welshfan97 schreef:Zelf ben ik momenteel ook student en begrijp ik erg weinig van het ontgroening gedoe. Als men het niet doet omdat ze er zo graag bij willen horen (want als je dat verkondigd wordt je ongeveer door de hele collegezaal met een scheef oog aangekeken) waarom is het dan wel? Ik kan namelijk niet echt zeggen dat het zo leuk is om op doordeweekse dagen midden in de nacht vreemde opdrachten te moeten uitvoeren dat ik dat ook uit mezelf zou gaan doen.
Hetzelfde met bier gooien wanneer je iets doet dat niet mag/kan volgens de regels, volgens mij is dat de meest kinderachtige manier van "opvoeden" (even achterwege latend wat deze regels uberhaupt voor nut hebben, zo mocht je niet klappen voor iets want dat is iets voor burgers?!?!) en dat terwijl dit gaat om de hoogstopgeleide groep van ons land!
Ben zelf geen lid van een studentenvereniging, maar dat is wel duidelijk denk ik. Ik ben idd een van die niet-populaire mensen zeg ik altijd maar. Zelf zie ik het eigenlijk meer als; ik kan zelf ook vrienden maken en een leuke tijd hebben, heb daar geen studentenverenigingstaferelen bij nodig. Ben bewust overgestapt van de roeivereniging (DE studentensport) naar de triatlon vereniging, gewoon een kopje thee drinken en gezellig kletsen/lachen na de training ipv liters bier zuipen en je moeten bewijzen omdat iedereen graag wel bij de meest populaire wil horen want alleen die mensen worden uitgenodigd voor een dispuut...
Bullshit, de grootste zuiperds worden echt niet voor een dispuut uitgenodigd, dan zit je dus echt bij de verkeerde vereniging.