Johan Cruijff overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:48

mysa schreef:
@Jildau, je bent gewoon te jong, joh:) 'Vroeger' waren er nog lang niet zoveel beroemdheden als nu, al helemaal nauwelijks Nederlanders, dus iemand als Johan Cruyff was een echte bijzonderheid, wiens naam ze overal ter wereld kenden. Ik ben zeker geen voetbalfanaat en die rekensommen en witte donderdag-vernoemingen vind ik ook nogal overdreven. Maar dat stadion vind ik best begrijpelijk.

Te jong of gewoon geen voetbalfan? :D Ik begrijp het stadion ook wel een beetje maar vind de Arena gewoon lekker klinken en houd niet zo van naamsveranderingen, autistisch trekje. :P

Fionami

Re: Johan Cruijff overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:15

Ik als feyenoorder..vind et best als ze de arena zo willen gaan noemen maar...ook al deed hij veel voor ajax.hij is niet van ajax. Wat ik zeg ook voor feyenoord en Barcelona heeft hij veel betekend en dan nog de foundation. Verdiend zo iemand een stadion met zijn naam...ja.maar om de arena nou om te gaan dopen..nee.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:29

Ik ben niet echt een voetballiefhebber, maar nr14, had ik respect en waardering voor, omdat hij em zelf was, een aangeboren ongekend talent voor voetbal, altijd positief was, en nuchter en realistisch en humor!

Sterkte voor zn familie en een ieder ander die em lief had!

En ik kan me voorstellen dat hij zei dat goed ging, hij wou gewoon in alle rust naar t einde gaan met zn familie om hem heen en als je zegt dat t slecht gaat, dan is er geen rust meer! Leugentje voor eigen bestwil....

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 13:44

Fionami schreef:
Ik als feyenoorder..vind et best als ze de arena zo willen gaan noemen maar...ook al deed hij veel voor ajax.hij is niet van ajax. Wat ik zeg ook voor feyenoord en Barcelona heeft hij veel betekend en dan nog de foundation. Verdiend zo iemand een stadion met zijn naam...ja.maar om de arena nou om te gaan dopen..nee.

Hij is toch echt meer van Ajax dan van een andere club. Hij groeide op steenworp afstand van De Meer op, hij ging er als tienjarige voetballen, hij bracht de club in een paar jaar tijd van een absoluut dieptepunt (degradatievoetbal) naar een absoluut hoogtepunt (de beste van de wereld). En verder is er nog zoiets als persoonlijke voorkeur: hij was gewoon fan. Inderdaad, hij heeft een jaar voor Feyenoord gespeeld, maar hij bemoeide zich naderhand niet intens met het reilen en zeilen van die club.

Ik vind het omdopen van het stadion wel een goed idee. Inderdaad: de naam "ArenA" is ingeburgerd; het moet dan ook "Johann Cruijff ArenA" worden. En ja: hij was ook van en voor Barcelona. Maar ook daar vinden de fans dat Camp Nou in "Estadi Johan Cruyff" veranderd moet worden.

PS: Mijn spellingscorrector keurt zowel "Cruijff" als "Cruyff" goed. Dat gebeurt niet vaak met achternamen. Zo vaak wordt zijn naam blijkbaar gebruikt, dat het een gewoon Nederlands woord is geworden!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:46

Het ging eerst ook goed met hem,maar de laatste anderhalve week ging het in rap tempo achteruit.

Hij is van geen enkele club,hij begon bij Ajax en is Amsterdammer,heeft er de laatste tijd ook vaak woorden gehad met het bestuur enz. Toen hij terug wilde naar Ajax kregen ze ruzie om geld,en daarom is hij toen naar Feyenoord gegaan.Hij heeft ook heel lang bij FC. Barcelona gespeeld en zelfs trainer geweest,ook daar had hij een band mee. ;)

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:50

@ musiqolog het gaat mij er niet om dat ajax meer voor hem betekende als Feyenoord :) ik zou het alleen mooier vinden als een nieuw stadion naar hem vernoemd zou worden. Dat bedoel ik daar mee. Voor welke club dan ook. Hij heeft voor veel clubs en spelers en van alles iets betekend.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 14:41

Laten we vooral niet vergeten: hij heeft ook een paar wedstrijden voor DS'79 gespeeld. Jawel, het huidige FC Dordrecht! :D Zie hier: http://www.fcdordrecht.nl/2016/03/24/jo ... rommedijk/ (N.B.: Het staat er maar heel kort in; het artikel gaat vooral over Cruijff als tegenstander op de Krommedijk.)

Fionami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:43

Haha geniaal!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:04

Johan Cruyff heb ik helaas nooit live aan het werk gezien. Maar hij is een grootheid. Hij heeft ervoor gezorgd dat het Nederlandse voetbal op de kaart kwam en heeft de basis gelegd voor het voetbal en de successen van Barcelona. Hij kwam op voor de rechten van voetballers en deed ook nog eens veel voor andere mensen met zijn foundation. Noem in het buitenland de naam van Cruyff en iedereen kent hem. Zeg dat je uit Nederland komt en ze noemen zijn naam.

Arena omdopen is een mooi gebaar. Alleen wel een beetje jammer dat het stadion niet net zo mooi is als dat de voetballer Cruyff was. Maar goed, dat doet aan het gebaar verder niks af

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 19:51

Ik zal wel (weer) de partypooper zijn maar ik erger me gigantisch aan het feit dat hij nog niet eens begraven is (in dit geval gecremeerd) of men heeft het al over naamswijzigingen van het stadion en speciale herdenkingen ed.
Geef alles eerst eens een beetje de tijd zeg......

Nog iets....... hoe snel switchen we op facebook van 'herdenk Brussel' naar 'R.I.P. Johan'.....
Alsjeblieft zeg :o

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:09

Kriel schreef:
Ik zal wel (weer) de partypooper zijn maar ik erger me gigantisch aan het feit dat hij nog niet eens begraven is (in dit geval gecremeerd) of men heeft het al over naamswijzigingen van het stadion en speciale herdenkingen ed.
Geef alles eerst eens een beetje de tijd zeg......

Nog iets....... hoe snel switchen we op facebook van 'herdenk Brussel' naar 'R.I.P. Johan'.....
Alsjeblieft zeg :o

Hij is vanmiddag in besloten kring in Barcelona gecremeerd.

Ik zou 'Het Johan Cruijff stadion' wel mooi vinden. Jammer dat dat niet eerder is gedaan zodat hij er zelf ook nog van kon genieten.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:32

I know....alleen de speculatie over de naamswijziging begon al voor zijn crematie

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 20:56

Cowgirl schreef:
Hij is vanmiddag in besloten kring in Barcelona gecremeerd.

Ik zou 'Het Johan Cruijff stadion' wel mooi vinden. Jammer dat dat niet eerder is gedaan zodat hij er zelf ook nog van kon genieten.

Nee, dat vind ik wel goed. Je moet mensen niet bij leven al vernoemen. Ten eerste lopen beroemden al genoeg naast hun schoenen zonder dat we de openbare ruimte te hunner ere omdopen. Ten tweede kunnen ze nog van alles flikken in de rest van hun leven. Om die reden vernoemt de gemeente Amsterdam al nooit een straat naar een levende beroemdheid, laat staan een stadion (niet dat de gemeente dat alleen bezit, maar ze zijn aandeelhouder en hebben er als baas van de stad sowieso iets over te zeggen).