Eigen volk eerst!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:43

Als jij geen medelijden kunt voelen met mensen uit een land zo verscheurd door geweld en barbarij als Syrië, raad ik je aan er zelf te gaan wonen. Vluchtelingen hebben geen keus, wanneer wil dat er een keer bij mensen in?[/quote]

Wie zegt dat ik geen medelijden heb met echte vluchtelingen?
Dat is jou aanname.
Maar 70% is geen vluchteling.
En dat merk je ook aan hun gedrag op het azc.
Want de doofpot met weggestopte rellen, diefstallen, en vooral onbeschoft gedag is groot.

En nee met die mensen heb ik niks op.
Die mogen vandaag weer op de bus terug.
Dat zijn mensen die je hier niet Wilt.

De andere mensen prima. Die zijn dankbaar en enorm blij dat ze hier zijn. Klagen niet. Stelen niet.
Welkom meer dan dat.

Maar Nederland shift niet. Laat alles maar gebeuren.
De woonruimte die dan inderdaad te kort is en helemaal niet voor mensen waarvoor het is bedoeld.
En dat zijn ook geen mensen die hier ooit willen werken. Willen bijdragen op welke fijne manier dan ook.
Nu weg ermee en laat de dankbare blijven.
De vluchteling. En dan komt alles goed.
Nu niet.

En zo kweek je steeds meer rechts denkende mensen. En niet die mensen de schuld geven. Nee de ministers die geen oog hebben voor mensen die heel hard werken maar amper meer de kop boven water houden. Niet duur luxe en vakantie. Maar door hoge huren. Hoge zorgkosten, verzekeringen en belastingen. Om 70% profiteurs te onderhouden.[/quote]

Eindelijk eens iemand die zegt zoals het is. En, degenen die het hardst roepen dat je zoiets niet zou mogen zeggen; die zijn nog naïef, en van die naïeve goedheid wordt keihard misbruik gemaakt.

Geloof je het niet? Wat denk je dan van Zweden, dat was toch altijd zo'n mooi en welvarend land? Daar is nu met de asielzoekersstroom niet meer zoveel van over..

upendo

Re: Eigen volk eerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:49

Het is niet zo. Negativiteit komt in het nieuws, positiviteit wordt vaak stil gehouden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:31

Malyma schreef:
Eindelijk eens iemand die zegt zoals het is. En, degenen die het hardst roepen dat je zoiets niet zou mogen zeggen; die zijn nog naïef, en van die naïeve goedheid wordt keihard misbruik gemaakt.

Oh, dat begint al op tijd in de discussie, naïviteit. :')
Nee, dat heeft niets te maken met naïef. Dat heeft te maken met keuzes maken. Dat heeft te maken met niet ophouden bij de gedachte dat je maar geluk hebt dat je hier geboren bent en daarom meer recht hebt op vrede en welvaart. Want juist die gedachte slaat nergens op.

En wat Zweden betreft: als ik dit artikel lees, valt me alleen maar op hoe soortgelijk de situatie hier is.
Citaat:
Hoofdredacteur Daniel Poohl zegt dat het probleem in Zweden is dat migratie alle politieke issues overheerst. „De vrouw die klaagt dat haar moeder te weinig pensioen krijgt, denkt dat de pensioenen afhankelijk zijn van de hoeveelheid migranten. Maar die worden natuurlijk ook bepaald door sociale en economische keuzes van eerdere regeringen”, zegt Poohl.

Citaat:
„Zweden verkeert in een identiteitscrisis”, zegt Daniel Poohl, de 34-jarige hoofdredacteur van het anti-fascistische tijdschrift Expo. Dat blad werd opgericht door de in 2004 overleden Zweedse journalist en schrijver Stieg Larsson. „We zijn van oudsher een tolerant, open en milieuvriendelijk land geweest. En nu zien we ineens dat de extreemrechtse partij Zweden-Democraten groeit in de peilingen en dat de regering in korte tijd haar koers wijzigt. Mensen zijn in verwarring geraakt. Ze hebben het gevoel dat ze snel een kant moeten kiezen.”

Citaat:
Spreek je in de Zweedse hoofdstad met mensen op straat over de vluchtelingenproblematiek, dan merk je dat er verschillende realiteiten zijn. De ene Zweed zegt met veel emotie oprecht bang te zijn voor asielzoekers die vrouwen „verkrachten”. De ander is net zo bang voor „nazi’s” die migranten aanvallen.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:03

Waar het hier om gaat is dat we in ons eigen land een bepaalde groepering hebben die echt voor vele enorme problemen veroorzaken met overlast, vernielingen, berovingen , mishandelingen, etc
Dit is een groepering die je vooral in de grotere steden ziet. Deze groepering wil zich geen hollander noemen en heeft al helemaal geen respect voor de Nederlandse cultuur.
Daar moet je echt je ogen niet voor sluiten.

Dan wordt er jaarlijks ineens moeilijk gedaan over onze cultuur de zwarte piet.

Dan wordt vier mei de laatste jaren ineens bekritiseerd en verstoord.

En dan heb je de vluchteling die vanuit landen komen waar het mis is. Die niet stoppen met vluchten op het moment dat ze in een veilig land zijn aangekomen maar door blijven reizen tot ze in west Europa zijn aangekomen.
Dan blijken er vele uit landen te komen die totaal geen westerse normen en waarden accepteren en lees je aanrandingen, vechtpartijen etc
Mensen krijgen dan een algemeen beeld van wat we binnen halen. Hoe kin je dergelijke mensen moeiteloos opnemen in onze gewoontes?

Vragen zoals hor lang blijven deze mensen, gaan ze weer terug als het kan om hun land weer op te bouwen?

Vrsgen vragen vragen.

Begrijp me noet verkeerd. natuurlijk vind ik dat we ons medemens moeten helpen. Sterker nog zelf vind ik het totaal geen probleem . Waar mijn grens ligt is bij het verliezen van steeds meer vrijheid. Waar mijn grens ligt is bij het steeds meer verliezen van gewoon niet hoeven nadenken of wat je aanhebt wel kan in bepaalde buurten.
Waar mijn grens ligt is dat mijn dochter gevaar loopt omdat ze zich op een westerse wijze gedraagt.
Overdreven?

Nederlanders hebben nooit moeite gehad met andere culturen opnemen. Het is altijd goed gegaan.
Maar je ogen sluiten voor het feit dat je grote groeperingen binnen haalt die nooit meer naar eigen land terug zullen gaan (waarom ook hier wordt veel beter voor je gezorgd) nooit iets voor onze economie zullen betekenen en nooit onze cultuur zullen accepteren is echt ronduit struisvogel gedrag.

Natuurlijk wil iedereen helpen. Wel met het gevoel dat ze ook echt helpen en niet met het gevoel dat ze zich aan een niet westerse cultuur/ vrouwonvriendelijk gedachten zullen moeten gaan aanpassen.

Ik zal never nooit niet pvv stemmen en ik geloof in goede van mens maar ik maak me dus echt zorgen over de toekomst. Niet om wat ik hoor vertellen maar om wat ik omme heen zie.

tel daar

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 11:23

Oh, dat begint al op tijd in de discussie, naïviteit. :')
Nee, dat heeft niets te maken met naïef. Dat heeft te maken met keuzes maken. Dat heeft te maken met niet ophouden bij de gedachte dat je maar geluk hebt dat je hier geboren bent en daarom meer recht hebt op vrede en welvaart. Want juist die gedachte slaat nergens op.

Blue-eyes, Dat zeg je goed, het heeft imo zeker te maken met keuzes die zijn en worden gemaakt. Het is dus ook een keus om je ogen te sluiten voor de realiteit.

De gedachte dat ik meer recht op vrede en welvaart zou hebben dan een ander, heb ik nooit gehad.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 12:28

Ik sluit mijn ogen helemaal niet voor de realiteit. Maar ik kijk er wel met andere ogen naar dan jij.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 12:37

Misschien is het ook een mooi initiatief om met deze mensen vrijwilligerswerk te doen ofzo. Want ik snap dat het niks aan om de hele dag niks te doen in zo'n centrum en ze komen ook niet echt onder de mensen naar mijn mening.
Ik vind het wel een beetje raar dat zij gratis ov krijgen terwijl wij het moeten doen met een meereiskaart van 2x reizen :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 12:50

Asielzoekers krijgen geen gratis OV :=

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 12:57

Gelukkig is het "eigen volk" zo netjes.
Alle vluchtelingen het land uit en we leven in een land zonder aanrandingen, verkrachtingen, profiteurs en criminelen.
Zet "eigen volk" op elkaar gepropt in een klein hok zonder afleiding en toekomstperspectieven en ze zullen gezellig samen leven zonder irritaties, zonder vechtpartijen.

Enne gratis ov, mijn moeder reist ook gratis met het ov binnen Rotterdam, niet omdat ze toevallig van buitenlandse afkomst is maar omdat ze 65+ is. Iets wat elke 65+ Rotterdammer krijgt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:13

ik vraag mij alleen af hoe de integratie van deze mensen gaat verlopen....aangezien er op dat punt met de derde generatie Marokkanen en turken nogal wat problemen zijn?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:21

En Antiliaanse groepen. Is bij mij in de buurt een groot probleem. Nu al wat beter nu ze doorhebben dat je jongerenwerkers en agenten erbij moet hebben die ook antiliaans zijn en de achtergrond begrijpen. Daar gaan veel gemeentes nog de mist in, want je moet mensen erbij hebben die snappen hoe de cultuur is omdat ze dezelfde achtergrond hebben. Veel Syriërs in de gemeente? Zet dan ook mensen in het buurtteam die ook een Syrische achtergrond hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:24

Irisjeeh1999 schreef:
Misschien is het ook een mooi initiatief om met deze mensen vrijwilligerswerk te doen ofzo. Want ik snap dat het niks aan om de hele dag niks te doen in zo'n centrum en ze komen ook niet echt onder de mensen naar mijn mening.
Ik vind het wel een beetje raar dat zij gratis ov krijgen terwijl wij het moeten doen met een meereiskaart van 2x reizen :+

Even van de ns zelf:
Mogelijk reageer je op het bericht dat deze week in de media is verschenen, dat asielzoekers gratis mogen reizen met de trein. Dit bericht is niet waar en betreft een hoax. Deze website (en dus dit artikel) is gericht op het verkrijgen van clicks/advertenties en dit bericht mag je dan ook absoluut beschouwen als onbetrouwbaar.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:25

vuurneon schreef:
En Antiliaanse groepen. Is bij mij in de buurt een groot probleem. Nu al wat beter nu ze doorhebben dat je jongerenwerkers en agenten erbij moet hebben die ook antiliaans zijn en de achtergrond begrijpen. Daar gaan veel gemeentes nog de mist in, want je moet mensen erbij hebben die snappen hoe de cultuur is omdat ze dezelfde achtergrond hebben. Veel Syriërs in de gemeente? Zet dan ook mensen in het buurtteam die ook een Syrische achtergrond hebben.

denk ook dat dat veel problemen kan voorkomen...ze hebben een andere benadering nodig,die kan een kaaskop niet geven.

iamsam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:26

Wat doet dit onderwerp op een hippische site ??

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:27

iamsam schreef:

Er staan zoveel onderwerpen hier die niks met paarden van doen hebben....
Dit is subforum mens en maatschappij...
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 14-05-16 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:27

iamsam schreef:

Omdat er meer in het leven is dan paarden en er ook ruimte is op deze site voor persoonlijke en maatschappelijke kwesties :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:33

iamsam schreef:

er is meer in het leven dan alleen paarden...toch? :7

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:36

vuurneon schreef:

Gebeurd momenteel in het kamp hier in Sijsele, van wat ik hoor lukt dat erg goed :j
Veel jongerengroepen gaan ook de kinderen gaan entertainen en vlaams leren.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:42

Citaat:
Als jij geen medelijden kunt voelen met mensen uit een land zo verscheurd door geweld en barbarij als Syrië, raad ik je aan er zelf te gaan wonen. Vluchtelingen hebben geen keus, wanneer wil dat er een keer bij mensen in?

Citaat:
Wie zegt dat ik geen medelijden heb met echte vluchtelingen?
Dat is jou aanname.
Maar 70% is geen vluchteling.

Ay, ay, ay....

Een bokker opent een topic met als titel de leuze van een racistische partij. (Van toen het Vlaams Dinges nog Vlaams blok heette.)

Aan de ene kant heb ik enige coulance voor Vlamingen: "België" is een verdrietig land waarin de verschillende groepen ("taalstrijd" en dat soort dingen) akelige verhoudingen hebben. De Vlamingen hebben de ervaring van verdrukt worden in eigen land.)
Uiteraard: je kunt ook als Vlaming op honderd manieren omgaan met dit verdriet en de betere manier is wat mij betreft recht doen aan ieder mens.

En ik heb niet alle vier pagina's gelezen, maar dit topic doet (....niet alle schrijvers op dit topic....) doen vluchtelingen recht.
Als christen zou ik kunnen zeggen dat dat heiligschennis is.
En als jurist kun je zeggen dat vluchtelingen helpen gewoon het uitvoeren van een afspraak is.

Maar bovenstaand citaat doet mij rillen.
"Nee, hoepla, JIJ doet aannames, IK weet het beter dan wie dan ook, ik heb ze allemaal persoonlijk geteld, hun verhalen gewikt en gewogen en 70% is geen vluchteling."
(Onderbouwd met kolder zoals "dat zie je aan hun gedrag." - Dat schijnt niet dankbaar te zijn.)

Heb je jaren oorlog achter de rug, word je in een veilig land als doel op zich van de ene sporthal naar de volgende verhozen, wachten en weer een verhuizing, alles mbt je toekomst is onduidelijk -not to mention de trauma's en de zorgen om die familieleden die niet in je directe omgeving zijn... Uiteraard zijn mensen met zo'n achtergrond moeiteloos aan hun gedrag te herkennen en over 1 kam te scheren.

En als bokker zeg ik: mag dit topic svp dicht...?
(Ik wil graag over de verschillende oorlogen discussiëren, inclusief de gevolgen zoals de stroom vluchtelingen - maar wellicht dat het met een andere insteek beter werkt....?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:55

Citaat:
Waar ik wel tegenaan loop is dat (in mijn gemeente, weet niet hoe dat in andere gemeentes is) bijna alle sociale huurwoningen verkocht worden zodat het aantal sociale huurwoningen sterk daalt. Ik nu weer opzoek ben naar een leefruimte groter dan 35m2 en iets van een tuin. Dat er dan op de website van de woningbouw staat dat er een x aantal woningen per jaar aan asielzoekers wordt toegewezen.
Uiteraard weet ik dat ik niet mag klagen. Ik héb een huis, een, in dit geval, uitkering en ik kom rond. Uitkering niet geheel eigen keuze, als ik kon ging ik gister nog werken. Dus zeker blij dat het er is. Maar wat ik hiermee wil zeggen is dat er ontzettend veel Nederlanders opzoek zijn naar een woning en die hier gewoon jaren op moeten wachten. Terwijl een vluchteling urgentie krijgt. Er zijn heel veel schrijnende gevallen in Nederland die dit ook verdienen en niet krijgen.

Deze schrijfster is zeer genuanceerd, maar vermeld niet dat het al jaren |( doel op zich is, om huurhuizen te verkopen.
Volgens de verschillende kabinetten is de volkshuisvesting alleen maar gebaat bij het uitkleden van de sociale huurwoningen.

...met dus als triest resultaat dat "het onderaan de huizenmarkt dringen geblazen is".
Wie het even kan en durft (....en soms eigenlijk niet kan...!) koopt letterlijk in arren moede een eigen huis.
Wie daar onder zit, moet zich zien te redden in een steeds krappere markt.

Ja, dan is het een hard gelag als er opeens -tig statushouders ook in aanmerking komen voor die paar huurwoningen....!
Intens rot, maar dat is ""gewoon"" treiter neo liberaal beleid (of je maakt het in het leven, of het is eigen schuld, dikke bult, moet je maar niet ziek, werkeloos of etc worden).

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:59

Janneke ook jij ja de krant lezen.
Daar wordt gesproken over 60% en zelfs 90% gelukszoeker.
Dan is die 70% van mij heel netjes.
Weinig aanname aan. Dat zie je ook gewoon terug in de azc. Ook weer geen aanname.

Maar dat sommige liever dat niet in zien dat is een ander verhaal.

En inderdaad geerke.
Geleerd van het verleden is er niet.
Maar ook daar mocht niets bij naam genoemd worden. Feiten onder het tapijt.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:15

bruintje123 schreef:
Janneke ook jij ja de krant lezen.
Daar wordt gesproken over 60% en zelfs 90% gelukszoeker.
Dan is die 70% van mij heel netjes.
Weinig aanname aan. Dat zie je ook gewoon terug in de azc. Ook weer geen aanname.

Maar dat sommige liever dat niet in zien dat is een ander verhaal.

En inderdaad geerke.
Geleerd van het verleden is er niet.
Maar ook daar mocht niets bij naam genoemd worden. Feiten onder het tapijt.

En wat is er precies erg aan gelukszoekers. Wat is er erg aan een beter leven willen voor jezelf of je kinderen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:17

Denk dat het vooral ligt aan de krant hoe hoog het percentage gelukszoekers wordt geschat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:17

Inderdaad. Iedereen is toch een gelukszoeker? Niks ergs of raars aan, juist normaal.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:19

Plus immigranten zijn intressant voor de economie, opvangen vergrijzing etc.

Daarbij zijn mijn ouders naar België gekomen als 'gelukszoekers". Het enige verschil is het feit dat ze blank zijn, maar die zouden dus weg moeten?