Idee van pvda, alleen electrische autos te koop vanaf 2025?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Alleen electrische autos verkopen

Goed plan
65 (29%)
Slecht plan
144 (64%)
Anders
13 (5%)

Totaal aantal stemmen: 222


8nnemiek

Berichten: 45273
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Idee van pvda, alleen electrische autos te koop vanaf 2025?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:50

Ik lees hier en daar dat het niet fijn zou zijn voor woon-werk verkeer.. Volgens mij is het júist ideaal voor woonwerk verkeer! Ik las laatst ergens dat mensen gemiddeld rond de 20 km van hun werk af wonen. Dat haal je zelfs met je verwarming of airco vol aan nog met gemak..

moonfish13
Berichten: 18482
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:51

8nnemiek schreef:
Ik lees hier en daar dat het niet fijn zou zijn voor woon-werk verkeer.. Volgens mij is het júist ideaal voor woonwerk verkeer! Ik las laatst ergens dat mensen gemiddeld rond de 20 km van hun werk af wonen. Dat haal je zelfs met je verwarming of airco vol aan nog met gemak..

:j

veerledec

Berichten: 6805
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:53

moonfish13 schreef:
Elektrisch is elektrisch, ik denk dat er nog veel te veel werk in zit om dit plan haalbaar te maken.
Zeker omdat een range van -ik zeg iets- 200 km vaak berekend is op 20 graden en geen lichten en ruitenwissers, op de meest zuinige modus.
Een kachel is ook echt een stroomvreter eerste klas.
Die van mij zou 70 km moeten redden, dat gaat hij van de zomer waarschijnlijk redden, maar nu echt nog niet gezien accu's pas optimaal zijn bij 20 graden.
Ik rij overigens voor hooguit 20 cent stroom per dag, verzekering is all-risk 35 euro.
Accu's gaan ca 2 a 3 jaar mee is mij verteld, en op deze accu's zit garantie dat ze niet meer als 20% teruglopen de eerste 2 jaar.
Zo heb ik 4 accu's, maar als er eentje stuk is kan je ze allemaal vervangen anders heb je een accu op 100%, en de rest bij wijze van op 80%.
Dan is je aangegeven accuduur dus onbetrouwbaar.
Ook trekt die kapotte accu de rest dan dus enorm snel leeg.
Accu's zijn op zijn goedkoopst voor mijn auto 170 euro, gemiddeld 250 per stuk.

Nee er zit gewoon nog veel werk in ben ik van mening voor het echt optimaal werkt.
En ik ben er enorm blij mee hoor, maar dit plan is gewoon onmogelijk uit te voeren.

De nieuwe Tesla kan minimaal 350km halen. En dat gaat allemaal alleen nog beter worden.

Wij rijden voor 2,5 cent per km. Onze accu is lease, dus gegarandeerd een capaciteit van minimaal 80%. De geschatte levensduur van de auto-accu's is wel een stuk langer dan die twee jaar. Tuurlijk moet er nog veel gebeuren. En misschien wordt het ook wel niet gehaald. Maar het gaat ook niet om iets dat vandaag of morgen gerealiseerd hoeft te zijn. En misschien komt er over een paar jaar wel weer een veel betere uitvinding en heeft niemand het meer over elektrisch rijden. Ook goed. Het is geen verplichting, het is een streven/doelstelling waar in de tussentijd rekening mee kan worden gehouden als bepaalde besluiten worden genomen.

En inderdaad, het grootste gros van de mensen komt echt wel toe met de huidige capaciteiten.

moonfish13
Berichten: 18482
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:58

Lease accu lijkt mij echt perfect! Wat kost dat nou ongeveer?
Ik denk dat het qua kosten, productie en energie niet haalbaar is..
Overigens is de capaciteit van mijn autootje gewoon een beeld van onhandige dingen bij elektrisch rijden.
Een voorbeeld dat temperatuur nog zo meespeelt in je capaciteit..

veerledec

Berichten: 6805
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:01

moonfish13 schreef:
Lease accu lijkt mij echt perfect! Wat kost dat nou ongeveer?
Ik denk dat het qua kosten, productie en energie niet haalbaar is..
Overigens is de capaciteit van mijn autootje gewoon een beeld van onhandige dingen bij elektrisch rijden.
Een voorbeeld dat temperatuur nog zo meespeelt in je capaciteit..

Dat klopt wel hoor, wij kunnen in de zomer 180km en in de winter een dikke 100. Maar goed, in de winter gaat ie sowieso elke nacht aan de lader, want dan kan je m lekker voorverwarmen 's ochtends :P.

Lease accu is 80 euro per maand volgens mij.

tamary

Berichten: 30495
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:26

Peetke schreef:
ikke schreef:
Je mag van mij gerust elektrische auto's gebruiken als tussenstap of als technisch experiment maar beweren dat het de goddelijke oplossing voor alle problemen is, dat doen alleen mensen die geen flauw idee hebben van de technologie die erachter schuil gaat.

Je hebt nog geen enkele onderbouwing of argument gegeven in deze discussie. Waar zit hem volgens jou de pijn dan, waarom we niet allemaal elektrisch zouden kunnen rijden?

Infrastructuur. Verdubbelen capaciteit elektriciteitsnet kom je ongeveer op uit en dat is op zijn zachtst gezegd kostbaar. Verder kan je veel zeggen over de voordelen van zonnecellen, maar op deze breedtegraad leveren ze niet genoeg op tussen november en maart. Juist een periode dat er veel stroom gevraagd wordt en mensen liefst met overdekt vervoer reizen.

Zullen we even voorbij gaan aan de leeftijd van ons huidige netwerk, want dat is hier en daar ook al aardig aan het verslijten, er gaan dingen mis omdat het niet precies aan te geven is waar een kabel of buis ligt en de grond verzakt soms spontaan bv na forse regenval (wat toeneemt door veranderende weerpatronen).

Er zijn nu al tekorten trouwens :
Laadpalen elektrische auto's moeten tekorten stroomnet opvangen
http://www.nu.nl/economie/4212365/laadp ... angen.html
Citaat:
De toepassing is handig nu het opwekken van stroom steeds meer gaat via windmolenparken en zonnepanelen. Hierbij kan de hoeveelheid elektriciteit die wordt geleverd nogal eens fluctueren, afhankelijk van hoe hard het waait en hoe sterk de zon doorkomt.


Komt nog bij dat met al die gekoppelde systemen een hacker via internet ook de elektriciteitscentrales, etc. kan binnenkomen en de boel plat gooien.
http://www.nu.nl/internet/4237184/europ ... rnet-.html

We zijn veel kwetsbaarder dan op het eerste gezicht duidelijk is. Zet maar eens alle dingen uit in je meterkast en kijk eens wat je dan nog kan in je huis.

veerledec schreef:
Dat klopt wel hoor, wij kunnen in de zomer 180km en in de winter een dikke 100. Maar goed, in de winter gaat ie sowieso elke nacht aan de lader, want dan kan je m lekker voorverwarmen 's ochtends :P.

Lease accu is 80 euro per maand volgens mij.

Niet een bedrag wat veel mensen met die de niet met OV te bereiken banen/bestemmingen kunnen betalen.

Ik mis in al deze berekeningen trouwens ook de werkelijke totale kosten van het product. Dus ook de transport en productiekosten van de onderdelen/grondstoffen zowel in geld als in energie-eenheden. Wat ik aan berekeningen heb gezien hiervan zijn die eigenlijk ergens tussen net gelijk en negatief t.o.v. wat het uiteindelijk over de levensduur aan energie produceert, weg (energie)duurzaamheid.

veerledec

Berichten: 6805
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:30

tamary schreef:
veerledec schreef:
Dat klopt wel hoor, wij kunnen in de zomer 180km en in de winter een dikke 100. Maar goed, in de winter gaat ie sowieso elke nacht aan de lader, want dan kan je m lekker voorverwarmen 's ochtends :P.

Lease accu is 80 euro per maand volgens mij.

Niet een bedrag wat veel mensen met die de niet met OV te bereiken banen/bestemmingen kunnen betalen.

Als je geen 80 euro per maand kan betalen, kan je ook geen auto rijden...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 40784
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Idee van pvda, alleen electrische autos te koop vanaf 2025?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 16:36

Oh mijn twee autos hier kosten bij elkaar aan vaste lasten 105 euro per maand. Anders 1 accu en dan komt verzekering er nog bij. Is duurder dan bij een gewone auto. Onderhoud enz. Is toch duurder rijden.

Alleen mijn Atos is 41 euro aan vaste lasten en de rest heb ik zelf in de hand. Tank gemiddeld een keer per maand of zo.

tamary

Berichten: 30495
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:44

veerledec schreef:
Als je geen 80 euro per maand kan betalen, kan je ook geen auto rijden...

Zijn bijkomende kosten. En een elektrische auto koop je niet voor 500 euro (je vakantiegeld dus ongeveer) wat je met een benzine/diesel wel lukt (incl. 10+ maanden apk), zelf beetje handig of iemand kennen die je wil helpen en je rijdt voor rond de 1 op 17/18 weer een jaartje (of zelfs langer) naar je werk. Vergis je niet hoeveel mensen maar net aan alles rond krijgen en geen mogelijkheid hebben om even een dure auto te kopen. Dit zijn geen aankopen voor alles onder modaal (of je moet diep de schulden in willen en kunnen!, want of je al een lening krijgt is op zo'n inkomen te betwijfelen). Electrische auto's en al het zgn. duurzame spul is kostbaar in aanschaf, verzekering (deel is afhankelijk van de waarde) en onderhoud. Dat het gebruik amper kosten meebrengt is erg leuk, maar slechts een heel klein deel van het gehele kostenplaatje.

veerledec

Berichten: 6805
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:46

karuna schreef:
Oh mijn twee autos hier kosten bij elkaar aan vaste lasten 105 euro per maand. Anders 1 accu en dan komt verzekering er nog bij. Is duurder dan bij een gewone auto. Onderhoud enz. Is toch duurder rijden.

Alleen mijn Atos is 41 euro aan vaste lasten en de rest heb ik zelf in de hand. Tank gemiddeld een keer per maand of zo.

Inclusief financiering en afschrijving? In mijn vaste lasten berekening zit verder ook wel onderhoud (wat vrijwel niets is bij elektrisch) én 'benzine' (elektriciteit dus). Veel goedkoper kan je een (nieuwe) auto niet rijden hoor.

Tamary, mijn berekening is inclusief financiering en afschrijving. En nee, je koopt ze nu niet voor 500 euro, maar dat kan ook niet met auto's die net op de markt zijn. Dat is een kwestie van vraag, aanbod en tijd.

Dee_Es

Berichten: 3884
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:49

Totale CO2 belasting fabriceren, rijden en slopen conventionele auto's vs elektrisch:
http://www.rvo.nl/onderwerpen/duurzaam- ... euvoordeel

Het is al lang niet meer zo dat elektrische auto's, windenergie, zonne-energie, noem het maar op even belastend zijn voor het milieu als oudere technieken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 40784
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Idee van pvda, alleen electrische autos te koop vanaf 2025?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 16:55

Financiering was niet nodig beiden vanwege leeftijd goedkoop gekocht. Autos verder afschrijven dan dit is bijna onmogelijk. Zijn oudjes en minder waard dan dit wordt lastig denk ik.

Ik rijd niet nieuw, niet te betalen en zonde van het geld, tweedehands electrische autos zal niet zo zijn als tweedehands normale auto. Daar hoef je niet meteen 500 of meer uit te geven na aanschaf om de motor te vernieuwen. Bij electrisch zal een accu meteen vervangen moeten worden.

Zie het bij mijn scoot. Staan ze even stil zonder steeds laden en de accu is kaduuk.

veerledec

Berichten: 6805
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:07

karuna schreef:
Financiering was niet nodig beiden vanwege leeftijd goedkoop gekocht. Autos verder afschrijven dan dit is bijna onmogelijk. Zijn oudjes en minder waard dan dit wordt lastig denk ik.

Ik rijd niet nieuw, niet te betalen en zonde van het geld, tweedehands electrische autos zal niet zo zijn als tweedehands normale auto. Daar hoef je niet meteen 500 of meer uit te geven na aanschaf om de motor te vernieuwen. Bij electrisch zal een accu meteen vervangen moeten worden.

Zie het bij mijn scoot. Staan ze even stil zonder steeds laden en de accu is kaduuk.

Accu vervangen? Hoezo dat dan? Weet je wat een accu van een elektrische auto kost :P? Dat gaat niet over een paar honderd euro hoor.

Financiering neem je ook mee als je niet leent hé. Het gaat om gederfde inkomsten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 40784
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Idee van pvda, alleen electrische autos te koop vanaf 2025?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 17:16

Ik weet wat scootmobiel accus kosten. Heel erg veel. 500 euro voor een die ik heb.

Maar alsje een auto tweedehands koopt. Moet ie wel aan de lader hebben gehangen steeds. Andes is accu stuk. Bij een dealer moeten ze dan bv 30 autos of zo steeds aan de stroom hebben. Kans daarop is vrij klein dus kun je er vanuit gaandat de accu vrij gaar is als je hem koopt. En vervangen zal moeten worden,

veerledec

Berichten: 6805
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:19

karuna schreef:
Ik weet wat scootmobiel accus kosten. Heel erg veel. 500 euro voor een die ik heb.

Maar alsje een auto tweedehands koopt. Moet ie wel aan de lader hebben gehangen steeds. Andes is accu stuk. Bij een dealer moeten ze dan bv 30 autos of zo steeds aan de stroom hebben. Kans daarop is vrij klein dus kun je er vanuit gaandat de accu vrij gaar is als je hem koopt. En vervangen zal moeten worden,

Ik heb echt geen idee waar je het over hebt....een elektrische auto hoeft niet constant aan de stroom. En nee, je weet niet wat een accu voor een auto kost. Doe dat maar x 10 en dan ben je er waarschijnlijk nog niet.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 40784
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Idee van pvda, alleen electrische autos te koop vanaf 2025?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 17:23

Ik weet wat zekosten. Idioot veel. Maar ga er van uit dat over 10 jaar ze een stuk goedkoper zijn.

Alle accus moeten regelmatig aan de lader anders loopt hij leeg. Of dat nu een normale zuur accu is of een electrische. Ze zullen regelmatig geladen moeten worden. Anders gaan ze definitief stuk.

Dat is het euvel met tweedehands scootmobielen vaak. Die moeten eens per week geladen worden. Een normale auto als je die lang genoeg laat staan start hij ook niet meer.

ikke

Berichten: 38865
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 19:13

veerledec schreef:
karuna schreef:
Ik weet wat scootmobiel accus kosten. Heel erg veel. 500 euro voor een die ik heb.

Maar alsje een auto tweedehands koopt. Moet ie wel aan de lader hebben gehangen steeds. Andes is accu stuk. Bij een dealer moeten ze dan bv 30 autos of zo steeds aan de stroom hebben. Kans daarop is vrij klein dus kun je er vanuit gaandat de accu vrij gaar is als je hem koopt. En vervangen zal moeten worden,

Ik heb echt geen idee waar je het over hebt....een elektrische auto hoeft niet constant aan de stroom. En nee, je weet niet wat een accu voor een auto kost. Doe dat maar x 10 en dan ben je er waarschijnlijk nog niet.

Nee, dan ben je er niet; de accu's voor een Nissan Blaadje kosten 11k........

En helaas voor jou maar Karuna heeft voor een belangrijk deel WEL gelijk als het over acculading gaat.

Ik ga niet in herhaling vallen; als jullie mijn posts niet willen lezen, kom dan ook niet zeuren.

Andra_S
Berichten: 372
Geregistreerd: 10-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 23:29

Er zijn ook hybride auto's (misschien al genoemd hierboven, ik heb niet alle pagina's doorgespit). De auto van een kennis van me rijdt op benzine, maar heeft ook een soort batterij die wordt opgeladen als hij remt. Geen laadpaal nodig en toch superzuinig, maar wel met tank achterin zodat je niet met een lege batterij stil komt te staan. Voor gewoon stadsrijden is het verbruik bijna nihil, want dan rijdt hij op die batterij. Hoe hij met langere afstanden en met hogere snelheden is, weet ik niet, maar ik denk dat hybride auto's best wel eens de toekomst kunnen hebben. Ik zou er in ieder geval wel een willen.

Of dit artikel een 1-april grap is, weet ik niet, maar ik vond de "stecker" in de OP in ieder geval heel grappig omschreven :+

Loretta
Berichten: 10243
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:31

ikke schreef:
Karuna heeft voor een belangrijk deel WEL gelijk als het over acculading gaat.

Ik ga niet in herhaling vallen; als jullie mijn posts niet willen lezen, kom dan ook niet zeuren.


Ik heb jouw posts wel gelezen en begrijp dat er te weinig grondstoffen voor beschikbaar zijn om voldoende accu's te ontwikkelen en ook de hoeveelheid energie die benodigd is kunnen we nooit op een schone manier ontwikkelen.

Kortom als de elektrische auto verplicht wordt betekend dat heel simpel dat alleen de rijken zich nog maar een auto kunnen permiteren.

Je hebt het ook over syntetische olie. Wat ik mij afvraag hoe zit het dan met algenolie? Want daar was een tijd geleden ook het een en ander over te lezen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 46730
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:37

Nicky91 schreef:
Jullie vergeten nog iets. Hoe wil je op pad met je caravan, paard of gewone aanhanger? Elektrische auto's mogen 0.00 trekken. Zij mogen alleen een fietsendrager of dak drager nemen. ;) Mijn baas heeft zo juist een Tesla aangeschaft omdat hij alleen van Rotterdam naar Hellevoetsluis rijd en weer terug.

Maar zoals hierboven is genoemd zijn ze echt heel duur en kan niemand dit betalen van zijn gewone basis loon.

Daarnaast is een Tesla belastingtechnisch voordelig voor werkgevers :7.

Peetke

Berichten: 31
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:52

ikke schreef:
Nee, dan ben je er niet; de accu's voor een Nissan Blaadje kosten 11k........

Batterijen zijn in 5 jaar tijd nog maar een kwart van de prijs, dus het bedrag dat jij noemt zal vast zo duur zijn geweest 5 jaar geleden. Vergis je niet, dit gaat echt hard en de rek is er nog lang niet uit. Verwachtingen wisselen, maar komen van $ 1200/kWh in 2010 naar $ 54 in 2025 (http://www.bloomberg.com/features/2016-ev-oil-crisis/). Een echt flinke accu met elektromotor kost dan in alle gevallen minder dan een benzine-motor, omslagpunt ligt mogelijk al ruim voor 2025. Dan heb ik het over de aanschafprijs, niet over de Total Cost of Ownership (brandstof, onderhoud), die kan nu al in veel gevallen lager liggen bij een elektrische auto, afhankelijk van de situatie. Een elektrische auto is veel simpeler, dus zal als hij op termijn (in grote aantallen) gemaakt gaat worden altijd goedkoper gaan worden dan een brandstofauto.

ikke schreef:
En helaas voor jou maar Karuna heeft voor een belangrijk deel WEL gelijk als het over acculading gaat.


Net als bij je mobieltje is de accu (tegenwoordig) gewoon beschermd tegen ontladen. De batterij is zo groot en je doet er ook nog wel eens in rijden dat hij bij ons zeker eens in de week aan de kabel hangt. Bij ons is ontladen nooit meer dan 1% in een week stilstaan. Het is iets waar je in de praktijk echt geen rekening mee hoeft te houden.

ikke schreef:
Ik ga niet in herhaling vallen; als jullie mijn posts niet willen lezen, kom dan ook niet zeuren.

Laten we het gezellig houden! Geloof niet dat er iemand hier aan het zeuren was. Ik heb al je posts gelezen en wil graag een inhoudelijke discussie houden.

Peetke

Berichten: 31
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:58

Loretta schreef:
Ik heb jouw posts wel gelezen en begrijp dat er te weinig grondstoffen voor beschikbaar zijn om voldoende accu's te ontwikkelen en ook de hoeveelheid energie die benodigd is kunnen we nooit op een schone manier ontwikkelen.

Er zijn tig keer over genoeg grondstoffen om alle auto's in deze wereld elektrisch te laten rijden. Zie bijvoorbeeld de eerder gegeven link van Stanford University.

Loretta schreef:
Je hebt het ook over syntetische olie. Wat ik mij afvraag hoe zit het dan met algenolie? Want daar was een tijd geleden ook het een en ander over te lezen.

Bij alle biobrandstoffen blijf je altijd zitten met uitstoot (NOx, SOx (fijnstof)). De enige 'brandstof' die op lange termijn echt duurzaam kan zijn is waterstof (dan heb je in de praktijk gewoon een batterij-auto met rangeextender, want waterstofauto's zijn gewoon elektrische auto met een extra component).
Die vebruikt echter 4x zo veel energie per km, dus is het vooralsnog zeer onverstandig om daar wereldwijd op te gaan rijden (duur en veel meer windmolen/zonnepanelen nodig).

Loretta
Berichten: 10243
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:55

Peetke schreef:
Bij alle biobrandstoffen blijf je altijd zitten met uitstoot (NOx, SOx (fijnstof)). De enige 'brandstof' die op lange termijn echt duurzaam kan zijn is waterstof (dan heb je in de praktijk gewoon een batterij-auto met rangeextender, want waterstofauto's zijn gewoon elektrische auto met een extra component).
Die vebruikt echter 4x zo veel energie per km, dus is het vooralsnog zeer onverstandig om daar wereldwijd op te gaan rijden (duur en veel meer windmolen/zonnepanelen nodig).



Alleen is de uitstoot aan CO2 van biobrandstoffen eerder uit de lucht gehaald bij de groei van de planten.
Planten halen CO2 uit de lucht en stoten zuurstof uit. Het probleem met fosiele brandstof is juist dat de CO2 die het uitstoot niet eerder uit de lucht is gehaald.

aikon

Berichten: 3770
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 10:59

Peetke gewoon water is nog duurzamer en veiliger dan waterstof.

http://freshgadgets.nl/inventieve-brazi ... t-op-water

Als deze in vrachtwagenmotor te krijgen zijn ben ik bereid daar voor te sparen. :j Maar overheden zullen dat wel niet willen, ze lopen dan veel inkomsten mis als iedereen op water gaat rijden. Zelfs oppervlakte water is geschikt.

germie

Berichten: 28952
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Gericht op het zuidoosten

Re: Idee van pvda, alleen electrische autos te koop vanaf 2025?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:24

De eerste elektrische auto die en een goede paardentrailer kan trekken, en mooi ruim is en een actieradius van 1000 km heeft en vervolgens opgeladen kan worden in 5 minuten wat ook de tijd is van een tank volgooien, niet duurder is dan een normale dieselauto, net zo duurzaam is en tweedehands ook te betalen is, en ook rustig zonder enige probleem 500.000km kan rijden, moet nog uitgevonden worden.

Op dit moment is elke elektrische auto voor mij een nogo. Je wilt toch geen 20 minuten bij een snellaadpunt wachten? Je wilt toch niet elke 200km bij zo'n paal moeten zijn? Hoe wil je dan 1500km op 1 dag tuffen? dat lukt je niet met die ondingen.