Schietpartij club Orlando. Zeker 50 doden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Schietpartij club Orlando. Zeker 50 doden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:07

Wat Trump betreft, dat is een narcist. Die werden vroeger opsloten. Tegenwoordig kunnen ze president worden...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:08

Er zit nog al een flinke stap tussen niks met homo's te hebben en ze neer te maaien. Die eerste groep zal aanzienlijk zijn, ongeacht de reden (onwetendheid, van huis uit, van geloof uit of het gewoon niks vinden). Maar dat je dood gaat schieten gaat het gros die groep te ver. Dat men nu massaal hun medeleven betoogd zal ook daar wel mee te maken hebben. Als het maar voor meer eenheid en begrip zorgt valt er nog een les te leren uit deze treurnis.

Amerika heeft zo ook zijn eigen terroristen, zonder dat daar nu perse een geloof achter moet zitten. De aanslag in Oklahoma City had gewoon met overheidshaat te maken, niks meer en niks minder.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:25

Nu was dit toevallig wel iemand die dacht het uit naam van Allah te moeten doen. Waarom ze denken dat Allah die zogenaamd almachtig is, hulp nodig heeft, is mij een raadsel.

Maar achter al dit soort aanslagen zitten gewoon vaak mensen met een kronkel en vaak drugsgebruik, en een soort van eenzaamheid omdat apart zijn.
Om maar te zwijgen van homo´s die het niet van zichzelf accepteren...

https://gma.yahoo.com/orlando-shooters- ... Redirect=1

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:15

@lusitana

Citaat:
Nu was dit toevallig wel iemand die dacht het uit naam van Allah te moeten doen. Waarom ze denken dat Allah die zogenaamd almachtig is, hulp nodig heeft, is mij een raadsel.

Echt he helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:19

Ik ben van mening dat deze mensen dit misschien wel doen uit de naam van Allah, maar eigenlijk helemaal niet weten wat dat inhoudt. Dit zijn moordlustige mensen met een kronkel in de kop, en dan is het lekker makkelijk om je te verschuilen achter een gedateerd, heilig boek dat op 1001 manieren geïnterpreteerd kan worden. Mensen doen dit ook met andere geloven, mensen doen dit ook met hun leefomstandigheden (ik heb het zo slecht dus daarom ben ik een moordenaar), verknipte mensen zoeken een rede om hun gedachten goed te praten.

Ik denk dat een strengere wapenwet wel degelijk verschil kan maken. Dat betekent niet dat iedereen in Amerika nu z'n wapens moet inleveren, maar je zou wel kunnen kijken naar een geleidelijke verandering van het beeld dat mensen krijgen bij wapens. In Amerika wordt het dragen van een (automatisch) wapen gezien als een recht, het recht op zelfbescherming, wat imo nergens op slaat. Natuurlijk vinden gekkies een manier om aan wapens te komen, maar veruit de meeste dodelijke slachtoffers van vuurwapens in Amerika wordt geëist door mensen die hun wapens gewoon bij de Walmart kopen. Imo is dat dus de eerste stap, zorgen dat de wapens in ieder geval buiten het zicht verkocht worden. Niet meer in trotse displays in de plaatselijke supermarkt, maar in een omgeving die wellicht wat beter gecontroleerd kan worden.

Ik moet trouwens zeggen dat ik het wapengebruik in bijvoorbeeld Canada heel anders vind dan in Amerika. In Canada draagt een (over?)groot deel van de mensen op het platteland een wapen om mee te kunnen jagen, en om hun terrein te kunnen beschermen tegen roofdieren die ze niet op een andere manier aankunnen. In Amerika wordt het gezien als een wapen waarmee je iemand kan doodschieten die jou kwaad doet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:05

Goh, wat een verrassing dat trump deze tragedie gebruikt om weer een veer in zijn eigen reet te stoppen. Ontzettend triest.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:09

Emmaa_ schreef:
In Amerika wordt het dragen van een (automatisch) wapen gezien als een recht, het recht op zelfbescherming, wat imo nergens op slaat.

Het IS een recht. Dat is het dus, het is een grondrecht in de USA, 2nd amendment in hun grondwet. Dat is er in geschreven om ervoor te zorgen dat mensen zichzelf altijd kunnen en mogen verdedigenen dat er nooit een overheid kan komen die het gewone volk kan onderdrukken.
Daarom nemen Amerikanen het ook zo serieus als het gaat om een beperking van de wapenwet.

-
Bovendien gaat het hele verhaal van de wapenwet hier niet op, de beste meneer werkte voor een veiligheidsfirma dus kon zelfs de restricties die er zijn op wapens op die manier omzijlen.
Bovendien was hij al 2 keer op de radar van de FBI verschenen met een terrorisme link, maar weer verdwenen, maar dat was blijkbaar geen probleem voor de veiligheidsfirma.

--

Even in het algemeen over de discussie hier
Ik vind het een domme tendens dat zodra er een gek of een groep gekken zoiets verschrikkelijks doet, een grote groep mensen menen het recht te hebben een hele bevolkingsgroep op het matje te roepen voor een verklaring.
Laatst bijgewerkt door Drifter op 13-06-16 14:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:14

Ho, ik vraag niemand om een verklaring. Maar het is en blijft een feit dat dit in Amerika een heel serieus probleem is, ook als deze man zijn wapen niet uit de supermarkt heeft gehaald.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:16

Editje gemaakt Emmaa_, dat laatstse was niet bedoeld als antwoord op jou, mijn excuses.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 14:18

Emmaa_ schreef:
verknipte mensen zoeken een rede om hun gedachten goed te praten.

Ja precies, ze zoeken een motief buiten zichzelf.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:39

Bizar, ook bizar dat hij actief was op grindr en bekend was in de wereld...

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:05

Echt bizar zeg, lijkt me niet meer dan normaal om die vrouw (zwaar) te straffen |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:10

Ja, maar wie weet waar hij zijn vrouw allemaal mee bedreigd heeft ? Zij heeft ook gezegd regelmatig mishandeld te zijn door hem.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:52

Iemand met zo´n kronkel zal inderdaad ook wel de nodige macht hebben over de mensen die hij om zich heen verzameld.

Het gaat trouwens om 49 slachtoffers en de schutter, die je kwalijk slachtoffer kunt noemen.

Het was Latino nacht in de club.
Twee stelletjes zijn samen gestorven. Een stel had trouwplannen. Beide families van dat stel hebben daarom besloten om die twee samen te begraven.

Lady Gaga had een mooie speech, hoewel ik bij haar wel een beetje het idee krijg dat het is om ook aandacht te krijgen.
Ze heeft ook de namen van de slachtoffers gelezen, maar dat heb ik bij de derde naam al uitgezet. Als je geen Latino namen uit kunt spreken, doe het dan maar niet, dit deed zeer aan mijn oren.
De man die het deed voor CNN deed het perfect.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 15-06-16 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:55

[***] schreef:
Ja, maar wie weet waar hij zijn vrouw allemaal mee bedreigd heeft ? Zij heeft ook gezegd regelmatig mishandeld te zijn door hem.

Was dat niet z'n ex? Die heeft in een verklaring idd gezegd mishandeld geweest te zijn. Die zijn na twee jaar gescheiden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:59

Sammie schreef:
[***] schreef:

Was dat niet z'n ex? Die heeft in een verklaring idd gezegd mishandeld geweest te zijn. Die zijn na twee jaar gescheiden.

Dat is waar, maar het lijkt mij niet waarschijnlijk dat hij na een scheiding ineens een heilig boontje wordt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:09

Nee, ik bedoel meer dat ik dus totaal niet mee heb gekregen dat hij opnieuw getrouwd is. Of met andere woorden is nu zijn vrouw opgepakt of zijn ex. Want als hij daadwerkelijk weer opnieuw getrouwd was, begrijp ik niet waarom zijn ex aan het woord gelaten wordt en we zijn van zijn (nieuwe) vrouw pas daags nadien iets horen. Kortom wie is er nu opgepakt? En idd als hij richting ex al zo gevaarlijk deed is de kans natuurlijk groot dat die evt. nieuwe vrouw niks durfde te doen. Uit angst voor.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:52

In de berichten spreken ze over zijn vrouw, niet zijn ex vrouw, die het wist, maar ik zal kijken wat ik kan vinden.

*editi: Vrouw, Noor. Zijn ex vrouw heet Sitora
bron: http://www.lgbtqnation.com/2016/06/orla ... rn-police/

Dit in elk geval over mogelijke motieven. Nederlandse pers zal het wel overnemen, zo niet dan wil ik het later wel vertalen in het Nederlands, of de hoogtepunten, het zijn 3 pagina´s.
Belangrijk is dat aan het einde staat dat zijn vader het net zo schokkend vindt.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 15-06-16 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:12

De reactie van de NRA (National Rifle Association, Nationale Geweer Vereniging) is gekomen met een verklaring die volkomen te verwachten was. De moslims zijn het slechte, niet de automatische geweren.
(Ondanks het feit dat de meeste schietpartijen echt niks met moslims te maken hebben).

Ik hoorde in het praatprogramma "Chelsea" schrikbarende cijfers over schiet incidenten. Blijkbaar haalt maar een schijntje ervan het nieuws.
100.000 mensen per jaar raken gewond door schietincidenten, 30.000 doden.
Er zijn vorig jaar meer schoolkinderen omgekomen door schietincidenten dan politie agenten tijdens hun werk.
Nu is het ene groot land met veel inwoners, dus je moet het in perspectief zien, maar dan nog.
En maar blijven verdedigen dat iedereen wapens moet kunnen hebben.
En om je zogenaamd te verdedigen heb je geen oorlogstuig nodig...
Als je dergelijke wapens hebt, wil je je niet verdedigen, maar doden.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:15

UhNee schreef:
Fenrir schreef:
Blijft sneu dat Trump nog steeds niet doorheeft dat zijn haatzaaien juist alleen maar dit soort dingen in de hand werkt. Als er een 'white ISIS' zou zijn dan is het Trump :+

Inderdaad.

Ontzettend trieste gebeurtenis, en dat terwijl het pride month is....

Ik hoop alleen niet dat Amerikanen nu zijn haatzaaierij gaan volgen en voor Trump gaan stemmen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:30

Helaas zijn er nogal wat kerkelijke voorgangers die net zo erg zijn en dit aangrijpen.
Er is zelfs gezegd dat alle homo´s maar tegen de muur moeten om hun hersens er uit te knallen...

Aan de andere kant is de stem van de mensen die niet in geweld geloven nog nooit zo duidelijk geweest en dat geeft wel hoop dat Trump niet zoveel kans maakt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:17

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:14

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:17

Het verbaast me totaal niet meer, maar "mooi" om te zien hoe relevant iemands religie is als het om een moslim gaat.

Goed bezig media en de rest van de wereld die hieraan mee werkt.