Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonfish13 schreef:Elektrisch is elektrisch, ik denk dat er nog veel te veel werk in zit om dit plan haalbaar te maken.
Zeker omdat een range van -ik zeg iets- 200 km vaak berekend is op 20 graden en geen lichten en ruitenwissers, op de meest zuinige modus.
Een kachel is ook echt een stroomvreter eerste klas.
Die van mij zou 70 km moeten redden, dat gaat hij van de zomer waarschijnlijk redden, maar nu echt nog niet gezien accu's pas optimaal zijn bij 20 graden.
Ik rij overigens voor hooguit 20 cent stroom per dag, verzekering is all-risk 35 euro.
Accu's gaan ca 2 a 3 jaar mee is mij verteld, en op deze accu's zit garantie dat ze niet meer als 20% teruglopen de eerste 2 jaar.
Zo heb ik 4 accu's, maar als er eentje stuk is kan je ze allemaal vervangen anders heb je een accu op 100%, en de rest bij wijze van op 80%.
Dan is je aangegeven accuduur dus onbetrouwbaar.
Ook trekt die kapotte accu de rest dan dus enorm snel leeg.
Accu's zijn op zijn goedkoopst voor mijn auto 170 euro, gemiddeld 250 per stuk.
Nee er zit gewoon nog veel werk in ben ik van mening voor het echt optimaal werkt.
En ik ben er enorm blij mee hoor, maar dit plan is gewoon onmogelijk uit te voeren.
moonfish13 schreef:Lease accu lijkt mij echt perfect! Wat kost dat nou ongeveer?
Ik denk dat het qua kosten, productie en energie niet haalbaar is..
Overigens is de capaciteit van mijn autootje gewoon een beeld van onhandige dingen bij elektrisch rijden.
Een voorbeeld dat temperatuur nog zo meespeelt in je capaciteit..
Peetke schreef:ikke schreef:Je mag van mij gerust elektrische auto's gebruiken als tussenstap of als technisch experiment maar beweren dat het de goddelijke oplossing voor alle problemen is, dat doen alleen mensen die geen flauw idee hebben van de technologie die erachter schuil gaat.
Je hebt nog geen enkele onderbouwing of argument gegeven in deze discussie. Waar zit hem volgens jou de pijn dan, waarom we niet allemaal elektrisch zouden kunnen rijden?
Citaat:De toepassing is handig nu het opwekken van stroom steeds meer gaat via windmolenparken en zonnepanelen. Hierbij kan de hoeveelheid elektriciteit die wordt geleverd nogal eens fluctueren, afhankelijk van hoe hard het waait en hoe sterk de zon doorkomt.
veerledec schreef:Dat klopt wel hoor, wij kunnen in de zomer 180km en in de winter een dikke 100. Maar goed, in de winter gaat ie sowieso elke nacht aan de lader, want dan kan je m lekker voorverwarmen 's ochtends.
Lease accu is 80 euro per maand volgens mij.
tamary schreef:veerledec schreef:Dat klopt wel hoor, wij kunnen in de zomer 180km en in de winter een dikke 100. Maar goed, in de winter gaat ie sowieso elke nacht aan de lader, want dan kan je m lekker voorverwarmen 's ochtends.
Lease accu is 80 euro per maand volgens mij.
Niet een bedrag wat veel mensen met die de niet met OV te bereiken banen/bestemmingen kunnen betalen.
veerledec schreef:Als je geen 80 euro per maand kan betalen, kan je ook geen auto rijden...
karuna schreef:Oh mijn twee autos hier kosten bij elkaar aan vaste lasten 105 euro per maand. Anders 1 accu en dan komt verzekering er nog bij. Is duurder dan bij een gewone auto. Onderhoud enz. Is toch duurder rijden.
Alleen mijn Atos is 41 euro aan vaste lasten en de rest heb ik zelf in de hand. Tank gemiddeld een keer per maand of zo.
karuna schreef:Financiering was niet nodig beiden vanwege leeftijd goedkoop gekocht. Autos verder afschrijven dan dit is bijna onmogelijk. Zijn oudjes en minder waard dan dit wordt lastig denk ik.
Ik rijd niet nieuw, niet te betalen en zonde van het geld, tweedehands electrische autos zal niet zo zijn als tweedehands normale auto. Daar hoef je niet meteen 500 of meer uit te geven na aanschaf om de motor te vernieuwen. Bij electrisch zal een accu meteen vervangen moeten worden.
Zie het bij mijn scoot. Staan ze even stil zonder steeds laden en de accu is kaduuk.
karuna schreef:Ik weet wat scootmobiel accus kosten. Heel erg veel. 500 euro voor een die ik heb.
Maar alsje een auto tweedehands koopt. Moet ie wel aan de lader hebben gehangen steeds. Andes is accu stuk. Bij een dealer moeten ze dan bv 30 autos of zo steeds aan de stroom hebben. Kans daarop is vrij klein dus kun je er vanuit gaandat de accu vrij gaar is als je hem koopt. En vervangen zal moeten worden,
veerledec schreef:karuna schreef:Ik weet wat scootmobiel accus kosten. Heel erg veel. 500 euro voor een die ik heb.
Maar alsje een auto tweedehands koopt. Moet ie wel aan de lader hebben gehangen steeds. Andes is accu stuk. Bij een dealer moeten ze dan bv 30 autos of zo steeds aan de stroom hebben. Kans daarop is vrij klein dus kun je er vanuit gaandat de accu vrij gaar is als je hem koopt. En vervangen zal moeten worden,
Ik heb echt geen idee waar je het over hebt....een elektrische auto hoeft niet constant aan de stroom. En nee, je weet niet wat een accu voor een auto kost. Doe dat maar x 10 en dan ben je er waarschijnlijk nog niet.
ikke schreef:Karuna heeft voor een belangrijk deel WEL gelijk als het over acculading gaat.
Ik ga niet in herhaling vallen; als jullie mijn posts niet willen lezen, kom dan ook niet zeuren.
Nicky91 schreef:Jullie vergeten nog iets. Hoe wil je op pad met je caravan, paard of gewone aanhanger? Elektrische auto's mogen 0.00 trekken. Zij mogen alleen een fietsendrager of dak drager nemen.Mijn baas heeft zo juist een Tesla aangeschaft omdat hij alleen van Rotterdam naar Hellevoetsluis rijd en weer terug.
Maar zoals hierboven is genoemd zijn ze echt heel duur en kan niemand dit betalen van zijn gewone basis loon.
ikke schreef:Nee, dan ben je er niet; de accu's voor een Nissan Blaadje kosten 11k........
ikke schreef:En helaas voor jou maar Karuna heeft voor een belangrijk deel WEL gelijk als het over acculading gaat.
ikke schreef:Ik ga niet in herhaling vallen; als jullie mijn posts niet willen lezen, kom dan ook niet zeuren.
Loretta schreef:Ik heb jouw posts wel gelezen en begrijp dat er te weinig grondstoffen voor beschikbaar zijn om voldoende accu's te ontwikkelen en ook de hoeveelheid energie die benodigd is kunnen we nooit op een schone manier ontwikkelen.
Loretta schreef:Je hebt het ook over syntetische olie. Wat ik mij afvraag hoe zit het dan met algenolie? Want daar was een tijd geleden ook het een en ander over te lezen.
Peetke schreef:Bij alle biobrandstoffen blijf je altijd zitten met uitstoot (NOx, SOx (fijnstof)). De enige 'brandstof' die op lange termijn echt duurzaam kan zijn is waterstof (dan heb je in de praktijk gewoon een batterij-auto met rangeextender, want waterstofauto's zijn gewoon elektrische auto met een extra component).
Die vebruikt echter 4x zo veel energie per km, dus is het vooralsnog zeer onverstandig om daar wereldwijd op te gaan rijden (duur en veel meer windmolen/zonnepanelen nodig).