Vrouw+dochters in Frankr. neergestoken ivm 'schaars gekleed'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:05

Anoniem schreef:
Onzin, wanneer je jezelf positief en representatief presenteert, voldoet aan alle vacature eisen en goed bent en gemotiveerd, dan kun je overal aan de bak.

Dat schrijf je op basis van ervaring uit eerste hand?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:08

Huertecilla schreef:
Anoniem schreef:
Onzin, wanneer je jezelf positief en representatief presenteert, voldoet aan alle vacature eisen en goed bent en gemotiveerd, dan kun je overal aan de bak.

Dat schrijf je op basis van ervaring uit eerste hand?

ze zullen het moeilijker hebben...maar waar komt dat door?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:11

Oa Naam. Met een kanttekening, als je djezzmin de vries heet, neemt je kans ook af want naam roept beeld op. Bij Djezzmin krijg je een ander beeld dan van Valerie of Sophie als het om hogere functies gaat.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:12

geerke schreef:

Door de mensen die moslims allemaal over één kam scheren

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:14

Booooo schreef:
geerke schreef:

of door de kleine zelfstandigen die een keer een mohammed hebben aangenomen die de volgende dag niet meer kwam en waar ze op leeg lopen,omdat je hem niet kunt ontslaan...zoiets misschien?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:16

geerke schreef:
Booooo schreef:

of door de kleine zelfstandigen die een keer een mohammed hebben aangenomen die de volgende dag niet meer kwam en waar ze op leeg lopen,omdat je hem niet kunt ontslaan...zoiets misschien?

Je hebt gelijk Boooo.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:17

Bijzonder dat mensen hier beweren dat dit niet aan het geloof ligt. Dat ligt het wel, echter zijn er meerdere 'gradaties' binnen een geloof. Zo heb je Christenen die er 'schaars gekleed' bij lopen, maar ook Christenen die een lange rok moeten dragen. En allebei betreft het een geloof.

In Turkije heb je heel veel gematigde Moslims die zelf ook niks van die zware regels willen/moeten weten. In badplaatsen kan je daarom prima zo rondlopen zoals je wil imo. En kan dat niet? Dan hoor je dat vanzelf en pas je je aan. Zelf heb ik in Turkije ook een Moskee bezocht, hier kregen we wel een langere rok en een hoofddoek om voordat we naar binnen gingen. Prima, ik wil die Moskee bezoeken, dan heb ik mij aan te passen aan die regels.

En zo werkt het ook andersom. De daad zelf vind ik walgelijk en het hele idee achter het bedekken van de vrouw vond ik sowieso altijd al walgelijk. No way dat ik mij hieraan ga aanpassen in gebieden waar deze gedachtengang niet 'geboren' is. Ik ga nog liever naakt over straat, uit protest en met mij zullen er denk ik vele anderen volgen wanneer dit soort daden vaker gaan gebeuren (net zoiets als het baas in eigen buik protest).

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:22

Lees onderstaand stuk eens dit komt van een buitenlandse journaliste, ze slaat de spijker op de kop we stellen geen "eisen" aan migranten en dat heeft niks met afkomst cq racisme. En dit gaat niet alleen over Turkse Nederlanders maar over veel andere nationaliteiten.

Dat de Turks-Nederlandse journaliste Ebru Umar, onlangs aangeklaagd wegens belediging van president Erdogan, op een geheim adres moet verblijven wegens bedreigingen, maakt pijnlijk duidelijk hoe zwak de verbondenheid van Turkse Nederlanders is met het land waar zij leven.

Dat komt voor mij niet als een verrassing. Door altijd maar tolerant te zijn, droeg Nederland actief bij aan de loyaliteit die migranten koesteren voor hun herkomstland. Migreer je als Nederlander naar zo’n land, dan moet je je daar wél aan de gebruiken houden. Maar mensen die naar het Westen komen vinden het op de een of andere manier allesbehalve vanzelfsprekend zich aan te passen. Voordat ze de overstap maken, hebben ze al een beeld van het Westen. Welvaart, maar qua normen en waarden deugt het van geen kant. Wat wij vrijheid noemen, zien zij als aanstootgevend. Met dat idee komen mensen uit strengreligieuze landen naar hier. Sterker, ze eisen dat Westerlingen hun gewoontes en tradities accepteren en waar mogelijk aanpassingen verrichten in het publiek domein. Europeanen willigen die eisen maar al te graag in, want ‘wij zijn vrij’ is de redenering.

Air France KLM verplicht zelfs stewardessen hun kleding aan te passen op vluchten naar Teheran. Eenmaal geland, moet de hoofddoek om. Nog opmerkelijker was het afschermen van naakte beelden toen de Iraanse president Rome bezocht. Schikkingen die in religieuze landen worden gezien als bevestiging dat hun regels heilig zijn, en dat wij er respect voor moeten hebben.

Terwijl ik dit schrijf, weet ik al dat de eerste die mij bekritiseert, een blanke Nederlander zal zijn. ‘Dat wij ons schikken is juist het verschil tussen ons en landen zonder vrijheid’, klinkt het dan weer. Eens, maar om die vrijheid te waarborgen, moet je ook eisen stellen aan iedereen die deel wil uitmaken van onze samenleving. Anders hebben we over twintig jaar een nog groter probleem.

Prima om andere culturen te respecteren, maar niet onvoorwaardelijk.

tweet

Lange tijd kregen migranten hier de ruimte om te leven zoals in hun land van herkomst. Ze schuilen in hun eigen, strengreligieuze gemeenschap. De schande is groot als ze daaruit stappen. Den Haag verzint van alles, zoals een participatieverklaring. Maar dat zet geen zoden aan de dijk. Probleem ligt toch echt bij de Westerling, bij zijn mentaliteit. Prima om andere culturen te respecteren, maar niet onvoorwaardelijk. Dan heeft de migrant geen reden om datgene waar jij aan hecht serieus te nemen.

“ Geef de migrant een reden om datgene waar jij aan hecht serieus te nemen”

Vergelijk het met opvoeding. Als je steeds toegeeft aan de wensen van je kind, zal het niet leren waar de grenzen liggen. Het zal verwachten dat anderen zich altijd schikken. Bij migranten die naar Europa komen, is het dus niet veel anders. Zij komen met het idee dat vrijheid niet deugt, maar maken van diezelfde vrijheid gebruik om uiting te geven aan hun eigen waarden en normen. Gevolg is dat er geen binding ontstaat met het Westerse land. De binding met het herkomstland wordt juist sterker. Natuurlijk moet iedereen uiting kunnen geven aan de eigen traditie, maar die gebruiken mogen de loyaliteit met het land waar je woont nooit in de weg staan. Dat is nu bij veel migranten, zoals de Turkse Nederlanders, die vaak al heel lang in Nederland wonen, wel het geval.

Tahmina Akefi is journalist en schrijfster

Thesserd

Re: Vrouw+dochters in Frankr. neergestoken ivm 'schaars gekleed'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:24

Eens, vrijheid is wat veel Westerse landen een geweldige plaats maakt om te leven. Maar als je vervolgens bepaalde personen vrijheden geeft die andere vrijheden wegnemen, eindig je in dezelfde positie als landen waar die vrijheden niet gelden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:30

snuffie123 schreef:
Keandra schreef:
De grens is bepaald door het land waarin je woont/verblijft.

Probeer als NL/BE meisje/vrouw eens naar een moslim land te gaan en dan met een rok tot boven de knie en tshirt zonder mouwen eens rond te lopen in een stad daar.
Je zal het geweten hebben.

Hier in EU (west EU, geen ervaring met Oost) liggen deze 'grenzen' van 'bloot' en aanvaard totaal anders dan in landen met een vrouwonvriendelijke moslimachtergrond. (en kom aub niet af dat ze de vrouwen beschermen, kl*te ja, beschermen, nog liever ervoor zorgen dat ze kweekt als een konijn dan aan haar te denken)

Het probleem komt er wanneer mensen zich hieraan niet kunnen aanpassen.
Ik heb destijds in Caïro een moskee bezocht, braafjes een doek opgedaan, nog een beetje hen in respect laten.
Dus als moslims (of mensen met een vrouwonvriendelijke en niets duldende achtergrond) naar de EU (of binnen de EU) op verlof gaan en niet tegen een beetje bloot kunnen is dat uiteindelijk hun probleem. Of je hun ermee kwaad doet, nee. Of je hen op de tenen trapt, tja, je kunt niet met iedereen rekening houden.
Maar in een vakantiedomein, stom voorbeeldje C*enterP*arcs is zo ook een vakantiedomein, kom je veel mensen, nationaliteiten, gewoontes en klederdrachten tegen. Het is dan geheel aan jezelf om de andere kant uit te kijken.

Het feit dat dit gebeurd is zal het racisme en wrang gevoel naar moslims er niet beter op maken.
Het is dagelijks dat je in het nieuws iets hoort/ziet dat te maken heeft met het onverdraagzaam zijn door moslims.
Zolang er nu geen degelijk antwoord komt van de moslimgemeenschappen in de Eu tegen deze 'uitspattingen' zal de toekomst er heel slecht uit zien.

Ben ik niet met je eens. Heb zo vaak gelopen in het buitenland (onder andere Turkije en Egypte) met een korte broek en topje. Niemand die me raar aankeek of er iets van zei.

Ik heb een Turkse stiefvader gehad die het ook niet vreemd of erg vond maar wel heel gelovig is en ook echt zo is opgevoed.
Echt stop met denken dat dit aan het geloof ligt. Dat is niet zo

idem, west sumatra hier.. dat wordt geacht strict islamitisch te zijn (en is het ook)..
in onwetendheid zat ik toen ook nog een pafke te doen, te eten en en te drinken midden op een dorpsplein toen we net uit de bus kwamen..

na een paar minuten kwam er een local bijzitten, die ons er vriendelijk en beleefd op wees dat het misschien handiger was om even een beschut plekje te zoeken om dat te doen, omdat we midden in de ramadan zaten. Niet dat hij er een groot probleem mee had, maar het kon zijn dat we wat scheve blikken zouden krijgen.. Niet omdat we aten, dronken, rookten, maar omdat het zo 'in your face' was op die plek (het was daar een komen en gaan van bussen op die plek).

later ook gemerkt, dat mensen eerder raar stonden te kijken als je om hen te pleasen je compleet ging aanpassen, dan wanneer je 'anders' was.

in mijn opinie zijn het de mensen die hun 'geloof' 'meenemen' en het elders gaan beleiden, afgesplitst van de oorspronkelijke leer en opvattingen. die gaan de zaken letterlijk nemen en proberen te pushen om hun omgeving aan hen aan te passen, zodat ze kunnen 'vasthouden'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:10

Booooo schreef:

Huertecilla schreef:
geerke schreef:

Je hebt gelijk Boooo.

Dat is alle werkgevers over één kam scheren.

Ik kan me goed voorstellen dat geerke gelijk heeft, ontslagrecht is in Nederland iets onmogelijk geworden.

Een ervaring uit eerste hand:
Mijn vroegere buurman, die thuis nergens last van had en zijn halve woning zelf verbouwde, ging een aantal keren naar Turkije om daar valse rapporten bij Turkse artsen op te laten stellen om daarmee in Nederland zich ziek te melden en zich uiteindelijk af te laten keuren.
Dit heeft mijn toenmalige Turkse buurvrouw, zijn vrouw, mij heel trots zitten vertellen bij een kop koffie. Daarbij vertelde ze me ook nog dat de jongere broers van mijn buurman hun geboortedatum hadden laten wijzigen op hun paspoort in Turkije zodat ze eerder een uitkering konden aanvragen toen ze in Nederland kwamen wonen.
Ik stond echt met mijn oren te klapperen, het leken zulke aardige nette mensen, moslims.

Nog een ervaring uit eerste hand:
Bij ons werken op dit moment meerdere moslims. Wanneer ik de kerstpakketten doe krijgen ze die aangepast naar hun geloofsovertuigingen. We hebben zelfs een speciaal toilet laten aanleggen, zo'n gat in de grond met twee voetsteunen ernaast, omdat een aantal niet- christenen of niet- atheïsten anders op de bril gingen staan.
Voor goede werknemers heb je wat over.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:25

geerke schreef:

http://m.marokko.nl/nieuws/34268/
Dat is ook zon mooie. Minder de nadruk leggen op 'getinten' in het programma opsporing verzocht. Prima, maar zorg dat dan er ook geen zaken zijn waar de 'getinten' vol met hun giechel op de camerabeelden te zien zijn.

niets tegen getinte mensen, maar zelfs mijn getinte collega's vonden dit vreemd.

Overigens... Getint... Ik ben verdikkie nu bruiner dan mijn half Surinaamse collega ;) van blank naar getint in enkele zomerse dagen;)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:29

Nouja, dat vind ik sowieso onzin. Als getinte mensen vaker de mist in gaan, waarom zou de politie dan niet getinte mensen vaker aan mogen houden? Het is gewoon een feit. Net als dat patserige bakken (auto's) vaker in het bezit zijn van criminelen. Logisch toch, dat je dan een keer aangehouden kan worden als je in een patserbak rijdt, ookal heb je niks misdaan?

Even je ID laten zien etc doet niemand kwaad.

Blijkbaar is er veel misdaad wat gepleegd wordt door getinten en oost europeanen, logisch ook dat deze mensen dan vaker met hun smoel in Opsporing Verzocht te zien zijn. Het zou juist discriminerend zijn richting blanke mensen als dit allemaal maar wordt bedekt en niet getoond :')

Echter alle getinte mensen (of bezitters van patserbakken) gelijk niet-mogen (en dus veroordelen) of sowieso al niet aannemen of bij voorbaat al onaardig tegen doen is wel fout.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:37

snuffie123 schreef:
Maar dat heeft dan dus niet zozeer met de islam te maken. Alle geloven hebben bepaalde kleding, christenen en hindoeisten ook.

Maar mijn punt is dat er dus nergens staat dat je zo iemand mag neersteken of iets wat erop lijkt.

Nee over het algemeen moet je zondaars inderdaad stenigen volgens de heilige teksten :j (Dat staat trouwens ook heel vaak in de bijbel, maar het is maar net wie het letterlijk neemt en wie niet natuurlijk)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:04

Thesserd schreef:
Net als dat patserige bakken (auto's) vaker in het bezit zijn van criminelen. Logisch toch, dat je dan een keer aangehouden kan worden als je in een patserbak rijdt, ookal heb je niks misdaan?

:x :?

Daar denk ik anders over.

En dan heb ik het niet over de waardeoordelen.

Bedankt overinbegn voor het illustreren van waardoor onze westerse samenleving zo rap zo eng geworden is en alleen nog niet in naam een politiestaat.

liedje89 schreef:
snuffie123 schreef:
Maar mijn punt is dat er dus nergens staat dat je zo iemand mag neersteken of iets wat erop lijkt.

Nee over het algemeen moet je zondaars inderdaad stenigen volgens de heilige teksten :j (Dat staat trouwens ook heel vaak in de bijbel, )

:D :)* +:)+
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 20-07-16 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:05

je kunt er lang en breed over praten maar het is weer een persoon uit een niet westers land die het blijkbaar heel normaal vind om vrouw en kinderen zwaar te verwonden omdat ze in zijn ogen te schaars gekleed zijn in een westers land waar ze vakantie houden.
Maar dat heeft verder niets met geloof en afkomst te maken want dat zou racistisch zijn.
Slaap lekker mensen en blijf vooral relativeren dat het allemaal maar incidenten zijn.
Jet is te triest voor woorden. Nog geen 20 jaar geleden kon je de straat op zonder na te denken wat je aan deed. Nu moet je rekening houden met niet westerse normen en waarden omdat je anders een probleem kunt hebben.
Deze drie personen vechten op dit moment voor hun leven net als de personen van het bijl incident en de personen van het Nice incident. Bij de laatste twee werd Allah akbar geroepen en heeft is de aanslagen opgeëist maar ... Jongens het heeft niets te maken met islam (onderwerping) Rn nu lekker verder slapen en politiek correct blijven.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:08

Huertecilla schreef:
Thesserd schreef:
Net als dat patserige bakken (auto's) vaker in het bezit zijn van criminelen. Logisch toch, dat je dan een keer aangehouden kan worden als je in een patserbak rijdt, ookal heb je niks misdaan?

:x :?

Daar denk ik anders over.

En dan heb ik het niet over de waardeoordelen.

Bedankt overinbegn voor het illustreren van waardoor onze westerse samenleving zo rap zo eng geworden is en alleen nog niet in naam een politiestaat.

Naja, ben nog nooit een oma tegengekomen in een verlaagde VW polo met 38 uitlaten. Ik ben nog nooit nagefloten door een opa in een twingo.
En als er op de snelweg weer eens iemand in mijn kofferbak kruipt is het 9 van de 10 keer een Audi of een dikke BMW.
Het gaat hierboven niet specifiek over patserbakken, maar aan veel auto's kan je wel een beetje zien wat voor type er straks achter het stuur gaat kruipen en hoe zijn weggedrag zal zijn...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:11

Willl65 schreef:
j Rn nu lekker verder slapen en politiek correct blijven.

Bedenk hierbij dat het conflict met de islam door ONS begonnen is.
Dat WIJ 350.000 onschuldige burgers voorop liggen.

WIJ zijn de kwaaie pier in deze |(

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:12

_O-

Maar goed.. verder heb je wel ergens gelijk natuurlijk.. Gisteren werd ik ook weer ingehaald door een Mercedes.. over de doorgetrokken streep.. over een weg waar nog 7 andere auto's plus tractor (vandaar het zo langszaam ging) met oplegger richting een heuvel reden.. slim! +:)+ Mn vrouwelijk collega heeft een tijdje in een BMW gereden (echt geen patser), maar die voelde zich echt compleet anders behandeld worden op de snelweg. :=

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:13

Willl65 schreef:
Deze drie personen vechten op dit moment voor hun leven net als de personen van het bijl incident en de personen van het Nice incident. Bij de laatste twee werd Allah akbar geroepen en heeft is de aanslagen opgeëist maar ... Jongens het heeft niets te maken met islam (onderwerping) Rn nu lekker verder slapen en politiek correct blijven.

Lijkt me trouwens juist ook wel frustrerend voor die terroristen dat ze hun motivatie continue duidelijk uitspreken en dat anderen dat dan steeds in twijfel trekken. Het is toch niet PC om de standpunten van minderheden te gaan "whitesplainen", dus ook als je PC wilt zijn kan je daar maar beter mee ophouden :+ .

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:21

Huertecilla schreef:
Willl65 schreef:
j Rn nu lekker verder slapen en politiek correct blijven.

Bedenk hierbij dat het conflict met de islam door ONS begonnen is.
Dat WIJ 350.000 onschuldige burgers voorop liggen.

WIJ zijn de kwaaie pier in deze |(

Dat heeft werkelijk niks te maken met een extreme gelovige die vrouwen in een westers land neersteekt omdat deze extreem gelovige vindt dat dat niet mag van zijn geloof.

En wie bedoel je met WIJ? Mogen we 'ons' wel allemaal over één kam scheren maar Moslims niet? :+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:24

Vooral dat meisje van acht had vast heel veel moslims gebombardeerd, dat doet iedereen toch met zijn kinderen op een vrije zaterdag tegenwoordig? |o |o

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:30

liedje89 schreef:
Vooral dat meisje van acht had vast heel veel moslims gebombardeerd, dat doet iedereen toch met zijn kinderen op een vrije zaterdag tegenwoordig? |o |o

We vragen er om daar komt het op neer

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:34

Anoniem schreef:
Dat is alle werkgevers over één kam scheren.

Ik kan me goed voorstellen dat geerke gelijk heeft, ontslagrecht is in Nederland iets onmogelijk geworden.

Een ervaring uit eerste hand:
Mijn vroegere buurman, die thuis nergens last van had en zijn halve woning zelf verbouwde, ging een aantal keren naar Turkije om daar valse rapporten bij Turkse artsen op te laten stellen om daarmee in Nederland zich ziek te melden en zich uiteindelijk af te laten keuren.
Dit heeft mijn toenmalige Turkse buurvrouw, zijn vrouw, mij heel trots zitten vertellen bij een kop koffie. Daarbij vertelde ze me ook nog dat de jongere broers van mijn buurman hun geboortedatum hadden laten wijzigen op hun paspoort in Turkije zodat ze eerder een uitkering konden aanvragen toen ze in Nederland kwamen wonen.
Ik stond echt met mijn oren te klapperen, het leken zulke aardige nette mensen, moslims.

Nog een ervaring uit eerste hand:
Bij ons werken op dit moment meerdere moslims. Wanneer ik de kerstpakketten doe krijgen ze die aangepast naar hun geloofsovertuigingen. We hebben zelfs een speciaal toilet laten aanleggen, zo'n gat in de grond met twee voetsteunen ernaast, omdat een aantal niet- christenen of niet- atheïsten anders op de bril gingen staan.
Voor goede werknemers heb je wat over.

En waar ik me dan vooral aan stoor is dat moslims helemaal geen geld mogen aannemen, zonder dat ze daar zelf voor hebben gewerkt.
Als je dan kijkt naar de moslims met een uitkering....en dat dat vaak de grootste schreeuwers zijn van wat ze volgens hun geloof moeten doen, waar "wij" dan moeten tollereren.......
Geloven hoe het uit komt is dat....

En bij mijn man op het werk heb je 2 moslims waarbij het verschil duidelijk te zien is.
De 1 neemt altijd extra eten mee, om uit te delen, ook aan "ongelovigen" en de andere collega is er zo 1 waar de werkgever op leeg loopt, een egoistische kl*****k

Sammie

Re: Vrouw+dochters in Frankr. neergestoken ivm 'schaars gekleed'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:35