Ongevallen en vluchtstrookrijders..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:32

Triest zulke mensen, hoop dat de Boetes flink zijn.

Ik stond even geleden bij een zebrapad, toen ik stopte werd ik links ingehaald, gozer kijkt me pissig aan in het voorbij gaan en rijdt vervolgens bijna een man met hondje omver waar ik voor stopte. _-:(

Ricie

Re: Ongevallen en vluchtstrookrijders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:43

Ja joh, zijn zo veel van dat soort situatie's. Snap het gewoon echt niet. Gister had ik het ook, fietsstraat met stopbord voor automobilisten. Komt een fietser aan en ik stop netjes op de scooter. Komt er een auto tegemoet en die rijdt zo door, ook bijna een fietser van zijn fiets af. En wat het allemaal voor zin heeft? Geen idee....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:47

Triest sommige mensen, flink beboeten. Maar ook in het gewone verkeer heb je het. Zaterdag was ik aam het werk en sta voor een stopteken te wachten, tot ik ruimte heb om de weg over te steken, de weg is nog niet helemaal vrij of ik heb al een toeter in mn nek hangen dat ik op moet schieten. Kan me niet inbeelden waar ik dan sneller moest geweest zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:24

Ik vind 44 stuks aardig veel ja.. Jemig.. Waar zaten die mensen met hun verstand ?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:19

Cemlys schreef:
Triest sommige mensen, flink beboeten. Maar ook in het gewone verkeer heb je het. Zaterdag was ik aam het werk en sta voor een stopteken te wachten, tot ik ruimte heb om de weg over te steken, de weg is nog niet helemaal vrij of ik heb al een toeter in mn nek hangen dat ik op moet schieten. Kan me niet inbeelden waar ik dan sneller moest geweest zijn.

Ik stond vorige week in een stoplichtfile. Mijn stoplicht stond op groen, maar het volgende stoplicht was nog rood. Daardoor was de hele weg tot aan de kruising waar ik stond bezet. Als ik door zou rijden, zou dat betekenen dat ik de kruising bezet zou houden, en dat mag niet. De automobilist achter mij was die les even vergeten, geloof ik... tooeoeeoet, tooeeettt, tttooeeeoeoeot.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:24

Ricie schreef:
Ja joh, zijn zo veel van dat soort situatie's. Snap het gewoon echt niet. Gister had ik het ook, fietsstraat met stopbord voor automobilisten. Komt een fietser aan en ik stop netjes op de scooter. Komt er een auto tegemoet en die rijdt zo door, ook bijna een fietser van zijn fiets af. En wat het allemaal voor zin heeft? Geen idee....

Ach fietsers zijn ook niet allemaal heilig. Als we daar een discussie over gaan voeren zijn we de eerste honderd pagina's nog niet uitgepraat.
Laatst liep ik op een zebrapad. Komt er een auto aangereden en begint te seinen naar me. Terwijl ik gewoon voorrang heb.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 23:58

Storm schreef:
Welke moeder neemt een thermosfles mee als ze een kwartier in de auto zit? Ik heb het nooit gedaan en als mij dit had overkomen (3 uur stilstaan) had ik ook de vluchtstrook genomen, hoe hoog de boete ook is.

Wat ik ook wil zeggen, je weet pas hoe je handelt als het je overkomt.

Een thermofles alleen voor lange afstanden, heb ziezo een flesje water/reservefles en reservevoeding standaard bij me.
Je zult maar net met pech komen te staan..

Je hebt ook van die asociale die zo ver mogelijk op de gesloten baan blijven rijden zodat ze zo min mogelijk in de file staan, deze mensen veroorzaken juist een langere file. Laat ze maar lekker lang wachten. Is vaak het slag volk dat denkt overal voorang te hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:13

Storm schreef:
En wat nu als je een baby van -zeg- 2 maanden in de auto hebt die een fles moet? Of het is 35 graden buiten en je zit in de auto met 2 jonge kindjes en je hebt geen airco? Of je hebt suikerziekte en moet insuline spuiten maar dat ligt nog thuis? Of je zit in de trouwauto naar je eigen bruiloft?

Ik praat niks goed, maar er zijn echt wel situaties waarbij ik me in kan denken dat je zo snel mogelijk naar huis wilt, ongeacht of je nu een boete krijgt of niet.

Hier een baby van 4 maanden en ik zorg er als moeder zijnde gewoon voor dat ik, als ik weet dat we op stap gaan, een luiertas bij me heb met 2 flessen, soms nog een derde en dus ook bijbehorende voedertoren. Dat is absoluut geen excuus om de vluchtstrook maar over te gaan. Als het iets levensbedreigends is bel je zelf 112 zodat zij de mogelijkheden met je kunnen bespreken, simpel zat.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:18

Ik vraag me dan altijd af wat je doet als je naar de kliniek moet met je paard en het is spoed, elke minuut telt. Wat dan?
Ik zou 112 bellen en dan de situatie uitleggen. Misschien kunnen ze wat met politie ecsorte.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:29

Ik stond in deze file, ik heb me dood geërgerd. Hulpdiensten konden er niet langs door de tientallen mensen op de vluchtstrook, en beweging was er nauwelijks. 44 boetes zijn denk ik nog geen 25% van de egoïsten die dit deden. En nee ik kon me niets voorstellen waarom al deze mensen gebruik moesten maken. Politie reed er veel dus onder begeleid was prima aan te vragen.
Ik lees op eerdere pagina's dat ouders die hun kind moeten voeden dit ook zouden doen, dat is echt een waardeloze smoes. Als je kind echt zo gebonden is dat hij/zij geen 2uur kan wachten zonder daar ziek van te worden rij je hier niet zomaar. Dat je dan zelf niet genoeg voorbereid bent maakt niet dat je zomaar de vluchtstrook mag gebruiken. Dan moet je thuis al de goede ouder uithangen en zorgen dat je altijd iets bij je hebt.
Suikerpatiënten die geen insuline bij zich hebben hebben meer hulp nodig dan alleen insuline, zeker als ze dan dus lekker eten zonder pen. Ik ken er niet 1 die zonder pen op stap gaat.
Ik vind dat ze de verkeerscamera's terug moetenkijken om iedereen een boete je geven, misschien denken ze de volgende keer dan wel na :n

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:31

_xManadisx_ schreef:
Ik vraag me dan altijd af wat je doet als je naar de kliniek moet met je paard en het is spoed, elke minuut telt. Wat dan?
Ik zou 112 bellen en dan de situatie uitleggen. Misschien kunnen ze wat met politie ecsorte.

Hiervoor krijg je gewoon begeleiding. Overigens ook zonder spoed; paarden willen ze niet in trailer in de file hebben ivm mogelijke gevaren. Je wordt naar de dichtstbijzijnde afrit geleid en hiervoor mag gewoon 112 gebeld worden.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:39

Sta geregeld in de file en het is inderdaad kuddegedrag. Als een auto gaat, volgen er meer.. Dus 44 bekeuringen verbaast me niks.
Ook heel lang doorrijden over de invoegstrook of wit vlak, zodat je net voor die 1 of 2 auto's bent.

Je merkt ook dat er steeds minder respect is voor zwaailichten. (Misschien ligt dat ook aan de ontwetendheid van de mens, wat ze moeten doen/waar ze naar toe moeten.)
Ik had laatst dat iemand op de rotonde stil ging staan, zodat de ambulance 'erlangs' kon. Wat inhield dat de ambulance op de rem moest en een uitwijkmanouvre moest maken, terwijl er genoeg tijd was om door te rijden en voor de ambulance er was, van de rotonde af te zijn. Of niet aan de kant gaan omdat ze niet aan de kant willen/denken te kunnen & normale snelheid door rijden of gebruik kunnen maken van de weggebruikers die wel aan de kant gaan & er als een gek met z'n allen achter de zwaailichten aan.
Laatst bijgewerkt door Wieldop op 09-02-16 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:41

Krankzinnig vind ik dit, sowieso hoe mensen op de weg zijn is te gek voor woorden. Kruizen negeren, doorduwen met invoegen en ga zo maar door. Lekker hun rijbewijs innemen kunnen ze met het ov in vervolg.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 00:47

smurffie schreef:
_xManadisx_ schreef:

Hiervoor krijg je gewoon begeleiding. Overigens ook zonder spoed; paarden willen ze niet in trailer in de file hebben ivm mogelijke gevaren. Je wordt naar de dichtstbijzijnde afrit geleid en hiervoor mag gewoon 112 gebeld worden.

In zo'n exteem geval soms wel, maar als jij gewoon in de file staat met je paardje achterin gaan ze je echt niet de file uitbegeleiden. En daar ben ik vanwege mijn werk 100% zeker van..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 07:28

gekvanfleur schreef:
smurffie schreef:

In zo'n exteem geval soms wel, maar als jij gewoon in de file staat met je paardje achterin gaan ze je echt niet de file uitbegeleiden. En daar ben ik vanwege mijn werk 100% zeker van..

toch knap dat je daar 100% zeker van bent, en het ons wel gebeurt is. Pony werd onrustig dus belde voor advies naar 0800, doorgeschakeld naar 112 en via de vluchtstrook naar de eerste afrit. Ze vertelde mij dat ze ervoor zijn om problemen preventief te verhelpen... Vreemd he.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 07:54

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:15

Storm schreef:
En wat nu als je een baby van -zeg- 2 maanden in de auto hebt die een fles moet?

Ik mag hopen dat een goede moeder dan geen risico gaat nemen door met haar baby in de auto over de vluchtstrook te rijden. Niet alleen een levensgevaarlijke situatie voor zichzelf en medeweggebruikers, maar ook voor baby zelf.
Echt bizar dat mensen dit alleen al overwegen :=

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:21

hoe verschrikkelijk zo'n file ook kan zijn ik ben altijd blij dat ik erachter sta en niet als voorste.

Goed dat er streng opgetreden wordt en boetes gegeven worden. Je belemmerd toch de hulpverleners.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:56

Ik vraag me dan toch af waar de politie de tijd voor die 44 boetes vandaan haald. 44 x aanhouden, 44 x preekje waar niemand op zit te wachten. 44x bonnetje maken. 44x denken: zo en nu? Volgende!.
Begrijp me goed het is aso maar komop zeg de prioriteiten liggen dan ook niet helemaal goed. En dan dat belerende Facebook berichtje er achter aan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:05

Ben jij ook zo iemand die tegen de politie zegt: "Ga boeven vangen?"
Je moet het nu niet gaan omdraaien. Het begint bij het gedrag van de weggebruikers. Als zij zich gedragen dan hoeft de politie daar ook geen tijd aan te besteden. Het is de plicht van de politie om hier iets mee te doen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:10

Nee ik ben zeker niet iemand die zegt: ga boeven vangen. Maar als we het over de verplichtingen van de politie gaan hebben dan gaan we wel weer heel erg off topic.

Maar blijkbaar mag je dus geen andere mening hebben.
De politie meld dat er misschien niet de juiste hulp geboden kan zijn omdat er te weinig mankracht was. Tja ik denk dan: ga het verkeer regelen maar verspil geen kostbare tijd aan bonnetjes.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:13

Je mag best een mening hebben hoor, ik ben het alleen niet met je eens.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:14

Ik denk een gevalletje kenteken noteren en achteraf een bon op de mat krijgen. Ik denk echt niet dat ze die 44 mensen lijfelijk aangehouden hebben om de bon uit te schrijven.

Ik snap die mensen die doorrijden ook niet. Als er echt nood aan de man is kan je altijd de politie of Rijkswaterstaat bellen en komt er echt wel een oplossing.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:15

Voor mij mogen dit soort hersenloze figuren hun rijbewijs kwijtraken. Die zijn een gevaar op de weg. Idioten. Tenzij er een levensgevaarlijke situatie is en je moet vluchten voor je leven. Anders blijf je rustig wachten. Muziekje aan, hapje eten en drinken en rondkijken naar je medewachters.

Ik heb voor dit soort dingen altijd water, ander drinken eten en warme dekens bij me. Als je ergens strand kun je er tenminste even tegen. Alleen plassen zal een probleem worden op een gegeven moment. Dan maar naast de auto gaan zitten met deken erover.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:22

Ja moeten plassen in de file. Ik stond ooit in de file op de Peripherique met 2 opgeschoten puberjongens achterin, waarvan er 1 heel nodig moest plassen. Er lag een lege petfles op de achterbank. Dus ik zei gelijk pak die fles maar. Die jongen heeft er serieus ruim een uur over gedaan voor hij die fles durfde te gebruiken. Als ik een jongen was had ik het wel geweten. Dat is zoveel makkelijker dan uit moeten stappen en een beetje beschutting zoeken. Of heeeeel lang je plas op moeten houden :=