En terrosisme wil nog steeds niet zeggen IS.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ragdollcat schreef:Het is gewoon zo!
Feit is wel dat er heel veel dikke ellende is met de mensen uit Afrika en arabische landen die allemaal hierheen zijn gekomen en in die landen is het ook dikke ellende. Het verplaatst steeds meer naar steeds meer Europese landen.
Ik heb hier nooit gezegd dat de Europese mensen perfect zijn.
Keandra schreef:Zijn veel organisaties, zoals IRA, ETA en RAF waar we door de recente problemen van aanslagen (vanaf Charlie Hebdo) eigenlijk niet te veel meer over horen. Dit is eerder lokaal nieuws, BE en NL ligt daar niet meer van wakker. Maar problemen (moslimextremisme en IS) die we als landen wel gelijk hebben (heel EU) worden wel sneller en meer in het nieuws gezet.
Ik heb hier grafiekjes voorbij zien komen die maar gaan tot 2013. Terwijl de recente aanslagen, Charlie Hebdo, Parijs, Brussel, Nice en mogelijk nu Munchen ook, niet tussen staan. Dus ik zou graag deze grafiekjes even aangepast zien.
Ik hoop eigenlijk dat Duitsland er paraat voor was, want dit hadden ze toch wel kunnen zien aankomen dat het ook wel een keer in het beloofde land Duitsland ging zijn.
Ik hoop verder deze gruwel snel gestopt kan worden.
danzzz schreef:IRA ETA en RAF. Dat is zowaar een kwart eeuw geleden dat men daar nog iets van vernomen heeft, zo niet langer.
Boras schreef:Op Turkse sociale media kwam een bericht van een krant (Sozcu) voorbij dat de schutter bij de mac zou hebben geroepen iets in de trant van: vieze buitenlanders ga mijn land uit, ik ben een Duitser.
Let wel, geen idee of dit inhoudelijk waar is!
harbourlight schreef:Op CNN was net een getuige die vertelde dat de schutter allahu akbar riep en vervolgens op kinderen begon te schieten.
Citaat:Enkele ooggetuigen hadden verklaard dat de man ‘Allahu akbar’ had geroepen voor hij tot zijn daad overging. Hoewel datzelfde door weer andere ooggetuigen direct werd tegengesproken, en de politie er geen uitspraken over deed, weerhield dat vele media er niet van alsnog stevig met het gerucht uit te pakken. De Telegraaf kopte zelfs in chocoladeletters dat er een ‘islamitische terreuraanslag’ was gepleegd.
elenaMM77 schreef:Huh, ik kan je even niet volgen Barbet?
IS zaait angst door aanslagen te plegen en te claimen..
niet door in turkse media te beweren dat het een duitser is.. dan zouden ze roepen dat ze er wel achter zitten.. olie op het vuur gooien, geen water.
Barbet schreef:Maar dat is even erg.
Dat is juist waar IS op uit is, verdeeldheid, angst etc.
Als het waar is van die Duitser is niet minder erg, maar hij doet precies waar het allemaal om te doen is.