Aanslag op boulevard Nice

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:19

we hoeven zeker niet te zien wat er achter de schermen om gaat. mijn punt is dat er nu gezamelijk actie ondernomen moet worden. dit gaat te ver. ik ben van mening dat we al in oolog verkeren. ookal zien velen dat niet zo.

volgens de theorie zou dit een gerechtvaardigde oorlog zijn om ons te beschermen. ik zeg zeker niet dat er maar ene parkkeerplaats van gemaakt moet worden. we kunnen zeker ingrijpen. helaas is dit nog niet tot stand gekomen.

Ineke2

Re: Aanslag op boulevard Nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:23

Oorlog is juist wat ze willen daar bij IS.
Dan gaan er nog veel meer onschuldige slachtoffers vallen en is heel Europa opeens op de vlucht, complete chaos en zo hup nog meer winst en terrein voor IS.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:24

Er is vannacht 1 keer geroepen dat IS de aanslag heeft opgeist, maar dat bericht is later weer terug gehaald. Er wordt in eerste instantie uitgegaan van een einzelganger. De wapens schijnen overigens nep te zijn geweest.

En over de oorlog, als ik het goed heb heeft Frankrijk al officieel de oorlog verklaard aan IS. Maar dat kan ik ook fout hebben..

Wat ik overigens heel moeilijk vond was dat onder dit bericht op Nu.nl stond dat het vrachtschip wat een tijd geleden gezonken is op de middelandse zee geborgen is met bijna 700 lijken van vluchtelingen in het ruim. Ook dit zijn slachtoffers van IS, maar dit had ik niet eens mee gekregen. Vind het moeilijk dat hier minder aandacht voor schijnt te zijn, ook al maak ik me daar zelf ook schuldig aan, het ene mensenleven is blijkbaar toch echt meer waard dan een ander |(

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:28

"We" zijn de oorlog zelf begonnen, eerst el Qaida in het zadel geholpen en van wapens voorzien om macht te krijgen in het Midden Oosten, toen de dictators opgeruimd omdat die de handel in de weg stonden en vervolgens ging alles een eigen leven leiden. Voor het ingrijpen van vooral Amerika was er stabiliteit in die regio's, nee, niet op de manier die wij wilden zien maar er was stabiliteit.
Als er geen olie had gezeten was er niet ingegrepen en was de boel niet zo gaan escaleren.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:37

Taffje schreef:
"We" zijn de oorlog zelf begonnen, eerst el Qaida in het zadel geholpen en van wapens voorzien om macht te krijgen in het Midden Oosten, toen de dictators opgeruimd omdat die de handel in de weg stonden en vervolgens ging alles een eigen leven leiden. Voor het ingrijpen van vooral Amerika was er stabiliteit in die regio's, nee, niet op de manier die wij wilden zien maar er was stabiliteit.
Als er geen olie had gezeten was er niet ingegrepen en was de boel niet zo gaan escaleren.

Mwoh het is niet helemaal waar wat je zegt, er was misschien 'stabiliteit' maar van mensenrechten kon je er niet spreken. Ik ben het overigens ook niet eens met de aanpak van Amerika destijds maar je uitspraak is een beetje ongenuanceerd.

Daarbij rechtvaardigt het feit dat 'we' volgens jou de oorlog zijn begonnen niet het gedrag van de personen die de aanslagen plegen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:38

DarkoFoitzik schreef:
we hoeven zeker niet te zien wat er achter de schermen om gaat. mijn punt is dat er nu gezamelijk actie ondernomen moet worden. dit gaat te ver. ik ben van mening dat we al in oolog verkeren. ookal zien velen dat niet zo.

volgens de theorie zou dit een gerechtvaardigde oorlog zijn om ons te beschermen. ik zeg zeker niet dat er maar ene parkkeerplaats van gemaakt moet worden. we kunnen zeker ingrijpen. helaas is dit nog niet tot stand gekomen.

Ga jij voorop met een wapen in je hand?

Anders vind ik dat het makkelijk is om te roepen: trek ten strijde en voer oorlog.
Als je zelf lekker warm en veilig thuis zit. Het zijn wel mensenlevens die je op het spel zet. Ja die mensen hebben getekend om het land te verdedigen maar dat betekend niet dat ze graag dood willen.

Ik ben tegen een oorlog. Ik ben absoluut voor het uitroeien van IS.
Hopelijk is daar een middenweg in te vinden.

Diep diep triest wat er nu weer is gebeurd |(

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:41

DarkoFoitzik schreef:

NEE.

Deze hele ellende komt door een mix van weinig scholing, een religie die volgzaamheid sterk promoot, imam hoge status geeft en daar overheen een westerse wereld die door hebzucht en ego een groot aantal onschuldige burgerslachtoffers gemaakt heeft. Aan beide kanten zijn het de "regeringen" die de ellende maken en de burgers die de klappen opvangen. Heen en weer blijven meppen lost dat nooit op.

Wil je dit stoppen dan kom je uit op westen heel rap stoppen met gebruik fossiele brandstoffen, totaal wapenembargo en grenzen dicht gooien. Die haat en nijd daar is er onderling nl net zo goed. Zolang dat naar de buren niet anders kan, gaat het naar onbekende mensen/culturen al helemaal niet lukken. Zijn ze op zichzelf aangewezen, dan komt er een punt dat ze wel moeten samenwerken, al zal daar hoe dan ook een hoog dodental aan vooraf gaan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:47

Dat hele gedoe over rasisme wat hier aan de gang is...Dát veroorzaakt om te beginnen al zoveel verdeeldheid en onrust. Waarom kunnen mensen niet lief en verdraagzaam naar elkaar zijn. Laat elkaar eens in hun waarde en denk eens wat minder in zij en wij en hunnie en zullie...

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:47

Femm_k schreef:
Mwoh het is niet helemaal waar wat je zegt, er was misschien 'stabiliteit' maar van mensenrechten kon je er niet spreken. Ik ben het overigens ook niet eens met de aanpak van Amerika destijds maar je uitspraak is een beetje ongenuanceerd.

Daarbij rechtvaardigt het feit dat 'we' volgens jou de oorlog zijn begonnen niet het gedrag van de personen die de aanslagen plegen.

Was ook even een korte samenvatting.....

Volledig mee eens dat dit hiermee niet gerechtvaardigd wordt, en ook zeker over de mensenrechten in die regio's maar die zijn er nu ook niet op vooruit gegaan. Tuurlijk moest er iets veranderen maar niet op deze manier.
Hier in het westen hebben we een paar honderd jaar gedaan om deze mate van vrijheid te bereiken, het bewustzijn moet veranderen en dat doe je niet door oorlogsvoering maar door de mensen wijzer te maken dat het ook anders kan. Daarnaast zou er niet eens ingegrepen zijn als er niets te winnen viel. Er zijn veel meer landen waar het met de mensenrechten slecht gesteld is maar die hebben geen waardevolle grondstoffen en dus horen of zien we er niets over als de mensenrechtenorganisaties er niet af en toe over berichten.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 10:21

Ik zit momenteel in Frankrijk en heb gister ook naar het vuurwerk staan kijken in een groep mensen. Deze berichten geven me nu een heel dubbel gevoel.. terwijl ik daar met een grote glimlach stond was er een hell gaande voor anderen.

Ik realiseer me nu dat ik 'gelukkig' in een relatief kleine plaats was en nu zelfs op t platte land, maar het komt nu eng dichtbij. Eerder had ik dat gevoel nog niet echt, maar nu er een connectie is.

Franse vriendin waar ik nu ben is vandaag jarig, maar wordt gezellig zo. Zij is in ieder geval erg down, de eerdere aanslagen raakte haar ook giga, ik leef mee maar het houdt me niet constant bezig..

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:18

Of het nou wel of niet door de IS wordt opgeëist, dat lijkt me niet van heel groot belang.
De dader is waarschijnlijk wel geïnspireerd door eerdere aanslagen van de IS.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:28

Vreselijk. Al die ellende leidt alleen nog maar tot meer ellende.

1000 jaar geleden trokken Christenen op kruistocht ten strijde tegen de moslims in het MiddenOosten. Gruwelijke kruistochten. Al eeuwenlang wordt deze stijd gevoed door haat van beide kanten. Het leidde toen alleen maar tot dood en verderf en dat doet de strijd nog steeds. En waarom.....?
Al eeuwen.

|( |( |(

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:43

Tivoli schreef:
Of het nou wel of niet door de IS wordt opgeëist, dat lijkt me niet van heel groot belang.

Of van Breivik, of van die gast in Alphen aan de Rijn, of of of of...

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:00

Geïnspireerd of aanhanger is een groot verschil vind ik. Of gewoon een copycat kan ook toch

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:05

Op de radio kreeg GTA al de schuld....

Ik vind het iig niet passen bij IS...

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:07

Ik kan er zo intens verdrietig van worden, al die ellende in de wereld.. Zo frustrerend ook dat er niet echt een juiste aanpak is voor dit probleem, je kunt er zo weinig tegen doen..

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:26

waarom heeft frankrijk geen aangepast reisadvies? ik zou op zijn minst geel verwachten.
hoe bepalen ze of dit isis is? ja ze claimen het maar dat is lekker makkelijk praten met een dode dader

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:30

Waarom een aangepast reisadvies, wat daar gebeurd is kan makkelijk overal in Europa gebeuren, we kunnen moeilijk alles af gaan sluiten. Ben wel geneigd om grote evenementen met mensen massa's te vermijden...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:31

Ik kan dit niet zien buiten het perspectief van het Chilcot rapport.
Voor aanwijzen van schuildigen staat het daarin zwart op wit.

Ik kan dit leed niet zien buiten het perspectief van door 'ons' omgebrachte honderdduizenden burgerdoden in het Midden Oosten en Afghanistan.
Ik rouw net zoveel om deze als om alle andere slachtoffers van de door ONS veroorzaakte geweldsspiraal.
Ik kan dit alleen zien als een direct resultaat van ons eigen onvermogen onze politici te dwingen met de oorlogen voor economisch gewin daar te stoppen.

We hebben niet meer 'beveiliging' nodig, niet meer anti-islam angst.
We hebben niet NOG meer conflictescalatie nodig, niet nog meer uitlokking van aanslagen hier in reactie op ons geweld daar.
We moeten onze politici dwingen te stoppen met het geweld daar en te beginnen met vergoeden van schade en compensatie.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:36

Huertecilla schreef:
We moeten onze politici dwingen te stoppen met het geweld daar en te beginnen met vergoeden van schade en compensatie.

En dan?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:54

LadyMadonna schreef:
Huertecilla schreef:

En dan?

DAN kan er een vredesproces beginnen :)*

Naast Bush en Blair was ook Aznar een exponent van deze golf geweldsveroorzakers.
De Spaanse bevolking vond het geen gerechtvaardigde oorlogsagressie.
Aznar stuurt er tochj Spaanse jongens onder de wapenen heen.
Er wordt een grote aanslag op de metro in Madrif gepleegd.
De bevolking gaat massaal de straat op, kiest een regering welke tegen de oorlog is.
De Spaanse troepen worden terug getrokken.
Geen reden meer voor aanslagen hier.

Inmiddels is er weer een grotere Spaanse rol in de conflicten daar, heefst Spanje niets vergoedt en we kunnen op meer geweld hier wachten.

Nogmaals: Het Chilcot rapport is helder.
'Wij' hebben dit veroorzaakt door onze politici dit te laten doen onder 'onze' vlag.
Wijzelf staan toe dat onze politici geweld naar ons uitlokken.

We moeten ophouden met op grote schaal burgers daar te doden en beginnen met vergoeden van schade en leed.
DAN kan er een vredesproces beginnen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:05

Want dan is IS ineens foetsie? Die doen mee aan vredesonderhandelingen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:15

LadyMadonna schreef:
Want dan is IS ineens foetsie? Die doen mee aan vredesonderhandelingen?

Om te beginnen hebben 'wij' IS e.a. gecreerd.

Door oorlogvoeren daar te stoppen en met boetekleed aan reparatie te beginnen zijn we geen vijand meer.

Ik schrijf 'kan een vredesproces beginnen'.
Sleutelwoorden 'proces' en 'beginnen'.

WIJ zijn dit begonnen, behoren dit ook te stoppen en niet door meer geweld.
Via meer geweld gaan er alleen maar meer slachtoffers vallen. Ook hier.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:20

Mixje90 schreef:
Tivoli schreef:

Of van Breivik, of van die gast in Alphen aan de Rijn, of of of of...

[ [url=m/hN3FY3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig. De VS. En nu het kaartje van Europa?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 18:27

Huertecilla schreef:
Ik kan dit niet zien buiten het perspectief van het Chilcot rapport.
Voor aanwijzen van schuildigen staat het daarin zwart op wit.

Ik kan dit leed niet zien buiten het perspectief van door 'ons' omgebrachte honderdduizenden burgerdoden in het Midden Oosten en Afghanistan.
Ik rouw net zoveel om deze als om alle andere slachtoffers van de door ONS veroorzaakte geweldsspiraal.
Ik kan dit alleen zien als een direct resultaat van ons eigen onvermogen onze politici te dwingen met de oorlogen voor economisch gewin daar te stoppen.

We hebben niet meer 'beveiliging' nodig, niet meer anti-islam angst.
We hebben niet NOG meer conflictescalatie nodig, niet nog meer uitlokking van aanslagen hier in reactie op ons geweld daar.

juist geld ( olie ) en wapens daar heen doen is wat t uitlokt, is moet uitgeroeid worden niets geen geld geven het is geen arm landje, het is een tereurbeweging ! Hitler geld geven had ook geen slachtoffers gespaard, enkel de kop in drukken en de leiders afslachten helpt zoals ze dat zogoed bij ons kunnen