Jehova filmpje tegen LGBTQ

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:42

Wat doen we lekker ouderwers dat een getrouwd gezin een man en vrouw moet hebben. Is het dan ook verkeerd als je bij een hetro stel een onvruchtbarr partner hebt en toch kinderen wil? Dan heb je donors nodig, wat ook zo bij homo stellen is.

En het is de 21e eeuw, een vrouw kan een vader rol over nemen en een man een moeder rol.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:48

maava schreef:
Wat doen we lekker ouderwers dat een getrouwd gezin een man en vrouw moet hebben. Is het dan ook verkeerd als je bij een hetro stel een onvruchtbarr partner hebt en toch kinderen wil? Dan heb je donors nodig, wat ook zo bij homo stellen is.

En het is de 21e eeuw, een vrouw kan een vader rol over nemen en een man een moeder rol.

Niemand zegt hier ergens dat dat 'moet' en dat het per definitie verkeerd is om met medische hulp een kind te maken. Dat moet iedereen voor zichzelf beslissen.
Het is alleen een feit dat de natuur heeft geregeld dat er een man en een vrouw nodig is voor de voortplanting, daar kun je niet omheen. Wat je doet met die info is aan jezelf. JG geloven dat je niet in het paradijs komt als je daar tegen in gaat, anderen misschien niet.

Die laatste zin betwijfel ik, je kan als moeder geen vaderrol overnemen en als man ook geen moederrol. Of het erg is dat kinderen niet van beiden hebben is weer ieder voor zich. Weet ook niet of daar onderzoeken naar gedaan zijn.

maava

Re: Jehova filmpje tegen LGBTQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:09

Dat over de on natuurlijke ingreep was bedoeld voor Loretta en anjali. :D
Maar hoezo kan een vrouw geen vader rol overnemen en andersom ook niet?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 18:12

Omdat een vrouw een vrouw is en een man een man met bijbehorende eigenschappen die elkaar over het algemeen aanvullen denk ik :)
Als dat wel kon waren we vast zelfbevruchtend geworden :')

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 02:10

Gezinsvorming kan er altijd gedaan worden, op welke manier kinderen zijn verwekt, of uit welke geslachten het ouderpaar bestaat maakt niet uit, men doet aan gezinsvorming.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 03:00

Dammie schreef:
En waarom mag je wel verkondigen dat homoseksualiteit moet kunnen, en niet dat je het vanuit jouw overtuiging niet goed vindt?
Beiden zijn meningen.
Elk stel ouders leert zijn normen en waarden aan hun kinderen, ook Jehova getuigen hebben die vrijheid.
Dat hoort in een democratie.

Hm, hoort het ook dat kinderen een vrije keus wordt ontnomen door dergelijke indoctrinatie? Van wat voor geloof of levensovertuiging dan ook?
Zou het niet een vanzelfsprekend recht moeten zin van het kind vrij hiervan te worden opgevoed, kritisch te leren denken zodat het zelf zijn eigen vrije mening over dit soort zaken kan vormen...?

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 06:36

Eens, maar dat is denk ik heel moeilijk. Als ouder heb je het beste met je kinderen voor maar iedere ouder verstaat iets anders onder 'het beste'. En is nooit volledig objectief. Ik gun onze kinderen een ruime blik en het vermogen om kritische vragen te stellen. Deze mensen (filmpje niet gezien) gunnen hun kinderen een plek in het paradijs. Dat meisje gunt haar vriendinnetje dat vast ook. Dus vanuit hun oogpunt zijn ze alleen maar aan het helpen, met de beste bedoelingen. Wij zien dat anders, misschien zelfs als schadelijk, maar zij zelf natuurlijk niet.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 07:06

Wat een naar filmpje. Ligt het aan mij is of dit puur discriminatie? Als homo kun je niet gelukkig zijn? Onzin! En als je er dan al zo over denkt, hou het dan voor jezelf. Ga anderen niet lastig vallen met je eigen overtuigingen. Ik krijg er al de kriebels van als ze langs de deuren komen. Laten we ons eens een tijdje met onszelf bemoeien en iedereen accepteren zoals ie is.

Wat betreft gezinsvorming. Het is maar net hoe je een gezin bekijkt. Je kunt een prima gezin vormen met een geadopteerd kindje. Mijn vriend is geadopteerd en zijn ouders houden ontzettend veel van hem.
Een hetero of homo huwelijk zou anno 2016 niets meer uit moeten maken. Kijk hoeveel hetero huwelijken op de klippen lopen. Lijkt me ook geen schoolvoorbeeld voor je kindje. De kinderen die ik ken met homo ouders, zijn prima tevreden met hun ouders.

En er moeten toch stellen overblijven om al die beschadigde kindjes van hetero ouders te adopteren? := (grapje hoor)

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:31

anjali schreef:
Van mij mag iedereen houden van wie hij wil, maar je zult toch moeten toegeven dat als een huwelijk een relatie is die op gezinsvorming gericht is, dat dat dan volgens de regels van de natuur echt wel tussen een man en een vrouw moet zijn. Omdat er anders geen natuurlijke voortplanting mogelijk is.

Persoonlijk heb ik niet zo'n grote kennissenkring die getrouwd zijn , omdat ze kinderen wilden. Wél zijn allen getrouwd , omdat ze van elkaar houden en wilden dat de partner automatisch goed verzorgd achtergelaten werd, als 1 ervan zou overlijden. Een huwelijk is vaker op liefde gericht, helemaal voor mensen die voor de 2e keer trouwen op latere leeftijd (en geen kinderen kunnen krijgen)mensen die zich hebben laten steriliseren en mensen die weten dat ze geen kinderen willen of kunnen hebben. De minderheid die het huwelijk als gezinsvorming ziet, voelt zich thuis bij een geloof gemeenschap.Dat een natuurlijke voortplanting niet mogelijk is, wil nog niet zeggen dat je dan als mens niet deugt. Het 1 sluit het ander niet uit. De Jehova's zijn echter zo kortzichtig dat ze schijnheiligheid boven eerlijkheid verkiezen. Liever een nep huwelijk, dan dat je je gelukkig voelt (en dit dan ook doorgeeft).Indien mensen zich gelukkig voelen bij de regels van een geloof, moeten ze daar vooral bij blijven. Maar het is natuurlijk niet zo gek , als andersdenkenden vraagtekens zetten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 10:11

verootjoo schreef:
Omdat een vrouw een vrouw is en een man een man met bijbehorende eigenschappen die elkaar over het algemeen aanvullen denk ik :)
Als dat wel kon waren we vast zelfbevruchtend geworden :')

Zo'n rare redenatie eigenlijk. Het enige dat je kunt zeggen is dat je een man en een vrouw nodig hebt bij bevruchting via de natuurlijke weg. Vanaf dat moment heb je de man-als-man niet meer nodig. Dan heb je nog de 9 maanden draagtijd, waarbij je de vrouw-als-vrouw nog nadrukkelijk nodig hebt.

Maar na de geboorte is ook dat niet meer echt essentieel en zijn de behoeften van een kind niet meer gebonden aan een geslacht. (Borstvoeding geven is natuurlijk wel aan een geslacht gebonden, maar borstvoeding is niet altijd mogelijk en ook niet strict noodzakelijk, en houdt na een tijdje bovendien op - de puur biologische kant van het verhaal is dan afgelopen.)
We weten wat een kind nodig heeft om zich goed te ontwikkelen: liefde en veilige hechting aan zijnhaar verzorgers, en voeding, beschutting, zorg.

Maar die dingen zijn niet meer aan een geslacht gebonden en kunnen op veel manieren worden ingevuld. Doen alsof dat per se moet in het juridische hokje van het huwelijk (en dan ook nog alleen maar tussen vrouw en man) is eigenlijk nogal een rare oversimplificatie. Niets wijst er op dat het nodig is: in de geschiedenis en in allerlei culturen blijkt dat het heel anders kan en anders gaat, al duizenden jaren. Los van de religie is er echt geen enkele grond, niet biologisch en niet historisch, waarom je zou denken dat 1 man-1 vrouw voor het leven verbonden de enige goede oplossing is. (En als je de uitwerking ziet, dan is de conclusie alleen maar mogelijk dat het NIET de goede oplossing is, omdat het mensen te vaak vooral in een positie brengt waarin ze mislukken.)

De oplossing is niet zo ingewikkeld: laten we mensen zo goed mogelijk in staat stellen om aan de behoeften van hun kinderen te voldoen: veilige hechting, zorg, liefde, aandacht, goede voeding, stabiliteit. En dan liefst op zo'n manier dat ze het best samenvallen met de behoeften van de verzorgende volwassenen, zodat die zich ook geen geweld aan hoeven te doen. DAT is natuurlijk. Een (één) rigide hokje voor alle volwassenen, zonder ook maar enig respect voor de verschillen tussen mensen, dat is niet natuulijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:37

In principe ga ik er dus vanuit dat JG een onderdrukt geloof is. Nooit zo bij nagedacht eigenlijk

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:44

Shadow, wat heb je dat ontzettend goed verwoord!! Vooral de laatste alinea, ben ik het helemaal mee eens.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:48

Het enige wat ik er over kan zeggen is dat ik blij ben dat ik niet naar hun "paradijs" hoef. Lijkt me vreselijk maar dat heb ik met bijna alle geloven wel. Je zou er tussen moeten zitten....

Ze mogen hun mening hebben en ik heb dan weer een mening over hun denkwijze. Ouderwets en zouden inmiddels toch beter moeten weten. Nog een reden om de deur goed dicht te houden als ze weer opdringerig voor de deur staan. Gek hé dat mensen een hekel krijgen aan JG.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 15:18

Wel jammer dat de progressieven het nooit toestaan dat de traditionelen ook eens hun mening verkondigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 15:26

Ik ben dol op iedereen die zijn mening verkondigt, maar als die mening neerkomt op anderen beledigen en discrimineren.. Dan heb ik daar geen respect voor nee.

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:11

anjali schreef:
Wel jammer dat de progressieven het nooit toestaan dat de traditionelen ook eens hun mening verkondigen.

Natuurlijk mag je je mening verkondigen. Echter, het verschil is dat de mening die dit filmpje verkondigt (homo zijn is slecht) mensen schaadt (het meisje moet immers tegen haar vriendinnetje zeggen dat het niet goed is wat haar ouders doen, en wat als het meisje zelf homo is?) terwijl de "progressieve" mening niemand schaadt. Dat die ouders hun kind met 2 moeders opvoeden betekent niet dat iedereen dat moet doen!

Leef en laat leven is een beetje mijn boodschap. Ik heb in principe niets tegen mensen die tegen homoseksualiteit zijn, maar zodra je die mening gaat uiten en opdringen aan anderen wordt het discriminatie, en dat is, hoe je het ook wendt of keert gewoon slecht.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:27

Het leuke is dat ze eigenlijk niet eens een mening hebben die uit vrije wil gevormd is. En dát staat mij zo tegen van JG´s.
Ze mogen alleen een mening formuleren zoals die voorgekauwd bestaat binnen de gemeenschap en andere meningen deugen bij voorbaat niet.
Ze leren, zoals je ook in dit filmpje ziet met "zullen we oefenen hoe je het gaat vertellen" via een strikt format dingen te uiten.

Ik kan alleen meningen respecteren die zijn voortgekomen uit zelfstandig denken, logica, en ondervinding. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het dan er automatisch mee eens ben, maar via discussie kun je beter er achter komen waar een mening vandaan komt en dan kun je ook je eigen mening meer waard vinden of juist toch wat meegaan in de mening van een ander, of zelfs geheel van je mening afstappen.
De JG´s echter willen de ander te overtuigen van hun mening. Dit is hun doel.

Rolverdeling in grootbrengen van kinderen zit trouwens echt niet aangeslacht vast.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:40

Als je dan je kinderen echt vrij wilt opvoeden,dan moet je ze met alle mogelijke opvattingen laten kennismaken. Maar momenteel heerst er echt een cultuur van doe maar raak, alles is even goed.Behalve de traditionele opvattingen, die zijn verfoeilijk.Dus daar zou iemand dan niet voor mogen kiezen?Ik ben jong geweest in de supervrije jaren 60 en 70,maar van die vrijheid is de generatie van toen teruggekomen,eerst omdat de menselijke psyche daar niet gelukkig van werd, en toen kwam er ook nog de aidsepidemie,die een abrupt einde maakte aan de periode van vrijheid-blijheid.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:03

anjali schreef:
Maar momenteel heerst er echt een cultuur van doe maar raak, alles is even goed.Behalve de traditionele opvattingen, die zijn verfoeilijk.Dus daar zou iemand dan niet voor mogen kiezen?

Mocht mijn tekst van eerder verkeerd zijn opgevat: ik vind een huwelijk tussen man en vrouw geen enkel probleem en zeker niet verfoeilijk. Als er een man en een vrouw veel van elkaar houden, willen trouwen en kinderen krijgen dan krijgen ze van mij alle zegen en gun ik ze het allerbeste. :j

Maar ik vind het idee dat een eeuwige monogame manvrouw-relatie de enige mogelijke is wel een probleem. Het gebrek aan ruimte voor andere gevoelens, en het onderdrukken van andere vormen, heeft namelijk wel heel veel schade gedaan en doet dat nog steeds. Want mensen blijken, gewoon puur statistisch, te vaak niet zo te functioneren. 1/3 huwelijken strandt, de helft van de mensen geeft aan vreemd te zijn gegaan... dan kun je dus niet meer zeggen dat de klassieke vorm de enige natuurlijke is, want de natuur heeft het puur cijfermatig blijkbaar heel anders georganiseerd.

En als je mensen desondanks met kracht in een bedacht hokje probeert te houden, ook als ze er op een bepaald moment niet in passen, dan doe je ze schade. Mensen worden ongelukkig, gaan elkaar pijn doen, doen hun kinderen tekort, vernietigen zichzelf soms.

Die voorbeelden hebben we gezien, denk aan de taboes van de katholieke of protestants-christelijke omgevingen van een tijd terug, met gedwongen huwelijken, illegale abortussen, kinderen die werden weggemoffeld, mensen die uit de gemeenschap werden verstoten, en heel, heel veel zwijgen, veel leugens, veel schaamte en schuldgevoelens. Dat is een probleem omdat mensen daar enorme psychische problemen aan hebben overgehouden. DAT moeten we hoe dan ook niet meer willen.
Die dwang, die verfoei ik wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:31

anjali schreef:
Als je dan je kinderen echt vrij wilt opvoeden,dan moet je ze met alle mogelijke opvattingen laten kennismaken. Maar momenteel heerst er echt een cultuur van doe maar raak, alles is even goed.Behalve de traditionele opvattingen, die zijn verfoeilijk.Dus daar zou iemand dan niet voor mogen kiezen?Ik ben jong geweest in de supervrije jaren 60 en 70,maar van die vrijheid is de generatie van toen teruggekomen,eerst omdat de menselijke psyche daar niet gelukkig van werd, en toen kwam er ook nog de aidsepidemie,die een abrupt einde maakte aan de periode van vrijheid-blijheid.

Hier ben ik het dus echt niet mee eens. Mijn ouders hebben mij over alle vormen van godsdienst geleerd en me daar volledig vrij in gelaten, ook als ik wel wilde geloven dus. Daarbuiten hebben ze mij actief aangespoord om me te verdiepen in godsdiensten, ook al had ik er precies niks mee. Dat ik ervoor kies om niet te geloven en om uitspraken van dit soort groepen echt onzin te vinden is omdat ik dat zelf vind, niet omdat iemand dat mij heeft ingefluisterd. Dat kan je niet zeggen van JG's.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:08

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:19

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:20

alex66 schreef:

Prachtig!
Al had de laatste sneer van mij niet gehoeven, die vind ik nogal flauw, en een beetje kinderachtig.
'laten we kijken wat voor andere rare dingen die Jehova getuigen doen'
Dat had van mij echt niet gehoeven

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:35

Mensen overtuigen donor bloed en organen te weigeren is inderdaad niet raar, dat is gewoon misdadig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:40

Mooi tegen filmpje maar beetje bijzonder dat hij het heeft over 'geen vooroordelen hebben' en afsluit met 'kom, gaan wij kijken welke andere vreemde dingen de getuigen nog meer hebben'
:+