Duhelo schreef:Deze quote:
Hiermee insinueer je dat de dieren doodgedaan worden énkel voor het eten en breng je het weer naar het "wel of geen vlees eten". Maargoed

kwestie van de slachthuizen: Jij vindt dat wij niet mogen de keuze maken om een dier af te maken? Dan mogen we oude dieren, zieke dieren, dieren met letsels ook niet afmaken, want dat is niet humaan. Mensen mogen we nl ook niet afmaken als ze ernstig ziek zijn...
Nee, dat doe je zelf. Ik zeg niets over wel of geen vlees moeten eten. Ik geef alleen aan dat er hier ook dieren op grote schaal worden doodgemaakt voor eten. Daar zit toch geen waardeoordeel over wel of geen vlees eten in? Ik wil het helemaal niet hebben over wel of geen vlees eten, alleen er op wijzen dat het hypocriet is om het doden in China af te keuren als het hier ook gebeurt.
Ik geloof dat wij inderdaad niet het recht hebben om over het leven van een dier te beslissen. Lijden moet zo goed als we kunnen voorkomen worden.
Citaat:
Ik vind het feit dat een dier geslacht wordt als nutsdier absoluut niet erg.
Maar dan zou de ideale situatie wel als volgt zijn:
-dier heeft een goed leven gehad waarin ALLE behoeftes vervuld zijn (dus niet enkel voeding en onderdak, maar ook beweging, sociaal contact, genegenheid als ze daar behoefte aan hebben).
- een humane manier van afmaken (dus niet voor de kooien van andere dieren, maar in een aparte ruimte, een manier die zo snel mogelijk en zo pijnloos mogelijk gaat, door professionele mensen die weten wat ze doen.). En dan zal het me een worst wezen of het een koe,varken, hond, kat of cavia is
En hiermee keur ik het festival in china af, want het is hartverscheurend hoe ze die dieren behandelen, en hiermee keur ik ook de industrie in belgie en nederland af, want hier is het ook hartverscheurend hoe de dieren behandeld en gefokt worden ... Daar is er imo geen enkel verschil in, maar ik zou dan toch liever koe zijn in nederland en gedood worden met een pin, of hond in china en levend gekookt worden ... Maar beide zijn niet ok, beide kunnen veel beter en heel anders.
Fijn dat je het in ieder geval beide afkeurt