Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maava schreef:Wat doen we lekker ouderwers dat een getrouwd gezin een man en vrouw moet hebben. Is het dan ook verkeerd als je bij een hetro stel een onvruchtbarr partner hebt en toch kinderen wil? Dan heb je donors nodig, wat ook zo bij homo stellen is.
En het is de 21e eeuw, een vrouw kan een vader rol over nemen en een man een moeder rol.
Dammie schreef:En waarom mag je wel verkondigen dat homoseksualiteit moet kunnen, en niet dat je het vanuit jouw overtuiging niet goed vindt?
Beiden zijn meningen.
Elk stel ouders leert zijn normen en waarden aan hun kinderen, ook Jehova getuigen hebben die vrijheid.
Dat hoort in een democratie.
anjali schreef:Van mij mag iedereen houden van wie hij wil, maar je zult toch moeten toegeven dat als een huwelijk een relatie is die op gezinsvorming gericht is, dat dat dan volgens de regels van de natuur echt wel tussen een man en een vrouw moet zijn. Omdat er anders geen natuurlijke voortplanting mogelijk is.
verootjoo schreef:Omdat een vrouw een vrouw is en een man een man met bijbehorende eigenschappen die elkaar over het algemeen aanvullen denk ik![]()
Als dat wel kon waren we vast zelfbevruchtend geworden
anjali schreef:Wel jammer dat de progressieven het nooit toestaan dat de traditionelen ook eens hun mening verkondigen.
anjali schreef:Maar momenteel heerst er echt een cultuur van doe maar raak, alles is even goed.Behalve de traditionele opvattingen, die zijn verfoeilijk.Dus daar zou iemand dan niet voor mogen kiezen?
anjali schreef:Als je dan je kinderen echt vrij wilt opvoeden,dan moet je ze met alle mogelijke opvattingen laten kennismaken. Maar momenteel heerst er echt een cultuur van doe maar raak, alles is even goed.Behalve de traditionele opvattingen, die zijn verfoeilijk.Dus daar zou iemand dan niet voor mogen kiezen?Ik ben jong geweest in de supervrije jaren 60 en 70,maar van die vrijheid is de generatie van toen teruggekomen,eerst omdat de menselijke psyche daar niet gelukkig van werd, en toen kwam er ook nog de aidsepidemie,die een abrupt einde maakte aan de periode van vrijheid-blijheid.