Vreemde uitspraken Giel Beelen over dikke vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:15

Leonoor schreef:
Laten we nou even eerlijk en realistisch zijn. Ja die mensen bestaan echt, die gewoon standaard ongezond eten en met het hele gezin behoorlijk overgewicht hebben. En met ongezond bedoel ik dan vooral een hoge inname van suikers en vetten, dus veel kant&klaar, fastfood etc.

Die zijn er zeker. Maar ze zijn er andersom absoluut ook: mensen die gezond eten, genoeg bewegen en toch met het hele gezin overgewicht hebben.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:18

Blue_Eyes schreef:
Leonoor schreef:
Laten we nou even eerlijk en realistisch zijn. Ja die mensen bestaan echt, die gewoon standaard ongezond eten en met het hele gezin behoorlijk overgewicht hebben. En met ongezond bedoel ik dan vooral een hoge inname van suikers en vetten, dus veel kant&klaar, fastfood etc.

Die zijn er zeker. Maar ze zijn er andersom absoluut ook: mensen die gezond eten, genoeg bewegen en toch met het hele gezin overgewicht hebben.

Nu is mijn ervaring daarmee heel beperkt hoor, maar de weinige gezinnen die echt overgewicht hadden (niet stevig maar dik) en zeiden dat ze heel gezond deden aten op een goede dag wat ik op een slechte dag naar binnen werk :o

De definitie van gezond is natuurlijk ook vaag, evenals de definitie van te dik.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:18

Maar goed, misschien is hij toch een beetje geschrokken van de commotie:

Citaat:
Giel reageert: 'Er is níks mis met volslanke vrouwen'
‘Giel Beelen: Dikke vrouwen hebben geen doorzettingsvermogen’, kopten we vanmiddag, naar een quote uit magazine ‘VROUW’. Nou, da’s wel een beetje kort door de bocht, vond Giel.

Vrijdag, 3 juni 2016, 16:58 uur

Dus belden we hem op en legde hij uit wat-ie nou echt bedoelde.

Het staat er toch echt, in de nieuwste VROUW.
“Ja, ik weet het. Maar ik bedoelde meer: in het algemeen wordt dik zijn gezien als ‘ongezond en gebrek aan doorzettingsvermogen.’ Net zoals dat er bij radio-dj’s wordt gedacht aan auto’s en lekkere wijven. Hou ik zelf ook niet van. Of nou ja, van dat eerste niet.”

Maar voor jou dan dus geen volslanke ‘wijven’?
“Nou ja, de vraag ‘Zou je een relatie met een echt dikke vrouw kunnen hebben?’, zoals-ie me in VROUW is gesteld, is natuurlijk vrij sturend. Toen ik die voorgeschoteld kreeg, zei ik eerst nog: ‘Ja’, maar dacht ik daarna: nee, eigenlijk niet. Meer omdat ik me niet zo snel tot zo’n vrouw aangetrokken zou voelen.”

Net zoals sommige mensen niet op blondines of brunettes vallen, bijvoorbeeld?
“Ja, zo zou je het wel kunnen stellen. Maar ik heb verder helemaal geen mening over volslanke vrouwen. Sterker nog: ik denk dat sommige mensen mijn vriendin als ‘volslank’ zouden bestempelen. En die vind ik toch ook niet bepaald ‘karakterloos’.”

bron

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:19

Ik mis in de discussie 1 dingetje.... dat dikke mensen onvoldoende doorzettingsvermogen hebben om af te vallen wil ik nog wel geloven (ervarinsdeskundige hier) Dat het ze verder op elklevens gebied aan dat doorzettingsvermogen zou ontbreken is wat anders. Dik zijn is zichtbaar dus word je daar op afgerekend, maar staat niet gelijk aan werkloos, schulden, smerig huis, onopgevoede kinderen, asiociaal, ongezond, dom, onopgeleid of wat dan ook.

Of je met een dik persoon zou daten is een kwestie van smaak en dara valt mi niet over te twisten, maar dat een dikkert geen doorzettingsvermogen heeft....daar durf ik wel een discussie over aan...(en vlak mijn doorzettingsvermogen op dat gebied niet uit!) :D

Anoniem

Re: Vreemde uitspraken Giel Beelen over dikke vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:53

Mwah... *kijkt naar onderschrift en geeft zichzelf een schouderklopje* :D ... doorzettingsvermogen genoeg hoor. :j
Maar als door een 'foutje' in je lichaam iedere calorie zich direct omzet in vet, heb je niet altijd een keuze. :)

Ben ik te dik? Ja, veel te dik!
Komt dit door verkeerd/teveel eten? Nee, absoluut niet. Sterker nog, als de gemiddelde bokker at wat ik at, zou de helft nu op de grond liggen.
Trek ik me iets aan van wat deze man zegt? Nee, absoluut niet. :) Ik zou zelf ook geen relatie willen met iemand die zo snel over een ander oordeelt en ben gelukkig [***] met iemand die van mij houdt om wie ik ben, niet om hoe zwaar ik ben. :)

Achja, oordelen is natuurlijk gewoon heel makkelijk.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:57

Ik heb een eetverslaving en ik ben een ex dikkertje (140kg). Ik vind juist dat ik enorm veel doorzettingsvermogen heb, want ik ga elke dag slapen en sta elke dag op met zin in eten. Ik denk dat oordelen makkelijk is, maar het zelf beleven niet... aan obesitas zitten zoveel factoren

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:59

Hallo zeg. Wat wordt dit weer hopeloos uit het verband getrokken.

Ja, oordelen over gewicht is iets wat wat veel emotie oproept. En dat is begrijpelijk, maar als die beste man zegt dat hij het niet zo bedoelt, waarom d'r eindeloos over door gaan? Leven en laten leven mensen... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:02

Emoties roept het bij mij niet op hoor. :)
Ik ken die beste man verder niet, dus trek het me ook niet aan.
Maar vraag me wel af dat 'als je iets niet zo bedoelt' waarom je het dan wel zo zegt?

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:05

Misschien roept het bij jou geen specifieke emoties op (knap!), maar bij veel andere mensen wel. Ik denk dat Giel iets heeft proberen te zeggen, maar wat uit het verband word getrokken. Tenminste, dat geeft hij zelf aan. Laten we hem dan maar geloven, toch?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:31

Blue_Eyes dat is zeker waar, een deel van de te dikke mensen os onverzorgd maar ook van ee te dunne en van de mensen met gezond gewicht. Dat ik zei dat een deel van de te dikke mensen het is, betekent niet dat de rest het niet is. Ben ht dus zeker met je eens.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:29

Cayenne schreef:
LovingTweety schreef:
Zegt Neerlands pedo die nooit naar de kapper gaat. Ik vind het altijd wel grappig om hem op de radio te horen, als man zijnde vind ik hem maar een flauw excuus.

Pedo? :? Hoe kom je daar nou bij? :=

Gezien hij bijna(?) 40 is en altijd vriendinnetjes heeft van amper 18.... Sorry, vind ik ook niet gezond.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:40

Hij zegt het echt alsof hij een keuze heeft uit tig verschillende vrouwen,
maar in werkelijkheid is iedereen zijn irritante verschijning gewoon beu!
Hij is niet voor niets vrijgezel _O-
Wat een ongelooflijk onverwijderbare vlek in bnner-land zeg!! _-:(

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:40

Niet iedereen kan met bekendheid omgaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:46

Wat ik me bij dit soort dingen vooral afvraag: waarom zou je je zo met anderen die je niet eens kent bemoeien? Het is niemands business wat een ander met zijn of haar lichaam doet. Gewoon niet. In een gezonde samenleving waar de nadruk op respect en vriendelijkheid ligt ipv op veroordeling, kunnen mensen prima zelf bedenken wat ze wel en niet willen, zonder dat anderen zich daar neerbuigend over uitlaten. OOK als dat in de ogen van anderen niet goed is. Eigen keuze.

Overigens is het duidelijk dat het meet-en-regelsysteem van de mens, zowel op gebied van stofwisseling als op gebied van 'wilskracht', heel wat ingewikkelder is dan we graag zouden willen. Zo'n snel oordeel over wat de ander fout doet is dan niet alleen ongepast en onaardig, maar ook nog eens gewoon niet juist.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:50

Is er al genoeg gepraat over de 'Ik kan oprecht van slag raken door een mooie vrouw.'? Ik hoop dat niet te veel mensen dit stukje serieus namen, aangezien er in hetzelfde stukje zoiets primitiefs staat :=

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:51

KoudbloedKim schreef:
Ben ik te dik? Ja, veel te dik!
Komt dit door verkeerd/teveel eten? Nee, absoluut niet. Sterker nog, als de gemiddelde bokker at wat ik at, zou de helft nu op de grond liggen.

Niet heel vervelend bedoelt maar ik wat jij beschrijft is dan misschien niet teveel eten maar waarschijnlijk wel verkeerd eten als het zo weinig is dat de gemiddelde bokker daarop niet zou kunnen functioneren.
Te weinig eten is nl ook een oorzaak van overgewicht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:52

Op dit moment is er geen andere optie en is dit in overleg en onder controle van een arts. :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:54

Shadow0 schreef:
Wat ik me bij dit soort dingen vooral afvraag: waarom zou je je zo met anderen die je niet eens kent bemoeien? Het is niemands business wat een ander met zijn of haar lichaam doet. Gewoon niet. In een gezonde samenleving waar de nadruk op respect en vriendelijkheid ligt ipv op veroordeling, kunnen mensen prima zelf bedenken wat ze wel en niet willen, zonder dat anderen zich daar neerbuigend over uitlaten. OOK als dat in de ogen van anderen niet goed is. Eigen keuze.

Overigens is het duidelijk dat het meet-en-regelsysteem van de mens, zowel op gebied van stofwisseling als op gebied van 'wilskracht', heel wat ingewikkelder is dan we graag zouden willen. Zo'n snel oordeel over wat de ander fout doet is dan niet alleen ongepast en onaardig, maar ook nog eens gewoon niet juist.

_/-\o_ _/-\o_

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:55

Shadow0 schreef:

Ik ben het echt altijd eens met jou. Precies wat ik ook denk, dit.

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:57

Ik las dit artikel vanmorgen ook en dacht alleen maar:

'Gast, je mag in je handjes knijpen als überhaupt íémand jou wilt :')'

Een dikke vrouw heeft geen karakter? Bullshit :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:07

LadyMadonna schreef:
Wacht ff.... Erdogan een geitenneuker noemen moet kunnen en dit mag niet :?
(Volgens de gemiddelde Nederlander)

Als dit Chiel zijn mening is, is dat zijn mening. Zegt niet gelijk dat je die mening moet delen natuurlijk....

Idd en daarnaast...kom op mesnen het is GIEL...die ga je toch niet serieus nemen.
En maak je nou vooral niet druk om dit soort uitspraken.

Overigens heb ik een werkgeefster gehad die rustig zei dat dik zijn lelijk was en in de pauze ging het altijd over S. Bakker (dat was toen een hype).
Vraag mij af wie er dan echt een probleem heeft.... 8)7

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:09

LZP -> NM.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:09

Toch ook grappig dat mensen hier nu precies hetzelfde doen als waar ze giel van beschuldigen.....
Apart....

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:13

oomens schreef:
Hij heeft op zich wel een punt. Ik zal half bokt wel over mij heen krijgen, maar net zoals het meerendeel van de mensen die slecht spellen echt geen dyslecticus is, zo is het meerendeel van de te dikke mensen echt niet alleen slachtoffer van een zeldzame stofwisselingsziekte.

Wauw, mooi voorbeeld. Echt serieus. Iedereen heeft ADHD als ze gewoon stront vervelend zijn, is dyslecticus als ze niet kunnen spellen (vaak door luiheid bij studeren), en ziek als ze dik zijn. Ja ziek tussen de oren, dat je dat toe laat.

Een dikke vrouw is in mijn ogen ook niet goed voor zichzelf bezig, maar dat moeten ze zelf weten. Ik denk dat Giel's opmerkingen wat uit verband zijn gerukt. Ik zou geen dikke vriend willen, want ik ga er van uit dat hij lui is en slecht verzorgd (anders ging ie wel gelijk even sporten). Ik hoef geen luie man, dus zou ik er meteen op afknappen ja.

Veel dikke vrouwen (en mannen) ZIJN gewoon ook lui, onverzorgd en ongezond. Weinig karakter in de zin van: weinig doorzettingsvermogen, weinig drang om het 'goed te doen'. Valt niet te ontkennen.

Er zijn ongeveer evenveel zieke dikke mensen, als zieke moslims. 5% dikke mensen door ziekte, betekend niet dat ze allemaal dik zijn door hun ziekte. Net zoals het hele moslimdom geen terroristen-nest is, omdat 5% wél idioot is. We mogen de ene niet over één kam scheren, waarom dan wel de ander? De meeste luie dikkerds (sorry, maar echt als je 5 dagen per week naar de macdrek gaat, heb jijzelf geen respect voor je lichaam en dan hoef ik dat ook niet te hebben) verstoppen zich onder het feit dat een klein aantal écht ziek is. :+

Dus ja, ik denk dat Giel het gewoon heeft over de mensen die écht lui zijn. Hij zou toch geen zieke mensen afkraken, kom op nou.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:15

Zo... Gaat het nog goed?