Frozen van Netflix, ouders in paniek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:47

Ik heb vroeger bambi honderdduizend keer gezien... Dus ja.. Kan er weinig van zeggen :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:49

Tsja wat zal ik daar nu op zeggen :+ was je toen een puber? En te logeren in lelystad toevallig? :+

Maar er zijn idd films die je graag vaker kijkt. Dvd kast staat hier flink vol ook. Maar om nu in paniek te raken neu niet echt.
Laatst bijgewerkt door karuna op 05-03-16 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:50

LadyMadonna schreef:
Ik heb het werkelijk met open mond zitten lezen.....

Shadow: dat frozen "een deel van het leven" van een 3 jarige is, is toch al lichtelijk belachelijk? Of niet?

Ja, dat is belachelijk.

Leffroi

Re: Frozen van Netflix, ouders in paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:45

Wij zagen vroeger 's ochtends het nieuws, gingen naar school, keken 's avonds sesamstraat en gingen of direct op bed en later mochten we nog een half uurtje of uurtje spelen (met barbiepoppen of lego of whatever) en dan gingen we op bed. Verder was het buitenspelen tot het donker werd. Was het nou echt klote weer, dan speelden we binnen en bij hoge uitzondering keken we een keer een film, maar dat was niet omdat we dat graag wilden, maar er ook gewoon geen interesse in hadden. (En vaak de concentratie niet). Zo blij dat ik 'vroeger' ben opgegroeid.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 01:10

Hebben die mensen ooit gehoord van DVD/BluRay?

:')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 01:30

Ik heb die hele jankfilm nooit gekeken :D doe mij maar brother bear.
En dat ze de DVD dan kopen ofzo...

Is de catchphrase van frozen sowieso niet "let it go"? Misschien een tip voor de beste ouders.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:57

Wij hebben ook Netflix, en mijn dochter kijkt hier ook vrijwel iedere dag naar. Maar ik heb wel regels aan het tv kijken verbonden.
Gelukkig vindt mijn dochter ook een hoop andere dingen leuk, en wonen wij in een buurt waar jonge kinderen ook veilig buiten kunnen spelen. Maar onder de 4 jaar laat ik ze echt nog niet alleen buiten spelen.
Mijn zoontje kijkt ook af en toe nijntje op Netflix (gaat er ook af). Maar die zet ik ook geen uren achter de tv. Hij gaat maar lekker bouwen met zijn blokken ofzo.
Ik snap wel dat jonge kinderen een lievelingsfilmpje hebben, maar iedere dag (of vaker) een film van anderhalf uur kijken vind ik te gek.
Mijn dochter is op het moment helemaal gek van peppa big en pieter konijn, we spreken van te voren af hoeveel afleveringen ze mag kijken en dan gaat de tv weer uit.
Daar ben je zelf bij als ouder.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:38

Zelf heb ik het idee dat die ouders er meer paniek om maken dan hun kinderen waarschijnlijk zelf zullen doen. Vermoed ik.
Is vaak zo met dat soort dingen. Ze vinden straks wel weer wat andes uit wat ook leuk is.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 10:12

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 13:51

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:13

Ik keek vroeger anders bijna elke dag Assepoester en later de Kleine Zeemeermin op video als ik thuis kwam van school, vooral als het slecht weer was, maar ik ging ook gewoon met vriendinnetjes buiten spelen of met mijn barbies spelen. Kon ze helemaal mee kletsen en zingen. Mijn nichtje kijkt nu vooral Sneeuwwitje, maar heeft ook een Frozen fase gehad. Ze wordt deze week 3, dus echt alleen buiten spelen kan nog niet echt. Maar ook zij kan zich prima vermaken met ander speelgoed, het is maar net hoe je er zelf mee om gaat denk ik. Als je het wel makkelijk vind om een kind constant voor de tv te zetten, misschien zonder te stimuleren om iets anders te gaan doen, zodat jij dingen voor jezelf kan doen, tja dan is het een drama als de favoriete film van Netflix gaat, maar goed dan heb je nog dvd's.
Ik heb een mannetje van 1,5 en die is echt totaal nog niet geinteresseerd in tv kijken, wilde laatst wel auto's kijken, dus ik Cars 2 aangezet (op Netflix haha) en dat vond ie dan 2 minuten leuk, maar daarna gingen we gewoon weer met de ToetToet auto's spelen zelf.
Hij mag van mij straks als hij wat ouder is echt wel films kijken, maar als het mooi weer is heb ik liever dat hij lekker de tuin in gaat of als het minder goed weer is dat we binnen spelen of knutselen.
Als je kind wat ouder is kunnen ze ook makkelijker alleen of met vriendjes buiten, maar voor een bepaalde leeftijd is dat nou eenmaal niet echt handig en dan kan zo'n film best wel eens fijn zijn om te kunnen kijken.

En ik zal toegeven, ik heb Frozen ook al tig keer gezien, ben ontzettend dol op alle Disney films en ik hoop ooit nog eens de complete verzameling te kunnen kopen met alle Disney films ooit gemaakt erin.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:24

Mijn zusje en ik hebben black beauty letterlijk grijs gedraaid, dus ik kan hier niets van zeggen. :+

Met tv kijken heb ik hier in huis geen moeite, frozen ligt hier als dvd, maar we kijken hem wel in het engels met ondertiteling, voor mijn gevoel leren ze er dan misschien nog een beetje engels van.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:39

Ik heb echt dankzij de Disney films, die hier ook in het Engels waren, Engels geleerd. Scheelde enorm op school.