Mariett schreef:Maar, over wat voor soort mes gaat dit dan eigenlijk? Zowel in de OP (lekker ontopic) als de discussie nu?
Persoonlijk vind ik het niet heel erg om een (legaal) zakmes bij te hebben (kleiner dan je handpalm). Natuurlijk is 13 daarvoor nog vrij jong. Toch merk ik dat er ook veel mensen om mij heen zakmessen hebben, en dat is eigenlijk vooral erg handig. Ik heb niet het gevoel alsof ze hun zakmes bij een gevecht zullen pakken. Op die dingen zit vaak ook nog een slotje, zodat een jongeman doordrenkt met adrenaline en testosteron hem niet zo snel open krijgt. Dan is blote handen toch even makkelijker.
Wat er in de OP beschreven lijkt is voor mij toch echt twee jochies die uit waren op iets illegaals. En veel te laat op waren, natuurlijk. Niet echt zoals er hier later werd beschreven, met een mes op zak lopen.
En dan nogmaals, wat voor messen waren het? Als het niet/opklapbare keuken- of slagersmessen zijn, jakkes. Ren. Maar als het kleine zakmesjes zijn die nog allerhande handige dingetjes erop hebben, zoals een schroevendraaier of een tandenstoker (ideaal), dan vind ik het weer een stuk minder erg.
Meestal zijn het wel zakmessen maar niet van die mini's. Volgensmij is dit het mes dat mijn broertje heeft: http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-leatherman-freestyle.htm