Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maiske schreef:Aha ik snap het... het is oorlog... ieder moet vrezen voor zijn leven... en dan is het logisch dat de heer des huizes iedereen achterlaat om elders een nieuw bestaan op te bouwen... Als een situatie zo gevaarlijk is dat je moet vluchten laat je volgens mij je gezin niet achter. Kún je je gezin achter laten dan heb je geen recht op opvang lijkt mij.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik zie hier ook gezinnen over straat lopen. Dat is echter wat 25% van wat wij hier hebben en lopen er ook wat minder verzorgd bij dan het jongere manvolk.... wat hier in groepen over straat slentert (overdag én 's avonds).
Voor ieder die niet weet hoe het is om een AZC in je achtertuin te hebben; in drie maanden tijd heb ik twee keer de politie moeten bellen.
De eerste keer toen ik twee dronken vluchtelingen in mijn tuin had om tien uur 's ochtends. Waren ze dronken? Ik kan er niets anders van maken, ze hadden de halve liter blikken bier in hun handen en konden nauwelijks op hun benen staan. Waren het vluchtelingen? Wij hebben hier geen andere buitenlanders, woon hier al heel mijn leven.
De tweede keer toen ik mijn honden ging uitlaten. Twee pekingezen en een chihuahua. Een groepje van een man of tien (20-30jr) is mij een aantal straten al blaffend en fluitend achterna gelopen. Dit is intimiderend omdat je niet weet wat te kunnen verwachten, zodoende durfde ik niet eens om te kijken. Ik ben bij een kennis naar binnen gegaan om van ze af te komen.
Elke keer werd ik keurig door de politie terug gebeld een paar dagen later... ze hadden er niets mee gedaan want ze hadden geen auto's beschikbaar... Een volgende keer moest ik zeker weer bellen want dergelijke meldingen waren belangrijk...
Zo nog veel meer incidenten; diefstal, bedreiging, intimidatie e.d. Niks daarvan komt in de pers..
Klinkt ongelofelijk allemaal? Dan is iedereen hier welkom dit eens persoonlijk te komen bekijken, een uurtje is genoeg. Bij voorkeur wel op een dinsdag want dan krijgen ze betaald en is er nauwelijks nog een Nederlander in de winkelstraat te vinden. Rijen dik bij de pinautomaat.. met tassen vol terug naar het AZC...![]()
Maiske schreef:Quellian schreef:En dit vraag ik me dus af...
Dat mag. Ik weet dat het zo is. Pak mn boeltje, stap op het vliegtuig en bouw elders een ander leven. Ik heb daar de middelen voor en zou niet vertrekken als ik zou moeten hopen op de goodwill van een ander.
Het gaat om de mindset... vertrekken en de verwachting hebben dat je onderhouden zal worden. En hier gaat het verkeerd. Men komt hier naartoe omdat ze weten hier voorzien te worden in een volledig levensonderhoud. Zodoende dat ze ook durven te klagen... Als ze zouden waarderen wat wij kunnen bieden zijn ze dankbaar voor alles wat ze krijgen en zouden ze alles in het werk stellen hier te integreren.
Fundamenteel gaat er bij deze groep mensen al iets verkeerd.
Sammie schreef:Je moet t drama dat GTST heet niet onderschattenDat is niet waar. Nederland is helemaal niet in oorlog met Syrië. Nederland voert wel bombardementen uit op IS(IS) in Irak en recent is er pas licht gegeven voor bombardementen in Syrie.
Iets dat je totaal niet kan vergelijken met een oorlog die je fysiek híer zou hebben tussen bepaalde partijen. Dus situatie Syrie in Nederland zélf. Dan heb je pas oorlog in Nederland. Maar van deze bombardementen merkt de gemiddelde Nederlander helemaal niks. Die zit 's avonds met koffie en koek lekker naar GTST te kijken.
Mojito schreef:Oei, ik zal mij ernstig moeten inhouden want jullie posts maken mij intens kwaad en verdrietig. Zoek eens op, hoe Aleppo er momenteel aan toe is en durf dan nog eens te roepen dat we hier te maken hebben met gelukzoekers.
W.b.t. het afreizen van (jonge) mannen. Dit heeft te maken met de mogelijkheid tot gezinshereniging.
Mannen en kinderen onder de 18 mogen (na uitgebreide screening en maaaaanden lang in onzekerheid) hun gezin over laten komen. Vrouwen maken de overtocht niet i.v.m. het gevaar onderweg.
Nu de termijnen voor gezinshereniging laatst weer uitgesteld zijn zien we nu steeds meer vrouwen en kinderen die de overtocht wel proberen te maken; met vaak dramatische gevolgen.
beatje schreef:Dit wat in België gebeurt, is in Syrië orde van de dag.Mojito schreef:Oei, ik zal mij ernstig moeten inhouden want jullie posts maken mij intens kwaad en verdrietig. Zoek eens op, hoe Aleppo er momenteel aan toe is en durf dan nog eens te roepen dat we hier te maken hebben met gelukzoekers.
W.b.t. het afreizen van (jonge) mannen. Dit heeft te maken met de mogelijkheid tot gezinshereniging.
Mannen en kinderen onder de 18 mogen (na uitgebreide screening en maaaaanden lang in onzekerheid) hun gezin over laten komen. Vrouwen maken de overtocht niet i.v.m. het gevaar onderweg.
Nu de termijnen voor gezinshereniging laatst weer uitgesteld zijn zien we nu steeds meer vrouwen en kinderen die de overtocht wel proberen te maken; met vaak dramatische gevolgen.
Ik snap eigenlijk niet dat je zoiets durft te posten na wat er net in Brussel gebeurd is.Dat maakt mij intens verdrietig.De straten zijn hier leeg en scholen dicht.En waardoor komt het....Omdat we ooit zo'n medelijden hadden met zulke mensen.Die islamidioten mochten en konden alles en je ziet wat er van komt.Kan op het moment zelfs niet bellen waar mijn dochter zit ....
bruintje123 schreef:En de duizenden niet uit alleppo?
Zoals in Brussel?
Grenzen dicht. Criminelen met dubbel paspoort eruit.
Waar dan ook geboren.
ZE gaan als ze crimineel zijn maar wonen in het land waar ze ook begraven willen worden.
Niet criminelen hebben dan ook niets te vrezen.
Echte tiende generatie Nederlanders bij criminele activiteiten eens echt van straat houden.
De wereld veranderd helaas.
Beleid moet mee en niet in de jaren zeventig blijven hangen.
beatje schreef:Mojito schreef:Oei, ik zal mij ernstig moeten inhouden want jullie posts maken mij intens kwaad en verdrietig. Zoek eens op, hoe Aleppo er momenteel aan toe is en durf dan nog eens te roepen dat we hier te maken hebben met gelukzoekers.
Ik snap eigenlijk niet dat je zoiets durft te posten na wat er net in Brussel gebeurd is.Dat maakt mij intens verdrietig.De straten zijn hier leeg en scholen dicht.En waardoor komt het....Omdat we ooit zo'n medelijden hadden met zulke mensen.Die islamidioten mochten en konden alles en je ziet wat er van komt.Kan op het moment zelfs niet bellen waar mijn dochter zit ....
Quellian schreef:Dit in België zijn geen vluchtelingen hoor, dit zijn extremisten. Dit heeft niets met de Islam te maken.
Esther28 schreef:Uiteraard heeft t weer niets met de islam te maken. Hou toch eens op met het altijd en immer maar verdedigen van deze haatzaaiende ideologie!
dblijham schreef:Eritrea is al jaren een dictatuur en vanuit Marokko zul je maar weinig asielzoekers tegenkomen. Dat het in Albanie niet leuk is voor Albanezen zal best waar zijn maar zolang 90% van de Albanezen zich continue misdadig gedraagt mogen ze ze van mij bij de grens al een enkeltje retour geven.
En ja, ik werk op een coa opvanglocatie en maak het allemaal van dichtbij mee.
Veel veel van de Syrische en Eritrese mensen die binnenkomen zijn dankbaar en willen graag integreren, werken en nuttig bijdragen aan de nederlandse samenleving, die zijn alleen niet leuk in de pers. De negatieve en eisende mensen zijn veel interessanter om in het nieuws te tonen. Je zult altijd rotte appels houden, in elke nationaliteit.
dblijham schreef:Eritrea is al jaren een dictatuur en vanuit Marokko zul je maar weinig asielzoekers tegenkomen. Dat het in Albanie niet leuk is voor Albanezen zal best waar zijn maar zolang 90% van de Albanezen zich continue misdadig gedraagt mogen ze ze van mij bij de grens al een enkeltje retour geven.
En ja, ik werk op een coa opvanglocatie en maak het allemaal van dichtbij mee.
Veel veel van de Syrische en Eritrese mensen die binnenkomen zijn dankbaar en willen graag integreren, werken en nuttig bijdragen aan de nederlandse samenleving, die zijn alleen niet leuk in de pers. De negatieve en eisende mensen zijn veel interessanter om in het nieuws te tonen. Je zult altijd rotte appels houden, in elke nationaliteit.
Quellian schreef:Esther28 schreef:Uiteraard heeft t weer niets met de islam te maken. Hou toch eens op met het altijd en immer maar verdedigen van deze haatzaaiende ideologie!
Als jij eens ophoudt met het oogkleppen ophouden. Ben je werkelijk zo naïef of doe je alleen maar zo? Islam is een GELOOFSOVERTUIGING, net zoals mensen hier Katholiek of Christen zijn.
Wat denk je dan van die Nederlandse en Belgische jongens die zich bij de IS scharen en naar verweggistan vertrekken? Dát mag wel? Daar mogen wel fatsoenlijke burgers uitgemoord worden? Overal mag het, behalve hier?
Mensen die denken zoals jij maken het gevaarlijk.
Esther28 schreef:Nee mensen zoals jij die hun kop maar in het zand blijven steken voor de ideologie en voorstander zijn van ongebreideld binnenhalen..die zijn pas gevaarlijk voor de Europese samenleving.
Quellian schreef:Esther28 schreef:Nee mensen zoals jij die hun kop maar in het zand blijven steken voor de ideologie en voorstander zijn van ongebreideld binnenhalen..die zijn pas gevaarlijk voor de Europese samenleving.
Liever voorstander zijn van mensen een kans geven, dan ze veroordelen op geloof. Deed Hitler ook.
bruintje123 schreef:Hitler had geen reden.
Wij krijgen steeds meer reden om islamieten te weren.
Laat ze maar vooraf verblijfs vergunning aanvragen. Ipv hier.
Alles zonder papier niet toe laten.
Crimineel gedrag: Direct op het vliegtuig.
Zodat je echte vluchtelingen gaat helpen.
Maar nee dat mag ook niet.
Dan niet raar staan kijken als Nederlanders verharden en er totaal klaar mee zijn.
Heeft dan niets met Hitler te maken maar juist het gepap van links beu zijn.