Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:Ik zeg niet dat hij alleen maar dom is.
Ik vind zo iemand inderdaad ook slecht. Maar hij is wel dom om het op internet te plaatsen openbaar.
Maar iemand die het niet op internet plaatst kan nog wel veel slechter zijn.
elenaMM77 schreef:bruintje123 schreef:Ik zeg niet dat hij alleen maar dom is.
Ik vind zo iemand inderdaad ook slecht. Maar hij is wel dom om het op internet te plaatsen openbaar.
Maar iemand die het niet op internet plaatst kan nog wel veel slechter zijn.
oh absoluut, en van mij mogen ze gewoon iedereen aanpakken die haatuitingen doet.. openbaar of verborgen. geen enkele uitzondering.. jammer genoeg zijn de verborgen haatfluisteraars niet zo gemakkelijk te pakken, omdat ze fluisteren.. maar zodra ze hun stem verheffen mogen van mij flinke sancties volgen.. en als dat een werkgever is die zegt: hier trek ik de grens.. prima, dat is een bonus in mijn ogen. hopelijk leren anderen er wat van en zullen die ook meer op hun woorden passen in plaats van denken dat degene die het hardste schreeuwt en de krachtigste termen gebruikt de 'beste' is. want zo lijkt het net af en toe een wedstrijdje veroordelen en of toejuichen.
bruintje123 schreef:Of kunnen ze ze beter laten schreeuwen?
Dan zijn ze nog in de gaten houden?
De stille buurman die netjes groet maar uiteindelijk wel de bom op Amsterdam Centraal legt had beter zijn mond voorbij kunnen praten op Facebook
Sunrise_ schreef:Nog een reden waarom ik het niet gepast vind, is omdat er denk ik ook veel mensen zijn die gewoonweg niet de gevolgen van een FB post kunnen overzien, maar die ook gewoon werken en hun werk goed doen en wellicht in het echt hartstikke aardig zijn maar in de heat of the moment zoiets posten. En ik vind ontslag niet de reden om dit bewustzijn te willen laten ontstaan. Wellicht is deze man gewoon hartstikke goed in zijn werk, keurig tegen klanten en leidinggevende (en ja deze FB post doet voor mij niks af aan de kwaliteit van zijn klantcontact irl). Ik ken genoeg mensen die van alles schreeuwen op een dorpsfeest, een bruiloft, een verjaardag. Ben ik het daar mee eens? Nee bijna nooit. Moet iemand daarom ontslagen worden? Vind ik niet.
Booooo schreef:Sunrise_: Zo'n man hoort niet in de maatschappij, en al helemaal niet aan mijn deur.
elenaMM77 schreef:van veel schreeuwen wordt iedereen doof, en gaan mensen alleen maar harder schreeuwen omdat ze denken dat ze anders niet gehoord worden..
Shadow0 schreef:(Dat is wellicht ook best de bedoeling van mensen die willen dat al dat geschreeuw mogelijk moet zijn: het normaal maken van de ideeen die eronder liggen. Niet om die ideeen beter zichtbaar en dus bestrijdbaar te maken, maar omdat ze het inhoudelijk eigenlijk wel enigzins eens zijn met die ideeen.)
bruintje123 schreef:Boooo en die man die nog veel ergere dingen denkt, of misschien zelfs wel doet, maar ze niet uitspreekt op facebook staat nog steeds aan je deur.