Ik stond even geleden bij een zebrapad, toen ik stopte werd ik links ingehaald, gozer kijkt me pissig aan in het voorbij gaan en rijdt vervolgens bijna een man met hondje omver waar ik voor stopte.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cemlys schreef:Triest sommige mensen, flink beboeten. Maar ook in het gewone verkeer heb je het. Zaterdag was ik aam het werk en sta voor een stopteken te wachten, tot ik ruimte heb om de weg over te steken, de weg is nog niet helemaal vrij of ik heb al een toeter in mn nek hangen dat ik op moet schieten. Kan me niet inbeelden waar ik dan sneller moest geweest zijn.
Ricie schreef:Ja joh, zijn zo veel van dat soort situatie's. Snap het gewoon echt niet. Gister had ik het ook, fietsstraat met stopbord voor automobilisten. Komt een fietser aan en ik stop netjes op de scooter. Komt er een auto tegemoet en die rijdt zo door, ook bijna een fietser van zijn fiets af. En wat het allemaal voor zin heeft? Geen idee....
Storm schreef:Welke moeder neemt een thermosfles mee als ze een kwartier in de auto zit? Ik heb het nooit gedaan en als mij dit had overkomen (3 uur stilstaan) had ik ook de vluchtstrook genomen, hoe hoog de boete ook is.
Wat ik ook wil zeggen, je weet pas hoe je handelt als het je overkomt.
Storm schreef:En wat nu als je een baby van -zeg- 2 maanden in de auto hebt die een fles moet? Of het is 35 graden buiten en je zit in de auto met 2 jonge kindjes en je hebt geen airco? Of je hebt suikerziekte en moet insuline spuiten maar dat ligt nog thuis? Of je zit in de trouwauto naar je eigen bruiloft?
Ik praat niks goed, maar er zijn echt wel situaties waarbij ik me in kan denken dat je zo snel mogelijk naar huis wilt, ongeacht of je nu een boete krijgt of niet.
_xManadisx_ schreef:Ik vraag me dan altijd af wat je doet als je naar de kliniek moet met je paard en het is spoed, elke minuut telt. Wat dan?
Ik zou 112 bellen en dan de situatie uitleggen. Misschien kunnen ze wat met politie ecsorte.
smurffie schreef:_xManadisx_ schreef:Ik vraag me dan altijd af wat je doet als je naar de kliniek moet met je paard en het is spoed, elke minuut telt. Wat dan?
Ik zou 112 bellen en dan de situatie uitleggen. Misschien kunnen ze wat met politie ecsorte.
Hiervoor krijg je gewoon begeleiding. Overigens ook zonder spoed; paarden willen ze niet in trailer in de file hebben ivm mogelijke gevaren. Je wordt naar de dichtstbijzijnde afrit geleid en hiervoor mag gewoon 112 gebeld worden.
gekvanfleur schreef:smurffie schreef:Hiervoor krijg je gewoon begeleiding. Overigens ook zonder spoed; paarden willen ze niet in trailer in de file hebben ivm mogelijke gevaren. Je wordt naar de dichtstbijzijnde afrit geleid en hiervoor mag gewoon 112 gebeld worden.
In zo'n exteem geval soms wel, maar als jij gewoon in de file staat met je paardje achterin gaan ze je echt niet de file uitbegeleiden. En daar ben ik vanwege mijn werk 100% zeker van..
Storm schreef:En wat nu als je een baby van -zeg- 2 maanden in de auto hebt die een fles moet?