Schietpartij in winke!centrum Mūnchen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Schietpartij in winke!centrum Mūnchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 20:27

Er wordt gezegd "het motief is terrorisme" maar hoe men dat dan weet :?

En terrosisme wil nog steeds niet zeggen IS.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 20:29

Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek of religieus doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers. (geleend van wiki)

Daarmee valt met een pistool/geweer zwaaien op een plein en schoten afvuren al heel snel onder motief 'terrorisme'. En politiek of religieus doel, daar wordt zo'n beetje iedere lading mee afgedekt..

dus ja dat het terrorisme is en dat dat ook het motief was, dat is eigenlijk een schot in open doel..

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 20:33

Ragdollcat schreef:
Het is gewoon zo!

Feit is wel dat er heel veel dikke ellende is met de mensen uit Afrika en arabische landen die allemaal hierheen zijn gekomen en in die landen is het ook dikke ellende. Het verplaatst steeds meer naar steeds meer Europese landen.

Ik heb hier nooit gezegd dat de Europese mensen perfect zijn.

Weet je uberhaupt wat voor ellende er is in die landen en welke rol Amerika en Europa daarin hebben gespeeld.
Heb je cijfers die aantonen dat er meer geweld is daardoor en dan de echte cijfers niet dat napraten wat iedereen op social media doet.
Heb je ooit gehoord van de IRA, de ETA, de RAF?

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 20:40

Zijn veel organisaties, zoals IRA, ETA en RAF waar we door de recente problemen van aanslagen (vanaf Charlie Hebdo) eigenlijk niet te veel meer over horen. Dit is eerder lokaal nieuws, BE en NL ligt daar niet meer van wakker. Maar problemen (moslimextremisme en IS) die we als landen wel gelijk hebben (heel EU) worden wel sneller en meer in het nieuws gezet.
Ik heb hier grafiekjes voorbij zien komen die maar gaan tot 2013. Terwijl de recente aanslagen, Charlie Hebdo, Parijs, Brussel, Nice en mogelijk nu Munchen ook, niet tussen staan. Dus ik zou graag deze grafiekjes even aangepast zien.

Ik hoop eigenlijk dat Duitsland er paraat voor was, want dit hadden ze toch wel kunnen zien aankomen dat het ook wel een keer in het beloofde land Duitsland ging zijn.
Ik hoop verder deze gruwel snel gestopt kan worden.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 20:46

IRA ETA en RAF. Dat is zowaar een kwart eeuw geleden dat men daar nog iets van vernomen heeft, zo niet langer.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 20:54

Keandra schreef:
Zijn veel organisaties, zoals IRA, ETA en RAF waar we door de recente problemen van aanslagen (vanaf Charlie Hebdo) eigenlijk niet te veel meer over horen. Dit is eerder lokaal nieuws, BE en NL ligt daar niet meer van wakker. Maar problemen (moslimextremisme en IS) die we als landen wel gelijk hebben (heel EU) worden wel sneller en meer in het nieuws gezet.
Ik heb hier grafiekjes voorbij zien komen die maar gaan tot 2013. Terwijl de recente aanslagen, Charlie Hebdo, Parijs, Brussel, Nice en mogelijk nu Munchen ook, niet tussen staan. Dus ik zou graag deze grafiekjes even aangepast zien.

Ik hoop eigenlijk dat Duitsland er paraat voor was, want dit hadden ze toch wel kunnen zien aankomen dat het ook wel een keer in het beloofde land Duitsland ging zijn.
Ik hoop verder deze gruwel snel gestopt kan worden.

even aangepast, zal niet gaan.. want ik heb ze niet zelf gemaakt, alleen vanaf sites gevonden met als bron interpoll, dus als je de aangepaste ergens ziet, voel je vrij om ze te plaatsen.

Ik heb wel cijfers gezien van afgelopen twee jaar uit Duitsland waar het aantal overtredingen/misdaden met vreemdelingen haat als motief, het aantal overtredingen met een antisemitisch motief verslaat bij drie tot viervoud.

Nu munchen mogelijk ook? ik weet nog steeds niets over de daders?

duitsland is al sinds de jaren 80 paraat, want die hebben altijd grote problemen met Neonazi's gehad, aanslagen, overtredingen en misdaad.. Dus of dit nu een moslimaanslag is of een aanslag met neonaziche achtergrond of andere politieke stroming, de aanpak zal niet echt verschillen.. althans dat mag ik hopen.

ook de andere aanslagen zijn niet opgenomen.. Ja heeft er een verschuiving plaatsgevonden zeer zeker, moslimextremisme heeft zich zeker omhoog gewerkt met het aantal aanslagen.. Maar ondertussen hebben de neonazisch bijvoorbeeld ook compleet niet stilgezeten, zij pleegden op een gegeven moment wekelijks aanslagen op vluchtelingen centra.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 20:56

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 21:12

Jeetje dit vind ik wel eng. Ik hoop dat er geen bekenden van mij tussen zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 21:24

nu persconferentie op o.a. RTLZ

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 21:26

Bij cnn staat er dat de politie zegt dat er 5 doden zijn gevallen. Een dader zou zichzelf door het hoofd hebben geschoten, maar dat laatste is nog niet bevestigd.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 21:36

moonsparkle schreef:
Bij cnn staat er dat de politie zegt dat er 5 doden zijn gevallen. Een dader zou zichzelf door het hoofd hebben geschoten, maar dat laatste is nog niet bevestigd.

6 inmiddels :( *meeleessteen*

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 21:43

Citaat:
12 MINUTEN GELEDEN
Geen aanwijzing voor moslimterreur

Op de vraag van een journalist of er mogelijk sprake is van moslimterreur, zegt een politiewoordvoerder: "Daar zijn geen aanwijzingen voor."

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 21:47

danzzz schreef:
IRA ETA en RAF. Dat is zowaar een kwart eeuw geleden dat men daar nog iets van vernomen heeft, zo niet langer.

ETA heeft anders in 2009 nog aanslagen opgeeist.

Ik zeg ook niet dat ze heden tendage nog volop bezig zijn(gelukkig maar),maar als reactie op de opmerking dat we nu aanslagen hebben vanwege vluchtelingen uit Arabische landen en Afrika.
Alsof we in Europa daar nooit eerder mee te maken hebben gehad.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 21:48

Op Turkse sociale media kwam een bericht van een krant (Sozcu) voorbij dat de schutter bij de mac zou hebben geroepen iets in de trant van: vieze buitenlanders ga mijn land uit, ik ben een Duitser.

Let wel, geen idee of dit inhoudelijk waar is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 21:50

Dat werd hier net bij RTLZ ook genoemd.

Ook werd genoemd dat het wellicht totaal ongerelateerd is maar dat het vandaag 5 jaar geleden is dat Anders Breivik zoveel slachtoffers maakte.

Die link legde ik eerder al.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 21:54

Klopt ze lieten een filmpje zien op rtlz waarbij de man op het dak schreeuwde 'ik ben een duitser, ik ben een duitser'

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 21:57

Boras schreef:
Op Turkse sociale media kwam een bericht van een krant (Sozcu) voorbij dat de schutter bij de mac zou hebben geroepen iets in de trant van: vieze buitenlanders ga mijn land uit, ik ben een Duitser.

Let wel, geen idee of dit inhoudelijk waar is!

Maar dat is even erg.
Dat is juist waar IS op uit is, verdeeldheid, angst etc.
Als het waar is van die Duitser is niet minder erg, maar hij doet precies waar het allemaal om te doen is.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 22:04

Wat heftig. Zouden morgen misschien in die richtingblij dat het niet door gaat.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 22:05

Huh, ik kan je even niet volgen Barbet?

IS zaait angst door aanslagen te plegen en te claimen..

niet door in turkse media te beweren dat het een duitser is.. dan zouden ze roepen dat ze er wel achter zitten.. olie op het vuur gooien, geen water.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 22:06

Op CNN was net een getuige die vertelde dat de schutter allahu akbar riep en vervolgens op kinderen begon te schieten.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 22:08

harbourlight schreef:
Op CNN was net een getuige die vertelde dat de schutter allahu akbar riep en vervolgens op kinderen begon te schieten.

ja dat zeiden getuigen ook op 10 mei toen er in de metro gestoken werd?

Citaat:
Enkele ooggetuigen hadden verklaard dat de man ‘Allahu akbar’ had geroepen voor hij tot zijn daad overging. Hoewel datzelfde door weer andere ooggetuigen direct werd tegengesproken, en de politie er geen uitspraken over deed, weerhield dat vele media er niet van alsnog stevig met het gerucht uit te pakken. De Telegraaf kopte zelfs in chocoladeletters dat er een ‘islamitische terreuraanslag’ was gepleegd.

je hebt nu dus een bron die zegt dat er geroepen wordt dat hij duitser is en het tegen buitenlanders gericht is..

en een die roept dat er allahu akbar geroepen is..

ben benieuwd waar de politie mee gaat komen.. want bovenste twee staan lijnrecht tegenover elkaar.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 22-07-16 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 22:09

elenaMM77 schreef:
Huh, ik kan je even niet volgen Barbet?

IS zaait angst door aanslagen te plegen en te claimen..

niet door in turkse media te beweren dat het een duitser is.. dan zouden ze roepen dat ze er wel achter zitten.. olie op het vuur gooien, geen water.

Ik bedoelde, IS zaait angst, verwarring.
En als een eigen inwoner van het volk zulke aanslagen doet, dat is juist wat ze nog mooier vinden.
Mensen tegen elkaar opzetten, dat je niemand meer kan vertrouwen.
Dat maakt de angst en verwarring nog groter, dat mensen zo doorslaan door al het terrorisme.
Dat is toch juist wat ze willen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 22:10

Ik zeg toch nergens dat het de waarheid is?
Voorlopig weet niemand nog precies wat er aan de hand is. Het schijnt nu ook weer niet waar te zijn dat een van de schutters zelfmoord heeft gepleegd.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 22:11

Barbet schreef:
Maar dat is even erg.
Dat is juist waar IS op uit is, verdeeldheid, angst etc.
Als het waar is van die Duitser is niet minder erg, maar hij doet precies waar het allemaal om te doen is.

Juist, zodat ze andersom kunnen draaien en de macht grijpen en zich verspreiden, ellende en rotzooi veroorzakend en verspreiding.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 22:11

ja klopt Barbet, past precies in het plaatje..
maar daarmee hoeft IS niets met de turkse melding te doen..

als het een duitser was, hoeven ze alleen maar te glimlachen en achterover te leunen,
als het een moslim extremist was, wrijven ze in hun handjes en claimen het.