Kindje van 3 overlijdt na aanrijding, bestuurder rijdt door

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:18

NatasjavE schreef:
smurffie schreef:

Ja daarom moet je met kinderen niet langs een straatkant spelen maar in de tuin of even naar de speeltuin lopen.
Tevens ook met 30 kun je een kind mee slepen en ook dood rijden, een kindje van 3 is nog heel kwetsbaar wat dat betreft. Dus nee hij hoeft niet veel te hard gereden te hebben en veel mensen trappen bij schrik het gaspedaal in in plaats van te remmen.

En hoe kom je dan met je kind van je huis naar de auto? Of de bus? Of de supermarkt?

Het is een verantwoording van ons allemaal. Wij houden ons aan de snelheid, gebruiken geen verboden middelen in de auto, pielen niet met ons mobieltje en ouders doen hun best om op hun kinderen te letten.

En we weten dat het zo nu en dan vreselijk mis kan gaan. Ook al heeft iedereen zich aan de afspraken gehouden.

Nou ik mocht vroeger niet spelen opweg naar de auto, de bus of de supermarkt. Tevens ging ik daar als 3 jarige ook niet onbeheerd naar toe.
Dit kindje is op een onbeheerd moment van de stoep waar hij aan het spelen was de straat op gelopen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:19

Leffroi schreef:
Doe je toch iets verkeerd. En als je kind zo 'handig' is, ik zie hier regelmatig kinderen met een tuigje lopen. Langs rustige straten mogen ze van mij prima 'zelf' lopen, maar als ik weet dat het een drukke straat is, waar vaak te hard wordt gereden, nee, dan heeft een kind niks te willen ;)

Wat doe ik dan verkeerd?

Hoe strak denk je dat je zo'n polsje vast kan houden?

PS,...mijn kind is nooit aangereden he. Ik gebruikte een elastiek.

En zoals ik als eerder zei: een bult commentaar wat je dan krijgt niet normaal.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 30-04-16 09:28, in het totaal 2 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:24

smurffie schreef:
Nou ik mocht vroeger niet spelen opweg naar de auto, de bus of de supermarkt. Tevens ging ik daar als 3 jarige ook niet onbeheerd naar toe.
Dit kindje is op een onbeheerd moment van de stoep waar hij aan het spelen was de straat op gelopen.

Maar was dit kind onbeheerd op de weg?

Dat zegt het nieuwsbericht niet. We kennen de situatie daar niet en ook niet de omstandigheden waaronder het gebeurde.

Voor de goede orde, ik roep ook niet dat die jongen die het kind aanreed perse fout is. Ook dat weet ik niet. Kan ook gewoon een ongeluk zijn wat helaas niet te voorkomen was.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:25

Niets veranderd aan het feit dat een auto altijd moet kunnen stoppen, als je dan nog is te hard rijd dan is de impact nog eens veel groter. Had hij minder hard gereden, had hij misschien nog op tijd kunnen stoppen en als dat niet het geval zou zijn zou de impact minder hard zijn geweest en was er meer kans dat het jongetje nog had geleefd.
Punt andere lijn, daar kan je niet omheen.

Het lijkt de omgekeerde wereld wel, dat het slachtoffer (of de ouders) worden beschuldigd terwijl de chauffeur duidelijk in fout is.
Als de chauffeur er niets aan kon doen, had hij nu niet in de gevangenis gezeten.

Smurfie: Hoe weet je dat? Dat hij onbeheerd aan het spelen was? Dat is even zeer koffiedik kijken als stellen dat de chauffeur in paniek was toen hij vluchtmisdrijf pleegde.

ilayda

Re: Kindje van 3 overlijdt na aanrijding, bestuurder rijdt door

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:30

Wat ik begreep was de moeder binnen en was het kindje van 3 samen met zijn nichtje van 7 buiten aan het spelen.
Vind het echt heel erg voor de na bestaanden, maar zie het hier in de buurt ook vaak dat kleine kinderen gewoon buiten spelen en moeders is lekker binnen aan het opruimen. En ik wil niet racistisch overkomen, maar hier in de buurt zijn het vaak de kinderen van Marokkaanse mensen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:38

ilayda schreef:
Wat ik begreep was de moeder binnen en was het kindje van 3 samen met zijn nichtje van 7 buiten aan het spelen..

Als dit waar is is dat inderdaad erg dom van de ouders.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:40

NatasjavE schreef:
ilayda schreef:
Wat ik begreep was de moeder binnen en was het kindje van 3 samen met zijn nichtje van 7 buiten aan het spelen..

Als dit waar is is dat inderdaad erg dom van de ouders.

Ik had het bij een nieuws bericht zien staan, dus neem aan dat het waar is. Zal is kijken of ik het nog kan vinden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:59

Als ik een wijk inrij besef ik mij dat er kleine kinderen kunnen zijn en dat deze ineens de weg op kunnen schieten. Dus ga ik langzamer, desnoods stapvoets rijden. Wellicht heeft deze jongen dit niet gedaan.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 11:19

Of het wel of niet mag, doorrijden na een ongeval, dat is niet aan de orde.
Het gebeurd en het gebeurd regelmatig, niet alleen tegenwoordig maar ook 40 jaar geleden.

Is het goed te praten? Nee
Maar het gebeurd.

Ik wordt moe van discussies als "het mag niet" en spitsvondigheden om je gelijk te halen in discussies.

Dit gebeurd het gebeurd vaak, dus het is menselijk.

Nou moet ik zeggen dat als iedereen die een in mijn ogen onvergetelijke fout maakt opgeruimd wordt, mijn leven er geweldig uit zou zien :D

De voorspelde 10% bevolkingsuitdunning valt er bij in het niets :=

Kinderen rennen soms de straat op, mensen raken soms in paniek, je maakt inschattingsfouten etcetc en meestal heb je geluk en loopt iets met een sisser af.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 11:55

schokkend eigenlijk...4 pagina's gespeculeer en mensen die het allemaal nooit zou overkomen. Niemand van jullie heeft ooit een verkeersboete gehad voor te hard rijden? Niemand van jullie is ooit zijn kind 1 seconde uit het oog verloren? Niemand van jullie heeft ooit iets gedaan waarvan je achteraf denkt: oef...dat had best fout kunnen aflopen.

Volgens mij is er nog niet bewezen dat hij drugs ophad. Maar zelfs als dat zo is en hij had daar gereden zonder drugs was niet zeker dat het niet hetzelfde af zou lopen.

mensen die roepen: ja..als je kind zich loswurmt doe je iets niet goed...het zijn levende wezens..daarbij heb ik er iig geen gebruiksaanwijzing bij uitgepoept en elk kind is ook nogeens anders ..ik en alle andere ouders zullen dus ongetwijfeld fouten maken...hell...zelfs mensen die ervoor gestudeerd hebben weten het soms niet.

dit is gewoon ontzettend tragisch voor alle partijen...ik vraag me ook af waar die noodzaak tot speculeren of oordelen vandaan komt...enige diel wat ik kan bedenken is dat degenen die dat doen zichzelf ff op de borst willen kloppen hoeveel beter ze zelf zijn...ik kan iedereen uit de droom helpen: als je ooit een bekeuring hebt gehad, als je ooit 1 seconde je kind uit het oog verloren bent of ooit eens een inschattingsfout hebt gemaakt dan is het enige verschil met deze mensen dat het lot je gunstiger gezind was.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 12:13

NatasjavE schreef:
smurffie schreef:

Maar was dit kind onbeheerd op de weg?

Dat zegt het nieuwsbericht niet. We kennen de situatie daar niet en ook niet de omstandigheden waaronder het gebeurde.
Voor de goede orde, ik roep ook niet dat die jongen die het kind aanreed perse fout is. Ook dat weet ik niet. Kan ook gewoon een ongeluk zijn wat helaas niet te voorkomen was.

In een van de eerdere berichten stond inderdaad dat het kind op een onbeheerd moment de weg op gelopen is. Dus ja het kind was onbeheerd opde weg.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 12:18

Te hard rijden dan toegelaten is geen inschattingsfout. een inschattingsfout is dat je onvrijwillig een fout maakt, te hard rijden, rijden onder invloed,...zijn dingen waar je zelf voor kiest om te doen.

En Nee ik ben niet perfect maar ik zou liegen als ik zeg dat ik al een een bekeuring gehad, ik rij niet te hard, ik gebruik geen drugs en en drink amper alcohol, als ik dat al zou drinken, dan rij ik nooit met de auto.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:22

Er zijn alleen maar slachtoffers hier. Zeker zullen ouders zich enorme verwijten maken maar 100% ongelukken voorkomen is echt onmogelijk. Afschuwelijk harde veroordelingen hier naar beide kanten. Ouders en bestuurder zijn voor hun hele leven getekend. Dat is al een enorme straf sowieso. En de rest kun je beter aan de rechter over laten.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:27

Het is voor de ouders afgrijselijk.
Maar ook voor de bestuurder. Dit zal alle betrokkenen altijd blijven achtervolgen.

Mijn nichtje is ook weleens zomaar de weg opgerend tussen 2 auto's door.
Mevrouw met een auto heeft haar aangereden.
Gelukkig had nichtje enkel blauwe plekken, maar het had heel anders kunnen aflopen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:50

chanel1985 schreef:
Te hard rijden dan toegelaten is geen inschattingsfout. een inschattingsfout is dat je onvrijwillig een fout maakt, te hard rijden, rijden onder invloed,...zijn dingen waar je zelf voor kiest om te doen.

En Nee ik ben niet perfect maar ik zou liegen als ik zeg dat ik al een een bekeuring gehad, ik rij niet te hard, ik gebruik geen drugs en en drink amper alcohol, als ik dat al zou drinken, dan rij ik nooit met de auto.

gefeliciteerd.dan behoor jij tot de 0.01 %die wel perfect is...voel je je nu goed? Serieus...wat is het nut van zeggen dat jij echt nooit zoiets zou doen...deze jongen en dit kindje warwn slachtoffer van inschattingsfouten foute beslissingen whatever...maakt niet uit wat de reden is...consequentie is dat heel veel levens hierdoor verwoest zijn en dat word vast minder als mensen gaan roepen hoe perfect ze zelf zijn...echt...simpel word ik ervan.

overigens..ook lopend met alcohol ben je een gevaar.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:03

Ik vind het eigenlijk voor de bestuurder van de auto ook echt heel zielig. Hij is uit pure paniek doorgereden. Ik denk dat nog heel veel meer mensen dit ook zouden doen. Ook de auto ergens dumpen kan nog uit paniek zijn.
Ik zou nu natuurlijk zeggen dat ik absoluut zou stoppen, maar kan dat echt niet zeker zeggen. Je weet niet hoe je reageert in zo'n situatie.
Dat hij dan nu ook nog eens door iedereen moordenaar en weet ik het wat wordt genoemd,maakt het er niet beter op. Die gaat denk ik nooit meer goed kunnen functioneren. Vind het eigenlijk echt heel sneu voor die jongen.

De ouders hebben hun 3-jarige zoontje met een iets ouder kindje buiten laten spelen. Dat kan natuurlijk niet, maar je weet niet waarom ze dat deden. (Mijn ouders lieten mijn broertje op die leeftijd ook al rond het huis spelen met mij (toen was ik 8 jaar) en mijn andere broertje van 4 jaar.) Ze hadden het echt niet gedaan als ze wisten dat er een (grote) kans was dat het kindje zou worden overreden.
Vind het dan ook heel erg voor de nabestaanden.

Maar alsjeblieft niet zo speculeren en veroordelen. Hier zijn twee verliezende partijen.

Ik heb op het moment toch eigenlijk ook wel meer (al is het echt niet erger) medelijden met de jongen van 18 jaar. Die draagt de rest van zijn leven denk ik echt een enorm schuldgevoel met zich mee

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:06

Wij hebben eens een kind van een jaar of 10 op de motorkap gehad, nou je schrikt je kapot! Was bij het ziekenhuis in Rotterdam en je mocht daar, gelukkig, maar heel langzaam rijden en dat meisje ziet vrienden aan de overkant en vliegt zo de weg over. Ook al is het jouw schuld niet voel je je wel erg schuldig. Mijn man is gelijk met het kind naar de ehbo gereden, ze klaagde over pijn in haar knie, en ik ben gegaan waar ik zijn moest. Kinderen zijn onberekenbaar en wat is nou drie jaar!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:11

Niemand, geen ouder kan z'n kind alle seconden van z'n leven onder controle houden. Het kost soms maar een seconde van onoplettendheid, en kinderen moeten ook steeds een stapje verder kunnen in het zelfstandig functioneren. En dat gaat vrijwel altijd goed - en zo heel af en toe komen de dingen verkeerd samen.

En eigenlijk geldt dat ook voor de jongen van 18 - mogelijk heeft hij ontzettend stomme dingen gedaan, maar veel mensen doen dingen die achteraf echt onverantwoord blijken. Meestal overzie je de gevolgen niet, en meestal zijn de gevolgen ook niet echt erg. Maar zo heel af en toe dan gaat het verkeerd. Het klinkt mij in elk geval in de oren alsof de jongen echt enorm geschokt is en in paniek is geraakt...

Een beetje minder oordeel en een beetje meer empathie voor alle betrokkenen is denk ik best op z'n plaats. Ik wens ze allemaal sterkte toe, ook de jongen en zijn familie.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:31

IHN schreef:
chanel1985 schreef:

gefeliciteerd.dan behoor jij tot de 0.01 %die wel perfect is...voel je je nu goed? Serieus...wat is het nut van zeggen dat jij echt nooit zoiets zou doen...deze jongen en dit kindje warwn slachtoffer van inschattingsfouten foute beslissingen whatever...maakt niet uit wat de reden is...consequentie is dat heel veel levens hierdoor verwoest zijn en dat word vast minder als mensen gaan roepen hoe perfect ze zelf zijn...echt...simpel word ik ervan.

overigens..ook lopend met alcohol ben je een gevaar.

Denk dat je mijn post nog eens rustig moet lezen, ik zeg niet dat ik perfect ben, ik antwoord gewoon op jouw vorige reactie waarin je vraagt of niemand ooit een inschattingsfout maakt of nooit een bekeuring heeft gehad.
Waarop ik zeg dat te hard rijden geen inschattingsfout is maar iets wat je zelf beslist, de auto rijdt niet vanzelf te snel, wordt nog altijd bedient door de voet van de bestuurder. En ik antwoord op jouw vraag of niemand ooit een bekeuring heeft gehad en dan zou k liegen als ik zou zeggen dat ik al een bekeuring heb gehad.

Het is nu aan het gerecht om de de straf te bepalen, niet aan ons.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:03

Ik vraag me wel het volgende af. Wat als de jongen niet doorgereden was maar meteen volop geremd had. Dan was het jongetje niet tientallen meters meegesleurd. Was er dan nog een kans geweest dat het jongetje het overleefd had? Als dat zo zou zijn, hoe zou je dan met zo'n schuld kunnen leven?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:12

Dat soort dingen weet je niet, en ik denk dat de schuld hoe dan ook vrijwel ondraaglijk is. Ik weet niet of het wel of niet doorrijden daar nog veel aan verandert.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:14

Zal er vanaf hangen of het jongetje op slag dood was of niet denk ik.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 23:14

Shadow0 schreef:
Dat soort dingen weet je niet, en ik denk dat de schuld hoe dan ook vrijwel ondraaglijk is. Ik weet niet of het wel of niet doorrijden daar nog veel aan verandert.

Met opzet zal hij het (mag ik toch alsjeblieft hopen) toch niet gedaan hebben. Heeft hij wel te hard gereden, mag de straf nog wel wat hoger. Maar... dit blijft hem, zijn hele leven bij. Kán jij met zoiets leven? Denk je niet, dat dat minstens de helft van zijn straf is? Die jongen is getekend voor het leven. En idd, zoals hierboven, wel of niet doorrijden veranderd niet veel aan de situatie. Niks praat het goed, maar het pleit wél voor de jongen dat hij zichzelf gemeld heeft.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 00:09

18 jaar, stoer binkie, denkt dat hij de wereld aan kan.
Te hard rijden , ja.
Keuze ja.

Maar goed inschatten. ... Nee kennelijk niet, anders had hij het vast niet gedaan....
Stom ja.

Rijd ik wel eens te hard, ja.
In 14 jaar tijd 5 bekeuringen, 2 voor 4 km te hard rijden, 1 x door rood rijden, 2x niet genoeg geld in parkeerautomaat

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 00:29

Een woord vreselijk.
Voor beide partijen.
Dit ongeval is bij mij een paar straten verderop gebeurd.