Ayasha schreef:En hadden ze Hitler geaborteerd dan zou WO II wsl niet op die manier verlopen zijn en misschien wel helemaal nooit gebeurt. En als mijn moeder een penis had dan was ze mijn vader.
Een beetje fatsoenlijker reageren richting Tieneke die je gewoon antwoord geeft op je vraag zou mooi zijn.
Over het algemeen worden gevangenen niet beter van gevangenisstraf; Van mij mogen ze mensen die bedoelt zijn om ooit nog terug te keren in de maatschappij eerder in een gesloten psychiatrische instelling zetten dan in een gevangenis. En mensen die in de gevangenis komen simpelweg nooit meer in de maatschappij laten.
Niet elke gevangene heeft een psychiatrische problematiek. Iemand die toerekeningsvatbaar is en bijvoorbeeld moedwillig fraude pleegt zou gewoon zijn straf uit moeten zitten naar mijn mening. Wat die straf dan zou moeten inhouden laat ik in het midden.
Ik snap het probleem niet zo...
De slachtoffers of familie zijn weliswaar op hun manier betrokken bij het proces maar het is feitelijk een kwestie tussen de overheid in de persoon van de officier van justitie die namens de hele maatschappij - waaronder slachtoffers, familie of nabestaanden - de verdachte vervolgt en de verdachte. Alleen die partijen en de rechter die oordeelt over de zaak hebben daarom die inzage. Familie hoeft niks met die informatie, afgezien van de situatie waarin zij evt (later) een schadevergoeding zou willen vorderen van de verdachte cq dader.