen worden? Vind ik niet.

allereerst is het geen ontslag.. hij wordt gewoon niet weer gevraagd, werkzaamheden voor hem houden daar op (verschil uitzendkracht vaste kracht).

daarnaast, dat hij 'ontslagen' is maakt het toch niet ineens goed wat er geroepen wordt..
En blijkbaar werkt het wel, want mensen praten erover.

vreemd genoeg gaan mensen er wel aan voorbij dat zelfs hier op bokt van alles geroepen wordt over mensen die wat fout doen.. ze moeten in de bajes, opgehangen worden, bom erop, van de wereld, ik wens ze ziektes toe etc etc etc etc.. En nu krijgt er dus iemand lik op stuk.. Maar dan is het ineens niet ok :') ... eindelijk krijgt iemand een keer een flinke tik op de vingers voor een grove fout.. maar omdat het niet een van 'hen' is, maar 'een van ons' worden we allemaal boos..

als een moslim die juichte over de doden in parijs de dag erna onder een bus was gelopen, dan hadden er heel veel mensen hier lopen juichen over karma. bovendien, onder een buslopen was nog een van de vriendelijkere dingen die ze werd toegewenst.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:11

Booooo schreef:
Sunrise_: Zo'n man hoort niet in de maatschappij, en al helemaal niet aan mijn deur.

Mensen zijn meer dan alleen de posts die ze op social media posten. En nee, ik keur het absoluut niet goed wat hij gedaan heeft. En ik vind het oerdom. Maar een dergelijke post maakt een mens niet ineens een slechte chauffeur, pakjesbezorger, you name it.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:22

elenaMM77 schreef:
van veel schreeuwen wordt iedereen doof, en gaan mensen alleen maar harder schreeuwen omdat ze denken dat ze anders niet gehoord worden..

Mee eens. En het maakt ook dat de inhoud van dat geschreeuw steeds normaler gevonden wordt, en dat we de grenzen steeds een stukje opschuiven.

(Dat is wellicht ook best de bedoeling van mensen die willen dat al dat geschreeuw mogelijk moet zijn: het normaal maken van de ideeen die eronder liggen. Niet om die ideeen beter zichtbaar en dus bestrijdbaar te maken, maar omdat ze het inhoudelijk eigenlijk wel enigzins eens zijn met die ideeen.)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:22

Boooo en die man die nog veel ergere dingen denkt, of misschien zelfs wel doet, maar ze niet uitspreekt op facebook staat nog steeds aan je deur.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:24

Shadow0 schreef:
(Dat is wellicht ook best de bedoeling van mensen die willen dat al dat geschreeuw mogelijk moet zijn: het normaal maken van de ideeen die eronder liggen. Niet om die ideeen beter zichtbaar en dus bestrijdbaar te maken, maar omdat ze het inhoudelijk eigenlijk wel enigzins eens zijn met die ideeen.)

Flinke aanname.
Hele grote enge aanname.

Brrr, dáár krijg ik nu kippenvel van.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:29

bruintje123 schreef:
Boooo en die man die nog veel ergere dingen denkt, of misschien zelfs wel doet, maar ze niet uitspreekt op facebook staat nog steeds aan je deur.

dat voorkom je niet, nu niet, vroeger niet en in de toekomst niet.

je kunt mensen niet verbieden bepaalde dingen te denken..
je kunt wel ingrijpen als mensen bepaalde dingen doen.

waarschijnlijk is deze gast gewoon aan het schreeuwen geweest om te schreeuwen, meedoen met de populistische massa, schaapjes die brullen om het brullen en dacht hij het efkes af te toppen met een verwensing.. niet nadenken en gewoon brullen.. en ja.. nu heeft hij pijnlijke gevolgen van z'n gebrul. iemand vond zijn geschreeuw niet wenselijk en was bij machte dat buiten zijn eigen deuren te houden..

bedrijf kon niet veel doen aan het gedrag, maar wel het gedrag weren binnen hun bedrijf. En dat is hun vrijheid.. In de meeste gedragscodes op bedrijven staat ook duidelijk dat rascisme en dergelijken ongewenst gedrag zijn.. de man is een visitekaartje van het bedrijf.. Je kunt stellen 'maar dat is prive'.. maar dat is in dit geval niet zo.. zijn denkbeelden zijn nu openbaar en daarmee is hij niet meer van onbesproken gedrag en niet meer een visitekaartje..

stel je voor dat mohammed uit jouw stad had gezegd, alle Nederlanders mogen doodvallen jammer dat er niet meer doden zijn gevallen bij de MH ramp.. En de volgende dag staat hij aan je deur met een pakketje, daar wordt je toch misselijk van?