JoycexEnya schreef:LiiNd_Y schreef:Niks gehoord (kop overijssel). Ben wel benieuwd hoe dat klonk
Als je in hardenberg woont is dat niet de kop van Overijssel
Dat is de kont

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magda_90 schreef:Kwanyin schreef:Ik vond het ookal zo raar. Ik werk ook kort bij een luchtmachtbasis en hier wordt er ook wel eens geknald. Alle ramen trillen, maar niemand die er zelfs maar van opkijkt. Ik dacht dat dit geluid algemeen gekend was maar blijkbaar niet
.
Ik ben er mee opgegroeid en daardoor eigenlijk ook niet bewust wat gehoord (al is dat in mijn gebouw ook niet verwonderlijk, als ik daar iets hoor moet minimaal de wereld zijn vergaan denk ik).ElineS schreef:Echt? Jeetje... Best raar dat dat zo mag en kan. Lijkt me dat er toch schade van kan komen, aan het huis, maar ook bijvoorbeeld dus door dieren die schrikken, paarden die door het draad rennen van schrik of er vandoor gaan in de bak of tijdens een buitenrit. Best gevaarlijk vind ik het dus.
Schadelijker als het vijandige materie zou zijn geweest? Wees blij dat de controle van Nederlandse luchtruim zo scherp is.
LiiNd_Y schreef:Niks gehoord (kop overijssel). Ben wel benieuwd hoe dat klonk
goeroe schreef:LiiNd_Y schreef:Niks gehoord (kop overijssel). Ben wel benieuwd hoe dat klonk
Hier klonk het als een harde knal, gevolgd door luid gerommel, een tweede knal en nog meer gerommel. Van begin tot eind kon ik om me heen kijken, de trap aflopen, in de keuken even uit het raam kijken, de tweede knal horen, wat dom rondkijken en -lopen en samen met m'n vriend onze oprit (ca. 60 meter) volledig aflopen. Bij elkaar moet het dus best een aantal minuten hebben geduurd. Aardbevingen kennen hier vele verschijningsvormen, van harde knal tot gerommel tot het gevoel van schudden of een golfbeweging meemaken (en soms een combinatie) maar met als overeenkomst dat het eigenlijk alweer voorbij is op het moment dat je iets hoort en/of voelt. Het feit dat dit zo lang duurde heeft denk ik juist veel mensen extra laten schrikken. Mijn gedachte was ook heel even "als dit een aardbeving is kon het deze keer wel eens serieus zijn." Daarna dacht ik al vrij snel dat het iets anders moest zijn, maar misschien is het zo wel iets gemakkelijker te begrijpen dat het voor mensen die (in mindere of meerdere mate) bang zijn voor 'de grote klapper' knap schrikken was.
ElineS schreef:Maar tot die tijd was het toch wel eng, met geen idee wat het was en wat voor gevolgen het zou hebben, en hoe ik dan het beste kon handelen.
Shiloh schreef:goeroe schreef:veel groter dan dat je hele huis instort.
Dat geldt natuurlijk niet voor alle landen. Niet overal worden de huizen zo degelijk gebouwd als hier
Shiloh schreef:LadyMadonna schreef:Joh, die hebben we hier (oefengebied vliegbasis gilze) wekelijks
Dat lijkt me niet. Het is namelijk al enige tijd verboden in Nederlands luchtruim, tenzij in een noodsituatie.
Je zal vast wel iets horen hoor, maar niet dat.