Of denk ik nu zo raar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beatje schreef:lieveli schreef:Joh, veel negers worden in deze periode aangesproken als zwarte piet. Je snapt toch zelf ook dat ze dat niet tof vinden?
Eigenlijk herken ik het probleem.In de winter rijd ik op het paard van sinterklaas en daarna word het Amika.We lijden er beide ook zwaar onder
puppy1128 schreef:Maar ehm.. 'zwarte slaven' mogen niet.. Maar 'blanke slaven' mogen dan weer wel?![]()
Of denk ik nu zo raar?
lieveli schreef:Het is een feest voor kinderen, maar het zijn de volwassenen die de drama maken.
lieveli schreef:En het maakt kinderen niet uit of het een Zwarte Piet, een Regenboogpiet of de buurman is. Cadeaus zijn cadeaus.
Diablo schreef:Precies.
Jolandaa_ schreef:Ik word er onderhand racistisch van door al 't gezever. Ik was 't nog niet.. Ik als oud hollandse onder een steen, die graag alle culturen samen ziet weigert die van mij op te geven.
Emmaa_ schreef:Wil je het vriendelijk houden? Ik laat me niet zo graag vertellen dat ik op moet rotten.
Wat is volgens jou dan wel blackface? Want volgens mij is zwarte piet de definitie van blackface.
M_D_H schreef:Emmaa_ schreef:Wil je het vriendelijk houden? Ik laat me niet zo graag vertellen dat ik op moet rotten.
Wat is volgens jou dan wel blackface? Want volgens mij is zwarte piet de definitie van blackface.
Volgens mij was ik nog heel vriendelijk...
Ga je maar eens goed verdiepen in zwarte piet en in Blackface dan weet je heel goed dat er een groot verschil in zit... al is het alleen al het negatieve van het een... en het positieve van het ander...
lieveli schreef:
M_D_H schreef:lieveli schreef:
De zwarte pieten discussie is ook al heel oud maar door social media worden de tegenstanders nu meer gehoord.
Het is ook beter om zwarte piet wat aan te passen, zodat de tegenstanders zich er meer in kunnen vinden. Anders heb je straks kans dat heel het feest verboden wordt.
Beide groepen kunnen water bij de wijn doen, maar dat is schijnbaar voor beide groepen heel moeilijk...
Emmaa_ schreef:JIJ ziet zwarte piet als iets positiefs ja. Heb je het onderzoek van de Kinderombudsman gelezen? Want er zijn dus een hele hoop kinderen die hier wél een hele negatieve associatie mee hebben. Heb je wel eens gezien hoe het buitenland naar zwarte piet kijkt? Want dat is ook negatief. Dat jij het niet als blackface ziet betekent niet dat dat het niet is.
Met mijn kennis over de geschiedenis van zwarte piet zit het overigens wel goed hoor, maar bedankt voor de zorgen.
Sheran schreef:Nouja, mannen met een baard worden door kinderen ook sinterklaas genoemd. Gewoon omdat ze het écht denken.
Als volwassenen 'zwarte piet' gaan roepen vind ik het heel wat anders, maar ik denk ook dat als zwarte piet er niet geweest was, dat ze dan wel wat anders hadden gevonden. Neemt niet weg dat je dat gewoon niet moet doen en dat er wel wat aan dat pestgedrag gedaan moet worden.