Gezin misschien niet op vakantie door foto met paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:52

Ik snap wel een klein beetje dat de eigenaresse van het paard baalt. :j
Kan me wel een beetje in haar verplaatsen.

Maar als het mijn paard was geweest en deze mensen konden zich echt geen vakantie veroorloven, dan had ik ze dat van harte gegund.

Ik denk dat het de vrouw vooral om het principe gaat.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:53

Eulogy schreef:
Ja nou supergoed van jou hoor, maar ik mis de relevantie een beetje :+ De meeste mensen maken namelijk wel gewoon foto's in het openbaar en dan kun je meestal niet voorkomen dat er dieren, mensen of dingen van een ander op staan. Snap echt niet dat je je daar druk om kan maken, dat paard ligt er niet wakker van hoor :')

Dat wilde ik ook al aanhalen.

Super Ayasha, dat jij zulk respect voor mensen hebt om ze toestemming te vragen. :) Maar helaas is het gewoon toegestaan om foto's te maken van andermans objecten (tenzij er rechten op zitten), dus zijn we wettelijk NIET fout bezig als we een foto maken met andere dieren op de achtergrond. Zelfs niet als we een foto maken met andermans dier als object, als ik me niet vergis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:54

Nou het is vooral dat inderdaad KoudbloedKim: mensen die het zich niet kunnen veroorloven om op vakantie te gaan, nu de mogelijkheid hebben en omdat die zuurpruim het ze niet gunt, ze de vakantie op hun buik kunnen schrijven.... dat vind ik sneu....

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:55

Dat bedoel ik niet, Ayasha: Niet als hoofdonderwerp, maar als achtrgrond van een foto, daar kan altijd wel een huis, een boom, of zoals op een wedrstrijd een springbalk, noem maar op, op de achtergrond staan dat niet de intentie was om te trekken. Die hebben ook allemaal eigenaars, daar moet je het dan ook aan gaan vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:00

Picasso schreef:
Nou het is vooral dat inderdaad [naam]: mensen die het zich niet kunnen veroorloven om op vakantie te gaan, nu de mogelijkheid hebben en omdat die zuurpruim het ze niet gunt, ze de vakantie op hun buik kunnen schrijven.... dat vind ik sneu....
Snap ik hoor. :j
Zelf zou ik daar echt niet moeilijk over doen en inderdaad zoals een aantal al zeggen zelfs wel trots zijn dat o.a mijn paard zou hebben gewonnen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:01

Beetje jammer dat je als eigenaar daar zo mee omgaat.
Welk principe bedoel je koudbloedkim?

Ik zou daar zelf geen probleem mee hebben in eerste instantie denk ik wel dat je raar op kijkt als je paard ineens zo ziet voorbij komen. Maar ik zou het wel leuk vinden dat een ander wat wint toch mede door mijn paard.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 02-02-16 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:03

xSlvna schreef:
Eulogy schreef:
Ja nou supergoed van jou hoor, maar ik mis de relevantie een beetje :+ De meeste mensen maken namelijk wel gewoon foto's in het openbaar en dan kun je meestal niet voorkomen dat er dieren, mensen of dingen van een ander op staan. Snap echt niet dat je je daar druk om kan maken, dat paard ligt er niet wakker van hoor :')

Dat wilde ik ook al aanhalen.

Super Ayasha, dat jij zulk respect voor mensen hebt om ze toestemming te vragen. :) Maar helaas is het gewoon toegestaan om foto's te maken van andermans objecten (tenzij er rechten op zitten), dus zijn we wettelijk NIET fout bezig als we een foto maken met andere dieren op de achtergrond. Zelfs niet als we een foto maken met andermans dier als object, als ik me niet vergis.

Helemaal mee eens, het gaat over dit artikel en niet over hoe jij reageert op mensen die foto's maken van jouw paarden of hoe jij foto's maakt :+
Helaas heeft niet iedereen 'grond' met bomen en paarden op, dus die mensen zouden dan geen foto's mogen maken/plaatsen van hun dier omdat er ergens op de achtergrond een huis ofzo staat? :=

Anoniem

Re: Gezin misschien niet op vakantie door foto met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:16

Volgens mij zegt Ayasha het helemaal niet zo stellig als dat jullie nu doen overkomen, maar meer net als ikzelf en sommige anderen;

Dat wij het nooit zo op de spits hadden gedreven, maar wel begrip hebben voor het irritatie gevoel dat er gewoon maar een wedstrijd word gewonnen met een foto van een dier van jou, waar jij dus geen toestemming voor hebt gegeven.

En ze gaf gewoon het voorbeeld, dat veel mensen, gewoon te brutaal voor woorden zijn, door foto's te gaan schieten op jouw terrein,zonder vragen, terwijl ze je daar zien lopen. Is mij ook overkomen.

Ik raakte ook zwaar geïrriteerd, als ik aan het buitenrijden was en er veel te vaak maar zomaar foto's van mij en paard werden genomen (omdat het zon kanon is), zonder vragen; ten eerste staat die van mij gelijk te stuiteren van een flits en ik wil het niet hebben gewoon, ik mag er toch zeker zelf voor kiezen om zo anoniem mogelijk door het leven te gaan .

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:19

Volgens mij heb je daar helemaal geen toestemming voor nodig als het op de openbare weg is..net zo iets als je wordt gefotografeerd op straat en in de krant komt voor bv een algemeen krantenartikel.

Ik vind het super sneu voor dat kindje..zo een vrouw mag toch wel wat empathie daar mee hebben?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:20

Sommige personen zijn een schande voor de mensheid :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:24

Tuurlijk had ze daar veel meer empathie voor moeten hebben, ze zet zichzelf voor schut door er zo kinderachtig over te doen.
Maar echt ik vind het dus niet normaal dat je zomaar met je toet in een krantenartikel terecht kan komen, of met je knar op tv, als je daar zelf niet om gevraagd hebt en natuurlijk ook niet vooraan bent gaan staan...

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:29

Shirley schreef:
Dat dat paard nog kan lachen met zo'n eigenaar...

Wat een zuurpruim, zeg :n
Hoop dat de vakantie toch doorgaat voor deze mensen!

_/-\o_

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:30

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:33

Anders kan de winnaar weer zeggen dat ie oneerlijk is behandeld, zijn foto is toegestaan en hij hoort dus gewoon de vakantie te krijgen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:34

Ik heb een lange tijd een hengst verzorgd die aan een wandelroute stond in een prachtige omgeving. Ik durf te wedden dat meneer elke dag wel op de kiek is gezet door andere mensen :') Hell, voor ik hem verzorgde, paar jaar daarvoor, had ik toevallig een foto gemaakt van hem vanuit een boot waar ik op zat die langs de weide vaart :+ Zolang je niet inbreekt op terrein of er een persoon bij staat (en zich dan niet zozeer op portretrecht kan roepen maar wel laster als de foto een negatief beeld kan geven over de betreffende persoon als ik het goed heb) is er helemaal niks mis :+ Mensen moeten stoppen met zeiken :') Ik weet zeker dat ik ook wel op een foto zal staan met die hengst, of met mijn laatste bijrijdpaard die spierwit was :+ I dont blame them, het zijn allemaal hunken van paarden :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:36

Ik heb zomaar eens het vermoeden dat die vakantie er hoe dan ook wel gaat komen voor het gezin. :Y)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:37

Dit is wat zij zegt op haar FB:
Citaat:
To anyone who is "slating" my family for this photo....

No we didn't want half of the money as we knew it was a voucher for a holiday. It was the fact that he had entered her in a competition for his own benefit knowing that he would get money for it. Without my horse he would have never won this. We didn't want his money at all and I congratulated him on winning the £2000.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:37

Alsof het paard er ook maar een fiets om geeft. Waarschijnlijk vond hij dat kind gewoon stinken. :=

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:38

Gezien het wereldnieuws geworden is vermoed ik echt wel dat hij op vakantie gaat.

Alleen ook dat de eigenaresse van het paard een weekendje weg ter compensatie krijgt. En iets in mij gunt haar dat gewoon niet.

Ach, ze staat daarintegen wel op internet bekend als krent. Is ook niet fijn.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:39

Brainless schreef:
Dit is wat zij zegt op haar FB:
Citaat:
To anyone who is "slating" my family for this photo....

No we didn't want half of the money as we knew it was a voucher for a holiday. It was the fact that he had entered her in a competition for his own benefit knowing that he would get money for it. Without my horse he would have never won this. We didn't want his money at all and I congratulated him on winning the £2000.

Dat stond dus eerst niet op de fb van haar dochter. Zie link.

Damage control. Meer niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:40

Hoe bedoelt ze "zonder mijn paard hadden ze nooit gewonnen" ? :') Misschien was er dan wel een ander paard voorbij gelopen van wél een lieve eigenaar :') En hadden ze nog steeds dat weekendje gewonnen :))

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:45

Sneu maar ergens snap ik het ook wel een beetje. De foto heeft mogelijk mede dus door haar paard gewonnen. Een prijsje voor haar zou ik dan ook wel op zijn plaats vinden. Als het namelijk een mens was geweest hadden we het wel goed gekeurd.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:48

Ik vind dat het paard wel mee zou mogen op vakantie :j

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:50

Maar het is geen mens , gewoon een dier in de wei!

Ik denk dat er ook zat mensen zijn die foto's gemaakt hebben van Spatter, nou prima toch, als ze daar blij mee zijn.

Wel heeft er ooit een politicus een foto gebruikt van mij ,van mijn paard voor zijn website, maar dat was zo uit zijn verband getrokken en ook nog een emotionele foto, dat ik daar wel wat van gezegd heb.
Is vervolgens ook netjes verwijderd.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:40

miss_lizje schreef:
Sneu maar ergens snap ik het ook wel een beetje. De foto heeft mogelijk mede dus door haar paard gewonnen. Een prijsje voor haar zou ik dan ook wel op zijn plaats vinden. Als het namelijk een mens was geweest hadden we het wel goed gekeurd.

kortom mensen kunnen nooit meer op een foto met een dier waarvan ze geen eigenaar zijn..want ja dan moet je je prijs delen?

Ik vind die eigenaresse gewoon een zeikerd hoor! wat een onzin.

Moet dan de persoon die in een wild park/dierentuin een gave foto schiet en daarmee iets wint ook de helft afstaan aan de dieren tuin?

moet echt niet gekker worden.

Ik gun die eigenaresse helemaal niets en dat gezin een fijne vakantie en dat ze er lekker van mogen genieten.

Of wat dacht je dan van die world press photo van die verhongerende kindjes......

als we zo kinderachtig gaan doen kan straks niets meer in de wereld