Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Malyma schreef:Eindelijk eens iemand die zegt zoals het is. En, degenen die het hardst roepen dat je zoiets niet zou mogen zeggen; die zijn nog naïef, en van die naïeve goedheid wordt keihard misbruik gemaakt.
Citaat:Hoofdredacteur Daniel Poohl zegt dat het probleem in Zweden is dat migratie alle politieke issues overheerst. „De vrouw die klaagt dat haar moeder te weinig pensioen krijgt, denkt dat de pensioenen afhankelijk zijn van de hoeveelheid migranten. Maar die worden natuurlijk ook bepaald door sociale en economische keuzes van eerdere regeringen”, zegt Poohl.
Citaat:„Zweden verkeert in een identiteitscrisis”, zegt Daniel Poohl, de 34-jarige hoofdredacteur van het anti-fascistische tijdschrift Expo. Dat blad werd opgericht door de in 2004 overleden Zweedse journalist en schrijver Stieg Larsson. „We zijn van oudsher een tolerant, open en milieuvriendelijk land geweest. En nu zien we ineens dat de extreemrechtse partij Zweden-Democraten groeit in de peilingen en dat de regering in korte tijd haar koers wijzigt. Mensen zijn in verwarring geraakt. Ze hebben het gevoel dat ze snel een kant moeten kiezen.”
Citaat:Spreek je in de Zweedse hoofdstad met mensen op straat over de vluchtelingenproblematiek, dan merk je dat er verschillende realiteiten zijn. De ene Zweed zegt met veel emotie oprecht bang te zijn voor asielzoekers die vrouwen „verkrachten”. De ander is net zo bang voor „nazi’s” die migranten aanvallen.
Irisjeeh1999 schreef:Misschien is het ook een mooi initiatief om met deze mensen vrijwilligerswerk te doen ofzo. Want ik snap dat het niks aan om de hele dag niks te doen in zo'n centrum en ze komen ook niet echt onder de mensen naar mijn mening.
Ik vind het wel een beetje raar dat zij gratis ov krijgen terwijl wij het moeten doen met een meereiskaart van 2x reizen
vuurneon schreef:En Antiliaanse groepen. Is bij mij in de buurt een groot probleem. Nu al wat beter nu ze doorhebben dat je jongerenwerkers en agenten erbij moet hebben die ook antiliaans zijn en de achtergrond begrijpen. Daar gaan veel gemeentes nog de mist in, want je moet mensen erbij hebben die snappen hoe de cultuur is omdat ze dezelfde achtergrond hebben. Veel Syriërs in de gemeente? Zet dan ook mensen in het buurtteam die ook een Syrische achtergrond hebben.
vuurneon schreef:En Antiliaanse groepen. Is bij mij in de buurt een groot probleem. Nu al wat beter nu ze doorhebben dat je jongerenwerkers en agenten erbij moet hebben die ook antiliaans zijn en de achtergrond begrijpen. Daar gaan veel gemeentes nog de mist in, want je moet mensen erbij hebben die snappen hoe de cultuur is omdat ze dezelfde achtergrond hebben. Veel Syriërs in de gemeente? Zet dan ook mensen in het buurtteam die ook een Syrische achtergrond hebben.
Citaat:Als jij geen medelijden kunt voelen met mensen uit een land zo verscheurd door geweld en barbarij als Syrië, raad ik je aan er zelf te gaan wonen. Vluchtelingen hebben geen keus, wanneer wil dat er een keer bij mensen in?
Citaat:Wie zegt dat ik geen medelijden heb met echte vluchtelingen?
Dat is jou aanname.
Maar 70% is geen vluchteling.
Citaat:Waar ik wel tegenaan loop is dat (in mijn gemeente, weet niet hoe dat in andere gemeentes is) bijna alle sociale huurwoningen verkocht worden zodat het aantal sociale huurwoningen sterk daalt. Ik nu weer opzoek ben naar een leefruimte groter dan 35m2 en iets van een tuin. Dat er dan op de website van de woningbouw staat dat er een x aantal woningen per jaar aan asielzoekers wordt toegewezen.
Uiteraard weet ik dat ik niet mag klagen. Ik héb een huis, een, in dit geval, uitkering en ik kom rond. Uitkering niet geheel eigen keuze, als ik kon ging ik gister nog werken. Dus zeker blij dat het er is. Maar wat ik hiermee wil zeggen is dat er ontzettend veel Nederlanders opzoek zijn naar een woning en die hier gewoon jaren op moeten wachten. Terwijl een vluchteling urgentie krijgt. Er zijn heel veel schrijnende gevallen in Nederland die dit ook verdienen en niet krijgen.
bruintje123 schreef:Janneke ook jij ja de krant lezen.
Daar wordt gesproken over 60% en zelfs 90% gelukszoeker.
Dan is die 70% van mij heel netjes.
Weinig aanname aan. Dat zie je ook gewoon terug in de azc. Ook weer geen aanname.
Maar dat sommige liever dat niet in zien dat is een ander verhaal.
En inderdaad geerke.
Geleerd van het verleden is er niet.
Maar ook daar mocht niets bij naam genoemd worden. Feiten onder het tapijt.