Maar de verschillen zijn duidelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
A3a1 schreef:Nou.....veilen niet, dit omdat het om levende wezens gaat.
Je zou wel de eigenaars kunnen verplichten de kat te verkopen en ze er bv een maand voor geven een goede plek voor het beestje te vinden.
En de vergelijking hond, kat of de auto.....ik hoop dat ik niemand hoef te vertellen dat dat kant nog wal raakt.
A3a1 schreef:Nou.....veilen niet, dit omdat het om levende wezens gaat.
Je zou wel de eigenaars kunnen verplichten de kat te verkopen en ze er bv een maand voor geven een goede plek voor het beestje te vinden.
En de vergelijking hond, kat of de auto.....ik hoop dat ik niemand hoef te vertellen dat dat kant nog wal raakt.
ariatje schreef:Ik hoorde laatst een sterke opmerking
Geld is de nieuwe wereldreligie. En uit naam van een geloof worden historisch gezien de meeste misdaden gepleegd.
Geld regeert over menselijkheid.
Dan kun je natuurlijk 100.000 redenen bedenken dat je in je gelijk staat ( financieel ) het blijft onmenselijk.
meisje2000 schreef:beatje schreef:Dat is ook flauwekul er zijn net zo goed katten die niet willen eten omdat hun eigenaar er niet is.Mijn ene kat hangt erg aan mij volgt mij de hele dag en slaapt bij mij,zit voor het raamte wachten tot ik terug ben.Zo'n dier veil je toch niet.
En hier ga ik in mee. Mijn kat moest een aantal dagen in de kliniek verblijven vanwege blaasgruis maar moest na 2 dagen opgehaald worden omdat hij zichzelf uithongerde. Het vertikte het om te eten en vanaf het eerste moment thuis at hij weer. Hij miste ons dus.
n
ariatje schreef:Ik hoorde laatst een sterke opmerking
Geld is de nieuwe wereldreligie. En uit naam van een geloof worden historisch gezien de meeste misdaden gepleegd.
Geld regeert over menselijkheid.
Dan kun je natuurlijk 100.000 redenen bedenken dat je in je gelijk staat ( financieel ) het blijft onmenselijk.
Citaat:Maar welk ras, weet de deurwaarder niet. 'Geen idee', zegt hij. 'Het is een witte.'
ohjajoh6 schreef:Van mij mag het ook aan banden worden gelegd, wat deurwaarders en overheid allemaal kunnen maken; ik dacht trouwens dat met de eerste levensbehoefte zo wie zo niet van mensen mocht afpakken? En dat daar de computer al onder valt?
ariatje schreef:Deurwaarders zijn er niet voor ( idd ) de schuldenaars. Ze rekenen torenhoge tarieven met boetes die kant nog wal raken.Het is een vrij beroep, de mensen die ermee te maken krijgen vogelvrij tot sosm zelfs zo geïntimideerd dat ze doodsbang zijn geworden. Ik zie de keerijde van de zg redelijkheid die jij beschrijft. En die is onacceptabel schrijnend voor Nederlandse begrippen. Sorry, ben het niet met je eens.
Ja er zullen vast ook goede tussen zitten maar de branche moet echt eens wettelijk onderhanden genomen worden.
StalNollie schreef:brainless daar heb je inderdaad een goed punt, veel gevallen laten het ook zelf wel ver komen door niet op tijd aan de bel te trekken,.
ik ben zo iemand die zekerheid wil en ga gelijk bellen als er ook maar ergens een cent verschil zit etc. (overdreven? nee het voorkomt een hoop gezeik).
en in nl word je niet zomaar je huis uit gezet.
ohjajoh6 schreef:StalNollie schreef:brainless daar heb je inderdaad een goed punt, veel gevallen laten het ook zelf wel ver komen door niet op tijd aan de bel te trekken,.
ik ben zo iemand die zekerheid wil en ga gelijk bellen als er ook maar ergens een cent verschil zit etc. (overdreven? nee het voorkomt een hoop gezeik).
Volgens mij word je bij 3 mnd. huurachterstand je huis al uitgegooid.
Citaat:In 2015 spraken rechters 22.000 vonnissen uit om huurders uit te kunnen zetten, iets minder dan in 2014. Dat het maar in een kwart van de gevallen ook zo ver kwam, komt omdat de woningcorporaties ook na een vonnis in overleg met huurders uitzetting proberen te voorkomen. Belangrijkste taak van deze instellingen is het huisvesten van mensen met lagere inkomens.
ohjajoh6 schreef:StalNollie schreef:brainless daar heb je inderdaad een goed punt, veel gevallen laten het ook zelf wel ver komen door niet op tijd aan de bel te trekken,.
Volgens mij word je bij 3 mnd. huurachterstand je huis al uitgegooid.